Jump to content

Как се стягат носачите?


qckk

Recommended Posts

батко.. точно щото се омаловажават разни неща по монтажа/демонтажа на частите произлизат над половината от рекламациите. Казваш просто е, само трябва малко логика.. не забравяй че който може да приложи логика (повярвай ми малко хора от цялото население на таз земя го правят), то той няма да се навие да ти смени 8-те носача за 50лв. А този който се навие да го направи не очаквай да прилага логика. А ти след това ще приказваш какви ментета се продават като LMI в БГ и как не са изкарали и 20 000км.

как да ти кажа.. има си инструменти (които струват доста пари) и процедури (които са направени от производителите и ти ги "разказват" с/у много пари било то под формата на софтуерни системи, било под формата на обучения), които би следвало да се спазват. Проблема обаче е че ние потребителите на тези услуги не сме готови да си платим толкова че да се спазват тези процедури.

да нека всеки да си ги сменя и стяга както и където иска, но за мен има само два начина по които могат да се стегнат - правилен и грешен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги май лека позабравихме кое е основното, а именно да разнищим проблема с неправилното поставяне на носачите, колкото повече знаем токова повече можем да се предпазим от така нареклите се "майстори". А точно тази тема е с цел който каквото знае да каже, а не само да го загатва, така че проявете разбиране и споделете с тези които не са толкова навътре, пък и нали нашата цел тук е да обменим опит, като на всеки последния е различен и да изберем най-подходящата методика. ;):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги май лека позабравихме кое е основното, а именно да разнищим проблема с неправилното поставяне на носачите, колкото повече знаем токова повече можем да се предпазим от така нареклите се "майстори". А точно тази тема е с цел който каквото знае да каже, а не само да го загатва, така че проявете разбиране и споделете с тези които не са толкова навътре, пък и нали нашата цел тук е да обменим опит, като на всеки последния е различен и да изберем най-подходящата методика. :hilezh::lol:

:flehan::flehan::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де какво не разбрахте? Каза се вече - тампоните на носачите се стягат когато колата е стъпила на земята в работно положение със определена сила на стягане която я пише в ЕЛСА-та. Толкова им е философията. Не е задължително и да е на земята, но системата трябва да е в работно положение когато се стяга. На мен ми откачаха задни носачи за да извадят амортисьор и след това майстора повдигна всичко с един висок крик или повдигач(не знам как се казва точно) както беше на подемника и ги стегна. Изтеглихте ли програмата? Бих ви постнал цялата процедура, но са твърде много страници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата няма кой знае какво да се каже. Колегите вече го казаха. Няма значение къде ще се сменят носачите важното е да се стегнат тампоните в работно положение, как ще стане това е въпрос на избор. Дали ще се подложи нещо дали ще сложи джантата и ще се пусне колата кой както може. Въпроса е да се стягат в работно положение на колелото. Няма какво повече да се направи. Или както се казва лесно няма. А на колегите които искат да си ги сменят сами ще има кажа ще ако за първи път се захващат с подобна работа по добре да не се пробват, защото накрая пак ще опрат до майстор. На пръв поглед нещата не изглеждат сложно, но какво правим когато накрайника е ръждясал и не иска да се развие, или болта който държи горните два носача. Няма спор и на майстора ще му е гадно, но той знае как да подходи и ако трябва да си купите всички инструменти които може да ви потрябват няма да излезе много евтино. Ако някой се захване нека първо да започне със развиването на накрайника и болтовете държащи горните носачи, ако там мине лесно другите няма да го озорят чак толкова. И до колкото се сещам на горния преден носач не може да се бръкне да се развие болта от към тампона защото от едната стана е пружината, ат другата е подкалника. И мисля че се сваля амортисьора за да се развие, нека колега от Варна да каже. Въпреки че не бяхте доволни от обяснението му за биаледките, той е сменял сам доста пъти цяло окачване и е наясно къде е зора. Ако някой не разбрал за колегата Petkovm става дума.

