Jump to content

Темпомат (Cruise control) A4 B6


stilko

Recommended Posts

Здравейте,

искам само да допиша няколко неща, за да е пълна темата.

Благодаря на колегата Райно, който ми продаде модула на доста добра цена. Модулът беше свален от B7, така че и това е хубаво да се знае, че е възможно да се ползва такъв от B7.

При мен монтажа и адаптацията беше извъшрен в един автосервиз, който препоръчвам с 2 ръце - Винаров АВТО (Александър Винаров). Искам да отбележа, че НЕ СЕ наложи да изпълняваме стъпките от 17 до 20, а именно:

17. Махнете кората над акумулатора, демонтирайте шофьорската чистачка и свалете капака на ECU-то.

18. Свалете скобата на ECU-то и го изместете за да имате достъп до буксите под него.

19. Свържете 5-ти пин на 16 пиновата ЧЕРНАТА букса (за модула на кормилната колона) с 10-ти пин на 17 пиновата БЯЛА букса под ECU-то. От 17-пиновата бяла букса към ECU-то на 10-ти пин продължава кабел с цвят СИН+ЗЕЛЕН.

20. Върнете ECU-то и сложете скобата. Монтирайте обратно капака на ECU-то, чистачката и кората.

Имаше въпроси относно разликите в модулите. Бях пуснал линк към Wiki-то на ross-tech, но за хората, които не се справят с английския ще се опитам да обобщя накратко:

Има три типа контролни модули, два от които поддържат опцията Cruise control:

Lowline

Поддръжка на волан: Стандартен Волан (4-лъча)

Поддържани опции: Trip Computer (ТЕЗИ МОДЕЛИ НЕ ПОДДЪРЖАТ Cruise Control!)

Part Numbers: 8E0-953-549-F 8E0-953-549-S

Midline

Поддръжка на волан: Стандартен Волан (4-лъча), Стандартен Волан (3-лъча), Мултифункционален Волан (4-лъча)

Поддържани опции: Trip Computer, Cruise Control

Part Numbers: 8E0-953-549-L, 8E0-953-549-N

Highline

Поддръжка на волан: тандартен Волан (4-лъча), Стандартен Волан (3-лъча), Мултифункционален Волан (4-лъча

Поддържани опцииs: Trip Computer, Cruise Control, Steering Wheel Heating

Part Numbers: 8E0-953-549-M, 8E0-953-549-P, 8E0-953-549-Q, 8E0-953-549-R

Ами това е, смятам, че темата вече е завършена/изчерпана, и може би е добра идея да бъде заключена :hilezh:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

колеги имам проблем,

не оспявам да си подкарам темпомата! проблема е там че не мога да променя кодировката на модула!!! и след това немога да се логна!!! от варна съм и ако някои може да ми помогне ще съм много благодарен!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как тогава съм си монтирал ръчката за темпомата, тои lowline не е ли без място за ръчката на темпомата, аз поне така си го обяснявам!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как тогава съм си монтирал ръчката за темпомата, тои lowline не е ли без място за ръчката на темпомата, аз поне така си го обяснявам!!!

Low, Mid и High Line са напълно единтични на външен вид. Разликата е след каго ги разлгобиш - хардуерното изпълнение е различно. При Low Line има къде да сложиш лоста, но ако се загледаш ще видиш че на буксата няма щекери. Затова колегата по-горе е описал кой модел какво поддържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Хайде и аз да се похваля и да благодаря на колегата за добре написаната тема :) От два дни съм с темпомат вече, при мен конзолата на волана поддържаше темпомат(предварително я проверих на VAG COM) и се разминах само с поръчане на ръчката :) Монтирах ръчката по описанието, после активиране с VAG COM-а и всичко тръгна от първия път :stupid: Браво още веднъж на колегата и дано има повече такива като него та нали за това е форума :bia:

п.п. Ако някой има някакви затруднения мога да помагам със съвети и снимки (събрах доста преди да започна) :)

Е как тогава съм си монтирал ръчката за темпомата, тои lowline не е ли без място за ръчката на темпомата, аз поне така си го обяснявам!!!

