Jump to content

Как да избереме Ауди А6 2.7/3.0TDI


verter

Recommended Posts

Напоследък зачестиха теми за покупка на Ауди А6 2004-2007 (преди фейслифта), затова исках да напиша тази тема, която да бъде в помощ на кандидат собтвеницитe, да могат да изберат правилната кола. Конкретно мога да бъда по-полезен за 2.7/3.0TDI двигателите, затова за тях тук ще намерите подробна информация. Разбира се, че темата е обща и надявам се ще бъде полезна за всеки избор на този модел.

Накратко за модела A6:
020287346-big.jpg
Кодът на купето е известен под абривиетурата "4F" или "C6". Версиите са седан или авант. Произвежда се от 2004г. до 2008, когато излиза фейслифтът на модела.

Повече за А6 4F можете да прочетет тук http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=54868

Дизеловите двигатели 2.7/3.0TDI:
2.7 TDI
- 163 коня /380Нм
- 180 коня/ 380Нм
Най-често срещаната версия е със 180 коня. Предлага се както с предно предаване, така и с 4x4 (quattro). Скоростните кутии биват три вида - ръчна, автоматична Мultitronic и автоматична Tiptronic. Мултитроник кутията се комплектова само на автомобил с предно предаване. Типтроник автоматът пък само във версията quattro!
Версията на 2.7TDI със 163 е по-рядка , а мощността е намалена леко заради акцизните прагове в някои държави.

3.0 TDI
- 225 коня/ 450Нм
- 233 коня/ 450Нм
Най-популярната версия е със 225 коня. 3.0TDI се предлага задължително с Quattro. Скоростната кутия масово е автоматична - Tiptronic. Много рядко може да откриете с ръчна ск.кутия.
233коня версията се появява някъде през 2006-та година и има малки подобрения в електрониката и софтуера.

Какво трябва да знаете за тези мотори?
020287352.jpg
Системата е комън рейл от трето поколение. И двата мотора са с ангренажни вериги, които нямат определен пробег на подмяна. Имате обслужващ пистов ремък. Гориво-нагнетателната помпа също се задвижва от малък зъбен ремък.

Повече за конструкцията на тези двигатели може да научите ето тук: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=54890

Какво представлява DPF и как да разберете дали го имате?
020287352.jpg
DPF (Diesel Particulate Filter) - това е филтър за твърди частици (сажди) предлаган към тези двигатели. До 2008 година е бил опция - така, че може "вашата" кола да го има като оборудване, а може и да го няма. Лесно можете да разберете дали има DPF - ако няма сажди в аупусите, ако физически го виждате под колата (по средата, точно под шофьорското място, и по оборудването на автомобила според номера на рамата. Филтърът е саморегенериращ се и е доста издръжлив и непретенциозен. Все пак се говори, че издържа около 300000км. Eстествено зависи много от това къде се кара най-често колата. Градското каране затруднява самопочистването на DPF-a. Естествено за евентуални проблеми ще бъдете уведомени от автомобила ви, чрез графики и звукови сигнали на бордовия компютър. Какви са точно сигналите ще прочетете по-надолу в тази тема. Запомнете, че маслото за двигателя на автомобил със ДПФ трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да отговаря на нормите на VW 507.00 ! Принципно и без DPF се използва същото масло, но може и по-ниска норма да покрива.

Как да сме (почти) сигурни какъв е истинският пробег на автомобила:
020287352.jpg
1.Пробегът на автомобила може да се докаже единствено със сервизната история разпечатана от системата на ауди. Извършват го като услуга в официалния сервиз. В тази сервизна история са вписани всички манипулации по автомобила ви откакто е купен. Абсолютно всичко, дори смяна на чистачки, доливане на антифриз или смяна на крушки. Води се пълна статистика с дата, пробег, оплакване на клиента, констатация на сервиза и т.н. Вписват се ремонти/подмяна на всички детайли с тяхните номера.
2.Сервизните книжки не са много обективен документ, защото реално в тях се вписват смени, който собственика иска да помни и съблюдава. Много неща не се отбелязват там, затова сервизната история ще ви е доста по-полезна.Хубаво е все пак да имате и такава книжка. Просто говори , че предният собственик е бил отговорен.
3.Километрите се "помнят" както от таблото, така и от компютъра на титроника. Естествено и на двете места коригирането става доста лесно и не са критерий.

Как да узнаеме с какви екстри е оборудван нашият автомобил?
020287352.jpg
Оборудването на автомобила може да се провери, чрез разшифровка на номера на рамата (VIN), чрез съответните програми за това. Излиза доста пълен списък с кодове и разшифровки на екстрите. Така може да видите вида на автомобила ви при поръчването му от завода, и съответно да съпоставите нещата с моментното му оборудване.

От къде да купиме такъв автомобил?
020287352.jpg
1.За предпочитане е да си купите А6-цата директно от представителство на Ауди. Примерно в Германия. Там имате възможност да получите и удължена гаранция за автомобила - така наречената "Audi Gebrauhtwagen plus" . Това е гаранция от дилъра на автомобила, която се дава на абсолютно изправен екземпляр, покрил 110 точков тест на ауди за изправност. Такива коли са по-скъпи, но все пак знаете, че я взимате абсолютно изправна и поддържана. За България може и да не ви дадът тази гаранция по разбираеми причини, но все пак е достъчен фактът, че ви я предлагат.
2. Другите варианти за покупка минават през официалните представители за България, от някои лизингови компании. Внимавайте въпреки всичко, защото българи работят там (колкото и да ми е тъжно да го кажа)
3.Покупката от автокъща или човек крие своите рискове. Цените обикновено са по-ниски на такива оферти, което е плюс в случая, но трябва да внимавате за техническото състояние и реалния пробег на колата. Масово се вкарва много карани екземпляри, или удряни такива само заради по-ниската цена. След което тук се оправят и се пускат за продажба. Има и изключения естествено. Просто обърнете повече внимание и отделете повече средства за обстоен преглед.

От какво зависи цената на автомобила?
020287352.jpg
Цената на такъв автомобил в Германия зависи най-вече от нейния пробег. Това е водещият критерий за определяното й. В доста по-малка степен са важни оборудваното, цвета и т.н. Коли с малък пробег (70-100хил.км) са скъпи. На другата крайност са тези с пробег над 250хил.км. Много често разликата в цената е точно двойна за кола от една и съща година и със сходно оборудване. Просто факт! Оттам идва и разликата примерно на кола продаваща се за 25000лв и такава за 45000лв примерно.
Тук в България е точно обратното. Знаете, че българите сме скептично настроени за пробега и сме свикнали да е недоказуема величина. Оповаваме се на вид, екстри, цвят, джанти и каквото искате там.
Тези А6-ци са доста сложни машини и имат до 30-тина компютърни модули. Двигателите са сложни. Важно е всичко това да работи изправно, за да не ви създава проблеми и да изпитате удоволствието от тези машини, а не да висите в сервизите и да съжалявате за покупката си.
Естествено всичко зависи от това колко средства сте готови да отделите. Моделът е сравнително скъп за поддръжка, така че това трябва да се има предвид, особено ако се взима по-евтина кола. Трябва да си оставите резерви.

