Jump to content

Мит или реалност са задръстените катализатори?


Recommended Posts

Колеги това което ме провокира да пусна тази тема е понеже днес направих грешка като си махнах катализатора. Накратко историята - колата ми е с 1.8Т двигател и когато я купих беше със тръгнало да си заминава турбо. Покарах я така няколко хиляди докато разхода на масло не започна да се изравнява с този на бензина :stupid: Харчеше по литър на 1000, дори и повече ако я гърчех и докато оправя проблема съм долял около 4-5 литра масло което замина почти изцяло в катализатора. След като оправих турбинката спря да харчи масло(поне не много :rotcol: ) и се чудех дали да махна катализатора още тогава ама колата вървеше добре и нямаше преразход на бензин пък и парите бяха кът, така че реших да го оставя за друг път. Това беше лятото миналата година. Днес обаче реших да мина през м-комплект да сменя меката връзка, че беше скъсана и бучеше и не знам откъде ми дойде факса да махна и катализатора. Викам си колата е на 250к по километраж вероятно х2 или х3 реални, в катализатора отиде супер много масло и от четеното по форума няма начин да е наред. Както и да е минах да си я взема следобед и майсторчето съвсем коректно си ми даде катализатора в една торбичка. Като го огледах какво беше учудването ми - изглеждаше напълно чист без следа от нагар и масло по него а като погледнах каналчетата нямаше запушване. Прилагам и снимки да видите какво представляваше. Е като го видях ми идваше да се гръмна, сега очаквам да ми се разбучи колата :steinigung: . Искам да провокирам дискусия която може да е полезна за други колеги - може ли въобще да се запуши този катализатор или като вкараш колата един два пъти в обороти се прочиства сам. Има ли смисъл да ги махаме дори и неработещи и да си създаваме проблеми за 3-4 кончета в плюс?

525b24fb75e34232acb70aaad6157724.jpg

Пълен размер

c6421ef162cb4e2db82a4de626c91b62.jpg

Пълен размер

21af92f4bf9a4f228e51407e303a60eb.jpg

Пълен размер

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моята Б4 се чудих дали да го махам....първо обаче го проверих....като нов е и си го качих обратно.....незнам ако до време го избуша отвътре дали няма да тръгнат ядове, щото гледам , че на катализатора имам ламда сонда....а това за вървежа е мит....ако ти е читаво устройството си върви колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От повече от година и половина съм като тебе с махнат катализатор и затворено обратно метално тяло на катализатора.

Моя беше също толкова чист и да ти кажа и аз съжалиш на момента, че съм го махнал.

Ма кво да се прави, да го върна обратно ли? ДА-ДА! Или да купя нов? Аре нема нужда.

Е задоволих се с некви 70.00 - 80.00 лева от изкупвача и тея кинти заминаха за други части ( нови биалетки ).

Автомобила си джитка и така и ми харесва как върви, пък и не звънти чак толкова колкото описват някои колеги.

Не ми е и минавала мисъл да слагам резонаторно гърне и ли нещо подобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При бензиновите двигатели димноста и саждите са в пъти по-малко от тези при дизелите и ако при теб колата е примерно на 500000 км и катализатора ти изглежда по този начин,то при един дизел при 200000 км пропускливоста му ще е 1/3 от нормалното.В сервиза дойде 320д 2002 година с бастисана турбина.Пишеше,че колата е 170 000 горе-долу километри.От катализатора беше останало само едно блокче приличащо на грес.

При бензиновите двигатели катализатора се запушва след наистина много километри.това дали е ефективен или не тема на друг разговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм решил да махна моя защото мирише. Дали се е запушил не зная, но миризмата много ме дразни. В града не мирише, но след скорост от 120 и повече след като спра мирише. Та съм решил да го почистя /тоест да махна керамиката/ и да върна неговото тяло без да слагам резонатор или тръба. Ако някой е постъпил така нека намише две думи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелите са друг чешит, при тях от саждите има опасност да се задръсти не само катализатор. Но наистина какво трябва да се случи за да се запуши гадината? След това което съм описал за моя варел и да няма и следа от запушване ми се струва, че просто няма такъв филм. Мисля си, че дори да е тръгнал да се запушва едно каране София-Пловдив с 4к оборота го изчиства идеално.

