Jump to content

KJ-емулатор


Recommended Posts

  • Отговори 87
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не пробвай, така или иначе изправните дюзи отварят при около 4атм налягане на горивото. Ако нямаш някоя "незатваряща" би трябвало двигателя да не може да "смуче" бензин през дюзите при спряна бензинова помпа докато караш на газ.

Вапроса ми колега е следния:Как при рабатеща помпа,задействан превключвател на празен ход и обороти на празен ход над 1300 се прекратява впръскването на гориво и ако можеш също така да ми обясниш как работи ламбда регулирането?Та ако знеш това ще знаеш и как може да работи на газ без да спираш помпата а пък тогава ще имаш и регулиране на всички останали параметри и най-малкото няма да ти гасне колата, и тези кранове и винтове и байпаси и други просто няма да ги има и всичко ще си е като покнига.Другия вапрос ми е дали си разглобявал дозатор и ако си ,би трябвало да си видял едни работи които при определени условия ако си чел формулите са в състояние да спрат горивото а това на колко атмосфери отварят дюзите е без никакво значение ако до тях не достига бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вапроса ми колега е следния:Как при рабатеща помпа,задействан превключвател на празен ход и обороти на празен ход над 1300 се прекратява впръскването на гориво и ако можеш също така да ми обясниш как работи ламбда регулирането?Та ако знеш това ще знаеш и как може да работи на газ без да спираш помпата а пък тогава ще имаш и регулиране на всички останали параметри и най-малкото няма да ти гасне колата, и тези кранове и винтове и байпаси и други просто няма да ги има и всичко ще си е като покнига.Другия вапрос ми е дали си разглобявал дозатор и ако си ,би трябвало да си видял едни работи които при определени условия ако си чел формулите са в състояние да спрат горивото а това на колко атмосфери отварят дюзите е без никакво значение ако до тях не достига бензин.

Нещата са доста прости и магическата дума е "емулатор" :) . Едно от нещата, което прави ЕМУЛАТОРА да ЕМУЛИРА, че има закачен ел. регулатор на налягането, като по този начин ЕКУ-то не записва грешка и съответно оборотите не са 1300 както ги мислиш. Даже въобще откъде измисли 1300 оборота? Къде въобще прочете, че се откача ел. регулатор на налягането за да се вдигнат оборотите от влизането на ЕКУ-то в авариен режим? Въобще обръщаш ли внимание, че става въпрос за поставяне на ЕМУЛАТОР (какъвто и да е) на обикновено АГУ или само се намираш на приказка? Регулирането на "всички останали параметри" си е в норма при поставянето на KJ-емулатор. Ако си беше направил труда да попрочетеш малко щеше да знаеш, че се поставя ламбда-емулатор да ЕМУЛИРА показанията на ламбда-сондата за да не записва грешка ЕКУ-то от това, че е проектирана да показва вярни стойности при работа на бензин, а не газ. Колкото до въпроса ти "как работи ламбда регулирането" ще те оставя да си прочетеш сам - има доста теми във форума, а а ко не ти е достатъчно си има литература за тази работа :).

Относно другия ти въпрос - да разглобявал съм и съм правил не еднократно дозатор-разпределител и съм се занимавал с това професионално още по времето, когато почти нямаше масово инжекциони - началото на 90-те :D.

Колкото до дюзите - ИМА ГОЛЯМО значение на колко атмосфери отварят когато няма бензин до тях, защото при дефектна или течаща дюза, вакуума от цилиндъра засмуква бензин дори и при спряна бензинова помпа - но ти би трбявало да го знаеш като гледам какви въпроси ми задаваш :D . В крайна сметка ако не можеш да посъветваш нещо колегата по темата не виждам защо е необходимо да спамиш и да опитваш да "блеснеш" със знанията, та чак и още малко да ме изпитваш :) . А това с "формулите" направо ме уби: "... ако си чел формулите са в състояние да спрат горивото" - как една формула може да спре горивото нещо ми убягва :rotcol: .

