Jump to content

Поддръжка на кожен салон


Recommended Posts

Никъде не открих такава тема, а предполагам този въпрос вълнува много от колегите. Как да поддържаме правилно кожения салон да автомобила и да го съхраним максимално през годините ? Всеки препоръчва различни методи, като вариантите са много крайни. От използване само на вода, до козметика за тяло, тоалетни млека, силиконови спрейове и какво ли още не...Много от тези варианти са крайно неприемливи и дори и да почистват водят до напукване и втвърдяване на кожения салон, гланцирането му и вместо здравия и естетично приятен леко матов и гладък вид, кожата започва да изглежда мазна, излъскана и нацепена. Макар и предпочитан от много , кожения салон е капризен и изисква много повече грижи спрямо другите , а когато такива липсват , резултата е състарен и захабен салон, който едва ли някой иска да вижда в автомобила си.

Ако някой знае за препарат който да омекотява кожата и да я запазва по-дълго време без да я гланцира и кой е точно правилния метод на поддръжка, моля да сподели.

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз ползвам само този препарат. Много съм доволен от него и не изпитвам нужда да търся по-добър (ако има такъв)

Leather-val-Group_300.jpg

Carplan Leather Valet

купувам си тубичката отдясно. Субстанцията е с гъстотата на кисело мляко. Цвят:слонова кост.

Има и приятен аромат.

Лично аз си третирам салона на следните периоди:

-за кожата в корите на вратите - един път на 3 месеца.

-задните седалки - един или два пъти месечно

-предните седалки - всяка седмица.

Салонът ми е цвят "amareto brawn"

011395024.jpg

Нанасям с малка гъбичка и размазвам докато не останат следи от бялата течност. На другата сутрин кожата изглежда перфектно. Няма бръчки и вълнички, няма отразяваща повърхност, а седи матова и красива.

После измивате гъбичката с чиста вода.

Важно е да не третирате в студено време, защото течноста се сгъстява и не успява да попие в кожата и остават бели следи като изсъхне по шевовете или в по-недостъпните места.

Кожата се захабява предимно лятото и на слънце. Значи тогава по-често трябва да се третира. Зимата може и да не се минава.

Тук уточнявам, че вътрешно само аз си почиствам колата, така че този препарат освен да поддържа и омекотява ми служи успешно и за почистване на кожата. Ако видите, че дунапренът на гъбата се зацапва (кожата пуска мръсотия) сменяте с друга. После миете както по-горе съм написал.

Този препарат се продава в мистър Бриколаж или подобни вериги. Струва около десетина лева. Една туба ми стига за около 1,5 година за салон като на моята кола и доволно често използване.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе има доста изписано, но интересното е че и аз сега не мога да намеря тези теми:)

Мене също живо ме интересува всичко свързано с третирането на кожения салон, но след като гледах тая серия на Dealers Whelers, ми призля окончателно и за пореден път почнах да се изнервям от нещастната българска действителност и свития ни пазар на услуги и продукти! Въпреки, че малко се поразтърсих и намерих едни хорица, които претендират за можене и грамотност (ноухау). Нямам отзиви за работата им от първа ръка, но снимките изглеждат меко казано впечатляващи (ако са истина).

Ако някой има отзиви за работата им да споделя.

..

Влади, филма да поддържаш нов кожен салон е съвсем друг от филма да се мъчиш да върнеш старата слава на вече изпял си песеннта такъв ;):)

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе има доста изписано, но интересното е че и аз сега не мога да намеря тези теми;)

Влади, филма да поддържаш нов кожен салон е съвсем друг от филма да се мъчиш да върнеш старата слава на вече изпял си песеннта такъв ;):)

Това което си показал е реставриране на кожен салон. При мен или е много добре поддържан или вече реставриран, но няма забележки от сорта на нацепване, напукване и т.н. Аз за това питам как да го поддържам, за да остане в този си вид. Дори и след реставриране и връщането в състоянието му близко до заводското, пак е необходимо да се третира с нещо за да се запази така. Темата е за това. :)

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка седмица :rolleyes: ?

В упътването на препарите на MAFRA, които ползвам пише веднъж на няколко месеца, аз го правя на 2-3, зависи кога има време, че напоследък трябва да се грижа за повече коли... Не казвам, че мойто е най-правилното, но веднъж на седмица да не се окаже малко прекалено. Препаратът какво казва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпелият песента си се съблича и се претапицира за около 1000 лв.

За около 1200лв ми предложиха да ми претапицират само протекторите по седалките, подлакътника, волана и скоростния лост.

Добра цялостна работа е поне 2к. За 1000лв може да се претапицира всичко ма с изкуствена кожа.

А и аз не искам да ми се претапицира с нова кожа. На мен ми харесва оригиналната ми кожа, просто искам да се рестврира малко.

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако го беше поддържал нямаше да стане парцаЛ и да се нуждае от реставрация.

Така я взех :rolleyes: , аз все пак я имам от 3 години, а преди това 9 години се е била пекла на талянското слънце, без слънцезащитно фолио, каквото сложих, като я купих...

Иначе, да. Ако се поддържа една кожа, още повече, ако не е огрява слънце, може и след 20 години да е като нова! Така са доста английски возила. Там слънце не пече, а и са си педанти.

