Jump to content

Тропане предница


Recommended Posts

Колеги имам проблем с предницата на Ауди 80 тропа отпред вдясно, при дупки и леки неравности, карах го на майстор, смени тампоните на макферсона горе,едини тампон на двигателя и намаля за известно време а после пак се разтропа, прави проверка уш с щанката!? От какво ли може да е? Накрайниците не са видимо разбити, дали може да е носач?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега.....ако все още не си разбрал.....всички 80-ки хлопат :hilezh: независимо какво си сменил. Както беше казал някой колега във форума.....с тази кола или свикваш или я продаваш :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много съгласен колегата tanuco. Не че колата си е моя, но карам 80-ка вече почти 1 година в БГ (12-13хил км) и нямам никакви проблеми с предницата от рода на хлопане,чукане и тнт. Но и не е сменяно нищо за мой късмет по предницата(поне тук не е). Може би и това да е определящо за една кола :respekt:По темата, пробвай първо с втулките на носачите.

П.П. Но да не размиваме темата на колегата с глупави спорове. Ако някой може,нека му даде компетентен съвет.

Редактирано от paneca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много съгласен колегата tanuco. Не че колата си е моя, но карам 80-ка вече почти 1 година в БГ (12-13хил км) и нямам никакви проблеми с предницата от рода на хлопане,чукане и тнт. Но и не е сменяно нищо за мой късмет по предницата(поне тук не е). Може би и това да е определящо за една кола ;)По темата, пробвай първо с втулките на носачите.

П.П. Но да не размиваме темата на колегата с глупави спорове. Ако някой може,нека му даде компетентен съвет.

Половината от отговора сам си го разбрал- че не е пипана още в БГ.....дано случиш на части и майстор :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според вас ако проблема е във втулките на носачите мислите ли,че ако са разбити достатъчно няма да стърже и на желязо и да се чува и едно гадно кръъъъът-кръъът като се движи колата.Ако ти слага някакви ментаци тампони на макферсона и 2 месеца няма те изкарат по нашите пътища вземи си от Коко_100_С4 подсилени тампони по 35 лв броя четох,че ги давал.

Редактирано от Audi-Club Bulgaria
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако при всичко разбито сменено с ново хлопането в дясно остава - износена кормилна рейка :eusa_whistle: Всички майстори на предници проверяват само за разбити тампони и шарнири и викат "нищо и няма".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако при всичко разбито сменено с ново хлопането в дясно остава - износена кормилна рейка :hilezh: Всички майстори на предници проверяват само за разбити тампони и шарнири и викат "нищо и няма".

Дали наистина ще е рейката,колега?И аз имам едно леко чукане в дясно.Всичко по предницата е сменено,но това досадно чукане си остана.Само рейката все още не съм сменил.Все пак ако наистина е поизносена няма ли да протече хидравлично масло от нея?Моята все още не тече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали наистина ще е рейката,колега?И аз имам едно леко чукане в дясно.Всичко по предницата е сменено,но това досадно чукане си остана.Само рейката все още не съм сменил.Все пак ако наистина е поизносена няма ли да протече хидравлично масло от нея?Моята все още не тече.

Както е отбелязал и колегата, варианта с рейката го има......аз имах такъв случай с една Астра преди време. Където Опелите са еталон за здрава предница, но след огромен пробег и зверско каране при нашите пътища....всичко се чупи рано или късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега беше предположил че рейката се разтропва след около 400000км средно, зависи от много фактори-пътна настилка, стил на каране и т.н. Протичането е крайната фаза ;) Аз от кога повтарям за рейката но няма кой да ме чуе :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз смених и рейката,но хлопането си остана.

Равносметка:

1.амортисьори предни, нови

2.тампони на Макферсон-а, нови

3.тампони на носачите, нови

4.рейка рециклиране 150лв.

5.биалетки, нови

6.дясна дълга кормилна щанга

7.тампони на стабилизиращата щанга

8.тампони преден мост, нови

9.диагностика на предница при 3-ма различни майстори,всеки с номера си.Единият напъва със щанга навсякъде,другият веднага се хваща да дозавива гайките на телата на амортисьорите,третият казва рейка...Плащаш,правиш ремонта и тропането не се променя въобще

Над 600 лева за части бадева.Да ги бях пръснал по жени по нямаше да ме е яд!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз смених и рейката,но хлопането си остана.

.........

Те това се опитах да обясня и аз, а и препатилите колеги също го знаят това......няма управия.

МОЛЯ НЕ ЦИТИРАЙ ЦЕЛИЯ ПОСТ на който отговаряш!

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз смених и рейката,но хлопането си остана.

4.рейка рециклиране 150лв.

