Jump to content

вентилатор на парното


davoline

Recommended Posts

по схемата в Аутодата захранването минава през резистор с три степени и предполагам че той е повреден, но къде се намира на B4 ABT 92г. и ориентировъчна цена

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по схемата в Аутодата захранването минава през резистор с три степени и предполагам че той е повреден, но къде се намира на B4 ABT 92г. и ориентировъчна цена

Съпротивлението (резистора) ти е изгорял - правилно си се ориентирал.

Намира се под жабката - сваляш я - на 4 болта се държи - и ще го видиш. Ако не се наемаш сам - секо майсторче ше ти го направи за 10 кинта.

Около 25 лева е нов Ханс Прайс, 15-20 лева е втора ръка оригинален по моргите. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че разбирам много но тук предимно по тоя проблем се е дискутирало че се дължи на пластинките които не правят добър контак на самата врътка,при мен 1 и 2 степен не работеха и с шкурка се оправи,но наскоро се запознах с WD-40/контактен спрей който би решил проблема с едно впръскване. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем: 1-ва и 2-ра степен на вентилатора не работят (останалите работят нормално).

Възможни причини:

1. Нагорели пъпки на ключа

2. Заминал резисторен блок

3. Тук НЕ включваме електрически проблеми с вентилатора - междувитково или накъсяване от какъвто и да е тип, тъй като той е постояннотоков двигател (за оборотите му има значение характеристиката на подавания ток), който работи ли по принцип (на която и да е степен), значи няма проблем в него.

Решение:

1. Нагорели пъпки на ключа - сваляне на ключа и почистване на пъпките с контактен спрей. Сваляне на вентилатора и почистване от всяква мръсотия, т.е. механични проблеми.

2. Заминал резисторен блок - подмяна с нов (или втора ръка. Тук е мястото да благодаря на колегата more за помощта)

При мен проблема беше в резисторния блок, който не прехвърляше на степени 1 и 2, а само на 3. 4-тата е директна :-)

Или подобна тема във форума 80/90 ТУК.

post-15988-1254830705.jpg

post-15988-1254830754.jpg

Редактирано от Marcus Aurelius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,директно се ориентирвай към реостата.Не се занимавай с втора употреба.Новият е 25-30 лв.Моят вентилатор работеше на 1,3 и 4.Втора употреба е 20 лв.Ходих на три различни морги и всеки път някоя степен не работеше.Накрая си купих нов.Като си сметнеш разходите да ходиш по морги,ще ти излезе по-скъп от новия.Моят съвет също е да си прегледаш и ако е нужно да си почистиш вентилатора,защото ако той е замърсен се върти по-трудно от нормалното и на ниска степен резисторния блок се товари и загрява,което води до изгарянето му.Да не изгориш и новия.Така или иначе ще има разглобяване почисти всичко.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е от пластмасата на врътката. С времето поластмасата се изтърква и не включва степените както трябва. Това си е мое мнение, ти си знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в пластмасата...по-скоро в пъпките на съответната степен, а най-вероятно в резисторния блок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в пластмасата...по-скоро в пъпките на съответната степен, а най-вероятно в резисторния блок.

Точно за пъпките говоря. И те са много по лесни за проверка от резисторния блок.

Редактирано от Maxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ви че ми отговорихте. Ако е хубаво времето тези дни ще я разхвърлям да го извадя този резисторен блок. Поради невнимание не споменах че механична повреда няма защото вчера го разглобих понеже не му ви път да спира някоя степен на вентилатора. Пластмасата е здрава и пъпките правят добър контакт така че залагам на резисторения блок. Сминките ще ми помогнат да знам какво търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само внимавай какво точно купуваш, тъй като са два модела- единия е за вариант на колата с климатик, другия съответно е за без клима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и аз имах сащия проблем, мислех че резистора е изгорял но се оказа здрав, а беше изгорял термо бошончето което е прикрепено кам него смених го и готово, и останових, че прекаленото или постоянно вкючено парно на 1-ва степен води до тези проблеми защото загрява прекалено

Редактирано от zahari
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, покажи къде се намира това термобушонче и как изглежда, за да знаем следващия път как да се справим с проблема! Ако приложиш и някоя снимка ще е супер! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, покажи къде се намира това термобушонче и как изглежда, за да знаем следващия път как да се справим с проблема! Ако приложиш и някоя снимка ще е супер! :respekt:

колега ето така изглеждаше моя резисторен блок. /колата ми е с климатик/

задалжително с болченца а не с запоика че се распои!

015303778-big.jpg

post-34673-1255019801.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, супер! Благодаря много! А, откъде намери същото бушонче и за какви пари?

ами от некав магазин за електроника. Между другото тези термо бошончета се използват наи вече при кафе машините, така че може и некав сервис за кафе машини, но парво направи мост и пробваи да си сигорен дали е от това, вкючваш буксата правиш мост с некоя отверка и ако проработят степените, 100% е от това

термо бошончето е 2лв, попринцип трябва да е 4А но аз не намерих и сложих 10А 192градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вече имам всички степени на вентилатора. Оказа се че е изгоряла термозащитата която купих от магазин за резервни части за кафемашини. Продавача там ми каза да се внимава с запояването защото може да изгори при запояването, понеже тази която купих е за 229 градуса и го направих с болтчета както на снимката в горния коментар. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам сходен проблем ,но като отворих блока с врътките за парното да си сменя крушките когато размърдах пластинките се променяше и силата на парното ,но не знам дали е само там проблема ...само с контактен спрей ще се оправи ли или трябва да се разглоби всичко отзад ,за всеки случай ще погледна и в жабката как стоят нещата :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди седмица го играх тоя филм.

с контактен спрей няма как да напръскаш отзад пластинките,тъй че си иска сваляне,а щом си ги свалил защо да не ги оправиш както си му е реда.

проблема е,че пъпките не дават както трябва контакт,но малко игра с отверката да ги понатиснеш пластинките и работата става.

разглабянето принципно не е сложно,но ако имаш нужда от помощ пиши,тамън ми е прясно в главата :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Колеги аз имам подобен проблем: моята работи на само на 4та , от тази тема разбрах че тя е директна не зависи от нищо. Бях питал във форума и ми обясниха че е възмжно да е от реостата свалих го взех втора употреба , но ефект никакъв. Взех контактен спрей напръсках всички възможни букси и пъпки свързани с парното и все същото. Някакви идеи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях питал във форума и ми обясниха че е възмжно да е от реостата свалих го взех втора употреба , но ефект никакъв.

Сигурен ли си,че този реостат,който си взел втора употреба работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си,че този реостат,който си взел втора употреба работи?

Ами не , но как мога да бъда сигурен. Аз питам за други варианти , ако ли не ще купя нов. Целта на занятието е да се изключи всичко възможно за да прежаля 70 лева...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси аудитата!

Същия проблем и при мен от днес само, че с Б3-ка..

Ремонтираха ми парното, смениха радиатора (там със многото разглабяне) и сега 1 и 2-ра нищо, 3-та духа, 4-та - пак духа като на 3-та..

Бушонче казвате значи.. ще отида да я проверя тази работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двамата може също да си проверите и ключа за степените на вентилатора.Контактните пластини в ключа имат опцията да нагарят от товара и пак се получават драми с вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми попадна реостат от вектра А , след като се вземе буксата от този на аудито и се сложи на вектровия , всичко работи перфектно. Явно тази част наистина не е сполучлива или не се охлажда добре в кутията. Просто от изгнилите вектри частите са на по-приемливи цени , затова го давам като вариант. Става въпрос за б4 с климатик , на тези без климатик май имаше някаква разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...