Колега ето как изглеждат конзолите: едната (завършва с "S") НЕ ПОДДЪРЖА ТЕМПОМАТ, а другата го поддържа (завършва с "R") :bia:

post-50345-0-34688800-1305126802_thumb.j

Редактирано от Silver Arrow
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги имам малък проблем, след като си сложих вече правилен модул всичко тръгна както трябва, обачче два часа по късно Cruite контрола неще да работи, след като натисна бутона SET премигва зелената лампа на таблото и до там, от къде може да идва този проблем!!! Благодаря предварително!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да доуточня: Cruise контрола работи, но след като включа, габарит или фарове изключва. Имам китайски ксенон, но не мисля че е от значение защото и само на габарит пак прави проблем!!! Благодаря предварително за помощта!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да доуточня: Cruise контрола работи, но след като включа, габарит или фарове изключва. Имам китайски ксенон, но не мисля че е от значение защото и само на габарит пак прави проблем!!! Благодаря предварително за помощта!!!

Е ти ме разби !!!!

Пробвай да разкачиш ксенона защото историята познава случаи на бъгове след китайски ксенон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,моят модул завършва на F.

Дали ще стане с директни кабели към ЕКУ-то,или трябва да търся модул?

Ако някой има такъв модул нека пише :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,моят модул завършва на F.

Дали ще стане с директни кабели към ЕКУ-то,или трябва да търся модул?

Ако някой има такъв модул нека пише :hilezh:

Здравей, колега според това, което пише няколко поста по-нагоре: Lowline

Поддръжка на волан: Стандартен Волан (4-лъча)

Поддържани опции: Trip Computer (ТЕЗИ МОДЕЛИ НЕ ПОДДЪРЖАТ Cruise Control!)

Part Numbers: 8E0-953-549-F 8E0-953-549-S

излиза, че не само няма да стане с кабели, а дори ще трябва да смениш и контролера, за да работи. Снимка на този контролер има на моя пост по-горе, а за кабелите според мен по-добре си намери ръчка така ще стане оригинално а не "направи си сам" може нова или от някой колега още по-добре. Аз моята я поръчах нова и понеже моя контролер поддържаше cruize control не се наложи да сменям друго, изрязах пластмасата под волана да има място за новата ръчка и после кодиране по описания от колегата начин и готово :bia: Мерси още веднъж на колегата за тази тема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега според това, което пише няколко поста по-нагоре: Lowline

Поддръжка на волан: Стандартен Волан (4-лъча)

Поддържани опции: Trip Computer (ТЕЗИ МОДЕЛИ НЕ ПОДДЪРЖАТ Cruise Control!)

Part Numbers: 8E0-953-549-F 8E0-953-549-S

излиза, че не само няма да стане с кабели, а дори ще трябва да смениш и контролера, за да работи. Снимка на този контролер има на моя пост по-горе, а за кабелите според мен по-добре си намери ръчка така ще стане оригинално а не "направи си сам" може нова или от някой колега още по-добре. Аз моята я поръчах нова и понеже моя контролер поддържаше cruize control не се наложи да сменям друго, изрязах пластмасата под волана да има място за новата ръчка и после кодиране по описания от колегата начин и готово :bia: Мерси още веднъж на колегата за тази тема!

Здрасти,не съм си помислял да не сложа ръчка колега,имах предвид да пусна кабели от ръчката до ЕКУ-то,но явно няма да стане.

Проверявам по моргите за такъв контролер и когато намеря ще го направя!

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте колеги. Ето снимки на частите, които ще са ви необходими при подкарването на Cruise Control:

1. Контролен модул :

2. Ръчка за управление :

3. Декоративна кора под волана в случай, че ни ви се изрязва старата :

При мен адапдацията мина без драми. Благодаря за контролера на MORE / Спас /.

post-6619-0-03098500-1324194673_thumb.jp

post-6619-0-56247900-1324194765_thumb.jp

post-6619-0-44331400-1324194848_thumb.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Виждам, че сте доста на ясно по темата. Имам въпрос по почти сходна тема. Аз имам фабрично /така закупих колата на старо/ Cruise Control, но нямам борд компютър за отчитане разхода на гориво /моментен,среден/ и т.н. Ако сменя лоста за чистачките от тези с копчета и след настройки с ВАГ-КОМ ще се активира ли борд компютъра без да има нужда от смяна на контролния модул. Според написаното от Данаил Петров всички контролни модоли, които подържат Cruise Control, подържат и борд бкомпютър. Това важи ли и за Мултифункционален Волан. Моля отговорете, Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че сте доста на ясно по темата. Имам въпрос по почти сходна тема. Аз имам фабрично /така закупих колата на старо/ Cruise Control, но нямам борд компютър за отчитане разхода на гориво /моментен,среден/ и т.н. Ако сменя лоста за чистачките от тези с копчета и след настройки с ВАГ-КОМ ще се активира ли борд компютъра без да има нужда от смяна на контролния модул. Според написаното от Данаил Петров всички контролни модоли, които подържат Cruise Control, подържат и борд бкомпютър. Това важи ли и за Мултифункционален Волан. Моля отговорете, Благодаря предварително.