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че и по автомивките и собствениците полагат повече грижи от забърсване с влажен парцал и омазване(замазване) със силикон да блесне, както е на почит тук. Не е само слънцето фактор. Рекарото на С4та се предполага да е на 14-15 години, а е все едно влизам в В6 . За това и ще се опитам да го запазя в този му вид. По автомивките само вдигат рамене като ги питам какво се прави за кожата за да се подържа еластична и да се предпази от напукване. Добре, че съществува форума.

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за мен темата е интересна...сменил съм доста марки докато си намеря нещо което наистина има ефект

сега от доста време ползвам Gliptone leather cleaner и Gliptone leather conditioner, ефекта е поразителен :hilezh: английски са и са по 5 паунда за 250ml...не зная дали се продават тук,но ако някой се заинтересува мога да постна снимки на продукта :arrow:

Редактирано от auditu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен много пряко ме вълнува този въпрос с поддръжката на кожата ;)

Пробвал съм доста препарати , но си е тегаво....

А относно услугите на тази фирма мисля ,че те са уникални и естествено пак в София :)

За момент си помислих как отивам и салона става чисто нов ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едни хорица, които претендират за можене и грамотност (ноухау). Нямам отзиви за работата им от първа ръка, но снимките изглеждат меко казано впечатляващи (ако са истина).

Ако някой има отзиви за работата им да споделя.

Момчето работи перфектно. Седалките се демонтират, почистват, боядистват, изпичат и монтират в рамките на деня. Аз правих само предни седалки, цвета се съобръзява спрямо задните. Двете седалки и подлакътника - 280 лева, волан - целия с ербега - 60 кинта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята сьм без кожен салон,но точно вчера си приказвах с едни приятел за тожа какви препарати се използват.Та тои ми каза,че е пробвал много видове и наи доволен бил от една паста на казабланка тези които са за домашна употреба вьпреки,че на опаковката пише че става и за кола.А този ми мои приятел няма друг педант като него даже не иска да си изкара колата да не я изцапа а кожата му по моя ппреценка е перфектна ама пьк мажел всяка седмица. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За около 1200лв ми предложиха да ми претапицират само протекторите по седалките, подлакътника, волана и скоростния лост.

Добра цялостна работа е поне 2к. За 1000лв може да се претапицира всичко ма с изкуствена кожа.

А и аз не искам да ми се претапицира с нова кожа. На мен ми харесва оригиналната ми кожа, просто искам да се рестврира малко.

Ха! Те могат да ти предложат и за 10К лв да ти претапицират салона. Аз ако искаш ше ти предложа за 20К да ти го претапицирам.

С изкуствена кожа не 1000 а, 400-600 лв. Тук:

http://www.avtointerior.bg/index.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчето работи перфектно. Седалките се демонтират, почистват, боядистват, изпичат и монтират в рамките на деня. Аз правих само предни седалки, цвета се съобръзява спрямо задните. Двете седалки и подлакътника - 280 лева, волан - целия с ербега - 60 кинта.

Хммм... определено ще се заинтересувам лично! Цените са агресивни, харесва ми. Дано и качеството да е на ниво.

Ха! Те могат да ти предложат и за 10К лв да ти претапицират салона. Аз ако искаш ше ти предложа за 20К да ти го претапицирам.

С изкуствена кожа не 1000 а, 400-600 лв. Тук:

http://www.avtointerior.bg/index.html

Приятелю, достатъчно инфо имам, достатъчно съм питал лично за услуги, достатъчно хора познавам, които са ги ползвали, включително и от форума.

Цената, която бех цитирал горе само за страниците/протекторите ми беше обявена ТОЧНО от Автоинтериор!

За 400-600лв, може да се направи нещо в някое родопско село, но така че ще разбират, че е правено дори полицаите преди да те спрат за проверка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има леко дублиране на имена.

Предполагам си говорил с момчетата в Гео Милев?

Понеже тези от линка са други.

Те ми правиха 3 коли и се справиха прекрасно. Цените им са такива, каквито цитираш, но според мен си заслужават.

Факт е, че има и по- изгодни предложения, но нямам преки впечатления. Единствено волана на Стилян май съм виждал, правен при друг майстор изгодно и ми допадна като качество на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има леко дублиране на имена.

Предполагам си говорил с момчетата в Гео Милев?

..

Да. С тези в гео милев съм говорил. Стори ми се доста сериозна цената. Мисля, че по-малко би ми стъпило даже при Наско Вилнер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата няма нищо общо с реставрация и съживяване на мъртъвци, а с това как да не се стига до там. Ако искате си отворете нова , ако толкова искате да обсъждате такива въпроси. С други думи говорим за козметика, а не за реанимация...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата няма нищо общо с реставрация и съживяване на мъртъвци, а с това как да не се стига до там. Ако искате си отворете нова , ако толкова искате да обсъждате такива въпроси. С други думи говорим за козметика, а не за реанимация...

Мноо се палиш, ве

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокоен съм, но вместо нещо полезно да излезе, се получи поредната боза от спам и неадекватни мнения. :rolleyes: А реално ме интересува този въпрос и вместо да ставаме клиенти на обирджии-тапицери , по-добре да се научим как да не се стига до там. Мисля разбираш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой колега знае ли откъде можем да си вземем такива бои за освежаване и боядисване на кожения салон? Ще бъде много полезен. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...