krlozanov Публикувано 5 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2009 Здравейте, карам 1.9 ТДИ, а3 99 набор. Дойде ми времето за смяна на масло и този път мисля да го сменям аз. Проблема е, че си нямам на идея какво масло да взема. Също така и какъв маслен филтър. Ако може малко компетентни мнения ще съм много благодарен :-) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djdaka Публикувано 5 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2009 Ето тема за масло взета на заем от ФВ форума тук Моят мотор вече 20 000 км с Тотал 5W/40.Поздрави. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AudiS2-Fan Публикувано 5 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2009 ELF Turbo Diesel 15W40 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 6 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2009 ELF Turbo Diesel 15W40 Колега...таз "бозица" за масло ли минава???? Може и да става за някой изпърдел Голф 2 1.6D на 3 мил. километра, но не и за TDI двигател.Справка тук:http://www.audiusa.com/etc/medialib/cms4im...r.0023.File.pdfНа кратко...Пълна синтетика 5W40, 0W40 и 5W50. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy3 Публикувано 7 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2009 Castrol TXT 5W40, скоро ще сменям за 3-ти път с това масълце и не ми гори почти нищо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rumen1989 Публикувано 7 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2009 кастрол 10w40 мойто е от гемания даже др седмица пак ще го сменям замислям се за 5в40 но не знам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fido Публикувано 7 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2009 Castrol TXT 5W40, скоро ще сменям за 3-ти път с това масълце и не ми гори почти нищо.Това е истината..........ако не можеш(май вече не се води така) да си намериш мога да ти пратя аз от къде го взимам на хубава цена. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
reborn Публикувано 7 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2009 MOTUL Specific VW 505.01, 505.00, 502.00 5W-40 - С такова карам и съм много доволен..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokouser Публикувано 8 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2009 (Редактирано) Така както си задал въпроса, не се разбира какъв ти е мотора, а има значение. По принцип съществуват доста модификации на 1,9 TDI , някой от които са П.Д. и се карат с по-особено масло, VW 505.01, а за другите е достатъчно VW 505.00На А3 99г. слагат както от единия, така и от другия тип мотори, така, че ако случайно твоят е П.Д., не прави компромис с маслото, а гледай да го има това одобрение. А иначе тук ще прочетеш мнения от едната крайност до другата и едва ли ше си извадиш правилния извод. Редактирано 8 Юни 2009 от bokouser Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 8 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2009 Колега,ти нали се пошегува с тая грес 15w40 ???????Аз препоръчвам оригинално 5W40,покрива всички спецификации,уникално е маслото и не е толкова по-скъпо от другите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokouser Публикувано 8 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2009 (Редактирано) Това имах предвид и аз, че ще има всякакви мнения. Даже, сигурно някой ще напише и 20W50 или други глупости. Убедил съм се, че по принцип е несериозно да разчиташ на мненията тук, за важно нещо каквото е маслото. Форума го четат всякакви капацитети и всеки дава мнение, кой квото чул или например някой квартален маслар го убедил да му сложи такова на него. Редактирано 8 Юни 2009 от bokouser Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krlozanov Публикувано 9 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 9 Юни 2009 Мерси за отговорите. Мисля да послушам човека коjто се занимава с колата ми - Мишо от Горубляне и да сложа оригинално масло 5w40. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
morfei1 Публикувано 13 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 13 Юни 2009 10W40 Кастрол Магнетик за турбо дизел ти е маслото 505.00. 5W40 си е 505.01 за ПД, което също покрива 505.00 и няма проблем да караш с него стига да не го гори.Ако караш с с 10W40 -полусинтетика го сменяй на 10000км. Ако избереш 5W40 - пълнасинтетика го сменяй на 15000км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 14 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 14 Юни 2009 Няма такъв филм....маслото трябва да е пълна синтетика. Друг е въпроса ако искаш да минеш тънко и да спестиш в краткосрочен план някоя стотинка...ма тогаз трябва да се замислиш дали си за Ауди....ПС: А такива изгъзици като "полусинтетика" трябва все пак да знаете какво представляват....като попрочетете ще разберете, че това е минерално масло с 15-20% синтетични добавки.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokouser Публикувано 14 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 14 Юни 2009 (Редактирано) ...5W40 си е 505.01 за ПД...Първо, от къде знаеш какъв му е мотора, дали не е П.Д. и не изисква баш VW 505.01 (дал е година, когато вече съществува А3 с П.Д. мотор) Второ, вискозитета няма нищо общо с одобрението от VW.Например има масла, които са 5W40 и даже 0W40 и имат одобрение само VW 505.00, а нямат VW 505.01 Ето ти два примера:КастролКастролПо принцип масло с одобрение VW 505.01 повечето марки масла го водят "специален продукт" КастролИ трето, колегата над мен е абсолютно прав, какъвто и да е мотора, маслото трябва да е пълна синтетика, всичко друго е компромис. Редактирано 14 Юни 2009 от bokouser Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
morfei1 Публикувано 19 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 19 Юни 2009 (Редактирано) То затова се нарича полусинтетично, понеже е минерално+синтетика (някъв хибрид се води). Какво значи пълна синтетика...? Ако ти кажа, че реално маслата с огромни букви Full Syntetic не са, сигурно няма да ми повярваш, така както и аз неможах, след като прочетох едно доста дълго интервю на човек който работи именно в една от най-големите компании за производство на моторни масла.... но това е друга тема.... ако си достатъчно любознателен, ще се поразтърсиш, ще намериш информация по въпроса. Просто ще кажа, че не е правилно да ги наричаме Full Syntetic, а Synthetic Technology.Какво значи изгъзици били.... ми я ми кажи на Ауди A6 C4 AEL с какво масло да се кара, като ги разбирате толкова? Кажи ми защо да му сложа 5W40 и да ти се доверя, при положение, че абсолютно навсякъде го дават за умерен климат 10W40 Semi-sintetic? Кое му е лошото на маслото можеби това че струва повече от 100лв. за 5л и е по-скъпо от някои прехвалени "пълнисинтетики" на конкурентни марки или можеби факта че колата ми мина 350000км. с него и продължава да работи като часовник и за ваше всеобщо учудване е Ауди.Същото важи с пълна сила и за AHF-ките, каквото предполагам е и това Ауди, друг е въпроса, че може и да се кара с 5W40. Редактирано 19 Юни 2009 от morfei1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokouser Публикувано 19 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 19 Юни 2009 (Редактирано) Същото важи с пълна сила и за AHF-ките, каквото предполагам е и това Ауди, друг е въпроса, че може и да се кара с 5W40.Не че МОЖЕ и да с кара с 5W40, а е най-добре да се кара с такова, или 0W40. Така поне твърдят в Порше, Жоро Суходолски, Мишо от Горубляне и др., занимаващи се с тия мотори. Даже някой от тях казват и 5W30, ама аз мисля, че не е много подходящо.А иначе много маслари ще ти кажат, че и 10W40 е добре, но ти си прави сметка на кого ше вярваш.Логиката е, че 0W40, 5W40, 10W40, имат разлика в течливоста при студен мотор, колкото е по-малка цифрата отред, толкова маслото е по-течно когато мотора е студен, а всъщност, това е много важно, особено за мотори с турбо, пък и не само. Самата турбина лагерува в много тънък маслен филм и при студен мотор, ако си с неподходящо (не достатъчно течно) масло, и ебаваш майката.Та, за тва колегата ти казва, че с 10W40 се пестят пари само в краткосрочен план, после е много вероятно да ги дадеш на куп.Това е теорията и аз по принцип се съобразявам с нея, пък всеки си решава сам. Редактирано 19 Юни 2009 от bokouser Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
