tarator25 Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 (Редактирано) колеги стартерът спря да върти отведнъж .Като му пусна кабел от акумулоатора си работи.Контактният ключ също си бачкал.Някой има ли идея къде може да е проблема. някой има ли схема б3-ка Редактирано 31 Март 2009 от tarator25 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 Някой има идея-най вероятно е клемореда! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tarator25 Публикувано 31 Март 2009 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 (Редактирано) Някой има идея-най вероятно е клемореда!да го ... и клемореда.къде да ровя от горе при бушоните или от долу под кората?(под таблото)а да имаш някаква схема?да го ... и клемореда.къде да ровя от горе при бушоните или от долу под кората?(под таблото)а да имаш някаква схема?да имаш някаква схема? Редактирано 31 Март 2009 от tarator25 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 (Редактирано) Махаш волана,гледаш шайбата да не те шибне у главата като я освобождаваш от пружината,разглабяш лостчетата,махаш всичко,буксите и прочие след това с шестограма освобождаваш патрона,сваляш го от рейката,развиваш с отвертката малките винтчета и вадиш клемореда,купуваш друг и зглабяш,по 14 лв са!И като слагаш новия,за да си влезе на мястото после патрона на рейката-слагаш ключа и в положение контакт! Редактирано 31 Март 2009 от Lion_Heart Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tarator25 Публикувано 31 Март 2009 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 (Редактирано) Махаш волана,гледаш шайбата да не те шибне у главата като я освобождаваш от пружината,разглабяш лостчетата,махаш всичко,буксите и прочие след това с шестограма освобождаваш патрона,сваляш го от рейката,развиваш с отвертката малките винтчета и вадиш клемореда,купуваш друг и зглабяш,по 14 лв са!И като слагаш новия,за да си влезе на мястото после патрона на рейката-слагаш ключа и в положение контакт!ахаа на това ли му се викало клеморед.Мерси тигре утре ше го пробвам Редактирано 31 Март 2009 от tarator25 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 По всяко време-ако имаш въпроси ще ти обясня подробно кое и как! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tarator25 Публикувано 31 Март 2009 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 (Редактирано) По всяко време-ако имаш въпроси ще ти обясня подробно кое и как!пичага забравих да те питам тая система дали има реле(за стартера)-мерси Редактирано 31 Март 2009 от tarator25 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
и.николов Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 .....дали има реле(за стартера)-.....Фабрично няма предвидено реле. Плюса за задействане на стартера се подава директно от конт. ключ (боша) към шалтера на стартера.Колегата Лион правилно те насочва към ключа . Бушон в тази верига няма ,но като отвориш кутията сбушоните има една пластинка която се явява като мостче между ключа и стартера. Подай на тази пластинка директен плюс от акумулатора (с кабел поне 4 кв. мм.) и ако стартера завърти нормално ,товаозначава че на 100% проблема е в ключа.П.П. Преди бяха пускани теми за палене през бутон и реле . Ако ключа ти нормално работи "на контакт" може въобще да не го сменяш , като задействането на стартера става през силово реле - комутира плюскъм стартера ,а самото реле се управлява от малко бутонче което комутира минус (маса) към него.При мен поне от 4 - 5 г. паленето е през бутон и нямам никакви ядове. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tarator25 Публикувано 31 Март 2009 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 (Редактирано) Е това е отговор.Благодаря ти.А къде по точно да търся тази пластинка. Редактирано 10 Юни 2012 от RaDi_b4 Цитиране на целия предходен пост Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
и.николов Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 А къде по точно да търся тази пластинка.Отваряш капака на мотора ,след това капака на бушоните и отгоре се вижда тая пластинка.Поне при мене е една ,други няма. Ако си автоматик обаче на мястото и може да има нещо друго.Най добре пиши в аватара буквите на мАтора и малко инфо за каляската. Така може и да ти обърнатповече внимание.Успех. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bubsan Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 Колегата Бръм Бръм имаше същия проблем.Оказа се кабела на шалтера.Понеже няма кора под двигателя ,лесно се мокри и оксидира .Преди да разглобваш волани, табла и клемореди извади буксата почисти я( тази на шалтера също) и пробвай дазапалиш.Ако незнаеш къде е- на стартера има два кабела дебел и тънък.Тънкия е за шалтера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tarator25 Публикувано 31 Март 2009 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 Колегата Бръм Бръм имаше същия проблем.Оказа се кабела на шалтера.Понеже няма кора под двигателя ,лесно се мокри и оксидира .Преди да разглобваш волани, табла и клемореди извади буксата почисти я( тази на шалтера също) и пробвай дазапалиш.Ако незнаеш къде е- на стартера има два кабела дебел и тънък.Тънкия е за шалтера. мерси за упътването колега, но вече съм го проверил и си работи.не е там проблемоОтваряш капака на мотора ,след това капака на бушоните и отгоре се вижда тая пластинка.Поне при мене е една ,други няма. Ако си автоматик обаче на мястото и може да има нещо друго.Най добре пиши в аватара буквите на мАтора и малко инфо за каляската. Така може и да ти обърнатповече внимание.Успех.мерси за инфотоОтваряш капака на мотора ,след това капака на бушоните и отгоре се вижда тая пластинка.