Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

VBI мерси...цена нямаш!!!

От проучването за АЦЕ и газ стигнах до следните изводи. Единия вариант е да монтирам ламбда симулатор, някаква джаджа с която се регулирали оборотите на празен ход, и съм нямало да имам проблем. Понеже обаче аз се сещам веднага че колата не е нова, и че проблема с потенциометъра го имам в начална фаза мисля да слагам кранове. Може ли да ми споделите какво се случва когато отпуснете рязко газта, и натоварите мотора??? Един вид да има предпоставка за гаснене. И другото е празния ход спокоен ли ще бъде? Сега има леки промени, и вибрации ще изчезнат ли?

ПП - След малко ще запиша всичко което мисля да направя. Сложните неща ги мога, но не съм наясно с много елементарни правила при монтаж на газова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко ти гореше на бензин,че мисля моята да я подкарам,защото на газ градско скъпичко ми излиза при цена 1,27 за газта, а на бенз-2,09

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бенз никога не е минала над 8-9 при нормално(не бавно)каране смесен разход. А цената на бензина не е ли 2.24??? Виж аз градско не карам, но ако карах може би вече щеше да е на газ, защото единствено на място ми се струва че гори повече от ел.инжекционите. Днеска я ръчках малко с 100 октана бенз да и направя малко терапия и ми даде около 10, но и се изкефих яко няколко пъти. От както я имам не се беше поднасяла с дънлопа, днес успях няколко пъти :steinigung:

integrale45 - Ти с какъв тип газ си в момента? При теб как е реализирана газова, и какво включва? Помня че имаше някакви електроники при теб. Дали си променял нещо, и то да е довело до положителен ефект? Аз определено мисля да направя изцяло системата на VBI с празния ход, и байпасни маркучи.

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

integrale45 - Ти с какъв тип газ си в момента?

http://www.clip4e.com/play_gazova_uredba.htm

Моята е Ланди Ренцо,слагана в Италия.Има много кутийки с кабели,ще видиш една джажа в клипа,която съм откачил и на нейно място съм сложил едно механично кранче за регулиране на газта.Понеже този ламда контрол взема сигнал от ламбда сондата,която е нова и регулира притока на газ,но в началото ми даваше 35/100 и веднага го разкарах,но стои закачен на буксата,че да не дава грешка на компютъра на газовата.Има още ламбда емулатор, който май лъжел компютъра на колата, че в момента се кара на бензин. Има още и едно KJ-емулатор май беше за изместване на ъгъла на запалване, понеже за газ/бензин трябвало да бъде различно,VBI ще каже по-точно. Горивната помпа трябва да работи постоянно, за да поддържа постоянно налягане на бензин в главата на дебитомера,иначе клапата на дебитомера ще се "мъндахерца" и ще играят оборотите,дори ще гасне или ще стои на 2000 оборота,зависи в какво положение е застанала клапата или .Като се поддържа бензиновото налягане, клапата си стои неподвижна.Аз си направих копче да изключвам горивната помпа,защото докато карам на газ, ми свършваше бензина.Причината е била,че дюзите ми попикават малко бензин и всъщност карам едновременно на газ и бензин,но това не пречеше на вървежа на колата,но на джоба-ДА. Ще ти дам един пример:изключил съм помпата и си карам на газ,по едно време или стои на 2000 оборота или започва да гасне,затова много често с палеца на крака натискам спирачката,а с кутрето натискам газта , за да не угасне по кръстовищата /свиква се/,в този момент пускам бензиновата помпа да работи и всичко се нормализира-1000 оборота. Много бяга на газ,разликата бенз-газ е минимална.По едно стръмно нагорнище извънграда винаги я тествам:В началото съм с 80,като свърши нагорнището съм със 140 км/ч. Разхода извънграда е добре 10-12/100,но в града, направо ламя-около 19-20/100, понякога е падала и на 17/100.Бензина на Лукойл е 2,14 и с карта за отстъпка идва 2,09. Куатрото извънграда не тежи толкова,на колата, колкото в града.Там си поддържаш една скорост и не се натоварват колелетата,но в града тръгни спри ТРЪГНИ С МНОГО ГАЗ-спри, е иска си го горивото.

Да поясня за трите маркуча, които влизат в плочката: единият идва от изпарителя,вторият се водил някакъв байпас,регулирайки празния ход,който излиза от задната част на изпарителя, а третия идва от стъпковия мотор.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, какво стана, ще слагаш ли газова,мноу скъпъ стана гъзтъ бахмааму :hilezh::moon:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак е по- евтино от на бенз. 2.60лв.

