Jump to content

AUDI 100/A6 C4


IRON MAN

Recommended Posts

Може да не е най-подходящото място, но много ми допадна тази статия...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2071930/If-aint-broke-dont-fix-Thrifty-driver-car-half-MILLION-miles--original-engine-gearbox.html

:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Поздравления за темата :flehan: От щест години и повече карам А6-100 1.8 20 V

Лично аз съм навъртял над 250 000 км и не съм дал повече от 2000 лв за подръжка ,като основно парите отидоха за амортисиори,лагери,дискове и тампони на предния мост. Но като цяло за мене е най -добрата комбинация на двигател и купе. разход на газ 10-11 / 100 км извънградско и 13/100 км. градско.

Само се появи един проблем свързан с климатика: Обобщавам

Когато паднат температурите под -2 градуса компресора на климатика изключва и когато е влажно започва да ми изпотява стъклата . И положението става катастрофално защото нищо не се вижда. Имал ли е някой такъв проблем???

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то под +5С компресора на климатика изключва - това е защита, не знам при теб как изключва чак при -2С :nixweiss:. За потенето на стъклата има много изписано, но обикновено проблема е в счупен държач на пружината на клапата за рециркулация ("количката"). Потърси във форума има доста изписано, включително със снимков материал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Здравейте! Пиша в тази тема, но ако това не е правилното място, моля модераторите да ме извинят и преместят питането ми в удачното и място.

Става въпрос за Audi 100 C4 2.5 TDI ААТ мотор 93г. Интересува ме, къде се намира релето, което управлява включвателя на стартера.

Предисторията на проблема е следната. Появиха ми се проблеми със завъртането на стартера при горещ двигател, и то не винаги. Просто се чува единствено леко щракване. През зимата и когато навън е хладно, няма никакви проблеми и винаги завърта. Набедих за проблемни включвателя и четките, свалих стартера и ги смених с нови, като същевременно направих пълна профилактика и смазване (и без това вече 10-та година откакто карам тази кола, профилактика и ремонт на стартера не бяха правени). Монтирах стартера, и вече завърташе пъргаво и безпроблемно, но... още на 2-рия ден след ремонта, след по-дълъг преход на климатик в горещо време, проблема с първоначалното завъртане се появи отново. Знам, че най трудно се поставя диагноза, когато проблема се появява рядко, но според мен проблема е в релето след контактния ключ. Ако някой знае къде точно се намира това реле, ще съм благодарен да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, че такова реле въобще има :stupid: Вземи една пробна лампа в колата. Когато направи проблема виж свети ли лампата между маса "мотор" и "управляващия +"...След това пак между маса и "захранващия" дебел плюс. Ако и на двете лампата свети когато стартера прави "цък-цък" проблема ти е в стартера. Ако си го ремонтирал сам, сигурен ли си че не си сбъркал някъде? Ако имаш волт метър гледай него! Ако когато направи мизерия стартера, напрежението пада под 10 волта, значи просто не си оправил стартера. Симптомите който описваш ми приличат на много износени втулки на стартера....Сменихте ли ги? Погледнахте ли ги? Точно те повличат на топъл мотор и се случва същото :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Пиша в тази тема, но ако това не е правилното място, моля модераторите да ме извинят и преместят питането ми в удачното и място.

Става въпрос за Audi 100 C4 2.5 TDI ААТ мотор 93г. Интересува ме, къде се намира релето, което управлява включвателя на стартера.

Предисторията на проблема е следната. Появиха ми се проблеми със завъртането на стартера при горещ двигател, и то не винаги. Просто се чува единствено леко щракване. През зимата и когато навън е хладно, няма никакви проблеми и винаги завърта. Набедих за проблемни включвателя и четките, свалих стартера и ги смених с нови, като същевременно направих пълна профилактика и смазване (и без това вече 10-та година откакто карам тази кола, профилактика и ремонт на стартера не бяха правени). Монтирах стартера, и вече завърташе пъргаво и безпроблемно, но... още на 2-рия ден след ремонта, след по-дълъг преход на климатик в горещо време, проблема с първоначалното завъртане се появи отново. Знам, че най трудно се поставя диагноза, когато проблема се появява рядко, но според мен проблема е в релето след контактния ключ. Ако някой знае къде точно се намира това реле, ще съм благодарен да сподели.