Обслужване, какво се сменя и на какъв интервал?
020287352.jpg
Тук препоръките се разделят на две: такива според производителя и такива според собствениците и за България. Пиша ги и двете, а вие решете кои да бъдат:
Масло на двигател:
Маслото на двигателя - до 15000/30000км(long life) и на всеки 12/24 месеца. За България до 15000км и всяка година, което настъпи първо!
То е към 8 литра, лонг лайф 5W-30 и отговаря на маслоспецификации 507 00.Може да си вземете оригинална опаковка или друга марка. Освен маслото се сменят и масленият филтър и дифтунгата (уплътнителен пръстен) на пробката на картера. Ако не ви се дават 60лева, за услугата в ауди, то прочетете следващите редове: Купете си правилното масло 8-литра, масленият филтър и дифтунгата предварително, за да не се окаже , че нещо няма в сервиза и да се претупа работата.При тази смяна внимавайте кой и как ви затяга масления филтър, защото на него пише с колко Нм сила трябва да се завие. Ако се пренатегне има вероятност да се спука леглото му и ви чака не евтин ремонт и вероятен силен теч.
Обърнете внимание за последователноста на смяната. Първо се отвива картера, източва се маслото, след това се сменя масленият филтър и неговото масло се източва през картера, след това се завива пробката, като не забравяте да ви сменят дифтунгата с нова-старата не става. Наливате масло и гледате нивото. Никога не препълвайте мотора с по-голямо количество. На него го пише също.
Въздушен филтър:
до 60000км. За България 15000км му е таван, защото на 10хил е вече зацапан.
Горивен филтър:
до 60000км. Хубаво е и него тук на около 15-20хил да го смените. Ако го оставите за по-дълго, то поне на смяната на маслото на двигателя му отнемете водата събрала се в него. (предлагат го като услуга).
Прахо/Поленов филтър за купето и климатика:
(два броя са) - 30000км и на всеки 24 месеца. За България - 15000км.
Спирачна течност:
първоначално след 36 месеца, след това на всеки 24 месеца.
Масло на мултитроник атоматик:
60000км.
Масло на типтроник автоматик:
Към 8 литра. Ауди не предписва смяната му! Може да го смените по-желание на какъвто интервал прецените или еднократно. Смяната я направете в официалния или специализиран сервиз за скоростни кутии. Трудно се източва цялото количесвто масло и най-вероятно ще доплатите за около 5-6 литра ново. Сменят се също така филтърът и гарнитурата на картера.
Антифриз:
Само G12 ! Не се сменя планово според ауди. Вие преценявате според пробега , годините и желанието ви дали да го смените. Ще са ви нужни около 4,5 литра концентрат (3 опаковки)
Хидравлична течност:
Също не се сменя планово.
Обслужващият пистов ремък и ремъкът на помпата:
Също така нямат предписан интервал - по желание примерно на 180000км като за другите двигатели.
Накладки:
издържат между 30 и 50хил.км средно.
Спирачните дискове:
Издържат спокойно до две смени на накладки.

Колко ще ви струва поддръжката?
020287352.jpg
Ето списък с цени на консумативи за 3.0TDI купувани лично от мен от официалния сервиз и магазин:
-Въздушен филтър - 40лв
-Маслен филтър - 30лв
-Горивен филтър - 160лв
-Поленови филтри за купето 2бр. - 70лв
-Накладки пълен комплект - 560лв (със смяна)
-1,5л. антифриз - 26лв.

Течности със смяна:
-Антифриз - 150лв
-Спирачна течност - 80лв
-Хидравлична течност - 60лв
-Смяна масло на скоростите (типтроник) - 700лв
-Двигателното масло към 300-400лв според маслото.

Други:
-Смяна на обслужващ ремък+ ролки+ ремък на помпата са към 600лв
-Спирачни дискове - 250лв на бройка
-Гуми 18 цола (от 1200 до 1600лв комплекта)
-чистачки - 80лв
-Акумулатор - 600лв.

-Пълно каско е около 2000лв. на автомобил с цена 40-50хил.лв.
-Годишен данък за София от 380 до 711лв. в зависимост дали колата е над или под 5 години съответно.По старата е с по-евтин данък.

Колко ще харчат тези двигатели?
020287352.jpg
Разход на гориво според скоростните ограничения на пътя за 3.0тди:
-извънградско 6,5 - 7,5л.
-Магистрала 7,5-8.0л.
Градско (София) 13-14л.
(За хора с "тежък" десен крак, стойностите на разхода са нагоре) rolleyes.gif
За 2.7tdi тези стойности са малко по-ниски.

Какво представлява допълнението S-line?
020287352.jpg
Това е серия от елементи със спортен вид и предназначение, като се почне от брони, джанти, спортни седалки и волан и се стигне до окачването и спирачките. S-линията се дели основно на два пакета - външен, вътрешен. Възможно е да срещнете и трети като само S-line окачване. Kолата може да бъде оборудвана както със всичките, така и само с един от тях.
- Спортен S-line пакет (външен)
Включва предна броня със спортен вид, задна броня с модифициран дифузьор, предна решетка тип каре,емблемата S-line на радиаторната решетка, малките решетки около фаровете за мъгла и декоративните алуминиеви лайстни в праговете с логото S-line. 18-цолови алуминиеви джанти със спортен дизайн.
- Спортен S-line пакет (вътрешен)
Включва кожен,спортен, трилъчев волан с цветни шевове и логото S-line. Спортни предни седалки комбинация от плат и кожа, с гравиран надпис S-line, декоративни алуминиеви лайстни на праговете с логото S-line. Спортно окачване S-line. Декоративни лайстни в салона - алуминий. Таван тапициран с черен плат.
- Спортен S-line пакет (окачване) е с ниски, твърди пружини (-30мм) и по-големи предни спирачки.


Тъй като Ауди са всеизвестни като автопроизводителят с най-малко серийно производтво и почти пълната свобода за комфигуриране на автомобил покриващ личните ви нужди е важно да знаете какво се предлага за А6 и да прецените от какво ще имате нужда.особено при избор на автомобил втора употреба. Ще си направя труда да изредя повечето екстри и техните функции за да можете да се ориентирате какво ще ви пасне и да си търсите подходящото оборудване.

Екстериорът - външността на А6
020287350.jpg

Купе:
-Седан
-Авант

Лаково покритие:
-унилак
-металик
-металик с перлен ефект
-боя по поръчка (audi eclusive)
Унилаковете са само два цвята -черен и бял.

Фарове:
-стандартни, рефлекторни
-би ксенонови с дневни светлини.
Стандартните са с обикновенни крушки и два рефлектора.
Би-ксеноновите са с рефлектор тип "лупа" и един стандартен. Зад лупата разполагате с ксенонова светлина, както на късите така и на дългите. Имате и ксенонова светкавица.Обикновеният рефлектор се ползва за така наречените "дневни светлини", които се употребяват за каране през деня. Разрешени са от правилника. Так си спестявате часове работа на ксенона, не ви светят и задните габарити или таблото. Имат удобна функция да се командват от менюто вътре в колата и да се избира режим вкл/изкл. Ако се избере да са включени при запалване на колата те ще светят, а при изгасване сами ще се изключват. Просто вече няма как да ви глобят за забравени светлини. Ако включите пък късите, то автоматчино се изключват.Стандартно при фарове с ксенон ще имате и система за умиване под високо налягане, така наречените пръскалки на фаровете. Те работят само на включени къси светлини и се задействат със задържане на лоста за умиване на предното стъкло.