diakonlevski Публикувано 22 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2009 Мерси за отговорите. Мисля да послушам човека коjто се занимава с колата ми - Мишо от Горубляне и да сложа оригинално масло 5w40.Колега, имаш ли представа колко струва оригиналното масалце от Мишо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teto Публикувано 22 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2009 Колеги аз карам с кастрол 0w50,колата е а3 пд130, купувам го от човек които го вкарва от щатите.Истината е че колата се държи перф. и нямам разход на масло.Притеснява ме ,че никаде немога да намеря дали одговаря на спец. за пд501.01.Дали някои колега има такава инфо? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokouser Публикувано 22 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2009 Еми щом не пише на тубата, че има това одобрение, значи го няма. А то тва е най-важното на П.Д. моторите- да го караш с масло 505.01 Ти и Диона М10Д да сипеш, пак няма да ти харчи масло, ама тва не е никакъв показател. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 22 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2009 Кажи ми защо да му сложа 5W40 и да ти се доверя, при положение, че абсолютно навсякъде го дават за умерен климат 10W40 Semi-sintetic? Кое му е лошото на маслото можеби това че струва повече от 100лв. за 5л и е по-скъпо от някои прехвалени "пълнисинтетики" на конкурентни марки или можеби факта че колата ми мина 350000км. с него и продължава да работи като часовник и за ваше всеобщо учудване е Ауди.Ми не те карам на мен да ми се доверяваш....виж по-горе съм дал линк към производителя на колата ТИ....можеш да разгледаш АУДИ какво масло препоръчват - белким знаят кое е добро. А лошото на маслото му е, че от такива масла на тоя двигател му е излязло името "Душегуб" (2.5 TDI)....някой спестил 30 лева от смяна на масло няколко пъти и после двигателя бил кекаф кенеф, валовете били дефектни....турбото било чупливо....Те и братята италианци не сменят масло....само доливат и така докат не я продадат колата.....с "оригиналното" масло. Той колегата по-горе ти каза за студения старт и колко важно е маслото тогава да може максимално бързо и ефективно да смаже и предпази двигателя и турбото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SACHO7803 Публикувано 3 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 3 Юли 2009 абе стига сте приказвали простотии.караме изметта на западняка--боклуци милионници.и тепърва ша са вживяваме в маслата ли тя турбината ако е тръгнала......и златен елексир да й налейте пак ще умре.лично аз съм експириментирал с доста масла и с доста скъпи добавки за масла ама разлика в нищо не долавям.имам познат има нисан -турбодизел.ееее ако ви кажа че колата работи по меко от бензинов мотор няма да се учудите но ако ви кажа че откакто я има --80 000км налива само и единствено масло кастрол-КОРАБНО НАЛИВНО ще ви се види странно.но е факт.колата мърркааа а това корабно масло си мисля че е суууупрер гъсто но...........фактите говорят Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokouser Публикувано 3 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 3 Юли 2009 абе стига сте приказвали простотииГлей сега, по принцип то в Русе може и вода от Дунава да му слагаш, ама разликата е там, че човека пита какво е редно да му сложи.А иначе съм виждал много неща от разсъждаващи като теб, например олио вместо спирачна течност, вода вместо антифриз, маслото вече ти сам го изкоментира, за гуми да не отваряме дума, ама то нали са боклуците на запада, няма смисъл да се слага друго.А да ти кажа баш боклуците дето идват от запад са станали боклуци, точно щото са имали късмета да попаднат на такива като теб. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
morfei1 Публикувано 4 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2009 Е, аз ли съм недоскив или във въпросното линкче нищо не се споменава за 505.00 - AHF, а маслото покриващо тази спецификация си е баш полу-синтетика 10W40. При PD нещата са ясни, няма какво да ги коментираме. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokouser Публикувано 4 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2009 (Редактирано) Еми не знам, аз лично го виждам като 5W40 с одобрение 505.00 и другото 0W40 с одобрение пак 505.00, пък ти как го виждаш не знам. Ако ти е куц нета и ги дава накриво ше ти ги копна и пейстна тук:MAGNATEC 5W40 C3Вискозитет:SAE 5W-40Спецификации:ACEA A3/B3/B4,C3API SM/CFОдобрения:MB 229.31VW 502 00/ 505 00И другото:EDGE Sport 0W-40Вискозитет:SAE 0W-40Спецификации:ACEA A3/B3/B4, C3API SM/CFОдобрения:BMW Longlife-04MB 229.31/229.51VW 502 00/ 503 01/ 505 00Porsche (без Cayenne (V6)Което не значи, че няма и 10W-40 с това одобрение, но друг е въпроса, дали е добре. Има всякакви съчетания на вискозитет със спецификации и одобрения. Редактирано 4 Юли 2009 от bokouser Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване