Jump to content

Стрелка за температурата


единак

Recommended Posts

Наскоро си смених термостата, защото не можеше да стигне работна температура и още тогава забелязах, че при 90г по комп стрелката седи малко след бялата чертичка на отметката. Дори бях питал тук как да си я калибрирам, че ме дразни. След време и свикнах и не я забелязвах.

Обаче днес ми направи впечатление, че вече е още по-надясно. Първоначално изтръпнах, че ми загрява колата и започнах едни тестове... не е работа. Обаче по ВАГ-КОМ температурата си седеше все около 90.9, рядко отиваше на 91.8. А стрелката не мърда, но показва, около 93-94.

Помислих, че датчика пак ми прави номера, въпреки, че заедно с термостата смених и него/зелен, от фв сервиз/. Ама няма грешки.

Маркуча отдолу не става дори топъл, може би съвсееем леко, толкова, че не мога да съм сигурен... Обаче пък радиатора ми е горещ отгоре, после става топъл и след средата вече не мога да го разбера и него - също като долния маркуч. Нямам представа как трябва да му се променя температурата във височина, обаче горе е горещ, а долу студен.

И накрая. Докато палих и гасих за тестовете забелязах, че с всяко палене стрелката отива все по-надясно. По принцип стрелките се изстрелват директно нагоре, когато дам на контакт, а като гася се тряскат долу. Не знам дали така е правилно. Имам чувството, че по колата всичко си е наред, ами тая стрелка, от рязкото движение при даване на контакт и инерцията и се попремества малко надясно всеки път. Като видях, че има нещо такова дадох на контакт около 10-на пъти и стрелката полека-лека отиде на 100г. От друга страна не би ли трябвало да остава и малко по-наляво, когато е изгасена колата? А тя си е долу. Искам да я задържа в средно положение и да миряса накрая... Ще я лепя ли, нещо друго ли... не знам.

Предполагам, че трябва да сваля таблото, но после...? Пък и как се сваля табло....

А4, 2001, 1.9 TDI AJM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди смяната на термостата седеше ли пак след 90C? На ваг-ком как варира температурата? Прерките кога включват по данни от VAG-COM-a? Хвърли един поглед и тук за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди смяната на термостата температурата беше малко под 80, като играеше. Като си я прибирах от Германия и я настъпвах по аутобаните, особено на баир, отиваше пак така малко след 90 и си седеше там. След това, естествено си спадаше пак до около 80... Затова го и смених термостата. Имах и грешка за темп датчик и го смених и него. Това преди около две седмици.

Иначе знам за повечето от описаните ефекти в линка, но при мен след като я изгася, изчакам и след това запаля стрелката не мърда. Виж, не се сетих да проверя с ВАГ-КОМ как стоят нещата.

Единият от тестовете беше с надуто парно на макс, но стрелката не мръдна на никъде.

Перките...ми честно не знам как да разбера. Тази за климатика си върти постянно, защото карам с климатроник.

Не знам за този двигател коя как се включва, основната да си увеличи оборотите ли или как... Пък и по комп не минах повече от 92г, а те нали се включват на 102?

Ако термостата ми е заседнал в затворено положение/нищо, че е на 2 седмици/, нямаше ли да си прегрява колата? И радиатора въобще да не топли, а сега е топъл, макар и до половината...

Сега я оставям да изстива и пак ще направя тестове...

Малко едит. Преди малко я запалих пак, беше на около 65г. Покарах я без климатик докато вдигна ... 101-2. Точно колкото очаквах, след допълнителното леко мръдване от новото палене...Без климатика единствената перка, която работеше беше основната и то нормално. Почти 100% съм убеден вече, че проблема е в стрелката. Като се добера до лаптопа ще направя отново тест с ВАГ–КОМ, да видим какви са истинските показания, но не мисля, че ще са по-различни от тези в първия пост.

Ако оставя така стрелката след ден-два ще допълзи докрай в дясно, моля помагайте... Откъде да се добера до нея и как да я фиксирам... Че ще трябва и 90г първо да докарам и тогава да я калибрирам....Не знам как да стане...Освен това явно това рязко изстрелване нагоре при контакт не е много нормално, на пасата ми поне стрелките се вдигат бавно... Кажете какво да правя.

Редактирано от единак
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, чета и не намирам... Моля за указания, че да не оплескам нещо.

Как да сваля таблото на колата? Къде са му винтовете/? на брой ако може/, има ли щипки, къде са.

Как се процедира с еърбега над жабката, за да го предпазя от...себе си?

Като се свали таблото как се стига до въпросните уреди?...

Въобще има ли нужда да се сваля таблото или може някак си да се свали прозрачната пластмаса и да се стигне?

Има ли вариант моя проблем да е всъщност от нещо електрическо по системата на отработване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсих аз... излязоха ми сто други неща за сваляне, ама не и табло. Както и да е. Вчера го свалих таблото.

Установих, че стрелката за температурата ми се мести много леко, направо се "мандахерца". Тази за горивото има някаква инертност, но за темп хич. Другото, което ми направи впечатление, след като оставих колата да изстине напълно, при даване на контакт стрелката показва около 75г, което е точно онова отметване, което се пренася постоянно, сиреч стрелката показва винаги грешно с около 15-на градуса в повече.

Таблото ми е малко по-различно от това от линка. Особен от задната страна. Там има само две бобинки за горивото и температурата, в които някак си стрелките влизат. Не исках да напъвам стрелките за да ги извадя, за да не ги счупя, но ми се струва, че точно в захващането е проблема. Или в бобинката, а тя е така поставена, че май няма сваляне. Как са поставени там тези стрелки, какъв е механизма и защо се получава такова отместване? Дори и предположения ще са добре дошли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...