Фарове за мъгла:
стандартно оборудване.

Система за следене на завоя (завиващи светлини):
Тази функция може да проверите единствено в движение със скорост над 20км/ч. или по разшифровката на оборудването.

Регулиране на височината на фаровете:
- ръчно от купето
- автоматично
Ръчното регулиране става с бутон с няколко степени на светлинния сноп разположен в ляво от волана.
Автоматичното регулиране само определя колко високо да е светлинния сноп. Работи посредством два датчика на предния и задния мост. Ако нямате бутон за светлините, значи сте с автоматични.

Coming/Leaving Home функция:
външно осветяване на околността посредством фаровете за мъгла, светлините в салона, светлинния пакет (опция) и габарите отзад. При заключване на автомобила светлините остават да светят определено време след което се самоизключват. При дистанционно отключване се запалват. Активиране/дезактивиране и програмируемо време на осветяване чрез MMI менюто - до 60 секунди.

Стоповете:
- стандартни
- с диодни светлини (LED)
И двата вида се предлагат както за седан, така и за авант. Разликата е, че при авант светят както на стопове, така и на габарити, докато при седана светят само като стоп светлини. Освен красивият си вид са и доста полезни. харчат по-малко енергия и са почти вечни. Най-важното им предимството пред стандартните крушки е, че времето за тяхната реакция е доста по-малко, което при високи скорости е доказано, че няколкото милисекунди по-ранно включване се превръща в 2-3 метра по-малък спирачен път от реакцията на водача в колата отзад.

Стъклата:
-стандартни
-двойни
Стъклата на всички А6 са серийно със защитно, зеленикаво фолио реагиращо на количеството светлина и защитна лента в горната част на предното стъкло.Като екстра се предлагат двойни стъкла, които понижават нивото на шум в купето.
Предлага се и предно стъкло със специален филтър.Има и затъмнени задни стъкла.

Хромирани екстериорни лайстни:
-без
-хромирани
-черен гланц (audi exclusive)
Става въпрос за лайстните около страничните стъкла и тези на дръжките на вратите.
Без лайстни около страничните прозорци и на дръжките на вратите са само базовите версии и мотори - 2.0TDI и 2.0TFSI.
Хромираните са най-масовите ,така нареченият "гланц пакет". Стандартно оборудване за по-големите двигатели.
Черният гланц е цялостен пакет и се предлага само по желание на клиента. Обхваща освен страничните, така и задната и предна околорешетъчна лайстни.

Джанти и гуми:
Варинатите на джанти и гуми са много при А6, затова тук са изброени само масовите. Предлагат се освен ляти, така и ковани джанти.
Стандартният размер е 16 цола със широчина 7 инча. Върви с гуми 205/60 16 и 225/55 16 за по-мощните двигатели. 17-цоловите джанти са широки 7,5 инча, гуми с размер 225/45 17. 18-цоловите за широки 8 инча и се комплектоват с гуми 245/40 18. 19 цоловите са 8,5 инча на ширина и вървят с гуми 265/35 19.

Резервна гума:
- комплект за аварийно лепене.
- пълноразмерна гума с джанта.
Двата варианта са еднакво срещани. В комплекта за аварийно лепене нямате резервна гума, а една туба с полимер, ключе за отвиване на винтила, както и електрическа помпа.
Може спокойно да си сложите пълноразмерна гума в последствие.

Окачване:
- стандартно
- спортно
- S-line
- въздушно
Спортното окачване представлява пакет от по-ниски пружини (-20мм) и спортни амортисьори с къс ход. Осигурява спортно поведение и усещане. Добър компромис между возия и по-висока стабилност в завоите.
S-line окачването има още по-ниски и твърди пружини (-30мм), както и по-големи предни спирачни апарати (17-цола). Осигурява агресивно поведение на автомобила при спортен стил на каране.
Въздушното окачване работи посредством електронно управляеми въздушни сфери. Позволяват на водача да избира между четири режима на работа (динамично, автоматично, комфортно и високо). Управлението став през MMI менюто. Осигуряват на пътуващите променлив просвет според условията на пътя, а също така приятна возия. Просветът в различните режими варира между 105/120/135 мм.
Автоматичен режим: при скорост над 120км/ч за повече от 30 секунди системата автоматично заема най-ниското възможно ниво за по-висока стабилност и по-ефективна аеродинамика. Автоматично се връща на нормалното нива под скорост от 70км/ч.
Динамичен режим - при спортно шофиране. Комфортният режим осигурява индиректно предаване на неравностите на пътя за по-комфортно пътуване. Режим lift се използва при преминаване на препяствия по пътя и осурява на автомобила възможното най-високото положение на сферите - работи само до скорост от 80км/ч.

Ауспуховите тръби:
- обикновени
- хромирани
Хромираните се предлагат допълнително или вървят към някои външни пакети от екстри.

Парктроник:
- заден
- заден + преден
- заден + преден + визуализация
- заден + преден + камера за заден ход
Отзад четири интегрирани в бронята ултразвукови датчици с акустично предупреждение.
Страничните датчици започват подаване на сигнал 0,60 метра, а централната двойка - 1,60 метра от препятствието
Отпред четири датчика, два странични интегрирани в бронята (сигнал от 0,60м) и два в радиаторната решетка (сигнал 1,20м). Акустичното предупреждение става непрекъснато при достигане на 0,30м от препятствието. Възможност за регулиране силата на звучене и тоналността.Автоматчино включване про заден ход. Възможност за деактивиране на системата от MMI менюто.
Визуализацията става посредством екрана на MMI, избразява се автомобила и от коя страна е препятствието. Отчита се всеки датчик самостоятелно. Акустично предупреждение с регулируема на сила честотно звучене посредством MMI. Звуковото предупреждение звучи от от говорителят на аудио системата най-близък до датчика сигнализиращ за препятствие.
Бутон за включване/изключване на системата.
При най-съвършенната версия снабдена с камера се изобразява на екрана на MMI директна картина на околността. С възможност за помощна контурна графика на възможностите за паркиране.

Аларма:
- стандартна, без акустичен сигнал
- пълна
Стандартната аларма има само светлинен индикатор в предните две врати и имобилайзер.
Пълната аларма разполага с обемни датчици в купето, звукови датчици, индикация за качване на колесар и т.н. разполага с бутони за изключване на функциите разположен на страницата на шофьорската врата.




Интериoрът:
020287350.jpg

Въздушни възглавници (earbags):
- 6 airbags
- 8 airbags
Серийно оборудването предлага 6 възглавници: две пълноразмерни за предните две места, две странични интегрирани в седалките на предните места и две тип завеси обхващащи страничните стъкла както отпред така и отзад.
Доплащат се само две задни, странични възглавници интегрирани в облегалките на задните външни места.

Тапицерия на салона:
- плат
- плат и лицева кожа
- изцяло от лицева кожа
- лицева кожа и алкантара
- по поръчка (audi exclusive)
Много богат избор от платове, кожи и цветове/комбинации.

Тапицерия на тавана:
-стандартна
-черна
-алкантара
Стандартният таван е светъл. Черният и алкантарата се доплащат допълнително.