В Русе е 2,17-2,12 с отстъпка на лукойл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Похарчих парите, но не съм се отказал. Купих 5 джанти за зимата и 6 зимни гуми(две за баща ми). От декември ще има развитие надявам се.

Какво ще кажете ламбда симулатор? ДА/НЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някоя от темите, колега беше описъл вариант, където със поставянето на подходящо съпротивление може да се "избегне" емулатора.

Твърдо ЗА емулатора.

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се сложи л-емулатор ако не е откачена л-сондата и се ползва на бензин.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колеги значи и емулатор ще взема. Когато отидох за мнение при газаджия той вика много криво се монтирала газовата, някакви дупки по изпарителя се пълнели. Това си го обяснявам, че се прави за маркуча който изравнява наляганията, и контролира мембраната която дозира газта?

1. Монтирам плочка - На нея два от маркучите отиват в смесителя. 3-тия обаче какво го правя?

2. Някакви магии се правят май с празния ход - Какви? Трябва ли да се променя нещо по сегашната система на ПХ?

3. Нещо което не мога да се начудя. С тия две дроселови клапи какво се случва когато се отвори голямата? Аз се сещам се тогава притока на въздух става много голям. Ама това не обеднява ли много сместа? Дето се вика вместо да тръгва като на бензин, да забие от бедна смес?

ПП - Извинявам се на всички за тъпите въпроси. Освен как да преправя ПХ с реглажен кран, всичко друго е много разпокъсано по форума. Дето се вика всичко съм прочел, но не всичко е ясно. Извинявам се ако досаждам. Ще пусна снимки като почна проекта......То АЦЕ-то било гадно аз досега съм супер доволен. Сега да видим магариите на газ :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Похарчих парите, но не съм се отказал. Купих 5 джанти за зимата и 6 зимни гуми(две за баща ми). От декември ще има развитие надявам се.

Какво ще кажете ламбда симулатор? ДА/НЕ

Не си сбъркал, в момента няма никаква сметка да слагаш газова особено ако караш предимно градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам основно по 100км на ден понякога повече, друг път по-малко. Но правя около 500-600км на седмица. Просто на бензин започвам да не смогвам. Пък газовата си е вариант. Обаче съм се наплашил много от четеното тука. Ще сложа газ и ще видя. Имам някой леки колебания, но съм сигурен че с ваша помощ ще се справя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колеги значи и емулатор ще взема. Когато отидох за мнение при газаджия той вика много криво се монтирала газовата, някакви дупки по изпарителя се пълнели. Това си го обяснявам, че се прави за маркуча който изравнява наляганията, и контролира мембраната която дозира газта?

1. Монтирам плочка - На нея два от маркучите отиват в смесителя. 3-тия обаче какво го правя?

2. Някакви магии се правят май с празния ход - Какви? Трябва ли да се променя нещо по сегашната система на ПХ?

3. Нещо което не мога да се начудя. С тия две дроселови клапи какво се случва когато се отвори голямата? Аз се сещам се тогава притока на въздух става много голям. Ама това не обеднява ли много сместа? Дето се вика вместо да тръгва като на бензин, да забие от бедна смес?

Единият маркуч идва от изпарителя,втория отива в задната част на изпарителя-за празния ход,погледна ли клипа, който съм пуснал?

Третия идва от стъпковия мотор/затапва се в гумения маркуч,дупката,която остава,понеже маркуча не влиза вече в него , а влиза в плочката-3-тата дюпка/ После по трудничко се слага гофрирания маркуч,заради плочката.

1541876427176986548212904167020fDmg9q6KN3IEuJQjwTW.JPG

, а Видях един собственик на А6/АСЕ как си махна клапата на дебитомера,понеже карал само на газ и няма никакви проблеми.Имам идея , но не съм се захванал за да осъществя:монтира се някакво реле на клапата на дебитомера и като се превключи на газ, то да я избутва в най-горно положение,тогава оборотите няма да играят и се спестява много електроника.

На мястото на тази тапа/оградената в червено/може да се сложи нещо като клапан,който да отваря при гърмежи

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

eic-idimitrov - Благодаря за споделената информация. Ще ги видим.

integrale45 - Мерси за информацията. Малко по-малко започвам да си изяснявам картинката.

