Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

Аз пък сега идвам от автомобила,нагласих потенциометъра,ама под 0.85 волта не успях да го сваля иначе вече си повишава плавно.На бензин е 0.85,а на газ 0.88в. измерено след продължителна работа.което ще рече че ще мина с един резистор,но в момента имах 150ком и 500 ком,втория сваля прекалено много 3.95,а първия недостатъчно 0.72.

Предлагам да обединим усилия и да сътворим нещо по въпроса с болните потенциометри.

Сега съм с вариант реглажен кран,което е не лоша идея,но имам идея за подаване на напрежение 0.5-5 волта на средното крачена потенциометъра,но независещо от самия него,което според мен е най добрия начин за решаване на проблема било то на газ и на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се направи делител, който при отпуснат педал на газта да поддържа 0.5-0.7В, но трябва да се комутира средния край на потенциометъра от потенциометъра към делителя. Лошото е, че по време на комутацията (с реле примерно) ще има прекъсване и ЕКУ-то ще го засече и ще набие грешка. Оттам нататък да следващото запалване, ЕКУ-то ще игнорира потенциометъра и ще поддържа нормални обороти, но БЕЗ товар (климатик примерно). Просто няма как бързо да се прекомутират веригите без да усети ЕКУ-то. Някакъв вариант е да се сложи паралелно кондензатор (на "маса" и среден крак на потенциометъра), който да се включва само при отпуснат педал на газта (ниски обороти) и реално да филтрира пулсациите от изтритото място на потенциометъра и дори да поддържа напрежението докато се комутират веригите на потенциометъра, но трябва опитно да се подбере стойността му. Става доста сложно обаче и се губи и ефекта от автоматичното регулиране на оборотите защото за ЕКУ-то те винаги ще са ОК без значение какво е положението на клапата и няма да се опитва да ги коригира. Специално обаче ако се търси възстановяване на потенциометъра при каране на бензин, братушките са го измислили с прерязване на крачето на пътечката на потенциометъра и поставяне последователно на резистор 1ком (мисля беше) с цел повдигане на диапазона на потенциометъра. Така при реглажа на потенциометъра четките реално стъпват над износеното място при ниски обороти. Все пак каквото и да се прави най-добрия вариант е нов потенциометър или ако не е много износен да се разпробият отворите му и четките да стъпват на здрав участък както го е направил cvetan83 :hilezh: . Другото мисля е временно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък сега идвам от автомобила,нагласих потенциометъра,ама под 0.85 волта не успях да го сваля иначе вече си повишава плавно.На бензин е 0.85,а на газ 0.88в. измерено след продължителна работа.което ще рече че ще мина с един резистор,но в момента имах 150ком и 500 ком,втория сваля прекалено много 3.95,а първия недостатъчно 0.72.

Предлагам да обединим усилия и да сътворим нещо по въпроса с болните потенциометри.

Сега съм с вариант реглажен кран,което е не лоша идея,но имам идея за подаване на напрежение 0.5-5 волта на средното крачена потенциометъра,но независещо от самия него,което според мен е най добрия начин за решаване на проблема било то на газ и на бензин.

Аз също пробвах с резистори, но много трудно се наглася точното съпротивление и за това купих потенциометър 100 kOhm с който може да се регулира много точно и да се коригира ако се наложи.Що се отнася до настройката на волтажа на моята кола най добре и понася на 0.5-0.55 В за бензин и 0.45 В за газ.

Сканирах работната схема по която правих моята кола малко е недодялана, но бях я направил само да се ориентирам какво съм замислил,ще направя и снимки как изглежда монтирано на колата.

011825292-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи на безконтактен принцип, но се програмира самата платка какви стойности да показва в зависимост от магнитното поле. Въпроса е, че не много ясно как ще работи при различни температури заради променящите се магнитни свойства на постоянния магнит (и съответно магнитно поле). Има значение и разстоянието м/у магнита и датчика и т.н. Затова настройката и монтажа ще е доста сложна според мен :hilezh: . Иначе ако се настрои добре би трябвало повече никога да няма проблеми с потенциометъра, но знае ли човек :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0.5-0.7В се мерят м/у 2-ро - 3-то краче - т.е. м/у "маса" и средния край на потенциометъра при ниски обороти на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТЯ си се отвори цяла тема за потенциометъра,ама като сме почнали да попитам,някой имал ли е щастието да се сдобие с нов такъв,защото по принцип е капсолован и дори в етка го няма като отделен елемент.