За първи път срещам А4 В6 без борд. комп! Даже моето, дето е почти пълна база, го има! След разравяне в ЕТКА-та обаче видях, че има и обикновени ръчки...

Не е задължително модула да поддържа темпомат и мулти-волан, но по-високото покрива по-ниските. Реда е: 1.Борд.комп, 2.Темпомат, 3.Мулти-волан.

Та, накратко - ровнах тук и там: В модула на волана се прави кодировка с VCDS за активирането на борд-компа, след монтажа на ръчката. Не намерих инфо дали се налага кодировка и на километражния модул. Между другото имам една ръчка от такава А4 В6, но не съм я заглеждал дали е със или без борд.комп, щото мислех, че е сериен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още два въпроса:

1-Ако не е с борд комп(или там по-простия борд комп да го наречем), какво се показва на дисплея.

2-Ако модула ми подържа БК, ми трябва само ръчка. Ако не го подържа ми трябва и модул?

Моля само мнения от знаещи :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още два въпроса:

1-Ако не е с борд комп(или там по-простия борд комп да го наречем), какво се показва на дисплея.

2-Ако модула ми подържа БК, ми трябва само ръчка. Ако не го подържа ми трябва и модул?

Моля само мнения от знаещи :unsure:

Колега,ако колата ти е АУДИ Б6 ти трябва само лоста на чистачките с копчетата за бордовия компютьр.Виж тази тема-

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=44138&st=0&p=581991&hl=%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8E%D1%82%D1%8A%D1%80&fromsearch=1entry581991 Успех. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но съм чел и тази тема - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=31872

и се чудя в крайна сметка, къде проблемът, поросил разликата в крайния резултат на двата автора. :)

Едит:

Поразчетох се и двата вида борд компютри, които се монтират на б6 са:

1. Простичък, няма копчета отстрани на лоста на чистачката и копче ресет, пак там. Показва, само колко км остават до зареждане, външната темп, кое радио слушаме и като падне бензина се появява индикация, за накладки също и всички в тоя ред на мисли (без датчик за течност за чистачки).

2. По-сложен (може да е и цветен) - има копчета отстрани на ръчката за чистачките, както и бутон ресет, пак на нея. Освен горните изброени, показва средна скорост, изминато разстояние, часове каране, моментен и среден разход. Освен тези, показва също и кога свършва течността за чистачки, може да се задава скорост, при достигането на която да испищява. Има две разделения - 1 и 2. 1 - записва данните от последното палене насам. 2-изписва данните, докато не се нулира.

Сега остава питането ми, как да разбера(с вагком или друг лесен начин-по рамата, или дали от дадени години нататък серийно), дали модула поддържа функцията борд комп, и реално би ми трябвало само ръчката. Или не поддържа и освен ръчката, трябва да се купи и модула. Някъде видях, че ръчката само струва към 150-170 лв, модула към 300.

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но съм чел и тази тема - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=31872

и се чудя в крайна сметка, къде проблемът, поросил разликата в крайния резултат на двата автора. :)

Едит:

Поразчетох се и двата вида борд компютри, които се монтират на б6 са:

1. Простичък, няма копчета отстрани на лоста на чистачката и копче ресет, пак там. Показва, само колко км остават до зареждане, външната темп, кое радио слушаме и като падне бензина се появява индикация, за накладки също и всички в тоя ред на мисли (без датчик за течност за чистачки).

2. По-сложен (може да е и цветен) - има копчета отстрани на ръчката за чистачките, както и бутон ресет, пак на нея. Освен горните изброени, показва средна скорост, изминато разстояние, часове каране, моментен и среден разход. Освен тези, показва също и кога свършва течността за чистачки, може да се задава скорост, при достигането на която да испищява. Има две разделения - 1 и 2. 1 - записва данните от последното палене насам. 2-изписва данните, докато не се нулира.

Сега остава питането ми, как да разбера(с вагком или друг лесен начин-по рамата, или дали от дадени години нататък серийно), дали модула поддържа функцията борд комп, и реално би ми трябвало само ръчката. Или не поддържа и освен ръчката, трябва да се купи и модула. Някъде видях, че ръчката само струва към 150-170 лв, модула към 300.