Поне при мене е една ,други няма. Ако си автоматик обаче на мястото и може да има нещо друго.Най добре пиши в аватара буквите на мАтора и малко инфо за каляската. Така може и да ти обърнатповече внимание.Успех.мерси за инфотоОтваряш капака на мотора ,след това капака на бушоните и отгоре се вижда тая пластинка.Поне при мене е една ,други няма. Ако си автоматик обаче на мястото и може да има нещо друго.Най добре пиши в аватара буквите на мАтора и малко инфо за каляската. Така може и да ти обърнатповече внимание.Успех.незнам как да го променя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzt Публикувано 1 Април 2009 Доклад Share Публикувано 1 Април 2009 Отваряш капака на мотора ,след това капака на бушоните и отгоре се вижда тая пластинка.Поне при мене е една ,други няма. Ако си автоматик обаче на мястото и може да има нещо друго.Най добре пиши в аватара буквите на мАтора и малко инфо за каляската. Така може и да ти обърнатповече внимание.Успех.Колега Николов, това ли е пластинката на която се подава "+12V"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tarator25 Публикувано 1 Април 2009 Автор Доклад Share Публикувано 1 Април 2009 колеги стартерът спря да върти отведнъж .Като му пусна кабел от акумулоатора си работи.Контактният ключ също си бачкал.Някой има ли идея къде може да е проблема. някой има ли схема б3-каГРЕДА колеги.цял ден разглобявам и зглобявам,сменям клемореди и накрая ГРЕДА!!!пак нищо.Нямам и такава пластина.Някакъв друг акъл дайте.ДА ГО ...... И КЛЕМОРЕДО начиКолега Николов, това ли е пластинката на която се подава "+12V"?на мястото на пластината имам реле Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
и.николов Публикувано 2 Април 2009 Доклад Share Публикувано 2 Април 2009 Колега Николов, това ли е пластинката на която се подава "+12V"?Разгеле ,точно това е . При мен на нея съм запоил един проводник по койтоподавам плюс през реле и паля чрез бутон. Всъщност това се явява нещо катопаралелна схема на оригиналната. Мога да завъртам стартера и през конт. ключ ,в случай че релето и бутона се прецакат в един прекрасен момент. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikom Публикувано 3 Април 2009 Доклад Share Публикувано 3 Април 2009 и аз имах проблем със стартера ама при мене беше едната букса точно тази която подава от ключа информация кога да завърти се беше окислила и като я почистих сега си върти без проблем Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kompresor Публикувано 9 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2012 (Редактирано) При мен днес го направи този проблем, за втори път. Свалих клемореда, разглобих го и го прегледах вътрешно не установих нищо прекъснато, нито счупено, даже нагар няма по контактите му, уви пак не запали, сложих втория клеморед който съм сто процента сигурен че работи и с него не запали, въртях го с отвертка въртях го и с патрона на място не пали и не пали. Запали ми когато подадох допълнителен плюс на пластинката за която говорите. Къде да търся проблема? Вече мисля вариант на буксата която идва до клемореда с 4кв кабел да мостирам проводниците за стартера и ако ми запали изхвърлям и двата клемореда. Какъв цвят са проводниците за стартера на буксата на клемореда ? Редактирано 9 Юни 2012 от Kompresor Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 9 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2012 (Редактирано) Инсталацията на стартера е пределно проста.Състои се от три жици.1. ДЕБЕЛА маса (корпус двигател, през уплетката на двигателя към шаси). Често се разхлабва.2. Дебел +12В ДИРЕКТНО от акумулатора който влиза в ДЕБЕЛО реле наречено Шалтер. Монтирано върху самия стартер.3. Контролна жица на Шалтера по която се задейства самия стартер.Когато по контрола дойде +12 от контактния ключ, в шалтера се създава магнитно поле което изстрелва бендикса в зацепено положение и същевременно захранва самия стартер ДИРЕКТНО от акумулатора през едни ДЕБЕЛИ пластини вътре в него. Това е РЕЛЕТО на стартера. Вградено в него.Диагностиката на системата е проста.Проверява се с директен плюс на контрола дали стартера/шалтера работи.- Ако не работи е прецакан шалтера или нещо вътре в стартера. Или няма добри връзки.- Ако работи има проблем във ВЕРИГАТА -> +акумулатор, контактен ключ, букса на шалтера (контрол).Във всички случаи е добре да се провери УПЛЕТКАТА МАСА ДВИГАТЕЛ - МАСА ШАСИ. За разхлабени връзки.Също е добре да се провери ДЕБЕЛИЯ плюс когато всичко тръгне.Цветът на управлението на шалтера трябва да се същия като на жицата която тръгва от него към контактния ключ. Редактирано 9 Юни 2012 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maritcata Публикувано 13 Август 2012 Доклад Share Публикувано 13 Август 2012 a kak se obslujva stertera?ima li 4etki i dr.karam 280000km a dori ne sum go poglejdal blagodarqa kak se obslujva stertera?ima li 4etki i dr.karam 280000km a dori ne sum go poglejdal blagodarqaudi 80 b3 1.8s Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 13 Август 2012 Доклад Share Публикувано 13 Август 2012 Стартера се обслужва като се свали от колата,разглобява се и се сменя каквото е нужно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valentinhan Публикувано 19 Ноември 2019 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2019 Колеги "и.николов" и "Kompresor" относно тази "пластина" има доста въпроси напр. къде е вързана тази "пластина"?!? - дайте някаква схема за въпросната "пластина". Не всеки я има под капака да не говорим ,че не може да пускаш напрежение по колата където ти СКИМНЕ. Моля колеги ако имате СХЕМА качете я а без схема темата с "пластината" е неясна и объркваща. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване