Jump to content

Обслужване на Халдекс?


MK4

Recommended Posts

Колеги интересува ме Халдекса обслужва ли се, има ли консумативи които се сменят или да сменям обичайните ремък, ролки, филтри, масло, водна помпа и да карам спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един цитат си направя:

Това нещо отзад се нарича фаинал драив и по просто казано се състои от диференциал които има към 1 литър обикновенно диференциално масло и пред него Халдекс съединителя. Маслото в диференциала се води че няма интервал за смяна а само се долива има пробки за изтакане и за доливане която е и за нивото. Халдекса има филтър които се сменя на 60 к и маслото мисля беше на всеки 30к. При Халдекс 1 ва генерация (2000-2004) филтъра е откъм пътническата страна на кардана(противоположно на шофьора) и за отвиване си трябва специален ключ иначе си е мъка. Оригиналния филтър е метален с филтърен елемент (предолагам са замислили да се сменя само елемента първоначално) а филтъра за смяна от ЕТ е пласмасов целия и е към 60 лева. Маслото е специално в тубичка за силикон към 300 грама - 30 лева някъде и се изтака когато е топла колата от една пробка наи отдолу а се налива от една пробка от срещуположната страна на филтъра като се гледа назад отдясно горе в коруса на халдекса и е с малко по голям шестограм маи 7 ца а за изтакане беше нещо като 5 ца. При Ауди А3 и ТТ маи няма стигане до пробката за наливане и там е се налива през пробката за изтакане и си е малко садо-мазо. Халдекс 2 поколение от 2003 натам екуто е от страната на шофьора и пак има филтър и силикон но нямам идея къде са му пробките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Карам audi a3 quattro 00г. 1.8 Т и наскоро сменях филтъра и хидравличната течност на Халдекса, та мога да покажа снимките как става.

1. Със специалният ключ струващ 80 лв. и служещ само за това, разхлабих филтъра за Халдекса и след това извадих ключа, а филтъра развъртях на ръка (иначе ключът не може да се извади). Оказа се, че филтъра беше метален (надявам се да не е оригиналният) и трудно го извадих тъй като дори развъртян не излизаше заради това, че се допираше до носачите (избих до с един удар с отверката).

2. Отвъртях пробката и чаках известно време, но течноста не излезе на пълно. Запалих колата за около 3 секунди два пъти и всичко изкара.

3.Новия пластмасов филтър както се вижда е с по - малка височина и влиза без проблем. Леко намазах гуменото уплътнение с хидравличната течност и го завъртях леко ( не докрай), защото не бях сигурен дали ще мога да вкарам хидравличната течност ако няма от къде да излиза въздуха.

4. Сложих шишенцето за хидравлична тенчност в пистолет за силикон като преди това премерих фунията и я изрязах малко.

5. Най - внимателната процедура: набутах фунията и започнах леко да натискам докато не вкарах цялата хидравлична течност. След това със сръчно движение махнах пистолета и завъртях пробката. (хидравличната течност е много рядка и изтича бързо, момента не е подходящ за гафове).

6. Затегнах филтъра като от него не успя да изтече нито грам течност.

7. Момента на затягане на пробката май е 15 НМ, и филтъра на се затяга много, тъй като е пластмасов.

8. Смяна на тази хидравлична течност ми я дават за 20к.

9. Явно при мен тази смяна е била доста отложена, тъй като преди нея колата при завиване тресеше и бучеше, все едно задните колела за на блокаж. След процедурата всичко е ок.

ПП: двете снимки с ключа не са мои, взел съм ги на заем :steinigung:

post-48996-1277063534.jpg

post-48996-1277063714.jpg

post-48996-1277063742.jpg

post-48996-1277063809.jpg

post-48996-1277063856.jpg

post-48996-1277064216.jpg

post-48996-1277064239.jpg

Редактирано от audi_a3_quattro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги,

Попаднах на един итересен линк относно Халдекса и мисля че може да е от полза за някой с по нов тип Халдекс система. Темата е за Голф но предполагам че системите трябва да са едни и същи, нека компетентните да се изкажат :)

На английски език е но има много добър хубав снимков материал.

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=133386

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте Колеги :) Когато реших да си сменям маслото на Халдекса, звъннах в аутотрейд Варна, и там ми казаха, че се свалял целия диференциал за да се обслужи. За специалния ключ не са и чували... и останах шат и мат, вкарах колата на канала поогледах обстойно и намерих решението. Поръчах филтъра и маслото и се почна... Лапата която държи диференциала и която обгръща филтъра, се държи на 5 болта. Отвъртях ги и филтъра блесна, вземах един тъп секач и с почуквания от тук от там се развъртя :)пуснах маслото от долната пробка и оставих да се оттича 30 минути, като преди това бях покарал колата да се позагрее маслото... Когато наложих новият и старият филтър един до друг, о чудо... както каза колегата по горе, новия е пластмасов и е по къс, а старият е метален и можеби никога не е сменян за мое нещастие... Монтирах новият филтър, стегнах го пак така с почуквания докато спря да се върти. Старото масло беше тъмничко, нямаше стружки и такива ама си беше тъмно, дано е сменяно някога. Стегнах долната пробка и отвих горната за наливане от към страната на шофюра. На върха на фунийката на тубата с маслото, сложих 15 сантиметрова 8мм прозрачна шлауфка, другият край го мушнах в пробката и така с леко натискане си вкарах цялото количество масло без никакви грижи, а преди това като четях по форумите се ошашавих че пробките не се достигали и филтъра... И така Колеги дано съм помогнал на някого :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

провери ако можеш дали е сменяно преди това някога и ако не е, иди по възможно най бързия начин че може да се прецака халдекса и да дадеш после бая парички за него. обади се на ауди и ще ти свършат работа. аз отидох при тях и нп..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То има кой да ми го смени, лошото е че последната ремонтна сесия ми глътна една торба пари и за момента няма за това.. скоро ще го оправя..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги smile.gif Когато реших да си сменям маслото на Халдекса, звъннах в аутотрейд Варна, и там ми казаха, че се свалял целия диференциал за да се обслужи. За специалния ключ не са и чували... и останах шат и мат, вкарах колата на канала поогледах обстойно и намерих решението. Поръчах филтъра и маслото и се почна... Лапата която държи диференциала и която обгръща филтъра, се държи на 5 болта. Отвъртях ги и филтъра блесна, вземах един тъп секач и с почуквания от тук от там се развъртя smile.gifпуснах маслото от долната пробка и оставих да се оттича 30 минути, като преди това бях покарал колата да се позагрее маслото... Когато наложих новият и старият филтър един до друг, о чудо... както каза колегата по горе, новия е пластмасов и е по къс, а старият е метален и можеби никога не е сменян за мое нещастие... Монтирах новият филтър, стегнах го пак така с почуквания докато спря да се върти. Старото масло беше тъмничко, нямаше стружки и такива ама си беше тъмно, дано е сменяно някога. Стегнах долната пробка и отвих горната за наливане от към страната на шофюра. На върха на фунийката на тубата с маслото, сложих 15 сантиметрова 8мм прозрачна шлауфка, другият край го мушнах в пробката и така с леко натискане си вкарах цялото количество масло без никакви грижи, а преди това като четях по форумите се ошашавих че пробките не се достигали и филтъра... И така Колеги дано съм помогнал на някого smile.gif))

Става и така процедурата, но е леко неправилно изпълнена. Ключа за филтъра си има точно определена цел и тя е да не се разглобява нищо друго. Освен това маслото се налива през ДОЛНАТА пробка (колкото и странно да звучи). Горната е само за проверка и доливане. Когато се използва шлаух в него също остава масло, което не може да бъде налято. Тубата с маслото е точно 275мл., като от тях реално влизат 250 с остатъчното масло в щуцера и с това, което изтича докато се навие пробката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
  • 4 months later...

Съживявам стара тема с първия си пост.

Видях, че има 2 вида масло, едното е с код G 052 175 A1, а другото с код G 055 175 A2, освен грамажа има ли други разлики? Ако някой има кода на филтъра, ще съм благодарен много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих кода на филтъра - 02D 525 558 и кода на уплътнението - N 903 445 01

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте, колеги,

Реших да не отварям нова тема, та ще пиша направо тук.

Днес звъннах в Ауди Пловдив да попитам за цена за смяна маслото и филтъра и ми заявиха 274лв., което ми се струва малко...доста...

Та въпроса ми е: Знаете ли някъде в Пловдив къде сменят такова чудо, ако не, поне от къде да си го набавя за да го сменя сам (с инструкциите на колегата по-горе, не мисля, че ще е проблем :) )?

За да не се счита за реклама, може да ми пишете и на лично съобщение. Ще пиша тук накрая каква съм я свършил :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото и филтъра се намират, един колега от форума ги продаваше, но ключа е труден за намиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личнo аз бих направил като колегата Koko88. По-добре да развия 5-те болта, за да мога да развия филтъра без специален ключ, отколкото да дам 80 кинта за ключ, който се използва само и единствено за тази цел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,
Да се похваля. Маслото и филтъра ми ги смениха за 130 лв..

Акъла не ми го побира, защо в Ауди е волкова висока цената за едно масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2/4/2017 at 14:36, StarDust написа:

Личнo аз бих направил като колегата Koko88. По-добре да развия 5-те болта, за да мога да развия филтъра без специален ключ, отколкото да дам 80 кинта за ключ, който се използва само и единствено за тази цел...

И аз мислех да си купя ключ, но от тези, които бяха по 30-35 лева се оказа, че нямат налични, а тоя за 80 лева.. Колко филтъра ше смениш? Но намерих и аз къде ги сменят на по-адекватни цени и не си заслужава да сваляш 5-те болта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Ключа може да се наеме в повечето магазини, които го продават. 

On 4/4/2012 at 8:42 PM, viktor_nov said:

Здравейте колеги,

Попаднах на един итересен линк относно Халдекса и мисля че може да е от полза за някой с по нов тип Халдекс система. Темата е за Голф но предполагам че системите трябва да са едни и същи, нека компетентните да се изкажат :)

На английски език е но има много добър хубав снимков материал.

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=133386

Поздрави,

Това, което е представено е за 2-ра генерация Халдекс - A3 8P, Golf V и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...