Jump to content

масло ТДИ


krlozanov

Recommended Posts

Здравейте,

карам 1.9 ТДИ, а3 99 набор. Дойде ми времето за смяна на масло и този път мисля да го сменям аз. Проблема е, че си нямам на идея какво масло да взема. Също така и какъв маслен филтър. Ако може малко компетентни мнения ще съм много благодарен :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ELF Turbo Diesel 15W40 :hilezh:

Колега...таз "бозица" за масло ли минава???? Може и да става за някой изпърдел Голф 2 1.6D на 3 мил. километра, но не и за TDI двигател.

Справка тук:

http://www.audiusa.com/etc/medialib/cms4im...r.0023.File.pdf

На кратко...Пълна синтетика 5W40, 0W40 и 5W50.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Castrol TXT 5W40, скоро ще сменям за 3-ти път с това масълце и не ми гори почти нищо.

Това е истината..........ако не можеш(май вече не се води така) да си намериш мога да ти пратя аз от къде го взимам на хубава цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както си задал въпроса, не се разбира какъв ти е мотора, а има значение. По принцип съществуват доста модификации на 1,9 TDI , някой от които са П.Д. и се карат с по-особено масло, VW 505.01, а за другите е достатъчно VW 505.00

На А3 99г. слагат както от единия, така и от другия тип мотори, така, че ако случайно твоят е П.Д., не прави компромис с маслото, а гледай да го има това одобрение. А иначе тук ще прочетеш мнения от едната крайност до другата и едва ли ше си извадиш правилния извод.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ти нали се пошегува с тая грес 15w40 ???????

Аз препоръчвам оригинално 5W40,покрива всички спецификации,уникално е маслото и не е толкова по-скъпо от другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това имах предвид и аз, че ще има всякакви мнения. Даже, сигурно някой ще напише и 20W50 или други глупости.

Убедил съм се, че по принцип е несериозно да разчиташ на мненията тук, за важно нещо каквото е маслото. Форума го четат всякакви капацитети и всеки дава мнение, кой квото чул или например някой квартален маслар го убедил да му сложи такова на него.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите. Мисля да послушам човека коjто се занимава с колата ми - Мишо от Горубляне и да сложа оригинално масло 5w40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10W40 Кастрол Магнетик за турбо дизел ти е маслото 505.00. 5W40 си е 505.01 за ПД, което също покрива 505.00 и няма проблем да караш с него стига да не го гори.

Ако караш с с 10W40 -полусинтетика го сменяй на 10000км. Ако избереш 5W40 - пълнасинтетика го сменяй на 15000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такъв филм....маслото трябва да е пълна синтетика. Друг е въпроса ако искаш да минеш тънко и да спестиш в краткосрочен план някоя стотинка...ма тогаз трябва да се замислиш дали си за Ауди....

ПС: А такива изгъзици като "полусинтетика" трябва все пак да знаете какво представляват....като попрочетете ще разберете, че това е минерално масло с 15-20% синтетични добавки....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...5W40 си е 505.01 за ПД...

Първо, от къде знаеш какъв му е мотора, дали не е П.Д. и не изисква баш VW 505.01 (дал е година, когато вече съществува А3 с П.Д. мотор)

Второ, вискозитета няма нищо общо с одобрението от VW.

Например има масла, които са 5W40 и даже 0W40 и имат одобрение само VW 505.00, а нямат VW 505.01

Ето ти два примера:

Кастрол

Кастрол

По принцип масло с одобрение VW 505.01 повечето марки масла го водят "специален продукт"

Кастрол

И трето, колегата над мен е абсолютно прав, какъвто и да е мотора, маслото трябва да е пълна синтетика, всичко друго е компромис.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То затова се нарича полусинтетично, понеже е минерално+синтетика (някъв хибрид се води). Какво значи пълна синтетика...? Ако ти кажа, че реално маслата с огромни букви Full Syntetic не са, сигурно няма да ми повярваш, така както и аз неможах, след като прочетох едно доста дълго интервю на човек който работи именно в една от най-големите компании за производство на моторни масла.... но това е друга тема.... ако си достатъчно любознателен, ще се поразтърсиш, ще намериш информация по въпроса. Просто ще кажа, че не е правилно да ги наричаме Full Syntetic, а Synthetic Technology.

Какво значи изгъзици били.... ми я ми кажи на Ауди A6 C4 AEL с какво масло да се кара, като ги разбирате толкова? Кажи ми защо да му сложа 5W40 и да ти се доверя, при положение, че абсолютно навсякъде го дават за умерен климат 10W40 Semi-sintetic? Кое му е лошото на маслото можеби това че струва повече от 100лв. за 5л и е по-скъпо от някои прехвалени "пълнисинтетики" на конкурентни марки или можеби факта че колата ми мина 350000км. с него и продължава да работи като часовник и за ваше всеобщо учудване е Ауди.

Същото важи с пълна сила и за AHF-ките, каквото предполагам е и това Ауди, друг е въпроса, че може и да се кара с 5W40.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото важи с пълна сила и за AHF-ките, каквото предполагам е и това Ауди, друг е въпроса, че може и да се кара с 5W40.

Не че МОЖЕ и да с кара с 5W40, а е най-добре да се кара с такова, или 0W40.

