Jump to content

1.8Т придърпва леко около 2000 об/мин


autorazsipnik

Recommended Posts

Здравейте,първо ще опиша как се държи колата и после ще питам.Въпросното придърпване се усеща на най-добре на 2-ра,понеже не е много силно.Проявява се осезателно когато натисна докрай газта на 3-та от 2000 об/мин,тогава го има при 2500об за около 1 сек.След това пак набира до около 3500об,където намаля ускорението за един миг,колкото само да подразни и тогава чак набира до изключвател без проблеми.Няма го вече плавното ускоряване до 4000об и рязкото набиране след тях.Първо си помислих за турбото и гледах колко въздух отчита дебитомера.Беше с 11 гр по-малко.Когато вървеше добре даваше макс 160g/s,а сега 149.Не знам какви са признаците за омекнала пружина на Blow off клапана и може ли да е от него.Тук във форума четох ,че от него притриса и когато се намаля на скорост.И това ми се появи.Какво трябва да проверя и какво мога да проверя без да купувам ново за проба?Двигател AEB-96г.Нека пишат и хора със сходен проблем и как е решен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне предположения :)

При мен се оправи с нова бобина на 1-ви цилиндър... За съжаление симптомите не са еднозначни и могат да са от доста неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да,пружината на блоу-офа щом си без "чип" не я мисли,кьопава е, но за налягания над 0.8 бара.

С чип е! :respekt: Дебитомера отчита до 120 г/с за 150 коня!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да споделя какво съм сменял,за да ви спестя малко време в писане(за което се извинявам).Значи,свещи и лули нови.Слагах нова бобина на всички цилиндри без промяна.Маркуч на вакумрегулатора за налягане на горивото -нов.Гарнитура на капака нова и масло няма при свещите.Клапана за вентилация на резервоара "цъка".Съединителя го тествах по познатия начин-няма проблем.След турбото не открих пропуски,а и да има дебитомера НЕ би трябвало да отчита по-малко,нали?Поправете ме ако греша.Ако е спукано някъде по линията за картерната вентилация не трябва ли да има омасляване на мястото,защото са чисти маркучите и това коляно на блока.Ще проверя дали не смучи някъде след дебитомера.Чувал съм ,че пръскат с някакъв спрей и ако смуче от някъде вдигало оборотите за момент.Продава ли се такъв препарат специално за целта или съм в заблуда.Другия вариант е да изолирам картерната и резервоарната вентилация и ако няма разлика направо да сменя Blow off-а.Но за това последното ,ще изчакам да кажете дали е уместно да го правя,че да не стане някоя друга беля.Blow off-a го пробвах през маркуча от колектора с уста,но ни навътре ни навън поддава.Би трябвало да му е наред мембраната.А като го сваля през другите отвори също не трябва да пропуска с уста ,нали?Ако вече пружината е омекнала,няма как да разбера без нов.Скъп ли е тоя клапан?А и не знам какъв да взема,щом този не държи по високо налягане,заради чипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес изолирах местата от които смуче картерните и резервоарните изпарения и резултата беше същия.Вероятно са здрави маркучите по тия трасета.Остава само cut off-a,но реших да не го проверявам и да разглобявам два пъти,а ще купя нов по-"як".Вероятно другата седмица ще поръчам и ще пиша за резултата,дано са верни предположенията.Благодаря за помоща на всички,които бяха активни по темата и особенно на kalin3000 за подробните обяснения. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте!Вече има резултат.Оказа се,че имам и бобина и Cut-off дефектни.Миналата седмица огледах наново бобините и се оказа ,че едната е напукана доста там където влиза лулата.Явно съм я пропуснал предния път.Като я смених притрисането изчезна и само забиваше малко на същите обороти.Преди 3 дни смених Cut-offа и работата на мотора се промени съвсем.Спря да придърпва ,да забива и има мощност от ниските обороти.Тъкмо се зарадвах че е наред вече и се оказа,че не съвсем.Два дни я пробвам на магистралата по път от работа и сме пет човека вътре (около 500кг) отново придърпва до 4000об/мин на 3-та и 4-та скорост.Когато съм сам няма проблем. :flehan: Сега не знам какво да я правя?До тук каквото сте казали се оказа ,че го има като проблем.Нови идеи?Колега Kalin 3000,ти трите дефектни бобини наведнъж ли ги смени или една по една докато изчезне проблема?