Седалки:
- стандартни
- спортни предни
- S-седалки
Спортните предни седалки осигуряват по-добра странична упора на тялото, по-ергономични са от стандартните и разполагат с механично удължаваща се предна част под коленете. S-седалките са директно от спортното изпълнение на А6 - S6 и включват както предния така и задния ред.

Управление на седалките:
- ръчно
- напълно електрическо
Стандартно предните седалки се натройват ръчно. Серийно с електричексо управление е само лумбалната настройка в зоната на кръста, електрически регулируема в четири посоки (нагоре, надолу, напред и назад). Пълното електрическо управление обхваща всички функции на седалките - напред, назад, нагоре, надолу (предната част) и нагоре, надолу (задната част) на седалката. Функция за симетрично разположение (изравняване) на предните седалки чрез MMI менюто.

Памет на предните седалки:
- само на шофьорската
- на двете предни
С тази функция имате възможност да запаметите две позиции както на настройките на седалките, така и на тези на външните огледала ,тези на климатроника и други дребни предпочитания като тези на аудио системата. Възможност за включване и изключване на функцията посредством директен бутон на вратата или през MMI менюто - ако е включена тази функция и седалката е разместена, то тя автоматино заема запаметената позиция при следващото отваряне на колата. При дистанционно отключване с един от двата контактни ключа автоматично настройва всички запаметени позиции още преди шофьорът да седне.Колата разпознава дали я отключва ключ номер 1 или номер 2. Особено полезна екстра за двама водачи.
Включва и функцията автоматично навеждане на дясното огледало към зоната на задно дясно колело при паркиране (само при избрано дясно огледало от бутона за управление на огледалата и включена задна предавка). При наличие на електрически управляем волан запаметява и контролира и неговите позиции.

Подгряване на седалките:
- само на предните
- на четирите
Подгряването на предните садалки е индивидуално и става посредство бутони на панела на климатроника. три/шест-степенно регулиране на температурата според вида на климатроника. Функция автоматчино изключване.
Подгряването на задните седалки се управлява посредством два бутона на задния панел на централната хоризонтална конзола.

Подготовка за детска седалка:
- на предната седалка
- на задната седалка
Специална подготовка за закрепване на детска седалка ISOFIX стандарт. На предната седалка заедно с деактивиращ се пасажерски еърбег. На задната седалка специално повдигаща се централна част на седалката отдясно.

Детско заключване на задните врати:
-ръчно
-електронно
посредством контактният ключ може да заключите всяка една от задните врати, така че да могат да се отварят само отвън. Също така се деактивират и задните стъклоповдигачи. Електронното се управлява с бутон от шофьорската врата.

Сигнализация за непоставен колан:
Визуално и акустично предупреждения за непоставен колана на предните седалки. След три минути акустичният сигнал спира, остава само мигащата предупредителна лампа в таблото.
При електронният вариант разполагате с бутон за тази цел до тези на стъклоповдигачите на шофьорската врата.

Подглавници:
и на петте места, напълно регулируеми по височина и ъгъл.

Делима и падаща задна облегалка:
Делима в съотношение 1/3 и 2/3. Заключващ механизъм посредством контактния ключ.

Преден подлакътник:
- стандартен
- с подготовка за телефон
Предният подлакътник е сериен за по-големите двигатели. Има отварящ се капак и отделение за вещи. Възможност за позициониране по желание.

Странични огледала:
- стандартни
- с автоматична бленда.
Серийно са електрически управляеми и с подгряване. Интегрирано асферично стъкло във външната си част на огледалото за следене на "мъртвата точка" на видимост. По-високото ниво имат сензори за автоматично затъмняваща се стъкло (бленда) против заслепяване.
Функция прибиране към купето при паркиране. Позиция на бутона за управление за избор на подгряване.

Централно огледало:
- стандартно
- с автоматчина бленда
- с бленда и компас
Автоматчината бленда затъмнява отражението при светлини отзад. Разполагате и с бутон за изключване на тази функция. Компасът е дигитален и се изобразява на самото стъкло и непрестанно ви показва посоката посредством буквени означение (N,NE,E,SE,S,SW,W,NW)

Шибидах:
- стандартен
- соларен
Електрическо, четирипосоково управление. Стандартният шибидах е със стъкло и филтър за потъмняване на няколко степени при директна слънчева светлина. Функция препозиция - избирате бързо крайната позиция на отваряне/затваряне ,след което люкът ще достигне позицията без да има нужда да задържате бутона.При препозиционно отваряне шибидахът се отваря на 80% ,до нивото на поносим шум (комфортно отваряне). Останалите 20% на отваряне се постигат със задържане на бутона за задвижване. Упрявлява се и посредством централното заключване от контактния ключ чрез задържане на бутона отключване/заключване.
Соларният шибидах в допълнение има светлинни клетки интегрирани в стъклото му, чрез които имате възможност на изключен двигател да обдухвате купето без да изхабявате акумулатора. Събраната неизползвана енергия дозарежда акумулатора постоянно.Липсва обаче автоматично потъмняващият филтър на стандартния шибидах.
Серийно разполагате и с плъзгаща се плътна щора тапицирана в цвета на тавана.

Място за очила:
серийно, интегрирано в тавана до централното огледало.

Вътрешно осветление отпред/отзад:
Общо осветление. Допълнителни фокусирани светлини (за четене) на всяко едно място с бутони за управление. Функция забавено изгасване.

Сенници с вградено огледало (make up) и осветление:
Плъзгащ се капак пред огледалата включващ осветлението.

Климатик:
- стандартен
- комфортен плюс
и двата вида са с автоматично, двузонално управление. Поддържана температура от +16 до +28 градуса и крайни позиции "low" и "high" при които работи максимално. Бутон за подгряване на задното стъкло със самоизключване.
Стандартния климатроник разполага с четири контролера, по една за температурата за всяко едно място, една за посоката на обдухване и една за регулиране на силата на вентилатора. Автоматичен режим за посоката и силата на вентилатора. Функция бързо обдухване против запотяване на стъклата. Икономичен режим (без компресор). Бутон за спиране на притока на въздух извън купето. Индиректно обдухване. 19 аератора за въздушната струя. Три степенно управление на подгряването на предните седалки.
Комфортен климатроник плюс разполага със стилен дизайн, два мултифункционални кръгли контролери и два монохромни дисплея за показанията на температурата. Като допълнение към функциите на стандартната версия комфорт плюс има възможност за прецизно настройване на температурата с точност до 0,5 градуса; два бутона за автоматичен режим (за всяка зона); повече възможности на обдухване, индивидуална настройка на вентилатора и посоката на обдухване за всяко едно от предните места. Финно 12-степенно регулиране на силата на вентилатора. Два допълнителни централни аератора в горната част на таблото и два на страничните колонки между стъклата за задните места с индивидуална настройка на въздушния поток - общо 23 за цялото купе. Функция синхронизиране - възможност за управление и на двете предни зони с един контролер. Функция за контролиране на въздуха от централната клапа - 7 степенно от студено до топло. Шест степенно управление на подгряването на предните седалки. Функция автоматично затваряне на притока на постъпващ въздух отвън - сензор, който разпознава висока концентрация на въглероден двуокис и затваря притока му.
Бутон "Setup" за допълнителни настройки.

Допълнително подгряване на въздуха в купето: (само при дизелови двигатели)
С тази функция имате възможност да ускорите подгряването на купето при студено време. Избор през MMI менюто - автоматично/изключено.

Стационарно отопление (печка):
При това оборудване имате допълнително ,алтернативно отопление работещо независимо от двигателя. Ползва наличното гориво в резервоара. Функция таймер (x3) за дата и час на започване и приключване както и остатъчно време на работа и самоизключване. Управлява се чрез MMI менюто. Разполага и с дистанционно управление.

Централно заключване:
интегрирано достанционно управление в контактния ключ. Отключва/заключва вратите, багажника и капачката на резервоара. Включва също така комфортна функция - отваряне и затваряне на стъклата и шибидаха, чрез задържане на бутоните за заключване/отключване.
Бутони за активиране/дезактивиране от мястото на водача. Автоматично заключване на вратите при скорост над 15км/ч с възможност за изключване или маркиране на отделна врата чрез MMI менюто.

MMI дисплей (централен, основен дисплей):
- монохромен 6,5 инчов (MMI basic)
- пълноразмерен 7 инчов,TFT, цветен с висока резолюция.(MMI high)
Бутон за изключване на дисплея монтиран на таблото. Възможност за настройване на контраста.

Навигационна система:
DVD плеър в багажника за навигационен диск. Високодетайлни карти с 2D и 3D изглед. Нощен обратно контрастен режим при включени светлини. Възможност за избор на височина на погледа от 50метра до 500км. Показание за надморската височина. Управление чрез гласови команди (опция). Помощна информация и стрелкови напътствия и чрез FIS дисплея. Множество допълнителни настройки. Говорни напътствия на навигаторка чрез аудио системата. Преизчисляване на маршрут при пропусната възможност и сгрешена посока на движение. Интегриран компас. Задаване на основна посока и междинни точки. Свободно скролиране на картата. Изчисляване на крайният час на пристигане до целта според позволената скорост по зададения маршрут.

Електрическа задна щора: (само при седан)
управлява се посредством директен бутон на таблото, чрез електромотор. АВтоматчина функция на прибиране при включване на задна скорост с възможност за активиране/деактивиране през MMI менюто.

Щори на задните, страничните стъкла:
С механично управление и дискретно прибиране в кората на вратата.

Електрически стъклоповдигачи:
автоматично управление на четирите стъкла. Две степени на действие на бутоните.Ако щракнете бутона на първа степен и го задържите стъклото се задвижва в желаната посока, пускайки бутона го спирате на желаната позиция. Ако щракнете кратко бутона до втора степен стъклото автоматчино ще се отвори/прибере до крайната си позиция.Разполагате и с бутон за деактивиране на задните стъкла от бутоните им, оставяйки възможност само шофьорът да ги управлява.

Темпомат (круйзконтрол):
Позволява маркиране и автоматично поддържане на определена скорост. Управление посредством малък, мултифункционален лост от ляво на волана. Чрез бутон активирате системата и се появява зелена светлинна индикация в таблото. Възможност за финна промяна на скоростта с лоста в посока "+" и "-" (ръчна газ) - при еднократно чукване в посока плюс или минус скоростта ще се увеличи/намали с 2км/ч. При продължително задържане в една от двете посоки двигателят ще ускорява докато не пуснете лостчето. Памет на последната маркирана позиция - позволя ви при изклюване на функцията (чрез бутона или настискане на спирачката), само кратко придърпване на лоста да я активирате отново, като двигателят автоматично ще ускори и достигне и поддържа запаметената последно скорост. При активиран темпомат може да подадете повече газ (при изпреварване), като след от отнемането и ще се върнете на предишната скорост. При продължително (над 5 минути) поддържане на по-голяма скорост с педала на газта и при активирана система последната се нулира и изключва. Работи при скорост над

Инструментално табло:
Вклюва четири аналогови уреда - оборотомер, скоростомер, горивомер и температура на охладителната течност. Вградени два малки монохромни дисплея в оборотомера и скоростомера. Този в оборотомера показва дигитален часовник с функция самосверяване, както и дата, месец и година. Дисплеят вграден в скоростомера - дигитален километраж общ и дневен. Централно е разположен монохромен информационен дисплей (при липса на FIS), показващ информация за радио/CD остатъчен пробег с наличното гориво и външна температура. Вграден светлинен датчик регулиращ подсветката на цифрите и стрелките автоматично за поддържане на добър контраст според околната светлина.

FIS - Информационна система за водача (бордови компютър):
- монохромен
- многоцветен
Представлява малък дисплей разположен между оборотомерът и скоростомерът в таблото. Управлява се посредством десния лост на волана. На него се изобразяава всевъзможна информация - станцията на радиото/ траковете на CD, среден и моментен разход на гориво, средна скорост, времетраене на замерването, изминато разтояние, остатъчен пробег с наличното гориво, външна температура на въздуха и информация за предавките на автоматичната скоростна кутия. Има вградени два бордови компютри. С единият може да замервате примерно дневните си преходи, а другият да след по-големи интервали. Възможност за нулиране на замерванията.
Възможност за отбелязване на индивидуални скорсотни маркери - примерно на 50км/ч и 130км/ч, като за превишаването им получавате звукова и светлинна индикация.
Възможност за управление посредством мултифункциите на волана и извеждане на информацията на телефонния ви указател. Помощен екран при навигиране посредство навигационаната система и мн.други. При статично положение информира за отворена врата или капак.
Предлага се в монохромен вариант (основен червен цвят и помощен жълт) и в многоцветен . Многоцветният е с малко по-голям екран и поддържа освен всички цветове, така и висока резолюция на образа. Много по-полезен при онагледяване на навигация или изписване на множество надписи.

Сензор за дъжд:
Серийно вграждан.Интегриран зад централното огледало с възможност за промяна на чувствителността на отчитане. Автоматичен интензитет при различна скорост на придвижване.

Чек контрол:
Серийна система за тестване на важни функции. Изобразяване посредством дисплея на FIS системата. Проследява постоянно изправността на следните важни функции: спирачна система и ръчна спирачка, ниво на охладителна течност и температурата й, ниво и налягане на двигателното масло, управлението, налягането на гумите. При проблем изобразява светлинни индикации оцветени в червено, а също така предупреждава и акустично.
Вторично тестване и известяване със символи в жълт цвят (не толкова важни): изгоряла крушка на стоп светлините, смяна на накладки, изтощаване на акумулатора, смяна на двигателното масло (според заложените интервали), дефект в датчиците измерващи нивото и налягането на маслото, малко гориво в резервоара, ниско ниво на течността за чистачките, липсата на ключ в колата (само при наличието на advanced key) , дефект в алтернатора, задръстване на филтъра за сажди, дефект в системата за автоматично позициониране на светлините, изтощена батери на контактния ключ, проблем с елктромеханичната спирачка, дефект в адаптивните светлини (само при наличието на тази система), грешен ключ или проблем с имобилайзера, проблем с чистачките и проблем със ситемата за следене налягането в гумите (при наличие).

Комфортен ключ (advanced key):
Безключово запалване и изгасване на двигателя посредством два бутона на централната конзола "start engine" engine stop" Бутонът "старт" има две степени на активиране - на първата подава контакт, а на втората + натиснат педал на спирачката подава запалване. Автоматичен блокаж на бутонът за изключване, ако скоростния лост не е в позиция паркинг и предупреждение на таблото. При повторно натискане на бутонът "стоп" след изгасване на двигателя се задейства заключването на волана.
Безключово отваряне на вратите и багажника посредством интегрирани сензор/бутони във външните дръжки на вратите - достатъчно е само да си пъхнете ръката в дръжката и колата се отключва. Заключване чрез натискане на бутоните на всяка една врата.Системата работи само при наличен ключ в обсег от 1,5 метра.Не на последно място е, че не можете да си заключите колата с забравен ключ вътре.Просто заключването е възможно само от вътре.Бутоните отвън не работят при ключ в купето.

Серво-затваряне на вратите:
автоматично притваряне на вратите посредством вакумни моторчета.

MMI - Мултимедийна информационна система:
- MMI basic
- MMI high
Това е система на Ауди предоствяща нова концепция на управление на мулти медия и множество функции посредством контролен панел от бутони разположени зад скоростния лост.Централно е разположен голям кръгъл бутон, който е в основата на почти всяко действие. Скролира се свободно и се натиска за потвърждение. Около него са разположени четири помощни бутона със светлинни индикатори за активираност. Графично на дисплея на MMI се изобразяват като всеки един ъгъл на екрана в който има определена препратка към подменю. Под тази основна група от 5 бутона са разположени три по малки. Представляват бързи бутони напред/назад и обратно в предното меню. Отляво и отдясно има колона от по четири бутони групирани по два според интереса за съответни раздели и функции. Отляво са разположени: NAV/INFO и CAR/SETUP, а отдясно: RADIO/CD-TV и NAME/TEL. ( При MMI basic бутоните не са 8, а само 4 - липсват NAV/INFO и NAME/TEL)
"NAV" - с този бутон се влиза в раздел навигация. Менюто в раздела е в син цвят. Съответно от тук активирате, задавате, преглеждате,настройвате и т.н. навигационната система.
"INFO" - С този бутон извеждате информация и настройки към навигационната система. Разделят се най-общо на оптични и акустични настройки. Също в син цвят е менюто.
"CAR" - Предоставя информация за автомобила ви. Всички показания ,настроийки и информация касаещи колата. Менюто е в червен цвят.Съдържа настройки и информация за: бордната книга,версията на софтуера, парктроника, адаптивен круиз контрол,амбиентно осветление, външно осветление, състояние на акумулатора, VIN номер на шасито, стъклоповдигачите, климатроника,комбинираните инструменти, ситемата следяща налягането в гумите, чистачките,сервизния интервал,настройки на седалките,централното заключване.
"SETUP" - този бутон работи с всички други основни раздели като помощен. извежда допълнителни настройки и информация.
"RADIO" - Естествено за включване на радиото. Разделът е с оранжев цвят на менюто. извежда информация за всички налични станции, радио вълните,настройки за звука: баланс,фейдър,високи, ниски, DSP/BOSE
"CD/TV" - С помоща на този бутон се включват CD плеъра/чейджъра, а при повторно натискане телевизията (опция). Менюто също е в оранжево. Имате информация за: текущите тракове, CD-та в чейнджъра, настройките на звука и всичко необходимо за настройване на телевизонния тунер.
"NAME" - С този бутон влизате в раздела на контактите в телефонния указател. Имате доста възможности да записвате всякаква информация и да я подреждате в паметта. Менюто е оцветено в зелен цвят.
"TEL" - Избирате работа с телефона или Blutooth връзката. Извежда ви информацията от GSM-a , като при свързаност имате хендсфрии система с микрофон и звучене през високоговорителите.
Възможностите са много и дори след месечно ползване, че и годишно има настройки за които незнаете. Софтуерно също може да се променят възможностите, затова може да се интересувате от това коя е последната излезна версия за вашата MMI система.

Светлинен пакет:
Допълнително интериорно и екстериорно осветление. Вътрешно включва амбиентно LED осветление на централната конзола с червени диоди, бяло диодно осветление в зоната на краката на всяко място, LED пури интегрирани под декоративните елементи и осветяващи поддръжките за ръцете във вратите, нощно осветление на задните пепелници.Възможност за регулиране силата на светлината чрез MMI менюто.
Активно осветление под долната част на вратите при отваряне, а също така и активни габаритни червени светлини в страницата на всяка врата.
Външно - интегрирани в долната част на външните огледала по три светодиода осветяващи пространството около вратите.

Типтроник:
шест-степенна хидравлична ,автоматична предавателна кутия. Само за автомобили с пълноприводна система Quattro. Бутон за блокаж/отблокаж на лоста. Функция за избор на предавка ръчно. (типтроник).
Позиции: Паркинг блокаж (P), Задна®, Неутрална(N), Продължително (D), Спорт (S) и Типтроник (+/-).
"P" - механичен блокаж на скоростната кутия.
"R" - задна скорост може да се включи само при стационарно положение и натиснат отблокиращ бутон на лоста.
"N" - изключва трасмисията от скоростната кутия .МОже да се включи само при скорост над 5км/ч.
"D" - основна позиция за придвижване. Изрежда всички 6-скорости автоматично. Динамична програма за превключване (DSP) - Според стила на каране, натовареността на двигателя и скоростта се определя начина на превключване на предавките (адаптивен режим). Тази програма изучава как боравите с педала на газта и настройва смяната на предавките максимално ефективна. При галене на газта скоростите се сменят по-рядко с цел пестене на гориво. При по-динамично каране получавате навременни и по-чести смени на предавките.
"+/-" - ръчният режим на превключване позволява чрез движение напред или назад на лоста да избирате ръчно момента на превключване на предавките.Дублирана функция от лостчетата за сменя на волана (опция). Изпозва се и като избор на скорост служеща като моторна спирачка. При достигане на максимално/минимално допустимите обороти и не направена ръчна смяна, кутията автоматчино сменя предавката. При опит за задаване на грешна скорост непозволяваща нормалната работа на двиагтеля при нея, същата се игнорира.
"S" - режим за спортно шофиране. Чрез по-късна смяна на предавките използва останалите резервите на двигателя за навременно и максимално ускорение. Променя чувствителността на педала на газта. Нулира паметта на DSP програмата. На този режим може да бъде достигната максималната скорост на втомобила.
Режим за бързо стартиране - натискате спирачката и газта едновременно - електрониката ограничава оборотите до 2200 и отпускате спирачката.
Kick-down - система за максимално ускорение. Работи посредством малък бутон под педала на газта. Натискате педала до долу и ще усетите как активира бутона и системата. Електрониката изтисква максималните възможности на скоростите и двигателя за максимално добро ускорение.

Мултитроник:
Автоматчина, безстепенна скоростна кутия. Само за автомобили с предно предаване. Същите позиции като при типтроник кутията. При режим "D" мултитроника поддържа най-подходящите обороти за ускоряване на автомобила, според натоварването му и подадената газ. Система за динамично шофиране (DRP)

Аудио система:
- базова (80Watt)
- DSP sound (160Watt)
- BOSE surround system 5.1 (270Watt)
Базовата система на озвучаване включва общо 8 високоговорителя.Във всяка врата има по един говорител за ниски/средни и един за високите честоти.
DSP системата е с 10 високоговориотеля + шестканален усливател. По три в предните врати (високи, средни и ниски-баскаси) и по два във задните врати (ниски/средни и високи).
BOSE съраунд ситемата е изградена от общо 13 високоговорители + шестканален MOSFET усилвател. Разположението е както при DSP системата, но с по-мощни говорители, като в допълнение има два съраунд говорителя монтирани на кората отзад и един централен говорител интегриран в горната част на арматурното табло. Многоканално звучене 5.1 Четири режима на озвучаване: стандартен, ориентиран към водача, преден съраунд и заден съраунд. Audio pilot - функция за автоматично регулиране на силата на звука според околният шум с възможност за изключване.