Така поне твърдят в Порше, Жоро Суходолски, Мишо от Горубляне и др., занимаващи се с тия мотори. Даже някой от тях казват и 5W30, ама аз мисля, че не е много подходящо.

А иначе много маслари ще ти кажат, че и 10W40 е добре, но ти си прави сметка на кого ше вярваш.

Логиката е, че 0W40, 5W40, 10W40, имат разлика в течливоста при студен мотор, колкото е по-малка цифрата отред, толкова маслото е по-течно когато мотора е студен, а всъщност, това е много важно, особено за мотори с турбо, пък и не само. Самата турбина лагерува в много тънък маслен филм и при студен мотор, ако си с неподходящо (не достатъчно течно) масло, и ебаваш майката.

Та, за тва колегата ти казва, че с 10W40 се пестят пари само в краткосрочен план, после е много вероятно да ги дадеш на куп.

Това е теорията и аз по принцип се съобразявам с нея, пък всеки си решава сам.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите. Мисля да послушам човека коjто се занимава с колата ми - Мишо от Горубляне и да сложа оригинално масло 5w40.

Колега, имаш ли представа колко струва оригиналното масалце от Мишо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз карам с кастрол 0w50,колата е а3 пд130, купувам го от човек които го вкарва от щатите.

Истината е че колата се държи перф. и нямам разход на масло.

Притеснява ме ,че никаде немога да намеря дали одговаря на спец. за пд501.01.

Дали някои колега има такава инфо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми щом не пише на тубата, че има това одобрение, значи го няма. А то тва е най-важното на П.Д. моторите- да го караш с масло 505.01

Ти и Диона М10Д да сипеш, пак няма да ти харчи масло, ама тва не е никакъв показател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи ми защо да му сложа 5W40 и да ти се доверя, при положение, че абсолютно навсякъде го дават за умерен климат 10W40 Semi-sintetic? Кое му е лошото на маслото можеби това че струва повече от 100лв. за 5л и е по-скъпо от някои прехвалени "пълнисинтетики" на конкурентни марки или можеби факта че колата ми мина 350000км. с него и продължава да работи като часовник и за ваше всеобщо учудване е Ауди.

Ми не те карам на мен да ми се доверяваш....виж по-горе съм дал линк към производителя на колата ТИ....можеш да разгледаш АУДИ какво масло препоръчват - белким знаят кое е добро. А лошото на маслото му е, че от такива масла на тоя двигател му е излязло името "Душегуб" (2.5 TDI)....някой спестил 30 лева от смяна на масло няколко пъти и после двигателя бил кекаф кенеф, валовете били дефектни....турбото било чупливо....Те и братята италианци не сменят масло....само доливат и така докат не я продадат колата.....с "оригиналното" масло. Той колегата по-горе ти каза за студения старт и колко важно е маслото тогава да може максимално бързо и ефективно да смаже и предпази двигателя и турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

абе стига сте приказвали простотии.караме изметта на западняка--боклуци милионници.и тепърва ша са вживяваме в маслата ли :hilezh: тя турбината ако е тръгнала......и златен елексир да й налейте пак ще умре.лично аз съм експириментирал с доста масла и с доста скъпи добавки за масла ама разлика в нищо не долавям.имам познат има нисан -турбодизел.ееее ако ви кажа че колата работи по меко от бензинов мотор няма да се учудите но ако ви кажа че откакто я има --80 000км налива само и единствено масло кастрол-КОРАБНО НАЛИВНО ще ви се види странно.но е факт.колата мърркааа а това корабно масло си мисля че е суууупрер гъсто но...........фактите говорят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе стига сте приказвали простотии

Глей сега, по принцип то в Русе може и вода от Дунава да му слагаш, ама разликата е там, че човека пита какво е редно да му сложи.

А иначе съм виждал много неща от разсъждаващи като теб, например олио вместо спирачна течност, вода вместо антифриз, маслото вече ти сам го изкоментира, за гуми да не отваряме дума, ама то нали са боклуците на запада, няма смисъл да се слага друго.

А да ти кажа баш боклуците дето идват от запад са станали боклуци, точно щото са имали късмета да попаднат на такива като теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз ли съм недоскив или във въпросното линкче нищо не се споменава за 505.00 - AHF, а маслото покриващо тази спецификация си е баш полу-синтетика 10W40. При PD нещата са ясни, няма какво да ги коментираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми не знам, аз лично го виждам като 5W40 с одобрение 505.00

и другото 0W40 с одобрение пак 505.00, пък ти как го виждаш не знам.

Ако ти е куц нета и ги дава накриво :zustimm: ше ти ги копна и пейстна тук:

MAGNATEC 5W40 C3

Вискозитет:

SAE 5W-40

Спецификации:

ACEA A3/B3/B4,C3

API SM/CF

Одобрения:

MB 229.31

VW 502 00/ 505 00

И другото:

EDGE Sport 0W-40

Вискозитет:

SAE 0W-40

Спецификации:

ACEA A3/B3/B4, C3

API SM/CF

Одобрения:

BMW Longlife-04

MB 229.31/229.51

VW 502 00/ 503 01/ 505 00

Porsche (без Cayenne (V6)

Което не значи, че няма и 10W-40 с това одобрение, но друг е въпроса, дали е добре. Има всякакви съчетания на вискозитет със спецификации и одобрения.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...