Втулките са проблема случва се на всяка ц4. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, че такова реле въобще има :stupid: Вземи една пробна лампа в колата. Когато направи проблема виж свети ли лампата между маса "мотор" и "управляващия +"...След това пак между маса и "захранващия" дебел плюс. Ако и на двете лампата свети когато стартера прави "цък-цък" проблема ти е в стартера. Ако си го ремонтирал сам, сигурен ли си че не си сбъркал някъде? Ако имаш волт метър гледай него! Ако когато направи мизерия стартера, напрежението пада под 10 волта, значи просто не си оправил стартера. Симптомите който описваш ми приличат на много износени втулки на стартера....Сменихте ли ги? Погледнахте ли ги? Точно те повличат на топъл мотор и се случва същото :zustimm:

Как според теб мога да стигна до "управляващия +" на горещ двигарел с монтирани предпазни кори... като достъп до буксите на стартера няма откъм коша...?! Повтарям, че проблема се появява инцидентно, и след 1-2 "щраквания" стартера завърта безпроблемно. Масата акумолатор-купе, както и купе-мотор е перфектна. Втулките са с минимално износване и без надирания и повлачвания, затова и не ги смених, а само ги смазах. Имат минимален луфт, който дори и при загряване не би довел до стягане на оста на ротора. Надали съм сбъркал някъде, понеже неколкократно правих огледи за възможните причини, и освен износени минусови четки над допустимото, други дефекти не видях. Смених включвателя профилактично, за да отхърля проблеми от негова страна. А и щом проблема остана същия след тази профилактика, реших да го търся от контактния ключ до стартера. Със сигурност се чува щракване на реле някъде в лявата(шофьорска) страна при положение на ключа за стартиране. За да елиминирам ключа като проблем, подадох + след контакт на кабела за стартера, който влиза в пакета на ключа и отново се чува само щракване на реле. Затова и питането ми е свързано с това реле.

Провери и клемореда, колата автоматик ли е?

Не е автоматик, а с 6-степенната кутия. Би ли ме насочил по-конкретно за кой клеморед става въпрос? Интересува ме и в кой клеморед излиза "управляващия +" от включвателя, преди да влезе в купето, за да мога да правя евентуални измервания с пробна лампа, за които говори колегата от горния цитат.

Благодаря за отговорите и на двамата!

Редактирано от jossbomon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Имат минимален луфт, който дори и при загряване не би довел до стягане на оста на ротора. quote]

Втулките щом имат луфт роторът застава несъосно ,а не както си представяш,че като загрее задържа в самите втулки.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти писне наистина ще стигнеш и ще бръкнеш :hilezh: И да знаеш втулки не се смазват! Според теб защо са втулки? Като ги смажеш събират прахта от съединителя и стартера блокира. Иначе пък събират прахта от четките която не е чак толкова проблемна...И освен това съм написал "само" какво да направиш да си решиш проблема...А как ще го направиш си знаеш само ти :zustimm:

ПП - Ако чуваш релето и не ти се разглабя е друг въпрос. Аз сега излизам и после ще пиша чува ли се реле при мен :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Клемореда е монтиран отзад на контактния ключ. Ако има проблем с него може да не достига необходимия ток до шалтера на стартера и затова само да "цъка" понякога. Релето, което чуваш всъщност е релето, което изключва консуматорите по време на палене - парно, чистачки, фарове и др. в момента на въртене на стартера. Дали има отделно реле към за самия стартер при ръчна скоростна кутия - не знам :nixweiss:. На автоматичната скоростна кутия със сигурност има реле, което "разрешава" въртенето на стартер САМО когато селектора е на "P" или "N". Затова те питах каква ти е скоростната кутия.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има реле което цъка точно когато ключа е в позиция стартер. Какво прави не знам? Намира се точно до левия крак на шофьора. Там като се свали декоративната кора има цял електронен свят :hilezh: Просто вадиш релето и гледаш. Ако не върти стартер значи е то, ако върти може би това за което говори VBI :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Имат минимален луфт, който дори и при загряване не би довел до стягане на оста на ротора.