Радио приемник:
- базов
- дигитален (DAB)
Базовият радио приемник е снабден с автоматчино актуализиране на радио листата според обхвата и местността. Не е нуждо повече да запаметявате станции - разполагате с всички налични по всяко време. RDS функция. Трафик прекъсване и др.
DAB тунер - дигитално приемане на станциите.

Система за забавление на пасажерите на задните места:
Интегрирани монитори на гърба на предните подглавници с вграден DVD плеър.

TV приемник:
приемане на аналогова или цифрова телевизия чрез TV тунер.

Телефон:
- bluetooth система
- вградена GSM система
базово А6 няма подготовка за телефон. Bluetooth системата работи с вашият телефонен апарат, като прехвърля информацията от апарата ви на екрана на MMI. Разполагате с вграден микрофон на тавана и чувате звука през аудио системата. Работи само при даден контакт. Възможност за запаметяване на контакти и информация директно в MMI паметта.
Вградената GSM система се намира в предният подлакътник. Разполагате с зарядно легло и стойка за апарата.

CD плеър:
- с един диск
- чейнджър с шест диска
- два чейнджъра с по шест диска
- mp3 чейнджър с шест диска
МОнтирани в жабката. Директни бутони за шестте диска. Нощна подсветка.

AMI (Audi music interface):
устройство за четене на карти с памет, Apple и USB. Вгражда се в жабката.

Декоративни елементи:
изборът е огромен като се започне с два вида алуминиеви,4 вида дърво, пиано лак и се стигне до скъпи дървесини (Audi exclusive)

Стелки:
-стандартни
-audi exclusive
Стандартните стелки са велурени. Audi exclusive са с цветни кантове. Предлага се и велурен мокет за пода.

Пакет за вещи:
Това е пакет от допълнителни приспособления за багаж. Включва разтегателни мрежи на гърба на предните седалки, малка мрежа до краката на пасажера отпред, плъзгащи се чекмеджета под предните седалки с товароносимост до 1кг и интегриран в задния подлакътник отварящ се механизъм със стойки за две чаши.

Багажен пакет:
Включва комбинирана разтегателна мрежа за багаж, "уши" за захващане на мрежата и 12-волтов контакт в багажника.

Скисак:
Интегриран зад задния подлакътник разтегателен скисак с възможност за транспортиране на 4 комплекта ски до 2 метра или два сноуборда.

Отваряне на багажника от купето:
посредством малък бутон в джоба на шофьорската врата. Работи само при стационарно положение на автомобила.Включва и система за самоотваряне на багажната врата след отключване чрез бутона за багажник на контактния ключ.

Място за чаши:
Отпред разполагате с две места за чаши разположени на централната, хоризонтална конзола. Гумирани подложки и държачи. Отзад разполагате с още две стойки за чаши, скрити в задният подлакътник (опция)

Оборудване за пушачи:
Един преден пепелник пред скоростния лост с капак за дискретно прибиране, осветление и запалка. Отзад два пепелника в всяка врата с подсветка. Запалка на централната хоризонтална конзола.

Закачалки за дрехи:
четири куки за окачване на дрехи. По една на вертикалната колона между стъклата и по една до дръжките на тавана за външните задни места.

Куки за багаж:
Дискретни прибиращи се в горната част на багажника окачалки за торби с багаж.Много удобно приспособление за торби с покупки примерно. Окачвате багажа на тях и така той стои прав върху собствената си тежест, без опастност да се разпръсне из багажника.

Волан:
-стандартен четирилъчев
-спортен, трилъчев
-audi exlusive
Стандартно всички волани са с кожена тапицерия и са черни на цвят. Регулируеми са по височина и дълбочина. Според цвета на салона може и в други цветове да бъдат.
audi exlusive воланите са изпълнени частично или изцяло от скъпо дърво.

Мултифункционалено управление от волана:
Интегрирани бутони отляво и отдясно с възможност за управление на MMI системата, аудио системата, телефонът и гласовото командване.

Смяна на предавките от волана:
Представлява две малки лостчета (лопатки) монтирани на гърба на волана отляво и отдясно , съответно низходящи "-" и възходящи "+" предавки. Чрез тях можете да сменяте ръчно скоростите в движение. Работят и при режим "D" на автоматика, като при активирането им кутията преминава за около 30 секунди в ръчен режим (като при титроник позиция "+/-"). След изтичане на това време автоматчино се преминава отново на автоматичен режим. Нощна подсветка.

Електрическо управление на волана:
Това е бутон на конзолата отляво на волана за електрическо управление нагоре/надолу и напред/назад.

Подгряване на волана:
Предлага се и подгряване на обръча на волана с интегриран малък бутон на единият лъч.

Скоростен лост:
Стандартно е изпълнен в кожа, но може да се поръча и от дърво или алуминий (audi exclusive)

Homelink:
Система от програмируеми бутони интегрирани в панела на тавана за управление на дистанционни гаражни врати и бариери. Три бутона на разположение и един датчик интегриран в предната броня, който приема и излъчва сигнала. Обучението на бутоните става посредством оригиналното дистанционно на врататак или бариерата.

Електро-механична ръчна спирачка:
Серийно оборудване. Бутон за управление от централната конзола с светлинна индикация за задействана спирачка. При активиране се задействат два електромотора на задните спирачки. Възможност за активиране по време на движение - прилага усилие върху четирите спирачки за да предотвати поднасянето,при отпускане на бутона автоматчино се прекратява действието. Функция за потегляне при голям наклон, чрез активиране на бутона и подаване на повече газ - спирачката автоматично се изключва.

Система за следене налягането в гумите:
Много полезна система, която следи налягането в гумите ви автоматично. Имате предупредителна сигнална лампа за ниско налягане. Може да проверите налягането и температурата на всяка една гума съответно с нейната стойност на централния дисплей, посредством менюто.

Гласово командване:
система за управление на основни функци чрез запис на гласови команди. Бутон на волана за активиране/дезактивиране на системата.

Жабка:
с електрическо, автоматично заключване. Заключвате колата и жабката също се заключва. Забавено отваряне.

Електронни асистенти:
Audi lane assist; audi side assist

Адаптивен круйз контрол (ACC):
Комбинира поддържането на зададена скорост и поддържането на безопасна дистанция зад автомобила отпред. Работи в диапазона от 30 до 200км/ч. Ефективна работа на магистрала. работи чрез интегриран в предната решетка радарен сензор, който изпраща и получава отразени от предния автомобил сигнали. Активира се чрез допълнителен бутон върху лостчето на темпомата. Избор на четири дистанции за различни пътни ситуации - колона, средна, дълга, магистрала. За всяка една поддържа съответна близост според скоростта: при 50км/ч - 14 метра, при 80км/ч - 22 метра, при 130км/ч - 36 метра (дистанция 1) до другата крайност: 50км/ч-32м;80км/ч-51м и 130км/ч-83м. (дистанция 4). Графично изображение на FIS дисплея, също така и сигнална лампа на таблото. Възможност за избор на силата на предупредителния звук чрез MMI менюто.



