neon Публикувано 8 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2010 (Редактирано) След като радиаторчето на парното се спука в един от най-горещите августовски дни и близо 2 месеца карах с байпас на маркучите (и поради силен мързел разтакавах смяната му до преди няколко дена). Само че вече температурите паднаха значително и бях принуден да прибягна до неговата смяна. Естествено реших да проверя във форума какво има дадено като информация относно смяната му и......изненада! ПОЧТИ НИЩО! Последващата проверка в Гугъл даде същия резултат. Воден от опита със смяната на радиаторче на Голф 2 и подозренията ми относно цената на ремонта в сервиз реших, че все пак ще го сменя сам. Естествено не знаех какво ме чака.... От изписаното до тук искам да кажа следното-ако не сте подготвен добре технически, нямате необходимите инструменти и място където да извършите ремонта по-добре не се захващайте. Процедурата не е особено сложна, но не е за начинаещи. Надявам се написаното от мен да помогне на тези от Вас, които са пред дилемата „сам или в сервиз”, както и на тези които ще се „хванат на хорото”.Като начало е добре да имате кратка справка с ЕТКА. Това ще Ви даде известна представа относно закрепването на таблото и др. детайли.Добре би било да сте източили фреона от климатика с цел да разкачите спокойно целия блок на климатроника/парното. Поради факта, че установих това след като бях разглобил половината кола реших да опитам да свърша процедурата без да точа фреона и успях, но това е моя черта, за която доста приятели ме базикат. Необходимите инструменти не са нито прекалено много, нито супер специални. Качвам снимка на използваните от мен, като оставям вратичка, че може да съм пропуснал някой като например лампа(за изненаданите- ЧУК НЯМА а свинските опашки заместват телта). Редактирано 8 Октомври 2010 от neon Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 8 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2010 (Редактирано) Като начало може да разкачите щуцерите на радиаторчето, които са направени с "модерни" бързи връзки закрепени с изпитаните "олд скуул" пружинни скоби широко използвани във VAG-групата. Хубаво е да го направите когато МОТОРА Е ИЗСТИНАЛ, за да няма пара, писъци и мехури по ръцете. Причината да не използвам бързите връзки беше, че не знаех на какъв принцип уплътняват и дали няма да имам проблеми при последващото им сглобяване. Ако сметнете за по-удачно пробвайте!П.П. На снимката ще видите байпаса, който използвах. Според мен е доста лесен за изпълнение, особенно ако спукването на радиаторчето се случи на път и има интензивно изтичане на антифриз. Единствения необходим инструмент са КЛЕЩИ.Ще ви издам една "тайна"-радиаторчето е същото като вгражданото в Голф 2 близо 18 години преди да бъде произведена тази кола. Следващото нещо, което би било добре да направите АКО СТЕ ИЗТОЧИЛИ ФРЕОНА е да разкачите радиатора на климатика от тръбите. Тази връзка е покрита от пластмасов капак съединен посредством панти и щипка.Както казах- аз забравих да го направя.Развивате гайките държащи блока на парното от страна на двигателния отсек. Те са 4 броя, като 2 от тях се намират зад изолационното кече на щита на колата в което има прорезани отвори. Другите 2 са под и над връзката на тръбите за климатика и са поставени диагонално (погледни по-горе). Редактирано 8 Октомври 2010 от neon Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 8 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2010 (Редактирано) След като разкачите гореописаните маркучи и развиете 4-те гайки се налага да отвиете още един болт, който ми отне около 30 мин. време да го открия! Той се намира зад моторчето на чистачките, което е необходимо да демонтирате, за да имате достъп до него.С това демонтажа от страна на моторния отсек приключва и може да се премине от страната на купето.Утре ще продължа, че стана посред нощ! Редактирано 8 Октомври 2010 от neon Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 9 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2010 (Редактирано) За да се демонтира радиаторчето е необходимо да се свали таблото, което се състои от 4 части, да се откачи кормилната колонка и да се разкачи тръбата зад таблото, която служи за негова основа и опора. Свалянето на кормилото би улеснило последващите операции,но не е задължително да се маха. Аз не го демонтирах, поради причината, че трябваше да местя колата. Важно е да знаете, че веднъж след като сте демонтирали Аематурното табло (уредите) НЕ ТРЯБВА ДА ОПИТВАТЕ ДА ЗАПАЛИТЕ КОЛАТА! Причината е в имобилайзера,който се намира в таблото и при неговото отсъствие колата не пали. Освен това има вероятност да "загуби" информацията от ключа и да се наложи последващото му обучаване. От ново качвам няколко схеми от ЕТКА с цел по-ясна представа за казаното:Според мен е необходимо и демонтирането на централната конзола, която минава и над тунела:Като начало се демонтират капаците от 2-те страни на таблото:Развивате всички болтове които се откриват под тях, като имайте предвид, че от шофьорската страна се намира бушонното табло (което не е необходимо да разкачвате ),а от дясно-буксата на лампата на жабката, която трябва да откачите: Редактирано 9 Октомври 2010 от neon Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 12 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2010 За съжаление форума има ограничение от 4,88МВ за прикачване на файлове, които достигнах с тези постове по темата, а имам още около 65 снимки за качване. Опитите ми да се свържа с модераторския екип засега не дават резултат..... Надявам се все пак да успея и да ми позволят да довърша темата...... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 14 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Така-продължаваме:сваляме капаците и откачваме буксата за осветление на жабката:развиваме всички болтове, които се намират и от двете страни и изваждаме пластасовите основи. Бушонното табло се прикрепва към пластмасовата основа освен с 2 болта и с 2 щипки.След това се демонтират кората под кормилото, и жабката с прилежащата и част от кората, която се захваща по следния начин:този болт е в нишата под ключа за фароветеизтегляме кората напред, за да я откачим от тези щипки: и откачваме буксите на ключа за светлините и реглаж на осветление и фарове:Изтегляме кората напред като я откачваме от щипките в предната част (по-нататък ще покажа и тяхна снимка).. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 14 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 демонтираме жабката-тя се закрепва по следния начин:Преминаваме към централната конзола (музиката и парното). Изваждате "хедюнит-а" какъвто и да е той, по начина по който сте го закрепили...Отдолу се разкрива следната картинка:развивате показаните рапидки. Развивате тази рапидка и изтегляте пепелника...откачвате буксите на запалката и осветлението на пепелника/нишата под него..развивате рапидките които се показват след махането на пепелника (сори за кофти снимката)..след което внимателно издърпвате декоративната пластмаса която служи като рамка около всички бутони и т.н. тя се държи на 2 щипки в горната си част.. Те не е нужно да се демонтират. Аз естествено не знаех това и ги свалих. Издърпвате основата на конзолата напред и разкачвате буксите на климатроника. Спокойно-НЕ МОЖЕ ДА ГИ ОБЪРКАТЕ при монтажа след това. Направени са идиотоустойчиво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shado Публикувано 15 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2010 Колега, комплименти за темата!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 16 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 Мерси колега! Да продължа...Не трябва да забравяме и да разкачим бутоните за отопление на задно стъкло, аварийни и т.н (зависи от това кой-какви екстри има).След като махнете конзолата се откриват въздуховодите към челното стъкло и горната част на таблото...Не е лошо да знаете за тези 2 рапидки, които държат таблото към тръбата под него.... При мен те са счупени. Вероятно при предишни опити за демонтаж.Демонтирате светлинния датчик на климатика.. Аз не можах да разбера къде му е буксата и отрязах кабела (тъй като беше последното нещо преди да сваля таблото), но се оказа, че е направен интелигентно...стига да знаеш какво да търсиш. Сваляте декоративното капаче около датчика (примерно с права отверка) и развивате закрепващата го рапидка.Изтеглате датчика и откачвате буксата която влиза в него..Демонтирате таблото с километража и оботротомера. За по-голямо удобство може да демонтирате кормилото, но аз не го направих, защото не е задължително а и се налагаше да местя колата...Първо изтегляте декоративното капаче под уредите. Под него се откриват рапидките които трябва да развиете..Ще ви бъде доста по-удобно ако демонтирате горната част на пластмасата около кормилната колонка. Това става чрез 2 рапидки в долната част (под кормилото)... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 16 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 След като махнете пластмасата, развиете рапидките и избутате таблото (инструмрнтите) към вас, отзад се откриват буксите му, които трябва да откачите...Оп! Забравил съм да го снимаааммм.... Развивате рапидките на въздуховода.. намират се под централната коонзола. Съответно в ляво и дясно.Под "Жабката" се намира пасажерския еърбег. Той също е закрепен едновременно към таблото и тръбата и трябва да бъде откачен. Развивате 2-та болта на планката на еърбег-а..Разкачвате буксата (става с тънка отверка) и щипката която държи осигуряващия го колан.Под еърбега има 2 болта коитодържат осигуряващата планка-не съм сигурен дали трябва да се демонтира, но аз го направих.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 16 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 След като разкачите еърбег-а може да изтеглите останалата част от таблото към себе си и да го извадите от купето. Отдолу се открива тръбата която служи за основа на таблото и въздуховода за предното стъкло чиито рапидки преди това развихме..бялата лента е уплътнение за дограма от микропореста гума, която залепих на място на стария дунапрен който се разпадна при свалянето.