Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

изглежда има определено напрежение заради което са променя ъгъла на запалване - И ТОВА Е НОВО ЗА МЕН

Това нещо ако е така дилемата е много голяма? Това за мене значи че или нещо трябва да се изключва в режим газ. Или да държим клапата не подвижна.. Просто ако потенциметъра има участие според мене или изключване + реглажни кранове, или де да знам но това е РЕАЛНА предпоставка за постоянни проблеми.

ПП - А какво да очаквам ако демонтирам клапата и откача потенциометъра??? Тогава по моята логика на бензин трябва да се движи. Е вярно не на 100% ама колкото да стигнем до бензиностанция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От положението на клапата и съответно стойностите на потенциометъра на дебитомера ЕКУ-то "разбира" в какъв режим работи двигателя. На база на това използва съответните горивни карти, които от своя страна променят предварението в зависимост от натоварването - логично нали? Практически потенциометъра влияе косвено и на ъгъла на запалването.

В твоя случай след като покараш малко ще видиш дали ще имаш проблеми от това естество, но ако имаш ще трябва през реле да изключиш потенциометъра на дебитомера, когато си на газ. Естествено ще трябва да си направил и с-мата за празен ход с реглажните кранове.

Другия сценарий е да не променяш нищо по празни ход (да си ползваш ст. моторче), а да сложиш KJ-емулатор и да оставиш помпата на инжекциона да върти непркъснато дори и когато си нагаз. Така, ще има налягане в главата на инжекциона и показанията на потенциометъра на дебитомера ще са коректни. Естествено ще трябва да сложиш и л-емулатор, когато си на газ. За мен основния проблем в тази схема ще е износването на помпата на инжекциона, дори и като караш на газ. Да не говорим и за случая ако ти свърши бензина (без да се усетиш) и помпата върти на "сухо". Другия проблем е състоянието на потенциометъра - ако е износен ще имаш проблеми и на газ и на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим и за случая ако ти свърши бензина (без да се усетиш) и помпата върти на "сухо".

Аз имам копче за изкл на бенз помпа/сам си го направих,превключвателя съм го свързал към предпазителя на помпата , мисля че беше №10/Като си вдигне налягане си я изключвам, ако усетя колебание в оборотите,пускам я за 4-5 сек и пак я изключвам

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре, но не е работа да следиш оборотите непрекъснато и да включваш помпата. Идеята е да не се разваля функционалността на колата - палиш и караш без едното око непрекъснато да ти е в оборотомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале колко съм се филмирал??? Ако свалим клапата на дебитомера, няма да може да се увеличава горивото следователно няма да имаме нищо освен може би празен ход. Все пак няма да има кой да мръдне движещите се части в инж.глава.

Според мене обаче потенциометъра на дебитомера няма отношение върху запалването и предварението. Той по-скоро има отношение към управлението на ЕРН. От там пък най-вероятно мисля, че има пряко отношение към количеството впръскано гориво. Отношение към запалването според мен има ТПС-а и детонациония датчик. Ако има отношение към запалването, то защо тогава има коли който са с откачени потенциометри и се движат на газ без проблем???

ПП - А когато говорим за работни карти, и предварение....то предварението не е ли "данамична" стойност??? При всякакви обстоятелства да се мени според много фактори. Демек според детонациония датчик да се определя пряко в реално време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре, но не е работа да следиш оборотите непрекъснато и да включваш помпата. Идеята е да не се разваля функционалността на колата - палиш и караш без едното око непрекъснато да ти е в оборотомера.

дюзите ми пропускат гориво,за смяна са,затова ми пада налягането в главата на дебитомера,не ми се дават сега 240 лв за нови

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони,дюзите са по 75лв. бройката.От тях ментета няма.Само оригинални на "BOSH".

Обаче после кефа е пълен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене обаче потенциометъра на дебитомера няма отношение върху запалването и предварението.

Бъркаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да споделя............Аз съм този, който 2години кара без клапа......./има начин да се направи да пали на бензин, ТАП оправя нещата с динамиката на предварението, не е проблем да се занулява дневния километраж при зареждане и да се следи разхода. В краен случай ако свърши газта – отвива се 1бр. скоба на гофрирания маркуч и монтира обратно клапата/

Всичко това е КРАЕН вариант /изход от безисходица/- НЕ го препоръчвам докато не са опитани всички други опции!!

Ако колата ти работи добре на бензин и си решил да слагаш газ, съветвам те да проучиш вариантите за гозова с ламбда контрол. Питай и за сервизна подръжка в последствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да изкажа спциални благодарности на Цецо за схемата с релето и потенцюметъра :rolleyes: .Откакто го сложих оборотите на газ заспаха,дори един,,маистор,,които ми прави центровка на газовата и ми каза ,че тези АЦЕ двигатели така си работели на газ като им се менят оборотите,дори гаснели от време на време,изживя такъв срам,когато закарах колата и му показах,че и на газ оборотите могат да бъдат стабилни :D . :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш.