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и на някоя друга бобина имаш прецакан комутатор и сьответно бобината не работи на 100% аз сменях една по енна та всичките ; живота им е еднакьв а температурата ебава мамата на комутатора демек тои усилва импулса кьм бобината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е написал, че е с АЕБ мотор - съответно бобините му не са с вграден комутатор във всяка една от тях, а той си е отделен елемент и стой върху филтърната кутия. Не разбрах кое е било напукано - лулата или корпуса на бобината? Принципно тея бобини не се прецакват, само лулите се скапват от времето и температурата, но хубавото е, че може да смениш само тях, не е нужно цялата бобина. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,комутатора ми е отделно.А на бобината беше напукан корпуса от към лулата към широката част.Лошото е ,че и другите три имат напукано,малко но имат.Явно едната прекалено много е прехвърляла искра и затова усетих разлика.Иначе самите бобини не вярвам да изгорят лесно само им старее изолацията.Освен да взимам още нови бобини,ако друго не се сещате да ме насочите?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, при мен думнаха 3 наведнъж,бяха си заводските. Ето така се бяха сцепили при мен:

http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukcion...532556.20880448

Преди да си купиш нови ,замери тези с мултицет, средния извод на буксата(едната сонда на мултицета) и извода за свеща,може и с лулата направо(другата сонда) мериш съпротивление,трябва в едната посока да имаш проводимост(60-260 ко) Ако не,можеш да караш докато не започне да тресе,спираш, гасиш ,развиваш свещите и виждаш през дупките ,кое бутало е мокро,съответно въпросната бобина не работи( този вариант става ако "затресе" здраво,не просто да придърпа за момент) А да и да си на бензин все пак де.... :rolleyes: че на газ трудно мокри "цилиндри" (не си спомням дали имаше газова колата ти)

Ами аз заради голямото тресене смених лулите.Сега не мога да кажа че е много ,просто придърпва до по-високи обороти.Но,естественно набира по-бавно така.Мерил съм бобините въпреки ,че не дават никъде стойностите им и не показват нищо по-различно от новата бобина.Газова нямам(няма и да сложа,но това е друга тема).Видях ,че при теб са доста сериозно напукани.При мен все още работят и това е лошото.По-добре да спре нещо съвсем да работи отколкото когато си иска,така е трудно за диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си ги мерил и показанията са като на новата бобина това е добре,значи си работят,въпреки че точно под "буст" ако имат проблем биха се "дънили". При мен като бяха изгорели гледах и с "вага" за показания по кнок,ама уви,хич не му "пука" на компа ,че някой цилиндър не работи от време,на време. Не е лошо да си погледнеш разстоянията на електродите на свещите,направи ги на 0.8мм ако не са регулирани. Кофти в случая,че нямаш газ......имам предвид ,че не можеш да тестваш на другото гориво,(за сравнение)ако е да речем от гориво-подаването,а не от токовете. Сега се сетих ,че ако "чипа" ти е на цокъл,може да сложиш стария за тест,да не е от кофти софт,но ако преди не си имал проблеми пак с този чип, значи не е от него. На моята кола, турбината и надува на 1.3 пик,и в режим на набиране се усещаше, че набиара малко като на "пресекулки" с блоу-офа от ТТ (за това и в предишните постове споменах ,че поне за мен ,е "смотан" като стоковия) На колко надува твоята турбината? Ако е над 1бар подозирам, че новия ти клапан вече е в масло от картерната вентилация и пак не държи налягане,дано да не съм прав...

И при мен не беше така с VAG-COM-a.Разстоянието между електродите на свещите го променях,но като че не беше по-добре и си ги оставих на 1,0.Чипа не е на цокъл,но вече го махах един път защото спорихме с един майстор и той твърдеше,че от него било изпушило турбото.Не е правен в БГ и не се съмнявам в чипа след доста километри.Точно на "пресекулки" се усеща набирането,когато е пълна колата.Не знам на колко надува турбината,не съм мерил.Блоу-офа е от А3/S3 ,моторAUL/APY .Не знам от ТТ същия ли е.А как се усеща ако в един момент не се подава достатъчно гориво??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще купя принадлежности да измеря надува,когато има отново време и ще пиша.И аз разсъждавам като теб,но ти се изразяваш по-добре.Благодаря отново за помоща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще купя принадлежности да измеря надува,когато има отново време и ще пиша.И аз разсъждавам като теб,но ти се изразяваш по-добре.Благодаря отново за помоща.

Колега реши ли проблема,че и при мен е подобно.Двигателя е BFB-163 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега реши ли проблема,че и при мен е подобно.Двигателя е BFB-163 коня.