Сашо и да махнеш катализатора пак ще мирише. А номера дето го мислиш да оставиш празно тялото на катализатора е силно непрепоръчителен особено за турбо мотори. На моя вътре му завариха тръба и в момента е нещо като даунпайп :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моята предна кола, която беше Бора 1.9 TDI 115ps, при реални някъде около 140 хиляди километра тръбата преди катализатора ми се откъсна. В сервиза, където моментално се отбих, нямаха резонансово (така ли се пише!?) гърне и останахме с уговорката да ми сложат права тръба на мястото на катализатора, а ако ми било по-шумно да мина на следващия ден да монтират избушено гърнето от катализатора. Колата не стана по-шумна, само едно свирене се появи при смяна на скорости когато разпуска турбото, но то дори беше приятно за ухото. За сметка на това разликата във вървенето беше ОГРОМНА! Не просто да си внушавам или да си мисля, че "ефект има", ами просто друго вървене! Пример: на втора скорост като дам изведнъж пълната газ трябваше асвалта да е стар и изтъркан за да превъртя гуми и да активирам ESP-то, а след интервенцията бе абсолютно без значение - винаги въртеше гуми! Отделно стана по-бърза като цяло в междинните си ускорения.

Друг приятел с Гоуф 4 1.9TDI сток 150 коня с приличен туник около 200на коня твърдеше, че като махнал и той катализатора на втора се мъчел да тръгва с вратите напред (4motion) и не мисля, че ме е лъгал.

Преди доста години имах едно старо бензиново Мицубиши което също тогава с голямо желание отидох да му махна катализатора като се надявах, че ще тръгне яката работа, но ефекта категорично беше нулев!

Всичко това потвърждава тезата (ми), че ефект от махане на катализатор при дизелови автомобили гарантирано има, докато при бензинови далеч не толкова.

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моето Б3 (бензин) като го взех навремето и почна да ми прави впечатление че много мирише на развалени яйца - виках си че си внушавам. Кой се качи в колата, всеки разправя че смърди на развалени яйца - демек сяра. Стигнахме до извода че може единствено и само от катализатора да смърди така, просто няма от какво друго да е. Като посвикнах с колата ми правеше впечатление и че горе долу след 3500 оборота нещо не иска да отива стрелката - зор голям и не знаех това от какво е, но и не знаех и дали е нормално. За мене колата вървеше въпреки всичко, защото можех само със старият москвич на баща ми да я сравнявам. Беше станало дума по форумите за катализатори и тяхното запушване. Сетих се че като взех колата гореше адски много масло - 3 литра за 1 седмица около 300 км макс (това го оправихме като сменихме само гумичките). Имах пари и реших да махна катализатора и да слагам нещо друго каквото и да е то. Сложиха някакво резонаторно гърне в Крафт. Резултатите: вече не смърдеше на сяра и колата значително стана много по-пъргава. Дали катализатора е бил запушен - не знам, аз така и не го взех от сервиза, не знаех че се изкупували старите катализатори :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Добре,нещо не мога да взема решение :rolleyes: ..дали да го махам моето катализаторче или да не го.Едни казват ,че няма проблеми ,други че има.Чувал съм,че катализатора е създаден да държи до 100 000 км. ,а даже не знам дали е вярно.А да разбера дали е заминал не разбрах как да разбера :hilezh: трябва да го нося някъде където правят гърнета ли,какво?!?

Редактирано от Ganev87
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не го махай, ако нямаш проблеми с вървеж или преразход на бензин. Дори активните елементи да са свършили пак е по-добре с катализатора отколкото с някое измислено тенекиено гърне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не го махай, ако нямаш проблеми с вървеж или преразход на бензин. Дори активните елементи да са свършили пак е по-добре с катализатора отколкото с някое измислено тенекиено гърне.

Добре.Принципно от 1 год и малко карам на газ /с ижекцион съм/ това може ли да подейства по някакъв начин на катализатора.Също малко ми се струва спъната на скоро и това общо взето е може би желанието ми да го махна,но знам ли :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрият вариант е смяната с нов оригинален катализатор. Тогава хем ще върви добре, хем негативи няма да има, но и хем ще ти поолекне джоба сериозно. Другият начин е замяната с права тръба, но е вероятно да се появят разни паразитни шумове при определени обороти. Че ще се подобри вървежа това е сигурно, но с колко не се знае. А пък че е запушен катализаторът ти и отдавна нищо не върши от предназначението му, това пък е абсолютно сигурно. :hilezh:

Ти си реши какво да правиш, но аз бих го махнал. Правил съм го 2 пъти и не съм съжалявал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги аз се занимавам с катализатори от доста години.Купувам ги, сортирам ги и ги пращам в Германия, та мога да ви кажа как го правят хората в по-организираните държави.Катализатор се сменя на 80 000км просто така ги задължават.Но първо трябва да знаете, че това че като го свалиш и погледнеш през дупките и видиш, че нещо се вижда това определено не значи, че катализатора си работи нормално.Защото когато катализатора е на колата той бързо се нагрява до високи температури, обикновено при нагряване телата се разширяват, но при катализатора поради химическия му състав нещата стоят по друг начин. Той отделя натрупаните в него газове и се получава нещо като въздушна възглавница, която забавя действието му, което води до допълнително покачване на температурата и в един момент се катализатора се разпада. Четох, че един колега каза, че при дизеловите има разлика гарантирано. Съгласен съм че има разлика между дизеловите и бензиновите, но трябва да се вземе предвид, че не при всички е така. Зависи от мотора, от качеството на катализатора и от това колко е каран. Така че нищо не е сигурно и искам да ви кажа, че понякога при бензиновите се чувства по-голяма разлика отколкото при дизеловите.Но както ви казах зависи от много неща. Отностно шума също зависи за какъв двигател говорим, но това далеч не е най-важното. По-важни са други малки подробности като например това че може когато се махне керамиката гърнето да стане твърде голямо и когато се натрупва въздух и се даде рязко газ се получава едно досадно свистене освен това зависи и от заварката.Най-добрият вариант е да се сложи нов катализатор, но те са наистина много скъпи, а и да го сменяш на 80 000км си е мъчение, така че най-добрият вариант е да се сложи резонаторно гърне, но пак има много голямо значение какво точно. Така че не може да се разбере в какво състояние е само по цвета или пък дупчиците.Да, вярно е че обикновено дизеловите са "по-мръсни" , но все пак не при всички е така. Моят съвет е да се свалят, защото запушеният катализатор "мъчи" колата и качва разхода. Ако решите да си сваляте катализатора и имате нужда от хубаво резонаторно гърне или пък искате да си продадете своя можете да пишете или да звъните тел.0896157698. А ако просто имате нужда от помощ или информация за нещо пишете на разположение съм колеги! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но първо трябва да знаете, че това че като го свалиш и погледнеш през дупките и видиш, че нещо се вижда това определено не значи, че катализатора си работи нормално.

Точно, няма такова нещо като "запушен" катализатор (ако е такъв и е затлачен с мазнотий и сажди значи има сериозен проблем двигателя,а това е друга тема) ,има ИЗНОСЕН,т.е. активните метали по повърхноста на питата са вече окислени(най-достъпното обяснение) и не вършат това за което са били там.На пръв поглед питите може да са идеално чисти ,което далеч не значи че катализатора е работещ.

Моят съвет е да се свалят, защото запушеният катализатор "мъчи" колата и качва разхода.

"Запушен" разбираш износен или задръстен от неправилната работа на мотора и системите?Ако питата е чиста не виждам защо катализатора трябва да се сваля,при положение че не пречи на газопотока,просто не си върши работата по предназначението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако приемаме че "запушен" значи буквално запушен си прав. Виждал съм катализатор, който е на парченца в самото гърне и по него имаше много масло, но въпреки това като погледнеш през него в центъра има едно място, от което пак можеш да гледаш.Но просто в България навсякъде се казва, че катализатора е запушен, защото на практика той не функционира въпреки, че ако говорим буквално никога няма да е, защото когато и да погледнеш през дупчиците все ще се вижда нещо, но според мен не е важно как се казва а дали работи. Така че то е едно и също въпроса е дали ще кажеш запушен, нефункциониращ или пък износен, но във всички случаи не е както трябва. А относно работата катализатора ускорява химичната реакция и така се намаляват вредните газове, които се отделят в природата. Когато е "запушен" той отделя повече вредни газове, но въпросът е, че както казах при работата си катализатора е много силно нагрят и не е като това, което се вижда, когато е изваден. Тогава той отделя натрупаните в него газове и когато те се прибавят към отделените от колата по време на работата на двигателя се получава това спъване, а от него се покачва и разхода. Затова от гледна точка на състоянието на колата трябва да се сменят катализаторите. Понеже един колега от Пловдив ме попита дали мога да му предложа резонатор да кажа, че аз лично не се занивам с ауспуси, а само с катализатори. За София имам хора, при които демонтирам катализатора и на негово място според договореното се слага резонатор или се оставя старото гърне. Но за жалост това е само за София и не познавам хора, за които мога да кажа че вършат добра работа, в други градове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре.Принципно от 1 год и малко карам на газ /с ижекцион съм/ това може ли да подейства по някакъв начин на катализатора.Също малко ми се струва спъната на скоро и това общо взето е може би желанието ми да го махна,но знам ли :lol: .