Възможно е да съм заблуден, човек се учи докато е жив. Омръзнал съм ти до болка с моите въпроси, но малко хора са отворени и компетентни да изкажат мнение по проблема. Благодаря за отделеното от теб време да ми обясняваш за АЦЕ реалности.

ПП - Въпроса за днес променя ли се разхода на бензин ако сложим кранове? Въпроса го задавам защото мисля че в темата пишеше да направим ТПС-а да не задейства МПХ. От там пък аз задавам въпроса какво става с Принудителния Празен Ход(ППХ)? Въпроса е символичен отговор ДА/НЕ върши работа до някъде. А питам да знам КОГА да му сложа кранове? :steinigung:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не откачаш потенциометъра на дебитомера, когато си на бензин - няма разлика в разхода дали си "кран технолоджи" :musik: или ниските се регулират от ст. моторче. В последната версия НЕ СЪМ писал да се игнорира ТПС-а - напротив, важно е да си включва, когато си на ниски обороти. Предполагам, че нещо си се объркал или си го чел другаде.

Относно ППХ-то - няма да работи ако се откачи 2-ро краче на ЕКУ-то да не взима сигнал от скоростомера, но това не е проблем особено ако се кара основно на газ. Предполагам, че на бензин може да има много малък ефект върху разхода, но там ако е изправна л-сондата ще поддържа сместа в необходимите граници и мисля, че ще е незабележимо. Аз лично карам от доста време с откачено 2-ро краче на ЕКУ-то и не съм забелязал проблеми или повишен разход на бензин, нито пък ми е припуквало гърнето, когато съм на скорост и отпуснат педал на газта при спускане на наклон :flipoff: - така че мой съвет е да го откачиш този сигнал. Ще тествам още известно време и ще добавя в темата с реглажния кран, че е хубаво да се откачи сигнала от скоростомера към ЕКУ-то за тези, които имат проблем с ниските обороти при ниска скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси мерси....чакам финансови постъпления и започвам. Ако е рекъл господ тая седмица трябва да стартира проекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да ъпна темата. Ето малко пазар от днес.

021609337-big.jpg

021609338-big.jpg

Та така и така бях в БРЦ днес викам я да питам аз как да си газифицирам АЦЕ-то :hilezh: . И викам аз един техник и той идва. Отварям капака, и ето реакцията ОЛЕЛЕ, тоя мотор е труден не знам си какво. Викам прочетох някой неща много са противоречиви мненията, ако ви оставя колата вие как ще процедирате.

-Нормална газова

-Симулатор за л.сонда по желание едва ли не

- Въпрос от моя страна- А гаранция нещо ако има проблем? И колегата вика трябва да ти сложим наша(БРЦ) плочка тя оправя всичко. Викам как така? Като очаквах да спомене проблема с ПХ. Той вика сложим ли ти БРЦ плочка колата проблеми няма да има.

Та сега да обясня. Викам си каква е тя ваша плочка, а той ми не е алуминиева, а пластмасова. Аз гледам с вече доста нетърпелив интерес и викам ама е по различна само по материал или... Той човека извади въпросната плочка, даде ми я в ръце и я разгледах. На пръв поглед е точно като алуминиевата за АЦЕ. Така и не разбрах обаче какво прави, за да не гърми на газ? Единствено ако централния отвор е по-различен може да повярвам че има разлика, но за толкова време все си мисля че има хора който да са го открили. Иначе пак 3 извода, а бе същата като българските.

ПП - Та има ли някой тука с въпросната плочка който да си трае че не му прави мизерии АЦЕ-то??? Другото какви се вижда тая работа с тая плочка(смесител)???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност измери отворите на двете плочки, че ми стана любопитно и на мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано това с плочката на механичния инжекцион е ... умопомрачителна мъка за работа на бензин. Освен, че се напряга маркуча и се усуква, освен, че притока на въздух се намалява, много келяво е като изпълнение, дявол да го вземе.

Някой да е вкарвал газта през отвора за картерни газове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да е вкарвал газта през отвора за картерни газове?

Мда,на 5-цилиндров мотор преди 14 години.Инжекциона беше изцяло механичен.

Вървеше като змей,обаче гърмеше отвреме навреме и накрая клапата се изкриви до неузнаваемост.

Изрязахме клапа от шпакла за нанасяне на кит и нямаше проблеми докато продадох въпросния кошер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, върви като змей. А ако му обогатиш сместа малко, няма да беднее от разликите в налягането на главата и да гърми при пропадане на клапата и единствения леко дразнещ проблем остават оборотите при падането на налягането, които в общи линии се решават с един рестарт.

Газта е лайняна работа, все нещо и се човърка, но определено не бих си сложил плочка на дросела.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя при палене гърмеше.

А иначе верно плочката си е гадна работа.

Както се казва "никога механичен инжекцион и газ в едно изречение"

ПС:току що го написах ,ама карай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, върви като змей. А ако му обогатиш сместа малко, няма да беднее от разликите в налягането на главата и да гърми при пропадане на клапата ....