Колега,ако колата ти е Ауди А4 Б6 ти трябва само рьчката.Аз си взех втора употреба за 50 лв.и всичко е OK.Говоря за борд комп.Виж за темпомат е друга работа.Там се гледа номера на конзолата на която се закрепват всички рьчки.Процедирах по по-горе описания начин в моя пост.Няма нищо сложно давай смело.Вземи си втора употреба, но внимавай,защото за Авант рьчката е друга.Успех. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Но съм чел и тази тема - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=31872

и се чудя в крайна сметка, къде проблемът, поросил разликата в крайния резултат на двата автора. :)

Едит:

Поразчетох се и двата вида борд компютри, които се монтират на б6 са:

1. Простичък, няма копчета отстрани на лоста на чистачката и копче ресет, пак там. Показва, само колко км остават до зареждане, външната темп, кое радио слушаме и като падне бензина се появява индикация, за накладки също и всички в тоя ред на мисли (без датчик за течност за чистачки).

2. По-сложен (може да е и цветен) - има копчета отстрани на ръчката за чистачките, както и бутон ресет, пак на нея. Освен горните изброени, показва средна скорост, изминато разстояние, часове каране, моментен и среден разход. Освен тези, показва също и кога свършва течността за чистачки, може да се задава скорост, при достигането на която да испищява. Има две разделения - 1 и 2. 1 - записва данните от последното палене насам. 2-изписва данните, докато не се нулира.

Сега остава питането ми, как да разбера(с вагком или друг лесен начин-по рамата, или дали от дадени години нататък серийно), дали модула поддържа функцията борд комп, и реално би ми трябвало само ръчката. Или не поддържа и освен ръчката, трябва да се купи и модула. Някъде видях, че ръчката само струва към 150-170 лв, модула към 300.

Всички модули поддържат функцията "бордови компютър". За темпомат вече има и такива, които не го поддържат - последни букви F & S.

Ако твоята ръчка е без бутоните за борд - сменяш я с такава с бутони за борд, после прекодираш модула (казваш му, че вече ще трябва да показва и другите неща - променя се една цифра) и си готов. Между другото ако си намериш от някъде счупена ръчка, мисля че и твоята може да се "преоборудва", защото от задната страна има капачка, която се сваля.

Да се похваля все пак - от днес вече съм и с темпомат! Не мога да кажа, че съм минал безболезнено, но... се получи!

Всъщност трудност срещнах единствено с кодировките и адаптацията на модулите, като този на ABS-а беше крайно упорит! :D

Дефакто проблема беше в мен, защото не догледах и прочетох подробно и правилно стъпките от първия пост!

Там си пишеше за адаптацията на модула за ъгъла на завъртане на волана да се завърти волана НАЛЯВО и да се изправи, а аз все въртях Наляво И НАДЯСНО, което беше проблем!

Другото, което ме изтормози беше, че лампите за ABS & ESP оставаха да светят. При прочитане на грешките пишеше "01486 - System Function Test activated"

Следваше няколко пъти триене, и пак се появяваше, докато не се замислих - какво иска да ми каже тая система?

Тръгнах на тест-драйв - бавно, до 30км/ч, като си завъртах волана по-малко (бях чел някога, че се правят отклонения от 10-на градуса - по спомен).

ESP-то угасна, но лампата за ABS-a продължаваше да ме гледа. Реших, че трябва да тествам и него, а тъкмо пред колата имаше голяяма локва - не дълбока, но широка. Цялата кола навлезе в локвата и наковах спирачките - ABS-а взе да рита и накрая и той угасна! :eusa_doh:

После следваше тест и на самия темпомат - работеше без грешка, като трябва да се има предвид, че не се задейства при скорост под 30км/ч!!!

Поради липсата на оригинална ръчка (втора употреба), се наложи да купя нова. Намерих на няколко места, като преобладаваха предложенията на Топран - в такава и инвестирах.

Изобщо по нищо не се отличава от другите две. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите приятели и аз от скоро съм горд собственик на ауди б6 .Но това че и аз нямам бордови компютър много ме дразни тука четох че ако си сменя ръчката за чистачките ште имам бор копютър някои ште помогнели заштото не разбирам от ваг ком на колата аз съм от разград ако има някои които го е правил от варна русе дами помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите приятели и аз от скоро съм горд собственик на ауди б6 .Но това че и аз нямам бордови компютър много ме дразни тука четох че ако си сменя ръчката за чистачките ште имам бор копютър някои ште помогнели заштото не разбирам от ваг ком на колата аз съм от разград ако има някои които го е правил от варна русе дами помогне.

Вече имаш БК остава да падне и разхода :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...