Jump to content

Как да решим проблема с висящия лагер на кардана


kapitango

Recommended Posts

Прегледах форума, имаше подобни теми но никой не е обяснил по- детайлно как се прави (или поне аз не открих).

Та понеже и на мен ми се наложи да подменя въпросния лагер реших да направя няколко снимки и да ги кача с кратко обяснение.

Първо изваждате стария лагер. За целта със звездогаечен ключ 17 развивате болта, който се намира в карето на кардана и с две щанги отделяте двете части на кардана. Както виждате на снимката те са на щлици. Ако искате за ваше спокойствие можете да бележите точно как са били съединени двете части и после да ги съедините без да има опасност да ги завъртите една спрямо друга.

Това не е задължително, понеже двете части на кардана са балансирани по отделно и след това се сглобяват, така, че както и да ги сглобите няма опасност да се получи дебаланс.

020708167-big.jpg

Аз откъснах останалото от маншона и стойката на лагера за да ми е по-лесно да го извадя. Исползвах най-обикновенна скоба, стана много бързо.

Незнайно защо, този висящ лагер не се продава като отделен компонент а само в комплект с целия кардан и цената поне за мен изобщо не е приемлива.

За щастие има подобни лагери на други автомобили на цени от 30 до 60 лв. в зависимост от производителя и марката автомобил.

Аз се спрях на лагер от BMW 525 tds E34 произведн от Febi Billstein- Germany. Закупих го за 53 лв. от първия магазин за авточасти, в който влезнах. При този вариант инженерите са предвидили възможността самия лагер да може да се изважда от леглото и е сменяем.

Ето как изглеждат двата лагера (ясно личи кой е новия и кой стария) и каква е разликата:

020707165-big.jpg

За да стане новия BMW-лагер на Audi ще ви трябва и парче шина, две болтчета с гайки 8мм(здравина поне 8,8- 10), бормашина, свредла 9мм и 11мм. Аз имах под ръка шина с дебелина 5мм. и широчина 25мм.

Хващате един чук, по-здрави клещи (Аз счупих едни) и придавате на шината следната форма И разпробивате 4-те отвора на разстоянията, които съм посочил:

020707329-big.jpg

020707449-big.jpg

Ето как седи новата планка върху лагера:

020707162-big.jpg

Почиствате я, грундирате, боядисвате и е готова за монтиране.

Набивате с подходящ дорник (32-34мм) новия лагер (ВНИМАВАЙТЕ ДОБРЕ КАК Е ОБЪРНАТ ЛАГЕРА ПОНЕЖЕ Е ИЗНЕСЕН ЛЕКО НАЛЯВО), събирате кардана, стягате здраво неудобния болт, слагате кардана на мястото му и гаааааз.

Това е tongue.gif .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 82
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Много полезна тема! :respekt:

Ако искате за ваше спокойствие можете да бележите точно как са били съединени двете части и после да ги съедините без да има опасност да ги завъртите една спрямо друга.

Това не е задължително, понеже двете части на кардана са балансирани по отделно и след това се сглобяват, така, че както и да ги сглобите няма опасност да се получи дебаланс.

Мисля, че положението на едната част на вала спрямо другата е важно да не се променя, не заради баланса на самите валове, а заради каретата. При вътреното на вала карето между двете части не предава въртеливото движение плавно, а в определини моментни положения се получава разлика в скороста, която се компенсира с положението на едното каре спрямо другото. Нещо такова имам както спомен, ако греша моля някой да ме поправи.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... ако греша моля някой да ме поправи.

Не колега, като развиваш каретата на някое от колелата бележиш ли ги за да ги сглобиш както са били? Ако е било необходимо да се събира само по един единствен начин, може да си сигурен, че швабите щяха да го направят така, че да не може да го завъртиш погрешно (примерно едната от шлиците щеше да е различна). Аз моя кардан не съм го белязал. Ако нещо се бъгне ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега, като развиваш каретата на някое от колелата бележиш ли ги за да ги сглобиш както са били? Ако е било необходимо да се събира само по един единствен начин, може да си сигурен, че швабите щяха да го направят така, че да не може да го завъртиш погрешно (примерно едната от шлиците щеше да е различна). Аз моя кардан не съм го белязал. Ако нещо се бъгне ще пиша.