Втулките щом имат луфт роторът застава несъосно ,а не както си представяш,че като загрее задържа в самите втулки.....

Говоря за допустимият технологичен луфт, който трява да има подобна сглобка, за да поеме разширението на различните метали при загряване. Ако това ми беше първият ремонтиран стартер, може би щях да имам някакви съмнения, но да не навлизам в лични подробности... Освен това колата пали изключително бързо и леко, само от чукване на стартера.

Клемореда е монтиран отзад на контактния ключ. Ако има проблем с него може да не достига необходимия ток до шалтера на стартера и затова само да "цъка" понякога. Релето, което чуваш всъщност е релето, което изключва консуматорите по време на палене - парно, чистачки, фарове и др. в момента на въртене на стартера. Дали има отделно реле към за самия стартер при ръчна скоростна кутия - не знам :nixweiss:. На автоматичната скоростна кутия със сигурност има реле, което "разрешава" въртенето на стартер САМО когато селектора е на "P" или "N". Затова те питах каква ти е скоростната кутия.

Точно на това място (контактната група на ключа) съм подавал принудително + към буксата с кабела за стартера и проблема не се коригираше. Съмнява ме от ключа директно да отива един кабел до стартера, та затова се интересувах от ключа до стартера през какви букси и релета минава. Може би точно това реле което прекъсва консуматорите има оперативен контакт за шалтера на стартера ?

Редактирано от jossbomon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава лоша "маса", много замърсен шалтер или обувката на шалтера и/или към стартера да е хлабава/клеясала примерно. Не е лошо да хвърлиш едно око и на клемите на акумулатора и профилактично да ги почистиш. С газирана вода става най-добре - сваляш клемата от акумулатора и я потапяш в чашка с газирана вода - стават като нови :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Има възможност при А6 С4,да се използват фаровете за мъгла(т.нар."Халогени"),които са с лупи в самия фар под късите,за дневни светлини,без да се монтират допълнително никакви модули и прочиее.Трябва единствено бутона за вкл.на таблото да е натиснат и при подаване на контакт се палят само те,а не габарити ,задни светл.и още десетки лампи по таблото товарещи ненужно инсталацията.Един приятел ми ги свърза така за не повече от десет минути и сега съм много доволен и въобще не ги мисля.Перд полисаите минава на 100%,никога не съм имал проблем....

CA

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Някакъв плюс след контакт ли им подадохте или може да се настрои без да се пипа инсталацията?

Аз мислех да кихна едни 250лв (за мен ще са по-малко) са истински LED дневни на Philips защото са с 8W обща консумация и ще се гасят като пусна габарити както е по закон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:blink: Ако ще и 5лв да са тия Филипси и всякакви диодни истории така развалят естетиката на колата, че не виждам как ще дам пари за подобно нещо. За сега при мен работи "ръчния" ДРЛ модул, по някога малко бавно загрява и може да ме спрат, ама пари за китайски боклук за сега няма :hilezh:

ПП - Иначе реле което да тръгва с тънкия кабел на алтернатора, да управлява директен плюс, плюса се прекарва през реле което да е нормално затворено, и да е вързано към габаритите. Така палиш и светиш, гасиш и гасне, пускаш фарове, и системата се гаси :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние тая система с релето я знаем ама пак са 2*55W и греят, изпичат рефлектори, горят крушки, товари се алтернатор и т.н. Въпросния диоден DRL идеално влиза в решетките на бронята и добре монтиран изглежда като заводски ;)

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен всичко друго LED дневните светлини не харчат много ток - под 10W общо някъде е консумацията, което за зимата е голямо предимство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...