Jump to content

Борд-компютър


oooo

Recommended Posts

Може да ги премериш с волтметър по метода от темата на Пиф, показанията трябва да варират от 0.3 до 1.0 волта при обороти от 1000 до 4000. Но все ми се струва че на самото ЕКУ ще пише какъв модел е.

Колега, ОООО, имах впредвид че за различни версий на MOTRONIC съм виждал борд с един и с два сигнала. Но това са само догатки може би JETRONIC ползват друг борд, порвери ли по парт номер? И пак само предположение какво ще се случи ако не ти отчита коректно бензиномера :rolleyes: ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

ке-джетроник ползва същия борд ето, горивото ми се отчита вярно

мисля че 7А е различен преди и след 89, но всъщност НЕ знам нито каква в разликата, нито с коя система е 7А

оказа се че моя двигател PS може да е с КЕ-Jetronik, а може и да не е ;)

та колкото повече научавам, толкова повече виждам колко нищо не знам

Редактирано от oooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ке-джетроник ползва същия борд ето, горивото ми се отчита вярно

мисля че 7А е различен преди и след 89, но всъщност НЕ знам нито каква в разликата, нито с коя система е 7А

оказа се че моя двигател PS може да е с КЕ-Jetronik, а може и да не е :lol:

та колкото повече научавам, толкова повече виждам колко нищо не знам

Колега, имам един въпрос! Има ли значение какво е ЕКУ-то за да се сложи борда? Двигателят ми е КЕ-Jetronic, ни ми казаха, че трябва да се провери дали ЕКУ-то има контролер, към който да се свърже борда? ще ти бъда много благодарен ако имаш някаква конкретна информация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имам един въпрос! Има ли значение какво е ЕКУ-то за да се сложи борда? Двигателят ми е КЕ-Jetronic, ни ми казаха, че трябва да се провери дали ЕКУ-то има контролер, към който да се свърже борда? ще ти бъда много благодарен ако имаш някаква конкретна информация!

щом е KE-Jetronic - значи може. то и K-Jetronoc може

но има различни версии и на различните е на различно

но до тук свършва сигурното - от тук на татък в останалото са си някакви мои предположения в които никак не съм сигурен

доколкото знам - тези които са с 30 и няколко крака са версия 3 нещо си - там се свързва 10-ти пин на Jetronic-а към 10-ти пин на БК

NG двигателите например

при мен е весия 2 нещо си (25 пина) и се свързва - от дебитомера 1-ви пин (+/захранване) към 5-ти пин на БК; 2-ри пин (А/сигнал) на 9-ти пин на БК; 3-ти пин (31/маса) към 8-ми пин на БК; и 23-ти пин на КЕ-Jetronika (ако е версия 2.х) към 7-ми пин на БК

обаче искам дебело да подчертая: АКО СИ ВЪРЗВАШ БК ОТГОВОРНОСТТА СИ Е ТВОЯ !!!

може и да е така, а може и да не е!

тази информация не е потвърдена от никъде - спокойно може да се каже, че съм си я изсмукал от пръстите.

все още тествам и резултат има, но не е добър

с какъв двигател си ти? кой ти е Jetronic-а? с LZH запалване ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом е KE-Jetronic - значи може. то и K-Jetronoc може

но има различни версии и на различните е на различно

но до тук свършва сигурното - от тук на татък в останалото са си някакви мои предположения в които никак не съм сигурен

доколкото знам - тези които са с 30 и няколко крака са версия 3 нещо си - там се свързва 10-ти пин на Jetronic-а към 10-ти пин на БК

NG двигателите например

при мен е весия 2 нещо си (25 пина) и се свързва - от дебитомера 1-ви пин (+/захранване) към 5-ти пин на БК; 2-ри пин (А/сигнал) на 9-ти пин на БК; 3-ти пин (31/маса) към 8-ми пин на БК; и 23-ти пин на КЕ-Jetronika (ако е версия 2.х) към 7-ми пин на БК

обаче искам дебело да подчертая: АКО СИ ВЪРЗВАШ БК ОТГОВОРНОСТТА СИ Е ТВОЯ !!!