Каретата на колелата са друга бира. Виждал съм на много кардани сдвоен шлиц, който не позволява да се монтира в различно положение. Когато има повече от едно каре(кръстато) на един вал, положението на всяко едно спрямо другото има значение.

п.п. Сега разгледах подробно конструкцията на кардана, кръстатото каре е само едно и при това положение наистина няма значение на къде е.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сиромашия, а среден пръст за понякога безочливата меркантилност на концерна!

Не е нормално да искат да ти продадат целия кардан за ххх ойро ;) , при положение, че другите премиум марки си продават алтернативни елементи на цената на 20 литра бензин ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не искам да ви казвам ония ден кат разгледах цените на частити за БМВ :) Трудно ми е да повярвам,че оригиналните неща са на цени на алтернативите :) Спрямо АУДИ поечето неща са им смех на Баварците.Единственото скъпо са амортесйорите.И се продават ебати нещата по системите кат отделна част

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде някой да каже, колко струва оригиналната виско перка на Е39 2.0 М52. Или оригинална свещ примерно? Или оригинален кормилен накрайник, който се сменя на 6 месеца експлоатация сигурно. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде някой да каже, колко струва оригиналната виско перка на Е39 2.0 М52. Или оригинална свещ примерно? Или оригинален кормилен накрайник, който се сменя на 6 месеца експлоатация сигурно. :hilezh:

не е по скъп от оригинален АУДи :steinigung: Само дето 99 процента не ходин в официалния представител на една марка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за темата и снимките.Надявам се скоро да не ми се налага да го сменям моя,но ми стана спокойно като гледам цената.Разликата е леееееееееко ДРАСТИЧНА,в сравнение с оригиналния лагер(който си е същият :steinigung: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Забравил съм най- важната снимка:

020948350.jpg

Искам да се поправя, ЛАГЕРА Е ИЗНЕСЕН НАЛЯВО. Ще помоля модераторите да коригират първия ми пост.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

В И-бей този лагер вече се продава (нов) и не е скъп. Можеш да си го поръчаш без да правиш преработки от шина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко ми е сложно с поръчването и заплащането от там и вторник- сряда искам да го сменя. Звука и вирациите при скорост , когато кардана не е под напрежнение ме дразнят. Дали ще е по евтин от 65 лв с доставката от и-бей. Това май е моят лагер или снимката не отговаряhttp://www.dbk-dimitrov.com/d-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD-audi-a4-a6-quatro-30-mm

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

аз си намерих лагера и  го смених,но се получи някаква вибрация с над 50км ,при условие че съм го белязал,при съваирането забравих едни шайби които стоят на захвата на лагера и го свалят малко надолу.нз дали е от това?след малко отивам да ги сложа и ще разбера...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

някои слагал ли е от тези лагери.продават се отделно и човека каза че стават без нужда от преправяне.http://www.dbk-dimitrov.com/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8/%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%8F%D1%89-%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D1%80-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е причината да искаш да смениш лагера? Доскоро имах едни вибрации над 70-80 км/ч и си закупих същия лагер. Скоро разбрах че един от НОВИТЕ ми тампони на носачите е накъсан. Последва смяна с полиуретанови тампони, като бях подготвен да сменям и лагера. В крайна сметка се оказа че вибрациите са били от скъсания тампон и вчера върнах лагера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за смяна е.при рязко тръгване блъска отдолу.то по скоро маншона е скъсан много но отделно не се продава.тъй че трябва целият лагер.пак по добре от колкото цял кардан заради един маншон.тай че някой да сподели дали е слагал от тези на въпросната фирма.благодаря.

Редактирано от acho4444
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои слагал ли е от тези лагери.продават се отделно и човека каза че стават без нужда от преправяне.http://www.dbk-dimitrov.com/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8/%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%8F%D1%89-%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D1%80-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD

аз сложих,но има една вибрация и още немога да разбера от какжо е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво се случваше с предишния ти лагер?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...