Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

ами с едно реле след като мине на газ колата подаваш 0.6В към ЕКУ , на теория трябва да сработи - дори тези дни мисля да го тествам

Има вероятност поради скоростта на комутиране на релето компа да засече грешка по потенциометър но докато не се пробва не се знае.Ще чакаме ,за резултата :f_ck_you: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достаъчно прецизно е стабилизиран - прехода на диода е около 0.6В :steinigung: . Ако се постави ценер, ще се стабилизира напрежението много след като се вдигне клапата и на бензин ще работи отвратително - бедна смес. Самото входно стъпало на ЕКУ-то е бързодействащо и дори и най-краткото превключване ще запише грешка и ЕКУ-то ще изключи потенциометъра. Така, че в този ред на мисли схемата си работи много добре така, както е оразмерена. Специално за газ, за да се избегне ефекта от "олекващата" клапа потенциометъра трябва да е монтиран директно на дроселовите клапи, а не на дебитомера, но това пак ще влоши работата на бензин. При всички положения като "олекне" клапата ще се променя непрекъснато потока на входящ въздух при ниски обороти и това рано или късно ще доведе до нестабилни ниски обороти и записване на грешка в ЕКУ-то - резултата ще спре да регулира ниските обороти. Поне засега вариантите са два:

1. Реглажа на ниските обороти да е на базата на оборотите на двигателя без да се вземат в предвид показанията на потенциометъра, като взима сигнал за оборотите директно от бобината - т.е. трябва да се направи допълнително стъпало, което директно да командва ст. моторче (но трябва да има и температурна компенсация). По подбен начин е реализирано управлението на ст. моторче на старите, С3 100-ци и работи без проблеми и независимо от олекването на клапата.

2. Реглажен кран с ел. клапан и т-датчик за повдигане на оборотите докато е студен двигателя или е с пуснат климатик (допълнително повдигане на ниските обороти) - работи безотказно и стабилно : http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...st&p=809633

Схемата при С3 е много добра има я в diakom но няма стойностите на пасивните елементи.Имаш ли откъде да ги свалиш тя не е голяма и е проста но сигурна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам я за съжаление, аз също я търся. Мислех даже да взема от някоя морга релето от С3 и да го монтирам при мен и да експериментирам. При С3-ката е направено железно с това регулиране на оборотите :flehan: . Ако случайно я намериш някъде - пиши да я сваля и разгледам. Навремето на старата ми 100-ца, която беше С3 съм ремонтирал релето, че се беше скапало (гаснеше на ниски) и действително както казваш - не беше никак сложна. Просто не съм предполагал, че може да ми потрябва :wall:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам я за съжаление, аз също я търся. Мислех даже да взема от някоя морга релето от С3 и да го монтирам при мен и да експериментирам. При С3-ката е направено железно с това регулиране на оборотите :o . Ако случайно я намериш някъде - пиши да я сваля и разгледам. Навремето на старата ми 100-ца, която беше С3 съм ремонтирал релето, че се беше скапало (гаснеше на ниски) и действително както казваш - не беше никак сложна. Просто не съм предполагал, че може да ми потрябва :respekt:

При старите с3 и при BMW 3 серия L-jetronica, регулирането на оборотите става по един и същи начин.Даже при BMW-то е по добро, защото ти самия можеш да регулираш желаните обороти с тример .Обаче нека да оточниме-говорим за електронен блок който е изградин от широко-импулсен генератор с обратна връзка към температура и обороти, защото при някой модели AUDI това е реализирано с клапан, а този вариант не е добър.Всъщност ни трябва реализиране на схемата от DIAKOM - същата е монтирана със сигурност на AUDI 200 k-jetronic, намира се над жабката на няколко пъти съм сменявал крайни транзистори, мисля че бяха NPN но не ми е дошло на ум да сваля стойностите а е за 10 минути работа.Останал съм с впечатлението че беше на HELLA но не съм сигурен.При теб има повече морги невъзможно е да не намериш от някоя стара кочина а на мен ако ми изпадне ще я снимам веднага и ще ти я пратя.Най-добре става с прекратяването на бензина чрез изравняването на двете наляганея на бензина в дозатора,работи идеално без никаква разлика газ-бензин.Всъщност цялата работа се върти около изходното напрежение на потенциометъра в зависимост от оборотите.Имам идея да използвам преобразовател честота-напрежение с интеграла lm2917 вместо потенциометър но ме притеснява че характеристиката на преобразователя е ленейна а на потенциометъра не е.Схемата съм я сглобил но нещо ме мързи да пробвам как ще бъде работата.Имам и идея заедно с оригиналния дебитомер да се ползва и дебитомер от MOTRONIC1.5.4 той също изменя изходното напрежение в зависимост от въздушния поток ако някой го е пробвал нека да пише какъв е резултата там трябваше само един делител на изхода за да му се вкарат параметрите като на оригиналния потенциометър.Но това са само идеи и не са изпробвани.Нека да пробваме с елекронен блок от c3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок колега mi666o, би ли споделил с този газов инжекцион,колко ти е разхода в града и извънграда и как е ускорението, примерно от 0-100 км/ч за колко време го вдигаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачих средния кабел и подадох към ЕКУ 0.62 волта , на бензин е ОК - 800об/мин , но на газ 1200 об/мин , все едно е в авариен режим ... що така нямам идея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Нека да пробваме с елекронен блок от c3.