може и да е така, а може и да не е!

тази информация не е потвърдена от никъде - спокойно може да се каже, че съм си я изсмукал от пръстите.

все още тествам и резултат има, но не е добър

с какъв двигател си ти? кой ти е Jetronic-а? с LZH запалване ли си?

Колега, мерси за информацията! :hilezh: Това което принципно ме интересуваше дали изобщо има смисъл да купувам БК! Колегата СЕКТОР продава един и сутринта приказвах с него! Двигателят се води JN и много е го харесват заради механичният инжекцион! запалването не зная какъв модел е, но мисля че си е стандартно! Колата е 88-а година. изобщо изпаднал съм в едно сътояние - хемсърби, хем боли: да го купя, ама ако не стане??????????? така че ако някой може да помага - ще съм ви много благодарен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изглежда аз съм единствения, който се интересува от БК на В3 с механичен инжекцион (без да броим NG двигателите, че те са друга бира)

някак ми се ще да кажа "засега", ама то продължава доста дълго това "засега" ... и така :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мислех че трябва някакъв дебитомер на бензинипровода, само с вакуум ще е меко казано неточно... абе като се замисля не съм виждал на ауди с

карбуратор. Сега се сещам да питам тоя трип.комп. сам ли сиправи всичките аритметично логически операции, или тая работа я върши ЕКУ-то, или пък то

подава сигнал само за моментния разход към борда, а на база него, показанието на бензиномера и километража той самостоятелнно смята? Защото ако е

втория вариант едва ли ще е проблем да се сътвори някакъв дебитомер за горивото с подобен изходен сигнал като този на ЕКУ ? Ако е така каква би била

причината твоят да не показва вярно: грешни сигнали от бензиномер, километраж или ЕКУ, специално при теб и некоректен сигнал от дебитомера (което би

имало влиание към цялото поведение на колата) и най накрая повреден комп? Мисля че бензиномера и километража може лесно да провериш дали съвпадат с

истината, нали борда има функция електронен дневен километраж. И по метода на изключването би трябвало да се стигне до истината.

Абе в общи линии това са догатки ама де да знам, може и да има нещо вярно :blink: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изглежда аз съм единствения, който се интересува от БК на В3 с механичен инжекцион (без да броим NG двигателите, че те са друга бира)

някак ми се ще да кажа "засега", ама то продължава доста дълго това "засега" ... и така :hilezh:

Колега, аз съм нов в тематас и засега само събирам информация!:lol: Но се интересувам живо! за съжаление все още не съм започнал да бърникам, че покрай едни домашни ремонти не остава време! така че, не си единствен! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако премериш въздуха който влиза ще знаеш и колко гориво е влязло

щото двигателя работи само при оределено съотношение въздух-гориво

и щото е 17/1 (ако не греша) е по-лесно, по-евтино и по-точно да премериш по-голямото - демек въздуха

съвсем груба сметка: караш със 100 км/ч и разхода ти е 10 литра нза 100 км

значи за 1 час трябва да измериш 10 литра, което значи за 3 600 сек 10 000 мл, на секунда около 3 мл - преставяш ли си колко трябва да е прецизен дебитомера, който да мери такова количество

не че е може, но е около (17 х 2 демек) 34 пъти по-трудно :hilezh:

щото ще трябва да мериш и горивото което се връща към резервоара от клапана

и до колкото знам - все се мери косвено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=1284...%F3%ED%E8%ED%E3 Ето как го е направил небезивестният ни колега, на база дебитомер за бензина, който не е проблем да се монтира и след разпределителя на

горивото, така че да мери само постъпващия в двигателя. Иначе естествено е че е по-добре да се мери по-лесно измеримата величина, но аз лично не съм много убеден че съотношението въздух-бензин е константа ,

пример: при студен двигател по изкуствен начин се увеличава дела на бензина (моторче за празен ход, смукач) а при движение в града на къси разтояния това е значително количество бензи в повече. При

инжекциона може би има някаква корекция от ЕКУ-то, но него като го няма?