Интелигентни системи серийно в А6:
020287350.jpg

Автоматични светлини:
Стандартно разполагате и с функция "Ауто" снабдена със светлинен датчик. Ако я изберете от бутона на светлините, вашата кола сама ще определя момента на включването на светлините според количеството външна светлина. Доста удобна функция облекчаваща ви както при преминаването през тунели, така и вечерно време.

ESP - Електронна стабилизираща система:
Система за контрол на динамичните граници при различни пътни ситуации. Редуцира и подобрява стабилността на автомобила. Работи при всякакви скорости. В тази програма са интегрирани системите ABS, EDS и ASR. ESP събира и обработва информацията от тези системи, като осъществява ефективен контрол върху спирачките на всяко колело и отнема газта като помага водачът да запази зададената треактория от волана. Включва се с запалването на двигателя и се изключва автоматично, като сигнализира с индикация на таблото.На таблото разполагате с бутон за изключване "ESP off". При единично натискане изключвате системата против приплъзване на колелата (ASR) , а при задържане на същият бутон за повече от 3 секунди изключвате и ESP. При скорост над 70км/ч ESP системата се включват автоматично и немогат да бъдат изключени.

Спирачен асистент:
Оптимизира спирачното усилие. Когато водачът приложи твърде голямо усилие върху спирачния педал този асистент ограничава услието позволявайки ABS системата да работи оптимално.

ASR - електронна система против приплъзване на колелата (тракшън контрол):
Компонент към системата ESP. Ограничава приплъзването на гумите при ускорение. използва датчиците на ABS системата и редуцира подаването на мощност осурявайки оптимално ускорение на автомобила при всякакви условия. Може да се изключи само при скорости до 50км/ч. след което се включва автоматично.

EDS - Електронна блокировка на диференциала:
преразпределя въртящия момент между двигателните колела чрез блокаж. Работи автоматично. Използва датчиците на ABS за да регистрира кое колело губи сцепление и да пренасочи мощността към друго, което има по-добро сцепление. Работи до скорост от 100км/ч.

Спирачен усилвател:
усилва натиска , който прилагате върху педала на спирачката. Работи само на запален двигател.

Сервоуправление (servotronic):
Облекчава усилието на водача при въртене на волана. Променливо усилие според скоростта. На място леко и индиректно управление, при висока скорост прецизно и директно управление. Работи само на запален двигател.

Пълноприводно задвижване (Quattro)
Опция. Система на ауди за постоянно задвижване на четирите колела. Максимално ефективна на лед, сняг, черен път. Осигурява оптимално пътно поведение при всякакви пътни настилки. Работи с централен Torsen диференциал.

Система за енергиен мениджмънт:
Следи за обезпечаването с енергия за моторния старт. Когато автомобилът не е каран дълго и акумулаторът е изтощен системата изключва обезпечаването с енергия на редица функции степенувани по важност (радио, фарове, осветлени и т.н.) за да запази максимално дълго стартов ток за запалване на двигателя. При липса на достъчно ток за запалване не позволява стартирането. Постоянна напомняща информация за нужда от запалване и зареждане на централният дисплей. При стационарно положение изключва редица консуматори. Динамичен мениджмънт по време на движение - разпределя нужната енергия на консуматорите, като не позволява да се изразходва повече енергия отколкото се произвежда. Диагностицира състоянието на акумулатора като следи и записва събития свързани с аномалии като необходимост от по-честа необходимост от зареждане, повишена темепратура, намалял стартов ток и влошено общо ниво на акумулаторната батерия.
Чрез MMI менюто можете да видите винаги състоянитео на акумулатора ви в проценти от 0 до 100%.


Допълнителни грижи за автомобила:
020287350.jpg

Катализатор:
винаги зареждайте привилното гориво за вашия автомобил. Не карайте с почти празен резервоар. Не препълвайте двигателя с повече масло. Не теглете автомобила повече от 50м.

DPF - филтъра за твърди частици (при дизелите)
При правилна експлоатация филтърът се саморегенерира сам и без вашата помощ. За него е важно да карате с правилното двигателно масло (507.00) и да не карате много километри градско и да не зареждате биодизел !!!.
За саморегенерацията му е нужна определена температура и скорост.
При индикация на таблото за нужда от регенерация трябва да излезете за 15-20 минути извънградско и да карате със скорост над 60км/ч и 1400об.мин. докато не изгасне лампата.
Спазването на горните изисквания и честото каране извънградско ви гарантира безгрижие от стана на филтъра. Ето какви са индикациите излизащи на бордовия компютър, ако ви се случи. Първата представлява графично изображение на ауспухово гърне - при нея DPF-а е запълнен на 55%. Спазвате процедурата за прочистване описана в началото на тази тема. Ако игнорирате тази сигнализация, след достигането на 75% запълване нафилтъра ще получите второ уведомяване, което представлява комбинация от две сигнални лампи - подгряването + чек енджин. В този момент двигателят ще премине в авариен режим и ще почувствате разък спад в мощността. Пак описаната процедура за прочистване. Ако се появи третата степен на индикация (90% запълване), която е комбинация от първите две (общо три индикации) - то задължително трябва да посетите сервиза за принудително почистване. Ако то не помогне ще трябва да смените DPF филтъра с нов.

Смяна на акумулатор:
изискава кодировка за да може енергийният мениджъмнт да следи състоянието му.

Quattro:
не изисква никакви специални грижи освен да се кара с четири еднакви като шарка и размер гуми.

Кожен салон:
Koжата стрябва да се поддържа през известно време със специализирани препарати. Особено през лятото, когато изсъхва и има нужда от подхранване за да остане с добри качества.

Смяна на чистачки:
Извършава се, чрез избиране на сервизната им позиция от MMI менюто. Чистачките застават на средно положение, за да можете да го подмените.

Тези A6-ци са "умни" и следят доста параметри вместо вас. Просто за всичко по-сериозно и не чак толкова ще бъдете информирани от вашата кола. rolleyes.gif

Успех в избора и покупката!

Редактирано от Wizi
  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Вертер!!! Шапка ти свалям!!!

Рядко се срещат такива хора като теб!

П.П. Според мен темата е за златен фонд!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не само там, опрелено в най-отгоре в "Как и какво Ауди да си купя?"!

Невероятен труд, тепърва ще бъде полезен, тези коли стават все по-полулярни. За пореден път се изумявам какво правиш, докато повечето си чоплим носа във форума...

(Една малка добавка от мен, защото друго май няма какво да кажа. Колата се предлага с хубав сгъваем теглич като екстра. Пуска се и се прибира много бързо чрез врътка до навигацията в багажника. Може да носи до 85кг върху себе си, което е чудесно за велосипедни багажници, а теглото на теглене зависи от модификацията на колата. Също така може да има(а може би и да се купи отделно) гумен под за багажника, който се разгъва и може да покрие задните седалки ако се сгънат.)

Редактирано от Cucurko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...