Колкото до "тогава ще имаш и регулиране на всички останали параметри и най-малкото няма да ти гасне колата, и тези кранове и винтове и байпаси и други просто няма да ги има и всичко ще си е като покнига." - понаправи някой и друг механичен инжекцион да работи "по книга" на газ без да му слагаш допълнителни устройства - емулатори и т.н. и сам ще си отговориш на въпросите :D .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом са ми го сложили италианците,значи не е вреден , но има много кабели едните отиват към помпата, а другите някъде из електрониката на двг

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата са доста прости и магическата дума е "емулатор" ;) . Едно от нещата, което прави ЕМУЛАТОРА да ЕМУЛИРА, че има закачен ел. регулатор на налягането, като по този начин ЕКУ-то не записва грешка и съответно оборотите не са 1300 както ги мислиш. Даже въобще откъде измисли 1300 оборота? Къде въобще прочете, че се откача ел. регулатор на налягането за да се вдигнат оборотите от влизането на ЕКУ-то в авариен режим? Въобще обръщаш ли внимание, че става въпрос за поставяне на ЕМУЛАТОР (какъвто и да е) на обикновено АГУ или само се намираш на приказка? Регулирането на "всички останали параметри" си е в норма при поставянето на KJ-емулатор. Ако си беше направил труда да попрочетеш малко щеше да знаеш, че се поставя ламбда-емулатор да ЕМУЛИРА показанията на ламбда-сондата за да не записва грешка ЕКУ-то от това, че е проектирана да показва вярни стойности при работа на бензин, а не газ. Колкото до въпроса ти "как работи ламбда регулирането" ще те оставя да си прочетеш сам - има доста теми във форума, а а ко не ти е достатъчно си има литература за тази работа ;).

Относно другия ти въпрос - да разглобявал съм и съм правил не еднократно дозатор-разпределител и съм се занимавал с това професионално още по времето, когато почти нямаше масово инжекциони - началото на 90-те ;).

Колкото до дюзите - ИМА ГОЛЯМО значение на колко атмосфери отварят когато няма бензин до тях, защото при дефектна или течаща дюза, вакуума от цилиндъра засмуква бензин дори и при спряна бензинова помпа - но ти би трбявало да го знаеш като гледам какви въпроси ми задаваш ;) . В крайна сметка ако не можеш да посъветваш нещо колегата по темата не виждам защо е необходимо да спамиш и да опитваш да "блеснеш" със знанията, та чак и още малко да ме изпитваш ;) . А това с "формулите" направо ме уби: "... ако си чел формулите са в състояние да спрат горивото" - как една формула може да спре горивото нещо ми убягва :hilezh: .

Колкото до "тогава ще имаш и регулиране на всички останали параметри и най-малкото няма да ти гасне колата, и тези кранове и винтове и байпаси и други просто няма да ги има и всичко ще си е като покнига." - понаправи някой и друг механичен инжекцион да работи "по книга" на газ без да му слагаш допълнителни устройства - емулатори и т.н. и сам ще си отговориш на въпросите ;) .