Точно за този блок говоря (без допълнителен клапан), на старата ми 100-ца беше HELLA ако не се лъжа. Лошото е, че беше отдавна и не съм запазил номера (мога да го взема от ЕТКА примерно). Все пак аз съм с реглажен кран и ел. клапан вече от доста време и нямам проблеми с ниските обороти: http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...st&p=809633 , но естествено нищо не пречи да се пробва, но трябва да се пусне нова ел. инсталация за релето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за този блок говоря (без допълнителен клапан), на старата ми 100-ца беше HELLA ако не се лъжа. Лошото е, че беше отдавна и не съм запазил номера (мога да го взема от ЕТКА примерно). Все пак аз съм с реглажен кран и ел. клапан вече от доста време и нямам проблеми с ниските обороти: http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...st&p=809633 , но естествено нищо не пречи да се пробва, но трябва да се пусне нова ел. инсталация за релето.

Не разбрах имаш ли възможност да намериш втора употреба такъв блок и да свалиш стойностите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах имаш ли възможност да намериш втора употреба такъв блок и да свалиш стойностите?

Не, трябва да обикалям по моргите, а нямам достъчно време за съжаление. По-скоро ще трябва да се рови в интернет - все някъде ще я има схемата :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачих средния кабел и подадох към ЕКУ 0.62 волта , на бензин е ОК - 800об/мин , но на газ 1200 об/мин , все едно е в авариен режим ... що така нямам идея

Проблемът е,че преди да се стартира двигателя това напрежение трябва да е в границите 0,1 - 0,2 V.То гарантира,че клапата е в изходна позиция т.е. 1,9+/-1,1 мм.В противен случай записва грешка 2113.Пробвал съм и схемата,която колегата VBI даде по-горе но изкарва същата грешка поради това,че напрежението в изходно положение на клапата превишава 0,2 V.Сега имам една друга идея и мисля да експериментирам.Става въпрос,за същата схема само,че леко изменена.Резисторният делител ще го заменя с потенциометър 22к като ще запазя диода и така ще регулирам опорното напрежение от 0,5-0,8v и опитно ще избера там където работи най-устойчиво двигателя.Напрежението 0,1-0,2V ще го настроя чрез резистор,,който ще свърже към маса 2-ри извод на потенциометъра на дебитомера но през вакумен изключвател,който ще вържа към сервото/там имам тапи за вакум/.По този начин когато двигателят не е стартиран на 2-ри извод напрежението ще е 0,1-0,2V но след като заработи вакумния изключвател ще прекъсне веригата на резистора и по този начин ще се включи потенциометъра 22к,който от своя страна ще подаде напрежението,за празен ход 0,5-0,7V.Потенциометърът на дебитомера ще го настроя в най-долна позиция т.е. да дава възможно най-ниско напрежение на празен ход/моя дава около 0,3V при това положение/.Идеята е да го изключа по този начин и да не влияе на работата на празен ход а напрежението да се подава от допълнително монтирания потенциометър.При подаване на газ клапата ще тръгне на горе и напрежението ще започне да се повишава но то няма да влияе на работата на двигателя докато недостигне предварително настроения праг с допълнителния потенциометър.Когато напрежението на потенциометъра на дебитомера стане по-голямо от това на допълнителния потенциометър диодът ще се запуши и от този момент влиза в действие дебитомера.Когато клапата се връща от горно към долно положение процесът се повтаря но в обратен ред т.е. дебитомерът ще регулира до тогава докато напрежението подавано от неговия потенциометър не спадне под това на допълнителния и диодът се отпуши.Днес моят опит беше само с допълнителен потенциометър 22к и двигателя работи много равномерно без никакви пропадания на обороти и колебания.Спрях до тук,защото нямам в момента вакумен изключвател но в понеделник ще намеря и като завърша "проекта" :) ще пиша,за резултатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора нека не забравяме, че ако има и най малък шанс след преместване на потенциометъра в страни да контактува на четките е по добре да се сложи един K-j емулатор и проблемите с паленето и оборотите се решава за винаги и повярвайтеми след една купчина проблеми и експерименти само с емулатора колата работи по оригиналната схема като на бензн без никаква разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да се сложи един K-j емулатор

чудесно, само дето никой не знае от къде може да се купи такъв емулатор :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора нека не забравяме, че ако има и най малък шанс след преместване на потенциометъра в страни да контактува на четките е по добре да се сложи един K-j емулатор и проблемите с паленето и оборотите се решава за винаги и повярвайтеми след една купчина проблеми и експерименти само с емулатора колата работи по оригиналната схема като на бензн без никаква разлика.