А виждал ли си такъв датчик за вакуум предназначен за борд.комп.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами дебитомера де (MAF) - той това мери - колко въздух влиза

при по новите е комбиниран и температура на въздуха за да изчисли плътността му и сметката да е по-прецизна

колкото до "смукача" - той е пренебрежимо малко

а в града просто минават и двете повече (въздух и бензин) за изминат км - затова ти се повишава разхода

ако съотношението не е точно - колата просто не върви и не става за каране

има хора които това не ги притеснява, но пък не мисля, че на тях им е грижа има ли БК или не

всички ситеми - карбуратор, моно, механична, ел инж и квото и да е друго - целта е да се държи максимално близко до идеалното съотношение, при всеки режим на работа

и всички успяват повече или по-малко - аз готов да го приема на доверие че е ок

там има едни други неща до колко се пълни двигателя при различно натоварване и всякакви други неща - в които неща да забивам

аз искам да накарам да работи стандартното оборудване на ауди като хората - по най-стандартния начин

лошото е, че не знам кой е той :hilezh:

а говорили сме си с grizzly, при него всичко е различно, вкл. философията на мерене е различна - той мери на час, а не на км.

и е свързано с custom софтуер и въобще - твърде висока летва за мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз имам драма с моя сега,ама Ради ми е обещал намеса и трябва да тръгне :)Щото разчитах на Пиф,ама ме отеба като спря да ми отговаря,повече няа го занимавам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа,не ...аз имах педвид Пиф,не тебе!

Показва 2000км пробег и средна скорост и време...Другото са нули...

Нали ти казах ве..... жълтата жица ти се е разкачила некъде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм,интересно как има показания за средна скорост,време и пробег,като за да ги изчисли му трябва инфо за моментната скорост,а при теб там сигнал липсва.Аз когато го свързвах моя,докато не му подадох инфо от компа/жълт кабел/ за моментната скорост,нищо друго не излизаше,като показание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

показва средна скорост (май и изминати километри и за колко време) и без "жълтия", аз покарах извесно време така :steinigung:

а показва някакви фалшиви данни за оставащи км

нищо че не показва моментен и среден разход

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ли,може и при борд-компютрите да има разлика.Моят го свалих от разчастена S2 и го монтирах на АБК мотор,но докато не му подадох сигнал от компа не пожела да покаже нищо друго,освен 00.00

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали ти казах ве..... жълтата жица ти се е разкачила некъде

Тва е се едно да ти кажем"Е тоя жълтиО ти зъб..." :hilezh: Как да разбереш кой е ,като сички са такива,та в тоя ред на мисли ,имам поне 5 жълти жици,хуре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

искам да питам борд компютър от бензинова кола става ли на Б4 1.9 тди?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да питам борд компютър от бензинова кола става ли на Б4 1.9 тди?

До сега не знам за такъв успешен опит.

Иначе на самия борд има джъмпер и за дизел но е неизвестно от къде да се хване моментния разход, без което няма как да тръгне борда, което е малко странно!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M.i.l.e.n взе от мене борд от бензинова кола с идеята да го монтира на б4 тди питайте него има ли успех :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 years later...

Колеги на моето 1.8 РМ 25 пиновият борд,не можах да му изкарам разхода.Митичният жълт кабел не съществува при мен.Кой трябва да е пинът от компа,от който се взима моментен разход? Аз съм го върцал в момента на 23 пин,кайто е throttle position и само от влеме на време показва 51.9 и след това 0.00 помощ.Моляя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...