Jump to content

Audi A8


JORCH

Recommended Posts

thumb_audi-a810_0.jpg

Конкуренцията в класа на свръхлуксозните лимузини рядко е била толкова оспорвана, колкото в началото на новото хилядолетие. Приблизително тогава Audi поде нова рекламна кампания с изключително агресивен тон, която продължи кратко, но се запомни добре. Едно от особено наглите й печатни проявления представяше топмодела А8 в компанията на BMW 7, Mercedes-Benz S-klasse и Jaguar XJ. Под всеки от конкурентите пишеше съответно пояснението "Без quattro", "Без Tiptronic" и "Без TDi". Под флагмана от Инголщад също имаше скромно надписче: "Без компромис". А8 вече бе навлязъл в зрялата си възраст и въпреки това продължаваше да бъде трън в гащите на малкото производители на седани от висшия клас. Някои от тях вероятно са възроптали срещу хулиганската рекламна политика на Audi, защото кампанията скоро бе прекратена, но това не променяше истината в посланието. Години след дебюта на А8 моделът все още превъзхождаше съперниците си по някои технически показатели. По един от тях инголщадската хала си остана недостижима до самия край на производството през 2002-ра. Опити да продава суперседан с изцяло алуминиева каросерия отскоро има само Jaguar, но те трудно могат да се нарекат успешни. Преди 12 години, когато дебютира, А8 нанесе толкова звучен шамар на класиците в жанра с двойното предаване, свръхмодерните технологии и дизайна си, че успя само за няколко месеца да прекрои пазарната торта в класа завинаги. По ирония на съдбата у нас това пролича най-вече по променените вкусове сред едрото в пряк и преносен смисъл бългрско бизнесбратство, което масово започна да сменя BMW-тата и Mercedes-ите с А-осмици.

Днес топлимузината от Инголщад е по-достъпна отвсякога, доколкото такова прилагателно стои адекватно на фона на цени от около 20 000 лв. за най-възрастните екземпляри на пазара. Дела на държавата и прекупвачите в тази сума сочат цифрите в Германия, където А8 от 1994-1995 г. струва между 4 000 и 6 000 евро. Изкушението все пак остава, защото за мнозина не е лесно да избират между един от най-добрите автомобили, произвеждани някога, и нова Dacia Logan, например. Стойността на употребяван А8 логично е само началото на инвестициите. Кошмари докарват и застрахователните премии, и апетитите на джамбазите, а страховете от цената на евентуален ремонт основателно изправят косата. Удоволствието да се притежава такава кола обаче просто не може да бъде евтино.

Последното важи с двойна сила ако е употребявана. Всеобщото убеждение, че А8 е абсолютно имунизиран към корозия заради алуминиевата си

каросерия

не бива да успокоява при покупка. В случай, че избраният автомобил е катастрофирал и е отремонтиран непрофесионално, 20-годишната фабрична гаранция против ръжда губи всякакъв смисъл. За изработката на купето е използвана съвършено различна технология от тази при стоманените каросерии. Детайлите са скрепени с аргонова заварка само в няколко точки, а практически цялото купе е "събрано" със специално двукомпонентно лепило и допълнителни укрепващи агенти. Алуминият се обработва изключително трудно и при деформации най-често се подменя целият повреден елемент. Крепежът му трябва да бъде съобразен с оригиналната технология, защото ако бъдат съединени със стоманени болтове, само след година алуминиевите панели ще бъдат набраздени от огромни белези - следствие от електрохимична корозия. Необходими са също така специални груднове и китове, защото обикновените не държат дълго върху алуминий. Дори най-дребният ремонт трябва да се повери в ръцете на квалифицирани майстори, познаващи особеностите на "крилатия метал". Ако обаче колата не е катастрофирала, всякакви притеснения относно каросерията могат да отпаднат. Качествата на спортната версия на модела с индекс S8 неслучайно играеше ключова роля във филма "Ронин" с Робърт ДеНиро. Благодарение на ниското си тегло, двойното предаване и изобилната мощност, този автомобил практически няма конкуренция на пътя, камо ли пък в лицето на някакви ситроени и пежа, лека им пръст.

Стане ли дума за мускули, Audi A8 определено има какво да демонстрира. Единственото изключение по този въпрос е най-малкият от общо 4 бензинови

двигателя

с работен обем 2.8 литра, както и вариантът на 2.5-литровият TDi с мощност 150 к.с. Те определено са предназначени за спокойни водачи с афинитет към икономиите. Инголщадският флагман категорично заслужава осемцилиндров мотор и разполага с повече от подходящи за целта 3.7- и 4.2-литрови машини с мощност 230/260 и 300/310/340/360 к.с. в зависимост от изпълнението. Гамата коронясва W-образна фантастика с ходов обем 6.0 литра и табун от 420 коня. Върховата модификация обаче присъства на вторичния пазар от твърде скоро, също както и 3.3-литровия TDi. Цените им ги правят абсолютно недостъпни за простосмъртни купувачи, а и за недостатъците им се знае твърде малко.

Макар и относително нова, дизеловата мода в луксозния клас не подминава купувачите на А8. Версията 2.5 TDi е сред най-разпространените по пътищата, макар че по-ниските разходи за гориво се компенсират от високата стойност за обслужване на дизелов двигател и по-високата цена в сравнение с бензиновите мотори с аналогичен обем. Влошените акустични показатели, вибрациите и вялата динамика (11.3 секунди до 100 км/ч) поставят допълнителни черни точки в пасива на нафтовите модификации. С известни уговорки може да се приеме версията с мощност 180 к.с., но като цяло истината е в бензиновите модификации. 40-клапановите мотори с обем 3.7 и 4.2 литра по правило вървят в комплект с най-богатата възможна комплектация, още един плюс в тяхна полза. Покупката на такъв автомобил обаче изисква изключителна предпазливост. Забележки към надеждността на двата V-образни осмака няма. В случай на износена или повредена цилиндрово-бутална група обаче единственият възможен ремонт се състои в подмяна на стария блок с рециклиран и сглобен двигател без главата. Цената на такъв комплект доближава 8 500 евро, а резервни части за V8 не се продават. Ето защо всички предписани от производителя процедури по поддръжката трябва да се следват педантично, а времето и пробегът на интервалите по обслужването да се намалят с по една трета. Добре е маслото и филтрите да се сменят на 10 000 км, а състоянието на свещите да се следи. Ангренажният ремък подлежи на подмяна след не повече от 90 000 км, като процедурата трябва да бъде съпътствана и от смяна на антифриза.Заради огромния въртящ момент

скоростните кутии

на А8 са подложени на сериозно натоварване. Както механичните, така и автоматичните трансмисии разполагат до достатъчен ресурс да се справят със задачите си. При покупка на автоматик обаче състоянието му трябва да се провери от специалист, защото ремонтът след прегряване може да коства солено. Проблеми могат да възникнат при варваски стил на шофиране, ненавременна смяна на маслото на всеки 60 000 км или използване на смазка, различна от оригиналната G052. Каквито и да било притеснения относно двойното предаване quattro са абсолютно безпочвени. През последния четвърт век системата е доведена до техническо съвършенство и са нужни наистина нечовешки усилия, за да бъде съсипана.

Едно от основните пера в скъпата поддръжка на Audi А8 се дължи на сложното осемлостово

окачване

което иначе осигурява отличната управляемост на масивната лимузина. В Германия щангите издържат безпроблемно по 100 000 км и повече, но тук животът им рядко превишава 30-40 хил. Краят му известяват първо скърцащи шумове, а след това и тропане. Далновидна постъпка при появата на тези симптоми е замяната на всичките осем елемента накуп, което ще спести пари и време. В противен случай ще се налагат системни посещения за подмяна на щангите една по една на всеки 5-7 000 км, а шумовете и тропането ще се превърнат в постоянен спътник на собственика.Независимо от изобилието на

електроника

в оборудването, проблеми с нея практически отсъстват с изключение на традиционната за почти всички продукти на VAG болест по сервозадвижваните клапи на климатичната система. Неприятности може да предизника кондензът на вода във фаровете, защото рефлекторите ръждясват, а цената на комплекта е безбожно висока. В първите години от производнството Audi иизпитва трудности с качеството на горивните помпи, моторчетата на чистачките и генераторите, но те са преодолени успешно. Неизправностите по електронните блокове, управляващи двигателя или автоматичната скоростна кутия, са изключително редки и обикновено са белег за не съвсем чисто досие на автомобила.

Точно заради опасността от тъмно минало към покупката на употребявано Audi A8 трябва да си подхожда извънредно предпазливо. Известни са схеми за продажба на зле отремонтирани в страни от бившия соцлагер коли, които после се връщат в Германия, където намират доверчив купувач. Изборът на кола задължително трябва да се консултира със специалист, защото за любител е почти невъзможно да се определи техническото състояние и стойността на предстоящите ремонти.

Справка за моделаAudi A8 (D2)ИсторияМарт 1994Audi представя новия си луксозен седан А8 на автосалона в Женева. Лимузината с вътрешнозаводски индекс D2 се оборудва с шест- и осемцилиндрови V-образни бензинови двигатели с работен обем 2.8 и 4.2 литра и мощност 174 и 300 к.с. съответно.Май 1995Започва монтирането на 3.7-литров V8 с мощност 230 к.с.Юли 1996Топмодификацията 4.2 quattro започва да се оборудва с нова петстепенна трансмисия Tiptronic. В серийното оборудване са включени четири странични еърбега.Ноември 1998Моделът претърпява фейслифт. Променени са фаровете, радиаторната решетка и броните. Шасито получава по-комфортна настройка.Октомври 1999Стартират продажбите на нова модификация с V-образен 8-цилиндров TDi с ходов обем 3.3 литра и мощност 225 к.с.Ноември 2000Дебютира новата топмодификация А8 6.0 с W-образен 12-цилиндров двигател с мощност 420 к.с.Август 2002Новото поколение с вътрешнозаводски индекс 4Е заменя А8 на поточните линии.

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИДвигател (без оборудване)8 429 EURСкоростна кутия (автоматична)6 740 EURДинамо593 EURСтартер355 EURВодна помпа143 EURАуспух (комплект)577 EURСпирачни дискове (2 бр. предни)182 EURНакладки (предни дискови)112 EURФар (комплект)378 EURПреден калник174 EURЦените са за оригинални

резервни части /без ДДС/ за модел

Audi A8 4.2 /300 к. с./, произведен през 1998 г.

ЦЕНИ НА СТАРО НА Audi A8 (D2)МоделВратикВ/к.с.Нов19991998199719961995Audi A84128//17440 699---4 3003 500Audi A8 2.8 quattro4128/17443 767---4 7503 750Audi A8 2.84142/19344 610-6 8005 8505 000-Audi A8 2.8 quattro4142/19347 704-7 3006 1505 450-Audi A8 2.84142/19348 4009 350----Audi A8 2.8 quattro4142/19348 4709 700----Audi A8 3.7 Tiptron ic4169/23052 607-8 1507 0005 9504 800Audi A8 3.7 quattro4169/23055 700-8 6007 3506 2505 150Audi A8 3.74191/26057 20010 750----Audi A8 3.7 quattro4191/26060 30011 400----Audi A8 4.2 quattro4220/30061 631-9 5508 3507 1005 800Audi A8 4.2 quattro4228/31067 90012 850----Audi A8 4.2 quattro L4228/31078 80015 850----Audi S8 4.2 quattro4250/34070 655-10 5009 1007 750-Audi S8 4.2 quattro4265/36077 70014 450----Audi A8 2.5 TDi4110/15043 838-7 9006 800--Audi A8 2.5 TDi quattro4110/15048 583-8 5007 300--Audi A8 2.5 TDi4110/15045 45410 200----Audi A8 2.5 TDi quattro4110/15050 15810 900----Audi A8 2.5 TDi4132/18048 70010 600----Audi A8 2.5 TDi quattro4132/18053 45012 000----Audi A8 3.3 TDi quattro4165/22569 40015 300----Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke <!--[if supportMisalignedColumns]--> <!--[endif]-->

Audi A8 (D2)АЛТЕРНАТИВИТЕAudi A8 (D2)Работен обем2 496-5 998 куб. смМощност150-420 к. с.

Максимална скорост213-250 км/чУскорение до 100 км/ч11.3-5.6 сек.BMW 7er (E38)Работен обем2 497-5 379 куб. смМощност143-326 к. с.

Максимална скорост202-250 км/чУскорение до 100 км/ч12.2-6.6 сек.Mercedes-Benz S-klasse (W140)Работен обем2 799-5 987 куб. смМощност150-408 к. с.

Максимална скорост185-250 км/чУскорение до 100 км/ч12.9-6.4 сек.Jaguar XJ (X300)Работен обем3 239-5 993 куб. смМощност211-320 к. с.

Максимална скорост223-254 км/чУскорение до 100 км/ч8.4-6.3 сек.

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Браво колега за статията която си написал, нямам думи много добре и съм сигурен всеки един който я прочете и да не е АудиФен, като погледне замайващият текст и прекрасната снимка на тази красавица ще си каже това е моята бъдеща кола, но за жалост за обикновеният българин в повечето случаи това се оказва колата мечта. Тази марка се е доказвала доста пъти на пазара и съм сигурен че ще се доказва още много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много добре написано, сортирано. Не видях обаче нищо за платформата D3. А вече по пътищата препуска и D4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Браво колега...нека всички разберат коя е най добрата кола...

Както веднъж четох някъде из нета.. ,че Ауди от давана е задминал BMW и в момента е кошмара на Мерцедес.. това са думи на Немските авто инженери..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • VBI pinned this topic

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...