Ако ме хванат лудите съм го префасонирал с ел.инж., но не смятам че е необходимо. VBI го е обяснил доста точно какво се иска за да може да се кара нормално колата. Щом трябва ще му сложа реглажни кранове. Идеята е да я направя добре. До колкото разбирам проблема от второто положение(голямата др.клапа) нещата ги нормализира точно "плочката". Тя се явява нещото което намаля дебита на въздух. И също не позволява силното обедняване на сместа което би се получило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам проблема от второто положение(голямата др.клапа) нещата ги нормализира точно "плочката". Тя се явява нещото което намаля дебита на въздух. И също не позволява силното обедняване на сместа което би се получило.

Дочух, че плочките на автомобилите,карани на газ в Италия са били с различен диаметър от нашите,понеже тяхната газ била по-различна бля бля,предполагам има нещо вярно,защото като купувахме комбинирана готварска печка газ/ток,ни я доставиха с два вида дюзи-за България и за Италия.Беше ми много странно и взех много да питам,но взеха по-малко да ми отговарят ;) .В един магазин погледнах плочка за моя мотор,наистина диаметъра беше различен,но не се сещам по-малък или по-голям беше,тогава не разбирах от АГУ и не се интересувах много.Но така е направена, че да завихря горивната смес,която отива към двигателя.И сигурно затова разхода ми в града е висок :flehan:

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

комбинирана готварска печка газ/ток,ни я доставиха с два вида дюзи-за България и за Италия.

За природна газ и за пропан бутан,дюзите са различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ама като в мъгла. Има в района при мен една бензиностанция но която пълнят газови бутилки. От там колата едно време вървеше много добре. Та съвсем се обърках за тия газове за готвене, и за возене :)

Ей с тия приказки за гърмежи, вече ставам суеверен!!! Аз мисля че за да гръмне АЦЕ-то трябва да има някой от следните фактори:

-бедна смес

-проблем в запалителната уредба

-да смуче въздух някъде от което да обеднява сместа, но това си е като първата под точка.

Е колеги има ли друга причина да гръмне АЦЕ-то??? Защо някой ми обясняват че трябва да си махна клапата на дебитомера??? Това с каква цел ще е? Нещо не хващам логика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешни показания на потенциометъра на дебитомера, оттам непрекъсната промяна на ъгъла на запалването и от там - "бум" във всмукателните колектори. АСЕ-то има някои особености в ЕКУ-то заради които понякога се налага допълнително "тунинговане" на настройките. Все пак има разлика и не при всички се налага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че потенциометъра на дебитомера влияе върху запалването ми е НОВО. Ако е така да му слагам НОВ потенциометър? Според мене не трябва да има отношение дебитомер към запалване, но това не значи че съм прав. Аз ремонтирам по-нови технологични двигатели, и там не мисля че има отношение. Това не значи че тука е така.....това ме озадачи сериозно. Добре след монтиране на кранове за ПХ ако имам износен потенциометър, да разбирам че проблеми ще има?

ПП - Не може ли да се намери нормален дебитомер(безконтактен, проходен, не знам как да го кажа правилно), който да има същите показания като този на механичния инж. тогава целия филм свършва???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колеги има ли друга причина да гръмне АЦЕ-то??? Защо някой ми обясняват че трябва да си махна клапата на дебитомера??? Това с каква цел ще е? Нещо не хващам логика.

Да не играят оборотите,освен ако направиш така, че помпата да работи постоянно, за да има налягане в дебитомера,така няма да играе клапата и потенциометъра ще си стои в нормално положение/изглежда има определено напрежение заради което са променя ъгъла на запалване - И ТОВА Е НОВО ЗА МЕН/Гърмежа идва от бедната смес и лошите свещи или кабели.Когато смуче въздух стои на високи обороти.Веднъж ми кихна,докато паля,понеже тъкмо запали и аз я угасих и каза пуф.Паля после и стои на 2500 оборота.Отварям капака и чувам някаква прахосмукачка и какво да видя,маркуча ми се извадил от стъпковия мотор,там нямам скоба,че ако реши да гърми,маркуча си излиза и после си го нанизвам и тн,но това става рядко може би 1 път на 8-9 месецапри условие че правя 13 000 км на година

ПП: струва ми се, че на приказки много сложно изглежда, а на практика не е така,я вижте колко АСЕ/6А-та са на газ

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...