Jump to content

The legend AUDI S1 by Prospeed Bulgaria


Recommended Posts

В събота не го гледах, а в неделя още първия манш имаше някакъв проблем и чак на втория се разбра, че е съединителя щот се спраска.За третия манш оправиха всичко(има снимки в разглобено състояние) но на старта вместо на първа тръгна на трета и изгасна, има клипче...иначе има записано най-добро време от събота 02:07.08, мисля, че никои не свали под това време. Имам и времената без последния манш само, трябва да сканирам и ще ги кача...

Редактирано от kkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една снимка :)

И инфо за колата

http://www.facebook.com/topic.php?uid=1101...55&topic=70

http://www.facebook.com/pages/Prospeed-Mot...92356555?ref=ts

018302479.jpg

Редактирано от more
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kkris - благодаря за подробния отговор :)

за такива сефтета не съм фен на сравнения на нов участник с масовката. Щото както се вижда има още някакви неща за донастройване.

даденото време 02:07.08 и че няма друг под него за мен е показателно за потенциала на колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уникален автомобил не съм си и представял че ще има такъв автомобил в България, връщам си думите на зад и на следващото състезание ще се отиде. Браво на проспеед за труда и работата по колата и успех в следващите състезания :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на старта вместо на първа тръгна на трета и изгасна

Това да го направиш с ръчни скорости иди-доди, ма със секвенциални..... priceless! :rolleyes:

Колата има потенциал. Остава (очевидно) да има кой да я кара и картинката ще е пълна.

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дена го видях наживо. Мина покрай техническия и му щракнах няколко снимки, да си го имам за спомен :). Ако искате ще ги кача, въпреки че са с лошо качесто. Само телефона ми беше подръка... Не очаквах докато ходя на лекции да има нещо за снимане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами моята логика е, че "секвенционална скоростна кутия" е такава, която предавките винаги се редят една след друга. Сиреч не можеш да включиш от 3та на 5та, примерно. Ако не съм тотално объркан и говорещ глупости, то по тази логика автоматично правозъба (и също примерно DSG) скоростна кутия директно е секвенционална.

Не си залагам главата - поправете ме ако греша! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как работи правозъбата? :bia:

Ще се радвам да ми внесеш яснота относно каква е разликата м/у секвенционална и правозъба! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принцип на работа на автоматична трансмисия (English):

http://auto.howstuffworks.com/automa...ansmission.htm

Принцип на работа на ръчна трансмисия (English):

http://auto.howstuffworks.com/transmission.htm

Принцип на работа на секвенционална трансмисия (English):

http://auto.howstuffworks.com/sequential-gearbox.htm

извадено от тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интервю с Николай Златков :D

Niki-Zlatkov-ADAS%20001.jpgДЕБЮТЪТ на невероятната реплика на Ауди S1 от80-те години на миналия век, направена от Проспийд и Ники Златков (на снимката) ще бъде тази събота в официалните тренировки за първото планинско състезание от шампионата за 2010 г. Златков ще стартира с №52 и това ще е първото му състезание от 2008 г. насам.

Пилотът на Проспийд не крие, че намерението му с атрактивния Ауди S 1 да привлече вниманието главно вниманието на зрителите, но и на медиите.

Колата е правена от екипа на Златков в продължение на близо три години. През това време около този проект се шумеше непрекъснато в „електронните седенки”. Но Ники изобщо не бързаше.

Крайният резултата е такъв, че направено наистина не само изглежда уникално. Всичко по колата е „пипнато” така, както това биха направили и други препаратори на запад от България, но с много повече финансов и технологичен ресурс. Ако не в друго и друг, то поне в това и Ники Златков е стигнал англичаните.

ГОЛЯМАТА МЕЧТА: БЯЛО, ЖЪЛТО, ЧЕРВЕНО И ЧЕРНО

Niki-Zlatkov-001.jpgНА ЕДИН от стъклените рафтове в магазина на Продпийд е поставен мащабен модел на легендарното Ауди S1 . Автомобилчето все още в пластмасовата опаковка, в която е продадено. „Подариха ми го приятели”, отбелязва между другото пилотът посочвайки, че цял живот е искал да кара автомобил, който е по-силен от него. Сега неговата мечта е материализирана и стои само на метър от мястото, където разговаряме. Между началото и края на този дълго одумван проект на пилота лежат почти три години труд.

Niki-Zlatkov-Dreem-001.jpg

»ПЪРВАТА S1 … Николай Златков показва подареният от приятелите модел на Ауди, който стои в една от продажбените витрини в офиса на неговата фирма.

снимка: rallyxpress

- Кога стартира проектът за този автомобил?

- На 15 октомври 2007 г. вкарахме в гаража автомобила-донор, за да започнем да я разглобяваме на това същото място. Това е стартът на проекта. Ако приемем първият тест за финал – макар и че в момента колата претърпява някои допълнителни промени – завършен е на 23 март. Тогава направихме тестове на пистата Серес в Гърция.

- Колко тестови километри направи в Гърция?

- Точно 58 км. Там във всеки кръгъл час се карат 20 минути. Общо с тестовете на дракона – около 250 км.

- Колата е на Шмид Моторспорт?

- Да, това е колата, вкарана в България от Стоян Колев. Познатото жълто Ауди отпреди 20 години. След това колата беше собственост на Павел Жеков.