Като караш на газ примерно никога няма да ти се запуши. Не знам за какви негативни ефекти си мислиш.

Това е поредния мит от който много хора се опариха включително и аз. Да си махнат катализатора щото спъвал. АЗ сега като си сложих новия защо не ми се спъна вървежа или промени по някакъв начин ?

и на негово място според договореното се слага резонатор или се оставя старото гърне. Но за жалост това е само за София и не познавам хора, за които мога да кажа че вършат добра работа, в други градове.

Това па е ебати глупоста. Говоря за 1.8Т конкретно. Тая операция задължително трябва да върви със закупуването на шлемофони.

Я кажи колега какво значи нефункциониращ катализатор и той само заради вредните газове ли е сложен ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,и аз съм пред дилемата дали да го махна или не?От прочетеното в темата мненията са доста противоречиви.Не мога да реша,защото ламбдата е забита на него и се опасявам да не се обърка нещо работата и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че то е едно и също въпроса е дали ще кажеш запушен, нефункциониращ или пък износен, но във всички случаи не е както трябва. А относно работата катализатора ускорява химичната реакция и така се намаляват вредните газове, които се отделят в природата. Когато е "запушен" той отделя повече вредни газове, но въпросът е, че както казах при работата си катализатора е много силно нагрят и не е като това, което се вижда, когато е изваден. Тогава той отделя натрупаните в него газове и когато те се прибавят към отделените от колата по време на работата на двигателя се получава това спъване, а от него се покачва и разхода. Затова от гледна точка на състоянието на колата трябва да се сменят катализаторите.

Това нещо не ми се вързва. Няма начин да се отделят повече газове от свършилия катализатор. Това да не е перпетум мобиле? Как така ще отеля пък няма да получава? "Натрупаните" в него газове колко са? Милиарди тонове или от София до Пловдив пуши квот пуши и умира завинаги? Керамиката дори като се нагрее не виждам какво би се променило във външния вид и структурата й. При нашите коли катализатора е част от генерацията и пропускливостта и размера му са взети предвид при изчисляването й. Освен да пречиства газовете има функции и на гърне. Дори да е свършил активния елемент не виждам защо да спре да си върши другата функция освен ако не е запушен.

А и не знам това за тия 80к колко е мит и то. Като взимах колата минах на газ анализатор и беше в пъти под нормите за изгорели газове. Сега ако остане време и пари пак ще взема да мина да видя колко разлика има и дали случайно катализатор на 200к не е бил работещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички положения след 150 К км катализатора си хваща пътя Т.е, ефекктивността му намялва че даже и да не е запушен, е безмислено да се "вози" излишно! при строгите нормо в Грмания например - ако теста е на ръба, собсвеника си прави сметката, че е безмислено да рискува и или продава колата, или сменя агрегата. Но в Германия се карат масови коли, така че по изгодно е да се смени колата! В Бг не е така и дълбоката заблуда е, че няма смисъл да се пипа оригинала! Да, обаче не! защото катализатора намлява ефективната мощност с около 10%! А ако не върши и работа.....по добре да се свлаи! има фирми, които ги изкуват о рециклират женните метали в него.

Имам познат, в САЩ който каа една Тойота Камри - модел 1982 г. Колата е над 150 К мили. Но минава теста безпроблемно....засега! така че зависи и какво гориво се кара! не съм виждал лично запушен катализатор, но съм виждал снмики на производители какво става с материла след 150.000. Прилича на разтопен сладолед! ака че аз съм за махане на катализатора след определен пробег, дори и да не изглежда запушен! просто е безмислено да си стои там, да не върши никаква работа и да намалява КПД-то на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи изчетох темата и съм пред дилема да го оставя ли катализатора или да го махна. Причината да искам да го махна е че като се застане зад колата и си мирише на бензин стабилно, също така ми се качи и разхода и може би ще се повиши мощноста. От друга страна не знам дали няма да се наруши работата на дебитомера(защото и за това четох) и работата на двигателя като цяло. Колата е стара(100 С3 2.2турбо от 89-та) и е на доста километри(300 хил вече), но не мога да намеря в сервизната книжка сменян ли е катализатора или не. Бих искал да ме посъветвате какво да правя дали ще е по-добре да го оставя или да го махна и да сложа резонаторно гърне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...