за съжаление "рециклаж" на рейката в голям процент от случаите се прави единствено със смяната на О-пръстени,семеринги,тефлонови клапани и дифтунги,като чисто механичното износване на тялото ,гребена и пиньона не се корегира,т.е. спират се течовете и това е,луфта и оттам хлопането си остават.Затова рециклирана рейка е за мен лош вариант,считаш че имаш "нов" възел,а дефакто си със същата стара бракма.

Разбира се ако някъде някой някъде слага нови пиньон и гребен и разстъргва и слага втулки в тялото това е вече друга песен,но едва ли,ремонта би се обезмислил финансово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах как се прави ремонта на рейката-минава се на струг за да се премахне евентуалната елипса, след това се струговат нови тефлонови втулки,сменят се семерините по новия размер,нов маншон и майсторът дава гаранция една година.

Но хлопането си остана съвсем същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах как се прави ремонта на рейката-минава се на струг .............

Това е интересно,като казваш на струг,кое точно струговат,дългия прът със зъбния гребен ли,или качват цялото тяло и го разстъргват от двете страни по вътрешните диаметри?Или и двете?

Но дори и при такова стъргане(да приемем,че е направено както трябва) евеннтуално си остава износения зъбен гребен в средната част,т.е. ако луфта в двата края го няма,то той си е винаги наличен в средата и няма как да бъде избягнат,освен с нови пиньон и гребен.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и аз така отидох уж че амортисйора е изтарвал и още беше в гаранция и така отивам аз в сервиза обясних им за това чукане и тропане от дясно качиха я на подемника гледаха, бараха, напаваха и накрая ме викна и ми каза че лагера на главината е сваршил и че амортисйора нищо му няма. И аз му викам добре лагер виее как така той да тропа и казаха че от него особено малките неравности и малки дупки мн се осещало и така било от лагера? Аз все още несам го сменил че все време няма ако ти имаш пробвай и с лагера успеххх за сега!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах как се прави ремонта на рейката-минава се на струг за да се премахне евентуалната елипса, след това се струговат нови тефлонови втулки,сменят се семерините по новия размер,нов маншон и майсторът дава гаранция една година.

Но хлопането си остана съвсем същото.

Верно ли така правят :blink: та това не е руциклиране, а измама......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стругар минава дългия прът със зъбния гребен на струг за да изравни размера в средата и краищата и за заличи елипсата.Прави и нови втулки по новия размер.След ремонта я пробвал под налягане с масло 4 часа за течове.Долу- горе така ми описа процедурата.Ако има нещо неправилно в това рециклиране-какво е трябвало да се направи още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

излезе че е от щангите на рейката(НАКРАЙНИКА СЕ НАВИВА НА ЩАНГА А ТЯ Е ХВАНАТА ЗА РЕЙКАТА),просто втулката си е отишла и от там идва тропането.понеже се намира почти в средата на коша,но почти защото клони към дясно и от там се получава илюзията за това че грома вдясно и се мъчим да преправяме тампони и ред други неща :multi:,а реално си е луфт,както го описа колегата по-горе .дано съм помогнал :icon_question: .не е фрапиращо но дразни адски много.не ми се занимава сега да я оправям.ако някой се навие нека покаже на другите как става фокуса,ако не- другата седмица аз ще кача снимки.айде със здраве ;)

Редактирано от telsho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Стругар минава дългия прът със зъбния гребен на струг за да изравни размера в средата и краищата и за заличи елипсата.............

ако това е вярно, значи е унищожил рейката( този "прът" е всъщност зъбна рейка).Износването на тази част е не по диаметър(има такова, но е пренебрежимо малко) , а е в зъбите, най-често в средната част.Ако говорим за луфт в диаметъра на рейката("пръта") , то такъв се появява при износването на две(понякога и три, или четири) набити в корпуса на самата хидравлична рейка втулки, като ако същия луфт се комбинира и с остарелите, вкоравени и "изпечени" семеринги, О-пръстени и тефлонови уплътнения се появява и нежелания теч.

Не разбирам за каква "елипса" може да става дума, при положение че и да я има тя е в много незабележими граници, ела да ти покажа една разглобена в мазата ми рейка, от 1995-та е, сам ще мериш пръта и отворите и ще кажеш къде има и къде не луфт(и елипса).

Има вариант въпросните втулки да са изпълнени монолитно с тялото на рейката, тогава става сложно с рециклирането, изискват се по-специални машини каквито повечето сервизи нямат, ако не се занимават с уникални ремонтни дейности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм така ,обичам си комбито ,обичам,но предното окачване е помийната яма в която ще се давя цял живот.

Има умни глави във форума ,дайте да измислим нещо, някво кардинално решение и оправим това нещо.Има всякви материали,машини за обработката им за да ги превърне в по-добра втулка или тампон от турско-китайския боклук по магазините.Тефлони,мефлони............и т.н.Някой не и ли правил опити с нещо ново с ефект?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...