Редактирано от vladimirnn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваля се амортисьора,да.Може да се развие,но не може да се извади болта.За проблеми,ти си посочил.На мен ми се е късал болт на амортисьора,единия от трите горе на бомбето.Случвало се е да сменя и вътрешен накрайник заради външния(скъса се).Аз ги сменям на канал и не се оплаквам,един път на плаца,е това си беше мъка.

Който мисли сам да сменя ми пожелавам успех и дано нещо не се закучи.Не е голяма философия,но иска поне мин. тех. грамотност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги моля да малко помощ! Днес смених цялата предница с един приятел който се занимава с поправка по принцип. Та видяхме много зор докато изкараме долните носачи защото си бяха оригиналните и не бяха вадени никога, но след натискане чукане и т.н. излезнаха! Та след това от невнимание или аз незнам, но бяхме доста уморени или поне от моя страна имаше елуфория и сме забравили да стегнем болтовете на джантата а само така леко и аз си тръгвам и бей ужаст тя тресе, усеща се всичко, викам си сигурно защото не съм и направил реглаж и по едно време се сещам че гумата не е стегната, но преди това още на първия завой ми светна ABS което адски много ме озадачи след стягане на джантата минах около 1км. докато стигна до нас и колата не возеш по-добре от преди а ужасно :dance: Незнам от реглажа ли е така или на всичкото отгоре и волана се върти тегаво и не се връща абе шълна какфония. Най-ме е яд за ABS незнам как след смяната на носачите се получи така? Някой има ли идея дали като е била хлабава джантата не е направила нещо на датчикаили? Напълно съм не доволен и ядосан от кашата която забърках, но ако може някой да ми даде някаква идея от какво се получи така ще съм му много благодарен :rolleyes::dance::D Помощ колеги!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е аз вече реших проблемаи всичко е наред с ABS и реглажа само дето майстора каза че това с трудното въртене щяло да се оправи след време като се пораздвижат малко носачите и кормилните накрайници. Ако някой е сменял цялато окачване както аз направих след това какви са му впечатленията? На мен сега ми се струва че колата вози доста по-твърдичко от преди?

П.С. За колегите от Дупница горещо препоръчвам сервиза на г-н. Ламбев известен като Ламбе. Човека си има добре компютърна апаратура за реглаж на преден и заден мост и наистина си разбира от работата, защото тези неща дето той ми ги каза и направи по колата никой от другите майстори не ги е правел пък и накрая ми взе само 20лв. Горещи препоръки към неговия сервиз :) :) :bia:

Редактирано от Iliy@
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам питанка .........

Един колега спомена ,че тампоните на носачите се стягат с определена сила ,която пишело в елса. Та въпроса ми е :

Каква е тази сила понеже не всеки има елса? С динамометричен ключ ли се стяга и с какво усилие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...тампоните на носачите се стягат с определена сила ,която пишело в елса...

Каква е тази сила понеже не всеки има елса? С динамометричен ключ ли се стяга и с какво усилие?

малко офф(буквално и преносно :hilezh: ):

за малко да ударя лаптопа от земята в пристъп на отчаяние след едноседмична безрезултатна борба с инсталацията на ELSA :rolleyes: .Накрая delete всичко и те така!!! :rolleyes::hilezh: .Ай' ше му се невиди и...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който иска ELSA да пише аз я имам работеща и ще му пратя разяснение как да се инсталира и как да я подкара. Ако някой може да я качи в някой от българските торент тракери даже още по-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

майстора каза че това с трудното въртене щяло да се оправи след време като се пораздвижат малко носачите и кормилните накрайници. Ако някой е сменял цялато окачване както аз направих след това какви са му впечатленията? На мен сега ми се струва че колата вози доста по-твърдичко от преди?

