Jump to content

Темпомат (Cruise control) A4 B6


stilko

Recommended Posts

Монтаж на темпомат за Audi A4 (B6) дизел.

Примера e от Audi A4 (B6) 1.9 TDI-PD 130hp 2002 година с 5 степенна ръчна скоростна кутия.

С тази информация не задължавам да го прилагате в своите автомобили! Може да има разлика между конкретният автомобил и вашия! Всичко което правите е на ваша отговорност!

Необходими части:

- 1бр. - Лост за управление на темпомата (Cruise control system switch) - 8E0 953 521 D (от 12.2000 до 03.2003 година) или 4Е0 953 521 (от 04.2003 до 12.2004 година)

- 2бр. - Болтчета за закрепяне на лоста - N 909 068 01

- 1бр. - Модул на кормилната колона (Steering column electronics control unit) - 8Е0 953 549 М /НЕ Е НЕОБХОДИМ АКО ВАШИЯ Е С ТОЗИ НОМЕР/

- 1бр. - Кабел за връзка от модула до буксата на ECU-то /МОЖЕ ДА НЕ Е НЕОБХОДИМ/

- 1бр. - Долната кора на кормилната конзола (Trim, lower part for models with cruise control system) - 8E0 953 512 L (за ръчни скорости) /НЕ Е НЕОБХОТИМА АКО СЕ ИЗРЕЖЕ СТАРАТА КОРА/

Монтаж:

1. Откачете буксите на акумулатора

2. Издърпайте волана максимално към вас и надолу и го фиксирайте с лоста. Свалете Airbag-а на волана като отвиете двата винта от задната страна на волана, внимателно издърпайте към вас и разкачете жълтата букса.

3. Развиите центраният болт на волана и преди да го извадите отбележете на поне две места позицията му, за да може при сглобяването да не остане на една страна.

4. Развиите болтчето на лоста за регулиране на волана с звезда Т10.

5. Свалете долната кора на кормилната колона като развиете двата болта в предната част с звезда Т8 и средният болт с шестограм 4мм.

6. Свалете и горната кора, за да не ви пречи.

7. Извадете жълтата букса за сензора на волана, откачете 3-те крачета на сензора и го издърпайте към вас.

8. Развиите болта който фиксира пакета с ключове (намира се в долната част) с шестограм 4мм.

9. Откачете снопа с кабели, който отива към контактния ключ и е закрепен в долната част на пакета с ключове.

10. Откачете снопа с кабели на жълтата букса за сензора на волана.

11. Издърпайте внимателно напред снопа с ключове(заедно с модула на кормилната колона) и откачете черната букса на модула.

12. Извадете пакета с ключове и модула.

13. Развиите болтчетата които захващат лостовете към модула и демонтирайте лостовете.

14. Подменете модула и монтирайте лостовете към новия като добавите и лоста за темпомата използваики и 2-те нови болтчета.

15. Проверете дали имате кабел на 5-ти пин на черната букса за модула на кормилната колона. Трябва да е в цвят СИН+ЗЕЛЕН. Ако имате пропуснете следващите точки до точка 21.

16. Демонтирайте долната кора на таблото от шофьорската страна.

17. Махнете кората над акумулатора, демонтирайте шофьорската чистачка и свалете капака на ECU-то.

18. Свалете скобата на ECU-то и го изместете за да имате достъп до буксите под него.

19. Свържете 5-ти пин на 16 пиновата ЧЕРНАТА букса (за модула на кормилната колона) с 10-ти пин на 17 пиновата БЯЛА букса под ECU-то. От 17-пиновата бяла букса към ECU-то на 10-ти пин продължава кабел с цвят СИН+ЗЕЛЕН.

20. Върнете ECU-то и сложете скобата. Монтирайте обратно капака на ECU-то, чистачката и кората.

21. Монтирайте обратно долната кора на таблото.

22. Монтирайте пакета с лостове и модула и закачете черната букса.

23. Стегнете болта, за да фиксирате стабилно пакета с лостове към кормилния прът.

24. Закачете сноповете с кабели на контактния ключ и за сензора на волана.

25. Внимателно монтирайте сензора на волана и закачете жълтата букса.

26. Монтирайте обратно горната кора на кормилната конзола.

27. Монтирайте новата долна кора на кормилната конзола. (Ако използвате старата кора трябва първо да изрежете в нея отвора за допълнителния лост.)

28. Монтирайте лоста за регулиране на волана.

29. Поставете волана, като внимавате да уцелите белезите от точка 3. Завиите болта и поставете Airbag-а, като го фиксирате с двата болта от задната страна на волана.

Активиране и настройка с VAGCOM:

[16] Steering Wheel

Coding

0?xxx

0 = Стандартен волан (без Мултифункционален)

1 = 3-Лъчев волан (Спортен волан)

2 = Мултифункционален волан с Радио контрол

3 = Мултифункционален волан с Радио и Телефонен контрол

4 = Мултифункционален волан с Радио, Телефонен и Гласов контрол

5 = Мултифункционален волан с Радио и Гласов контрол

?хх

0 = Стандартно

1 = Типтроник

0хх?х

0 = Борд компютър и Темпомат не са инсталирани

1 = Борд компютър инсталиран

2 = Темпомат инсталиран

4 = Борд компютър и Темпомат са инсталирани

0ххх?

1 = Задна чистачка не е инсталирана (Седан/Кабрио)

2 = Задна чистачка е инсталирана (Комби)

Пример: 00022 = Стандартен волан, ръчни скорости, темпомат, комби.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adaptation

Channel 081

00111

------------------------------------------------------------------------------------------------------

[01] Engine

Login

11463 - активиране на темпомата

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Може да се появи грешка от демонтажа на сензора на волана! Тогава ще трябва да го калибрирате с VAGCOM.

Закачете се на [03] - ABS Brakes и проверете дали софтуерната кодировка е 00000. Ако НЕ Е пропуснете кодирането на модула.

КОДИРАНЕ НА ABS МОДУЛА

Login

0?xxx

9 = Audi A4

0x?xx

2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

4 = HP2 16" (PR-1LX)

4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

6 = C54 (PR-1LZ)

0xx?x

5 = 4/6 Cyl. Diesel

7 = 4/5 Cyl. Gasoline

9 = 6/8 Cyl. Gasoline

0xxx?

5 = Manual

7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

9 = Multitronic (01J, CVT)

Coding

0?xxx

4 = Audi A4

0x?xx

1 = C54 (PR-1LZ)

2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

3 = HP2 16" (PR-1LX)

3 = FNR 16" (PR-1LG)

4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

0xx?x

5 = 4/6 Cyl. Diesel

7 = 4/5 Cyl. Gasoline

9 = 6/8 Cyl. Gasoline

0xxx?

5 = Manual

7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

9 = Multitronic (01J, CVT)

Login кода трябва да съвпада като настройки с кода при кодирането!

Пример: Login 09555 отговаря на Coding 04255

КАЛИБРИРАНЕ НА СЕНЗОРА НА ВОЛАНА (G85)

[03 - ABS Brakes]

[Fault Codes - 02]

[Done, Go Back]

Завъртете волана на 30 ° в ляво и го върнете в средна позиция.

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Искано: 0.0 °

Толеранс: ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Въведете: 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схема на буксите под ECU-то

014790521-big.jpg

Схема на модула на кормилната колона (отпред)

014790524-big.jpg

Схема на черната букса на модула на кормилната колона (отзад)

014790520-big.jpg

Схема за лоста на темпомата

014790523-big.jpg

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велико :hilezh: А дали ще стане за същия модел, само че с Multitronic 6 скорости?(бензин 131 коня)

Трябва ми рама, код на двигател и код на скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :hilezh: Нямам в интерес на истината, но да ти кажа честно едва ли ще го ползвам. Единствено като има ограничение, където знам че висят светлоотрацителни жилетки би ми бил полезен. Търкалям често една с активен темпомат, но и него не ползвам. Слагам го в категорията witchcraft - някой да ми дава газ вместо мен .. :hilezh:

Да ръчнем да извадим и да извадим цени на чаркалаците, за да допълним темата искаш ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко колеги вече ме питаха кое колко струва, и дали продавам. На всички съм им отговорил, че темата не е комерсиална и нямам намерение да печеля от нея, просто услужвам с информация. Ако намериш цени на частите ги постни да си знаят.

Какво разхождаш освен А4-ката? Предполагам за марката, но... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браво за нервите дето имаш да го опишеш.. правил съм го няколко пъти, ама немога се хвана да го опиша.

Като цяло процедурата си струва за колегите с кола с мултифункционален волан (не че е задължително условие, ама е гаранция че не е необходим друг модул). Като добавиш модула и нещото става скъпичко :zustimm:

по спомен цените са около 75лв за лостчето, около 310лв за модула. Ако се спести модула е приятно, но за съжаление повечето такива които са без мултифункционален волан и без темпомат от завода са с модул завършващ с буква F или S и при тях само с лостче не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браво за нервите дето имаш да го опишеш.. правил съм го няколко пъти, ама немога се хвана да го опиша.

Като цяло процедурата си струва за колегите с кола с мултифункционален волан (не че е задължително условие, ама е гаранция че не е необходим друг модул). Като добавиш модула и нещото става скъпичко :bia:

по спомен цените са около 75лв за лостчето, около 310лв за модула. Ако се спести модула е приятно, но за съжаление повечето такива които са без мултифункционален волан и без темпомат от завода са с модул завършващ с буква F или S и при тях само с лостче не става.

Точно така е.Ти специално първи ми обясни това за модула,после и други хора го потвърдиха.

Доколкото знам ако автомобила е с мултифункционален волан ,то той със сигурност има модул поддържащ темпомат.При само кожен волан е въпрос на късмет,дали го има,а при пластмасовия(базовия волан ) със сигурност няма модул.

Мойта е с мултифункционален волан и единствената инвестиция беше лостчето и адаптацията.

Тази екстра много я уважавам и често я ползвам.Препоръчвам на всеки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е.Ти специално първи ми обясни това за модула,после и други хора го потвърдиха.

Доколкото знам ако автомобила е с мултифункционален волан ,то той със сигурност има модул поддържащ темпомат.При само кожен волан е въпрос на късмет,дали го има,а при пластмасовия(базовия волан ) със сигурност няма модул.

Мойта е с мултифункционален волан и единствената инвестиция беше лостчето и адаптацията.

Тази екстра много я уважавам и често я ползвам.Препоръчвам на всеки.

Има и друг вариант да е с този модул. Ако е с подгряване на волана :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама ако е с подгряване на волана,волана трябва да е кожен,което потвърждава написаното от мен по-горе. :hilezh:

Като цяло стана ясно каква е закономерността,при кои може само с лостче и при кои с модул и лостче.

На старата ми Б6ца волана беше обикновен пластмасов и живях с илюзията че за 80лв. ще си имам автопилот,да ама не.Ако тогава имаше такава тема,щях да знам. :)

Много хубава тема стана :steinigung::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност може да се направи и без модула, а с директни кабели от лоста към ECU-то. Но с директната подмяна на модула става най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дай инфо как да стане без модула?

аз си мисля че няма да е възможно тъй като този модул си е CAN-контролер, всмисъл не е смо да свръзва едни жици към други жици

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти си прав. Не всички B6-ци обаче имат CAN шина. Преди година слагах на един колега от форума по схема на руснаците без смяна на модула, но нещо немога да я намеря. Ще я пусна, само да я открия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При само кожен волан е въпрос на късмет,дали го има

Има ли начин това да се разбере преди колата да се разглоби? :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли начин това да се разбере преди колата да се разглоби? :lol:

Доколкото знам по рамата се разбираше.Най-добре се обърни към колегата М,ще получиш компетентно мнение. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли начин това да се разбере преди колата да се разглоби? :)

има с VAG-COM...

проверяваш номера на Steering Wheel, след това ми го казваш и аз ти казвам може или неможе.. може и да ми се обадиш, да се видим и да я закачим да видим какъв му е номера на този модул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Тъй като на мен ми се наложи да проверя моя модул и минах по този път, реших да допиша темата за да остане в историята :hilezh:

Воланът ми НЕ е мултифункционален, кожен е, но без подгряване.За съжаление моят модул е 8E0-953-549-F, който според тази страница - НЕ поддържа cruise control.

Парт номера, които НЕ поддържат cruise control:

Part Numbers: 8E0-953-549-F 8E0-953-549-S

Парт номера, които поддържат cruise control:

Part Numbers: 8E0-953-549-L, 8E0-953-549-N 8E0-953-549-M, 8E0-953-549-P, 8E0-953-549-Q, 8E0-953-549-R

Ето малко изходни данни от VCDS-Lite:

steeringq.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой търси имам целия модул който управлява темпомата + самото лостче + кората.

ако стаеа за А4 В5 фейс, да го пазарим

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако стаеа за А4 В5 фейс, да го пазарим

при теб не става....требе ти цялата вакумна система барабар с помпа момпа, модула и ръчката башка...

ама виж един ауспух мое си боднеш :hilezh:)

Редактирано от kolio kioravoto prase
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...