Още не мога да кажа със сигурност,че като я пробвах почна да вие водната помпа и да загрява.Открих още,че стария CUT-OFF беше монтиран наобратно.Обърнах новия и на малката проба ,която успях да направя вече не усетих проблем.Въздуха се нормализира и при6000 об/мин на 3 скорост показа 158г/с.Когато сменя водната помпа,ще меря и налягането и тогава ще видим околнчателно ли е решен проблема.Ако да,значи коства една бобина и CUT-OFF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не мога да кажа със сигурност,че като я пробвах почна да вие водната помпа и да загрява.Открих още,че стария CUT-OFF беше монтиран наобратно.Обърнах новия и на малката проба ,която успях да направя вече не усетих проблем.Въздуха се нормализира и при6000 об/мин на 3 скорост показа 158г/с.Когато сменя водната помпа,ще меря и налягането и тогава ще видим околнчателно ли е решен проблема.Ако да,значи коства една бобина и CUT-OFF.

А при мен като извадя маркучето което влиза в смукателния колектор колата се оправя.Забравих да кажа,че колата е А4-1,8Т-163коня 2002г.Това маркуче от

колектора влиза в един електрически клапан до колектора и от него отива към клапана на турбото.Може ли този ел.клапан да е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен като извадя маркучето което влиза в смукателния колектор колата се оправя.Забравих да кажа,че колата е А4-1,8Т-163коня 2002г.Това маркуче от

колектора влиза в един електрически клапан до колектора и от него отива към клапана на турбото.Може ли този ел.клапан да е проблема.

Може да го провериш.Нека някой дето има ELSA да качи снимки с описание.Не знам как става.Пише,че съпротивлението трябва да е 27-30 ом.От накрайника дето е със стрелка на снимката не трябва да пропуска въздух като надуеш, а само като щракне под напрежение.Ако не щрака или пропуска е за смяна.Дано да съм бил полезен

post-42205-1287830442.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес посетих сервиза на The Machine и проблемът е решен.След VAG-COM регистрира детонация на четвърти цилиндър.Смениха бобината и колата е супер.

Момчето работи професионално,а в цените е доста умерен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен проблема е решен.Вчера смених водната помпа и свалих вси4ки маркучи за оглед.оказа се че имам един лепен маркуч от турбото към CUT-off клапана.Сякаш се е трил някъде и са го залепили с друг маркуч като шлаух ,но половината се беше разлепил вече.В последните два дни се чуваше яко съскане при повече газ .Може от там също постепенно да е почнало да губи налягане.Но вече няма проблеми. Засега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, би ли ми пратил координати на сервиза на The Machine , който ти реши проблема че и аз имам същия и не знам къде да го отстраня!

Редактирано от vikik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте,отново!Подновявам темата с придърпването,има го отново и колата е мудна и със доста завишен разход.Преди седмица открих,че е сцепен като с нож маркуча от колектора към тройника за карт.газове.Със здравия нямаше особенна промяна.Сега въпроса ми е за специално за N75(F).Вчера го свалих и изглежда ,че всичко му е наред.Дългата тръбичка не пропуска въздух,а прездругите две циркулира свободно в двете посоки.Когато подам напрежение пропуска и откъм дългата към другите две.Ако това не е нормално кажете.Правилно ли е свързан(понеже стария blow-off беше обърнат да питам и за N75),макар,че трудно може да се навре по друг начин:Дългата тръбичка влиза в дебелата тръба между филтъра и турбото; срещуположната към уестгейта и средната към турбото.Ако е така да разбирам ли ,че мембраната на уестгейта е под постоянно налягане покачващо се с оборотите и ,се отваря постепенно.Може ли да е за смяна и уестгейта(да е омекнал и да отваря по-рано от по-високото налягане).Днес пробвах без N75 и колата стана точно както беше в началото като сложих чипа.Върви много леко в ниските обороти,няма пръдърпване по нагорнищата и почти на 4000 об рязко ускорява още повече.Запушил съм маркуча от турбото към N75,а уестгейта към дебелата тръба за да го държи затворен.Няма да я карам така да не счупя нещо.Какво ще ме посъветвате и този път,aко е правилно вързан N75.Има ли westgate с по-дебели пружини или може да се настройва от вилката кога да отваря?Мисля си че е в него проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле какви тъпотии съм писал...Какъв N75 да си купя подходящ?Като моя вече не се произвежда.От ауди ми дават друг номер,който го замества,но предполагам пак ще изкара толкова време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...