Действително това е едно от решенията, но както пишеш само при изправен потенциометър - това е трудно да не кажем невъзможно условие при възрастта на нашите автомобили :flehan: . Това, което не ми харесва при ползването на KJ-емулатор е това, че помпата на инжекциона се върти постоянно и това води до нейното износване - самата помпа не е никак евтина. Другото нещо, което не ми харесва е, че през ел. регулатор на налягането преминава непрекъснато постоянен ток, докато си на газ и това също е някаква предпоставка за по-бързото му повреждане. Естествено този начин на свързване си и ма и своите предимства, като това, че поддържа непрекъснато необходимото налягане в бензинопроводите и предполагам, че минаването от газ на бензин става мигновено.

Аз както неведнъж пиша ползвам варианта с ел. клапана и реглажния кран и мога да кажа, че на газ и бензин работи без забележки при ниски обороти 900-950. Това , което виждам като недостатък е, че при преминаване от газ на бензин има едно забавяне от около 1-2сек. - време необходимо да се вдигне налягането на бензинопроводите и да се обезвъздушат дюзите. Това разбира се може да се избегне ако се направи компенсация на превключващото реле да изключва газта с около 2сек. закъснение - време необходимо на бензиновата с-ма да си вдигне необходимото налягане.

Много добър вариант би бил използването на реле за регулиране на оборотите от С3 100-ца, тъй като там няма потенциометър и оборотите е следят изключително само от сигнала на бобината и TPS-a - това гарантира при изправно ст. моторче (но трябва да е изправно :flehan: ) стабилни ниски обороти при газ и бензин без значение от текущото натоварване на двигателя (включен климтик и т.н.) . Старата ми кола беше 100/С3 и мога да кажа, че никога не съм имал проблеми нито с ниските обороти на газ и бензин, нито с преминаването от единия тип гориво към другия. Просто със съжаление мога да кажа, че с промяната на регулирането на ниските обороти при С4 са развалили работата на двигтеля :hilezh: .

Колкото до проблема със записването на грешката при използването на ценер за стабилизация на 0.6В, колегата denev е прав, че ЕКУ-то може да запише грешка, но при мен специално с ползването на схемата от руския форум с диода този проблем го няма - нямам никакви грешки в контролера на двигателя :flehan: - преди малко специално слизах да проверя. Важно е преди да се монтира схемата, потенциометъра да бъде регулиран на 0.5-0.7В доколкото позволява състоянието му и чак след това да се свърже - това ще гарантира, че схемата ще влияе на потенциометъра само докато е на ниски обороти. Резисторите са подбрани така, че при повдигане на клапата на дебитомера над участъка за ниските обороти делителя да не може да стабилизира 0.6В и по този начин да бърка показанията на самия потенциметър. Затова и идеята с поставянето на ценеров диод не е много добра защото вероятно стабилизацията се нарушава чак след като клапата се качи много над участъка на ниските обороти и това води до грешно подавана информация от потенциометъра към ЕКУ-то за положението на клапата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След като направих тестов пробег от около 1000 км. бях обещал да докладвам,за резултата.С тази схема,която давам по-надолу проблемите породени от ефекта на "олекваща" клапа мога смело да кажа,че са отстранени.За този пробег с умишлено изпразнена система/без капка бензин в инжекционната глава/ не е гаснела нито веднъж като в същото време оборотите са стабилни/850-900/.Трябва да отбележа обаче,че проблем с потенциометъра нямам и единствено борбата ми беше с олекването на клапата.

Както се вижда на схемата действието е само в режим на празен ход/където са ни проблемите/.Надявам се да съм полезен на доста колеги с този проблем :hilezh: .

Редактирано от denev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че с реле от С3 ще станат ОК нещата, но нямам време да експериментирам, а и ниските обороти са ми ОК. Когато едно нещо работи е по-добре да не се пипа. Колкото до колегата denev - предполагам, че ще имаш проблеми лятото с климатика (ако имаш такъв) защото при пускане на компресора ЕКУ-то изкуствено повдига напрежението на потенциометъра на над 5В с цел да се получат на делителя 0.8-0.9В при пуснат климатик заради натоварването. При теб като е забито с ценера на 0.6В вероятно ще са ти ниски обороти и дори може и да гасне :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, едно приятелче имаше същия проблем на пасат б3 с 2.0 16V 136 коня мотор механичен инжекцион. Проблема беше в дебитомера както при сички нас и с помоща на колегата denev който направи една схема аз я модифизирах малко с помоща на баща ми и я монтирах на колата. В момента са минати 120-140 км колата не е огаснала нито веднъж.Установихме, че има проблем в стъпковия мотор. И в момента е изключен, но и с него гасне много рядко. Ето схемата:

017936729.jpg

Ако има въпроси с каквото мога ще помогна.