Niki-Zlatkov-Start-001.jpg

»ДОНОР… Колата на Шмид Моторспорт е вкарана в двора на Проспийд, предстои й да се превърне в реплика на един от най-популярните автомобили в световния рали спорт.

снимка: проспийд

- Защо точно това Ауди? Харесваш го, красиво е, символ е… кое по-точно.

- Колите от ерата група В са две – по-точно три, но към две имам по-особени чувства: Ауди S1 и Делта S4 на Ланча. Защото Пежо-то 205 Т16 също не беше лошо. Но Ауди S1 е единственият автомобил от група В, който е изграден на базата на реално шаси на автомобил. Другите два са на тръбна рама с монокок от композити и много повече приличат на бъги, отколкото е реален автомобил. Тези автомобили са много трудни за репликиране по простата причина, че създаването на пространствени рами не е тесният профил на моята работа. Проспийд ние създаваме спортни автомобили, конструираме двигатели и трансмисии, но създаването на една такава рама е проблем. Първо трябваше да намеря много точни чертежи и спецификации, второ – да разчитам на допълнителни подизпълнители, което исках да избегна.

Niki-Zlatkov-Final-001.jpg

»ДОВОЛЕН… Ники Златков сочи дигиталното табло на новия си автомобил. То е една от „пречупените през призмата на технологиите” части, вложени в Ауди S1.

снимка: rallyxpress

- Ако правилно се разбира, всичко е направено само от теб?

- Всичко сме правили тук, в Проспийд, този екип. По автомобила са работили освен мен това са Юлиян Телийски , Васко Орешков , Димитър Атанасов , Велислав Кирлиев , Марин Мачков , инж. Деян Заяков и Ивайло Николов. По един или друг начин, всички които работят тук имат принос.

- Какво е вложено и произведено само от Проспийд?

- Много са. По-лесно ще ми бъде да кажа, кои не са произведени тук. Няма точна статистика, но поръчаните и внесените от компании в Англия и Германия неща извън Проспийд не надхвърлят 30 на сто. Те са конструирани от нас, но са изработени извън нашата фирма. Примерно карданът е карбонов, което изисква много сериозни технологични възможности, които в България не съществуват.

- Кой произведе кардана?

- Английската компания Трок Лайн, която прави единствено карбонови кардани. Дадохме параметрите и размерите – те го изработиха. По същият начин прътите за полуоските изпратихме чертежите в Англия – направиха ни ги. Нашите технологични възможности не са достатъчни, за да произведем такъв детайл. Конструирано е от нас, но е произведено в Англия. Работи ли сме с Джуди Хед Сървиз, Екстрийм Тунинг и ВН Студио. Целта беше да сведем до минимум подизпълнителите.

- Такъв автомобил в България няма. А в Европа?

- Събирал съм много информация преди да започна проекта. Близо две години. Това е първата рали-кола, която е тествана в аеродинамичен тунел. Този футуристичен външен вид не е, за да бъде по-екстравагантна. Сега, когато правихме тестовете, се видя, че всички тези аеродинамични елементи работят и работят добре. Запази ли сме външния вид на автомобила, запазена е концепцията за разположението на двигател, неговият тип, скоростна кутия. Но всичко останало е различно и пречупено през технологичните възможности на XXI век. Прототипът на S1 излиза през 1985.

- Четвърт век.

- За времето си е невероятен автомобил.

- Колко тежи тази реплика?

- 992 кг, но сега е повече, защото нямаше пожарогасител и още 2-3 неща. Чакам нови джанти. Сега е около тон, но ще се върне на 990 кг. Без горивото.

- Правил ли си замервания на скоростта?

- Не, не съм правил. Засега. Трябва да върнем хората на трасетата. Това може да стане със силни и атрактивни автомобили – силни и интересни, които те не виждат всеки ден. Заради това започнах да правя това Ауди.

- Основната причина?

- Една от причините. Другото е, че искам да карам автомобил, който е по-силен от мен. Исках да провокирам колегите. Когато видят, че тази кола е предпочитана, снимана, че се интересуват от нея, за да питат къде ще я карат, за да дойдат и да я гледат, това ще ги провокира. Ето – Даниел Живков направи Ланча-та 600 „коня” и 1000 кг. Идват тук колеги и викат: „Ей, ама ти ще ги убиеш с тази кола!” Първо не е сигурно дали ще ги убия, и, второ - целта е да не съм сам. Маршавелов вероятно ще идва на планински, Тихомир Златков – колата му вече е много добра, Любо Мечков е направил реплика на Форд WRC.

Източник :rallyxpress

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В доппълнение към горното интервю и взети от същото място ,няколко снимки

Редактирано от Wizi
На снимките има някакво странно лого. Sorry.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Гледайте какво става http://news.automedia.bg/read/9436.html

Баба Lancia Delta Intagrale и дядо Audi quattro S1 направо разказали играта на младежите Mitsubishi Lancer i Subaru Impreza

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

За съжаление голяма част от автожурналистите са пълни инвалиди на тема автомобили (на колко статии и ревюта съм се смял) и изобщо не трябва да се занимават с това, но пък не само в тази област е така :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Някой има ли представа Аудито S1 дали ще се пуска на ралито в Русе тази събота и неделя-24-25.07.2010

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...