А по въпроса с добавяне на резистор съм съгласен,че може и да стане,тия дни ще го пробвам/но няма да махна рк технолоджи/,НО с резистор може да се постигне стабилно 0.5-0.7 волта напрежение,но ми е чудно как ще достигне необходимите 5 волта при пълен товар на двигателя :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... но ми е чудно как ще достигне необходимите 5 волта при пълен товар на двигателя :)

Тук си много прав :D . Още повече, че на бензин при пълно натоварване заради плочката (отвора е по-малък, получава се допълнителен обем заради маркучите, тялото на изпарителя и т.н.) се изменя доста режима в който работи ЕКУ-то и съответно регулира подаването на гориво. Все пак ако се кара основно на газ не е толкова болка за умиране, но може да се пробва на бензин как ще се държи двигателя при пълно натоварване. Може да има някаква загуба на мощност и то само ако педала не е натиснат докрай защото иначе TPS-а ще подаде сигнал на ЕКУ-то, че педала е докрай и съответно може би в този момент ЕКУ-то няма да отчита положението на потенциометъра (но не съм много сигурен). От друга страна колко често се налага да караш на пълно натоварване, но все пак е хубаво да се провери за странични ефекти :flehan: . Колкото до потенциометъра - аз преди около 2 години можех да го купя (доставиха ми го от един магазин), но ми се видя скъп и си поуправих стария. След това Zaharieff :hilezh: ми даде читав 2-ра употреба и сложих него. Реално на газ с "кран технолоджи" потенциометъра не играе никаква роля и затова и не съм мислил повече по въпроса с ремонта му или заместването с друг такъв, но монтиран на дроселовата клапа директно :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда,ама лощото е,че при мен може би записва грешка заради откаченото ст.моторче,евентулно да му бодна един резистор 10-15 ома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен обаче не стана нищо,нагласих го на 0.55 волта с резистор 150ком,но не става,и не мога да си обясня защо.

Чудя се дали има разлика,ако се слочи 1 ком на горното краче,както са дали руснаците.,или 150 ком на средното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз всъщност не съм го правил по схемата дадена от колегата cvetan83 , погледни малко по-нагоре в темата съм дал скрийншот от ToleranceData. Общо взето когати си работи на бензин колата ЕКУ взема стойност от показанието на клапата , когато е на газ, релето шунтира клапата и взема стойността нагласена от тримера (в моя случай бензин 0.5 и газ 0.5 волта) Но при мен единственият проблем беше само, че при продължително каране на дълго се опитваше, а и гаснеше колата като я изключиш от скорост (липса на налягане в инжекционната глава).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз всъщност не съм го правил по схемата дадена от колегата cvetan83 , погледни малко по-нагоре в темата съм дал скрийншот от ToleranceData. Общо взето когати си работи на бензин колата ЕКУ взема стойност от показанието на клапата , когато е на газ, релето шунтира клапата и взема стойността нагласена от тримера (в моя случай бензин 0.5 и газ 0.5 волта) Но при мен единственият проблем беше само, че при продължително каране на дълго се опитваше, а и гаснеше колата като я изключиш от скорост (липса на налягане в инжекционната глава).

Важен е крайния резултат колкото по просто толкова по здраво и надежно ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е както съм писал,при мен крайния резултат е незадоволяващ.

предполагам, че това се дължи на особеностите на АСЕ ... аз съм с AAR и нямам ядове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Вече минах около 4000 км и колата продължава да работи отлично на газ без клатене на оборотите без гърмежи и не е изгаснала нито веднъж до момента, само се наложи до реглаж , като съм нагласил и на газ и на бензин при загрял мотор и празен ход потенциометъра на 0.52 В при мен с тази настройка колата работи най-добре.

Продължавам да тествам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги във връзка с темата искам да ви питам, някой забелязва ли разлика при зареждане с газ от различни бензиностанции. Не мога да хвана спатиите на мойта, но имам чувството,че като заредя на Лукоил и почват оборотите да си подскачат както си искат. Може би и аз имам проблем, ма да не би да е и от газта! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги във връзка с темата искам да ви питам, някой забелязва ли разлика при зареждане с газ от различни бензиностанции. Не мога да хвана спатиите на мойта, но имам чувството,че като заредя на Лукоил и почват оборотите да си подскачат както си искат. Може би и аз имам проблем, ма да не би да е и от газта! :icon_smile:

Аз лично усещам само разлика във вървенето и разхода на гориво, оборотите не мърдат пък и няма логика да им влияе газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Вече минах около 4000 км и колата продължава да работи отлично на газ без клатене на оборотите без гърмежи и не е изгаснала нито веднъж до момента, само се наложи до реглаж , като съм нагласил и на газ и на бензин при загрял мотор и празен ход потенциометъра на 0.52 В при мен с тази настройка колата работи най-добре.

Продължавам да тествам

Е аз при мен сложих потенциометър и как ли не го нагласях под 0,5 в над всякак и разлика няма -пак си гасне колата или влиза в авариен режим.Нали точно това е идеята да се лъже ЕКУ ,че е на празен ход,но защо тогавеа няма разлика дали е с допълнителен потенциометър или не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ако много ти "олеква" клапата се вдига напрежението на средния край на потенциометъра и няма как да го компенсираш с допълнителния потенциометър. Просто много ще избяга напрежението. Причината е, че клапата не "олеква" веднага, а постепенно и това се отразява на показанията на потенциометъра. Т.е ако го нагласиш докато си карал 1 час на газ и почне да ти гасне на 0.6В примерно - много ще избяга напрежението на средния край докато караш в първите 30 мин. примерно ще остане на 0.2В-0.3В или по-ниско и ще поне да гасне по-рано. Не знам дали успях да го обясня разбрано :hilezh: , но мисля че в това е проблема при теб, а и при някои други колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...