Така е, а колкото по бързо "омекне" возията и въртенето на волана, толкова по смотано е окачването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 years later...

Здравейте колеги.При затягане на тампоните когато колата е вдигната на подпора,мисля да повдигна шенкела отдолу с крик тип крокодил.Та какво можем да ползваме за ориентир за почти точното позициониране на тампона все едно имитираме стъпила кола на колелата.В друга тема колега беше писал за измерване на разстоянието от горна вежда до централния болт на главината,мерим колко е когато е стъпила на земята,при мен е около 38см и после надигаме с въпросния крик до това разстояния и стягаме.Освен това кое друго можем да използваме за ориентир?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато тръгне да "отлепя" от подпората, тогава стягаш, нищо не мериш, там играе стабилизиращата щанга и ще измериш......., да не казвам кое.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се повдига само от едната страна, щото няма да е равномерно огъването на стабилизиращата щанга.

Тая операция (затягането) се прави най-добре на подемник с релси за гумите и кола стъпила стабилно на тях (релсите).

Говорим за долните носачи.

 

Горните носачи се стягат предварително, според модела си има определено разстояние и къде точно се мери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедирам така: колата е на крикчето, гумата долу, демонтаж на кокалите, монтаж на новите без стягане, подпиране с крокодил под шенкела, надигане докато освободя крикчето (свалената гума е под прага за осигуровка), сваляне докато купето се хоризонтира и се елиминира въздействието на стабилизатора, съответно окачването си е в работно положение, стягане на всички носачи(включително и горните, има достатъчно място), вдигане с крокодила, поставяне на крикчето, освобождаване на крокодила, гумата, крика аут, стягане болтченцата на джантичката и воала, имаме си прайлно стегнато окачванеее......

Вероятно ще има и несъгласни, т'ва не е проблем. Живота е прекрасен и без съгласие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нико, добре ги стягаш . Така ще стане много добре. Въпреки че аз горните съм ги стягал едно към гьотере и още си държат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно,че има размери за горните, които се спазват при висящия(когато са свободни от шенкела) монтаж, но едно че зависят от вида окачване и второ, от умората на пружините и незнайните намеси през годините (свободни съчинения на тема пружини и амортисьори). Така че имитацията на работно положение на окачването, си остава най-удачното до момента. Ако не говорим за нови коли, там си мериш волно. Или някой ти го мери:lol:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, NIKO написа:

Процедирам така: колата е на крикчето, гумата долу, демонтаж на кокалите, монтаж на новите без стягане, подпиране с крокодил под шенкела, надигане докато освободя крикчето (свалената гума е под прага за осигуровка), сваляне докато купето се хоризонтира и се елиминира въздействието на стабилизатора, съответно окачването си е в работно положение, стягане на всички носачи(включително и горните, има достатъчно място), вдигане с крокодила, поставяне на крикчето, освобождаване на крокодила, гумата, крика аут, стягане болтченцата на джантичката и воала, имаме си прайлно стегнато окачванеее......

Вероятно ще има и несъгласни, т'ва не е проблем. Живота е прекрасен и без съгласие.

Колега при спускане на колата да е в работно положение с крика тип крокодил,гумата  която е сложена под прага за осигуровка не пречи ли на колата да слезе колкото трябва за да е в работно положение?Или аз не съм разбрал написаното от теб, какво точно имаш предвид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята не пречи, окачването ми е високо, а гумата е 195/55, за други варианти всеки мисли отделно.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.05.2019 г. at 17:55, NIKO написа:

 

Здравейте колеги,ако се ползва рампа на която да стъпят само предните колела на колата,съответно задницата на колата да е на земята,удачно ли ще е така да се стягат тампоните на носачите или трябва целия автомобил да е в хоризонтално положение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На канал ги затегни ако имаш такъв. Не го мислете това много. Аз съм ги стягал последния път едно към гьотере и имам над 20 000 км вече. Дърти бараки са вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...