Първо не съм написал че като се откачи ел.хидравличния регулатор на налягането се повишават оборотите.След това вакума на двигателя не засмуква горивото а то се впръсква от дюзите под налягане а ако има дефектна дюза то тя трябва да бъде подменена това няма защо да го коментираме.За audi началото на впръскване беше около 4 ат. а за mercedes по-ниско с окола0,5ат.След това дозатора работи с две налягания едното се казва работно а другото управляващо.Разликата между тях -диференцеално налягане.Стандартната стойност на тази разлика е 0.45-0.50at.Дозатора е разделен на две половини от гумена мембрана изработена от два слоя гума като посредата м-у слоевете е запресована метална решетка с цел да няма разпъване на мембраната.Работното налягане е в горната половина на дозатора ,а управляващото в долната.На изхода на дозатора за всяка дюза с изключение на пусковата има клапан изработен от порцеланова подложка,намиращ се от горната половина .От двете страни на подложката има разположени по една пружина,като целта им е при диф.налягане от 0.45at да подържат тези клапани отворени абсолютно еднакво като по този начин се осигурява еднакво впръскано гориво през всяка дюза.Ролята на електрохидравличин регулатор е да променя стойноста на управляващото налягане а от там и количеството впръскано гориво.Когато тези две стойности се изравнят тоест Рраб=Руп се получава затваряне на този канал през който преминава горивото към дюзата и се получава ПРЕКРАТЯВАНЕ на подаване на гориво към дюзите от дозатора независимо че работи помпата.Целия този процес се управлява от ел.блок.Например при ниска тимпература на охладителната течност управляващото налягане намалява пропорционално на температурата и от там се увеличава количеството впръскано гориво до загряване на мотора ,или като стойност на температурния датчик около 300ома.Управляващото налягане се влияе също и от стойноста на потенциометъра на разходомера на въздуха-при рязко преместване на горе при подаване на газ се увеличава и изходното напрежение на делителя а от там също отново понижаване на Рупр.с цел подаване на повече гориво в първоначалния момент на ускорение.Това същото налягане се влияе е от датчика за надморска височина защото предполагам знаеш какво става с атмосферното налягане като се изкачваш в планината а следователно трябва да се коригира и постъпващото гориво при тези условия.По въпроса за K-J ЕМУЛАТОРА на него ролята му е не да лъже ел.блок, а чрез ел.хидравличнея регулатор да повишава управляващото налягане и от там да се прекрати подаването горивото към дюзите без да се спира помпата а от там дебитомера да работи правилно"да не олеква клапата" и да имаш регулиране на оборотите а също така и на ъгъла на изпреварване.По въпроса "как работи ламбда регулирането" на мен ми е пределно ясно без да съм го чел във форума.За ЕМУЛАТОР на сонда за този тип инжекцион няма никакво значение дали го има или няма.Грешката "липсва сигнал от лабдата" не оказва влияние на работата на газ.Както пишеш,че се занимаваш с този вид инжекциони от началото на 90-те означава че си бил около 17-18 годишен и до сега би трябвало да си доста навътре в нещата.След това съм много далеч от мисълта да те изпитвам просто ти давам да прочетеш една много хубава тема.Във връзка с твоята критика че не съм посъветвал колегите я приемам и смятам,че с написаното по-горе съм се поправил въпреки че е много общо и кратко.По въпроса за твоя съвет- да взема да се поупражнявам малко върху този вид инжекцион считай,че ми е напълно ясен и мога да го направя да работи така както си искам по всяко врем .По въпроса на колегата Nikieva отговарям -не е вреден по абсолютно никакъв начин за нищо по цялата система и от него няма да има никакви вредни последици,въпреки че схемното на купешко изпълнение е много лошо но важно е какъв е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От двете страни на подложката има разположени по една пружина,като целта им е при диф.налягане от 0.45at да подържат тези клапани отворени абсолютно еднакво като по този начин се осигурява еднакво впръскано гориво през всяка дюза.Ролята на електрохидравличин регулатор е да променя стойноста на управляващото налягане а от там и количеството впръскано гориво

Колега 'ioi464' ,това отнася ли се за механичните инжекции или само за електронните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

Малее, не си спал да ми отговориш ;) . Както и да е в началото на 90-те съм бил на 20 и няколко години, но това не е от значение. Всичко е вярно, което си написал и сам си си отговорил на въпроса как се спира горивото към дюзите, дори и при работеща бензинова помпа. Явно говорим за едно и също нещо, но на различни езици :rotcol: .

До integrale45 - всичко това за което е писал ioi64 се отнася само за механичните инжекциони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малее, не си спал да ми отговориш :D . Както и да е в началото на 90-те съм бил на 20 и няколко години, но това не е от значение. Всичко е вярно, което си написал и сам си си отговорил на въпроса как се спира горивото към дюзите, дори и при работеща бензинова помпа. Явно говорим за едно и също нещо, но на различни езици :hilezh: .

До integrale45 - всичко това за което е писал ioi64 се отнася само за механичните инжекциони.

Няма нужда да си отговарям на въпроси на които им знам отговорите.След като знаш как може да се спре горивото към дюзите, защо не го правиш ,ами слагаш кранове от газови уредби?Четейки това което беше написал малко по-нагоре ,не останах с впечатлението че говорим на едн и същ език.Исках да прочетеш статията за да си уеднаквим езиците на които разговаряме ,но ти го прие като лична обида.Беше адресирано точно към теб, защото имаш доста богат практически опит и темата може да бъде от полза за доста колеги а за мен този инжекцион няма никакви тайни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да ти кажа - елементарно е. При механичния инжекцион има един потенциометър на дебитомера, който никъде го няма като резервна част. След като толкова добре познаваш инжекционите и още повече както казваш "нямаш тайни" по тях вероятно знаеш, че не може да има стабилни ниски обороти без него. Та в този ред на мисли поставянето на реглажен кран вместо ст. моторче за ниските елиминира почти напълно проблема с потенциометъра (защото на газ той и без това не върши почти никаква работа, освен за ниските обороти и то ако е изправен :multi: ) и решава проблема с ниските обороти на газ и на бензин. Надявам се вече да ти е станало ясно за какво иде реч? Иначе с нови части всеки може да ремонтира.