Не, Ради винаги ще гърми малко или много. Много дълъг е пътя на газта. От това нещо е прекалено зависима работата на двигателя от въздушния филтър и дори и най-малките неплътности (смучене на въздух примерно) ще водят до гърмежи. Реално само оборотите са по-стабилни по-сравнение с ползване на плочка заради постоянния приток на горивна смес покрай клапата на дебитомера. При ползване на плочка се получава преобогатяване на сместа и при неправилен реглаж двигателя се дави и гасне.

Според мен по-добрия вариант е плочка - по-жив е двигателя, малко по-икономичен.

Ако трябва да направим паралел м/у това дали да е с плочка или без АГУ-то аз така виждам нещата:

1. Ползване на плочка:

плюсове: по-"жив" мотор (къс път на горивната смес до двигателя), по-малък разход, по-равномерна работа при правилен реглаж, не зависи от състоянието на въздушния филтър, по-рядко или почти не гърми, по-точно регулиране на сместа, по-лесно пали и превключва на газ

минуси: при гърмене често криви клапата, опъва повечко гофрирания маркуч, при неправилен реглаж на АГУ-то може да гасне по-често (ако не е преработена с-мата за празен ход), на бензин намалява притока на въздух, което оказва влияние върху разхода и мощността при високи обороти (4000+) на бензин

2. БЕЗ плочка::

плюсове: по-лесно се монтира АГУ-то, не се променя бензиновата система, дебитомера е по-защитен при гърмеж (не че не може да се повреди и той) и май това е ....

минуси: по-муден мотор, малко по-висок разход от това, по-податлива на гърмежи заради дългия път на газта и последващото обедняване на сместа при рязко натискане на педала на газта, изключително зависима от състоянието на въздушния филтър и неплътности в системата (смучене на въздух) и податлива на гърмежи от това, при гърмене почти винаги направо сцепва кутията на въздушния филтър и не може да се кара на газ.

Естествено всички тези неща зависят от много фактори като например - задкормилното устройство :wall:, правилния реглаж, поддръжката на АГУ-то, марката на изпарителя, читавия монтаж на АГУ-то и т.н.

Едно нещо има, което масово не спазват притежателите на АГУ - карат колата все едно е на бензин, а от това идват много от минусите изброени по-горе. Газта се слага на първо място за ИКОНОМИЯ и затова не е удачна за РАЦЕРСКИ изпълнения :) . Всяко "газене" на двигателя освен до драстично повишаване на разхода (ах този разход :wall: ) може да доведе и до гърмеж с неприятни финансови последици :stupid: . Двигателя с газ трябва да се кара по-спокойно за да има смисъл от поставянето и. Така, че реално при поставянето на АГУ всеки трябва да направи някакъв компромис.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валъо,проблема както и ти си написьл е дългия пьт на газта.

Затова при палене се налагаше лекичко да подавам газ и в даден момент Бум!

Обаче въпросната кола наистина вървеше страшно и разхода беше около 15/100-градско./е все пак до 2000година я карах/

Сегашното Ауди беше с плочка и вървеше наполовина при 20/100-градско.

Е отдавна съм на бензин и разхода е като по книжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На масовата алуминиева плочка за АЦЕ колко е централния отвор??? Кажете та да знам какво може би какво ще си купя. Търсих 100 пъти, но не намирам дори изображение. Тя е същата като алуминиевата, но може да е с други пропорции. Пък и цената е 40лв. та сериозно май ще взема такава да видим.

ПП - Когато говорим за сонди. Всичко ми е ясно само не мога да разбера какъв е тоя маркуч дето ми е нарисуван схематично от самото тяло на сондата до най-високата част на бутилката??? Какво му е приложението?

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Сегашното Ауди беше с плочка и вървеше наполовина при 20/100-градско...

Симо, всичко е въпрос на настройка, вид на изпарителя и т.н. Идеята на всяка горивна система за да е максимално ефикасна е подаването на горивната смес да е максимално близко до всмукателните клапани (и не само разбира се), т.е. цилиндъра на двигателя - така се заражда инжекционната при бензиновите двигатели с-ма преди доста годинки. Просто колкото по-близко е подаването на горивната смес - по голяма е мощността и нисък разхода защото се увеличава КПД-то. На повечето от съвременните двигатели дюзите впръскват горивната смес директно в цилиндъра. Това важи не само за бензиновите, но и за дизеловите двигатели. Друг е въпроса как е решено конструктивно всичко. Затова ползването на плочка при бензиновите двигатели за АГУ е по-доброто решение според мен. Естествено ползването на ГИ е още по-добро решение по отношение на мощност и разход- най-малкото като принцип на действие е максимално близко до оригиналната бензинова инжекционна с-ма. Казвам максимално близко защото почти НИКОЙ не слага дюзите директно на всмукателните колектори, което реално отдалечава горивната смес от цилиндъра на двигателя. Въпроса е, че всеки двигател си има своите особености и наличието на повечко електроника в някои случаи усложнява нещата.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...