Поздрави и Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е същата работа , не са необходими такива сложни комутации през TPS-a: http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...t&p=1125923

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не права никакви комутации през ТПС-а просто използвам това, че като е затворена клапата през въпросния край когато е затворена клапата на ТПС-а се получава маса. И чрез тази маса си управлявам релето. Има само един проблем незнам дали ЕКУ-то няма да трупа грешки заради милисекундите който остава без информация от дебитомера докато релето превключа но предвид че го тествах около 150км, а пасата има и бордови компютър и си ми отчита и разхода и сичко. Смятам, че това няма да е някакъв проблем. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... чрез тази маса си управлявам релето. Има само един проблем незнам дали ЕКУ-то няма да трупа грешки заради милисекундите който остава без информация от дебитомера докато релето превключа ...

Tочно за тази комутация става въпрос и точно в записването на грешка заради закъснението при превключването, ЕКУ-то спира управлението на ниските обороти. Това може да е проблем при пускане на повече консуматори и особено ако има климатик - вероятно ще гасне или ще са много ниски оборотите :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Въпроса ми е следния, това напрежение от средния изход на потенциометъра 0.5-0.7в при пуснати консуматори (фарове, халогени,отопление на заден прозорец и др.) не трябва ли да е повече? Аз съм с пасат механичка и имам проблеми само на газ. Оборотите играят на празен ход. Газовата е обикновенна. Какво ще ме посъветвате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напрежението винаги е еднакво - това е идеята, като се включи консуматор, падат оборотите, напрежението пада и ЕКУ-то така управлява ст. моторче за ниските, че напрежението отново да стане в норма 0.5-0.7В. Това естествено става много бързо и затова каквото и да включиш ако всичко е изправно ниските обороти не трепват. Единствено ако е включи климатика, тъй като товара е много голям се "повдига" напрежението на делителя и се обогатява сместа при ниски обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напрежението винаги е еднакво - това е идеята, като се включи консуматор, падат оборотите, напрежението пада и ЕКУ-то така управлява ст. моторче за ниските, че напрежението отново да стане в норма 0.5-0.7В. Това естествено става много бързо и затова каквото и да включиш ако всичко е изправно ниските обороти не трепват. Единствено ако е включи климатика, тъй като товара е много голям се "повдига" напрежението на делителя и се обогатява сместа при ниски обороти.

Колеги като забиете нопрежението на 0.7в, какво очаквате да се получи?Ролята на потенциометъра е да бъде обратната връзка за натоварването на мотора ,или казано по друг начин преобразува вакума в смукателните тръби в напрежение ,като еталонната стойност за празен ход е 0.6волта.Когато е задействан TPS електронния блок коригира оборотите до достигане на необходимия вакуум за получаване на напрежение от делителя равно на 0.5-0.7волта,така че като го елиминирате няма да има обратна връзка а следователно и регулиране на оборотите.Според мен решенията са следните-да не се спира помпата когато се кара на газ за да се подържа налягането на прунжера на дозатора,което не е трудно,друг вариант е да се ползва вместо потенциометър дебитомер на BOSH първа серия който има почти същата характеристика като потенциометъра или на SIMENS и двата мерят дебита на въздуха като графиката им е от 0.1до 5 волта в зависимост от вакума.лично аз ползвам SIMENS и мога да кажа че резултата е прекрасен като ми се наложи съвсем леко да коригирам диаметъра на тръбата на вентури защото той все пак не е съобразен за този мотор.Четох в руските сайтове че ползват че ползват MAP датчик но там трябва да се обръща поляритета на изходното напрежение а и те нямат толкова добра харектеристика като фабричните дебитомери.Та според мен вариантите са или да не се спира помпата или да се ползва вместо потенциометър дебитомер.И двата варианта работят прекрасно но втория е по-сложен за изпълнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напрежението винаги е еднакво - това е идеята, като се включи консуматор, падат оборотите, напрежението пада и ЕКУ-то така управлява ст. моторче за ниските, че напрежението отново да стане в норма 0.5-0.7В. Това естествено става много бързо и затова каквото и да включиш ако всичко е изправно ниските обороти не трепват. Единствено ако е включи климатика, тъй като товара е много голям се "повдига" напрежението на делителя и се обогатява сместа при ниски обороти.

Мерси колега, сега по празниците ще имам повече свободно време и ще пробвам схемата. Дано да стане. Естествено ще пиша за резултата.

П.С. Климатик нямам така че се надявам да няма проблеми.

Редактирано от t0dor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...