Колкото до това, дали знам как да спирам горивото по дюзите без да спирам инжекционната помпа - знам го и ако забелязваш точно за това се говори в тази тема. Причината аз лично да не го правя съм я писал много пъти и тя е, че не искам да ми се износва бензиновата помпа докато карам на газ - малко скъпичка ми идва :unsure: . При нашите горива една такава помпа изкарва горе-долу 2-3 години. Какъв е смисъла да карам на газ и пак на 2-3 години да сменям помпа? Естествено всеки има правото на избор да я спре или не. Така, че никому не налагам мнението си и всеки си има глава на раменете да решава какво да прави. Честно казано, много оспамихме темата на колегата и тези полемики, които водим не са ми по вкуса. Така, че спирам до тук по този въпрос :lol: .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай тук http://www.landi-bg.com/distributori.php?id=21 и ако те не знаят,значи са за разстрел

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами открих го в една пловдивска фирма,не е изобщо скъп 14 кинта за дилъри 18 за доставчици,човека каза,че понеже в Плевен няма представител ще ми го даде на 14 кинта,Но сега изчаквам колегата VBI да ми предостави една схема,и първо ще пробвам с нея и ако не стане ще го поръчам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок пиши какво става, дали може да се настройва напрежението ,че май моето идва високо и дюзите пропускат-за 700 км на газ ми отидоха 8 литра бензин а го ползвам само докато вдигна 2000 оборота

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи решил съм проблема с емулирането без въпросния емулатор,а благодарение на една схема,която и я сподели VBI/Валъо/и която изпробвах и се оказа,че работи перфектно,и то с нечитав потенциометър. ;)

Мисля,че доста от проблемите с газта на ACE мотора могат да бъдат решени по този начин.Двигателя работи със стабилни обороти 800 в абсолютно всички режими,пали от раз на бензин и въобще няма разлика като работа между газ и бензин.

До сега бях с технологията с реглажния кран/powered by VBI :hilezh: /но там имаше по-трудно палене на бензин,я по време на работа примерно с пуснат компресор имаше разлика в оборотите докато охлади,или при пуснати перки.

Ето и въпросната схема,много е елементарна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ех ако разбирах добре от електроника,щях да си свържа тази схема,мога да я направя но не знам къде да свържа проводниците :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че се е получило. Схемата съм я взел от руски форум. Не знам дали ще се справя добре и при "олекване" на клапата на дебитомера, когато си на газ. Надявам се да споделиш как ще е като покараш малко. Всичко зависи от това при ниски обороти, колко нагоре се качва клапата и до какво гранично напрежение на делителя на потенциометъра ще продължава да поддържа 0.6В :steinigung: . За бензин обаче мисля, че няма да има проблеми стига да не е прекалено износен потенциометъра около средните обороти както говорихме по телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами засега работи перфектно,имаше малък недостатък ,когато се движеше колата и е на свободна държеше 1150 оборота,та взех решение да прекъсна с реле краче N2 на компа и сега е перфектно.При въртене на волана,при подаване на консуматори оборотите са стабилни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този ефект едва ли е заради поставянето на елементите от схемата :rolleyes: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало, когато си по инерция и отпуснат педал на газта (TPS-a е сработил) дори и без допълнителната схема потенциометъра да поддържа 0.5-0.7В защото клапата е в долно положение. Така като спираш сигнала към 2-ро краче на ЕКУ-то би трябвало да записва грешка - т.е може и да работи в авариен режим B) . Все пак покарай малко за да натрупаш впечатления. Иначе дори и по инерция да поддържа 1100 оборота мисля, че не е проблем - важното е да не гасне :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е за пореден пъ съм съгласен с теб :) ,закачих пак второ краче,защото така започна да гасне, когато примерно поскам по наклон на скорост и изключа,по-добре да ми държи 1100 оборота по инерция. B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Емулато ра продължава да се справя добре,бях го махнал за няколко дни,защото на абсолютно прецакан потенциометър не върши работа,но се сдобих с що годе потенциометър и сега си работи мн. добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е за пореден пъ съм съгласен с теб :respekt: ,закачих пак второ краче,защото така започна да гасне, когато примерно поскам по наклон на скорост и изключа,по-добре да ми държи 1100 оборота по инерция. B)

Гасне защото като спускаш на скорост вкарва бензин в цилиндрите и се дави ;) . ППХ-то точно затова се грижи - да не пуска бензин докато спускаш на скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...