Кабела, който се вижда че стърчи е от датчика който отрязах. Необходимо е да демонтирате тръбата. Тя е закрепена с болтове към купето отстранис планка с 2 болта над табото с уредите с 3 болта към кормилната колона (или по-точно колоната се държи с 3 болта за тръбата) Предните 2 болта на кормилото са с вътрешен шестограм.долния болт на кормилната колона има и функцията на дистанционна втулка. На нея лагерува кормилото за движението си във вертикална посока. и с планка под централната конзола (при педала за газта).След свалянето на болтовете изтегляте тръбата напред и изваждате въздуховода. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 16 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 Следваща стъпка е да демонтирате "барчето" над тунела. Естествено може да го направите и преди това... Всичко е въпрос на преценка.Сваляте кожата на скоростния лост. Това става с повдигането на долната и част от страна на ръчната нагоре с отверка. Трябва да внимавате на не счупите някоя от платините които я прикрепят или да одраскате нещо.Изтегляте пластмасовия обръч, който е в основата на кожата към себе си, за да извадите водачите му от фиксиращите отвори в предната част.Изваждате OBD буксата от леглото и като стискате закрепващите ушички в задната и част.Демонтирате капачето под ръчната спирачка, за да може да извадите барчето нагоре.Става като подпъхнете плоска отверка в горната му част.Изваждате нагоре задния пепелник.Развивате и двете рапидки които се показват под пепелника.Демонтирате подлакътника (ако имате такъв) като развиете шестограмния болт в основата му. Болта не се развива докрай! Трябва едновременно да издърпвате подлакътника нагоре и да развивате болта докато застопоряващата планка освободи основта на подлакътника.Мястото на болта (вътрешен шестограм) е обозначено на долната снимка със стрелка. Развивате рапидките от страни на барчето, които го закрепват към тунела. Те са 4 броя (2 от страната на шофьора и 2 от другата). Трябва да свалите декоративнитв капачета с малка отверка например..развивате и махате барчето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 20 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 20 Октомври 2010 След като демонтирате "барчето" трябва да извадите и въздуховодите на парното към краката на водача и пасажера. За целта.......демонтирате планката от долния болт която държи централната конзола и развивате рапидката отбелязана на снимката до педала на газта...тук вече планката е махнатаизтегляте гумения уплътнител, който свързва въздуховодите за краката на возещите се отзад от страна на пасажера рапидка НЯМА, а на нейно място е поставена щипка. Тя фиксира декоративна пластмаса която покрива отвора под въздуховодда.Трябва да изтеглите пластмасата в посока на скоростния лост...Демонтирате въздуховода от страната на шофьора с издърпване настрани.Когато свалите въздуховода получавате достъп до МОДУЛА на ЕЪРБЕГ-а. При мен той беше навлажнен и лампата на таблото започна да свети изведнъж без причина. В др. тема ще отделя тази процедура като отделна и ще обясня какво направих...Разкачвате буксите, които биха пречили за вадене/отместване на блока на климатика. Аз демонтирах моторчето с цел да видя какъв достъп имам от там и до къде...... В случая отговора е -НИКАКЪВ! Затова и не обяснявам как се сваля.Откачвате целия блок на парното/климатика от този водач......и го издърпвате колкото позволява към вас и надолу(в случай че не сте разкачили тръбите за фреон-а). Процедурата е малко трудна и изисква внимателно и дозирано усилие, за да не скъсате някоя от тръбите на климатика(които са алуминиеви) и да стане по-лошо.Необходимо е да изтеглите блока толкова към вас, колкото да позволи изваждането на радиаторчето като се прецени и дължината на щуцерите му. Ето го коп...то! Развивате показаните рапидки и внимателно го изтегляте нагоре......след което го изхвърляте на земята. Ако сте много нервни може да го ритате, скачате в/у него и т.н. ЧЕСТИТО! Тъкмо стигнахте до средата! До тук беше лесното-сега трябва да го сглобите. Всичко е наобратно. НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ДА ПОДСУШИТЕ АНТИФРИЗА КОЙТО СЕ Е СЪБРАЛ ТАМ! П.П. Ако накрая не останат части значи не сте изпълнили операцията правилно! при мен артисаха само тия, но така или иначе 2 щипки бяха счупени, а тая пласмаса...нямам идея от къде е! Но и да знам едва ли ще разглобя пак нещо заради нея.Пишейки тази тема вече 10-12 дена след като приключих сагата с ремонта вероятно съм пропуснал някой неща. Други вероятно не съм направил правилно, а трети-откровенно грешно в хода на работата. Ако някой колега може да даде съвет как може да стане по-правилно и лесно нека да го напише тук. Не смятам, че моят вариант е единствен или най-удачен, но....от мен-толкова. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 21 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2010 Няма какво да се каже освен :hilezh: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigada Публикувано 21 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2010 Колега тази бялата пластмаса, е част от осветлението на пепелника. Намира се тукТя свързва това другото бялото, където е лампичката за осветлението, и запалката и провежда светлината от лампичката към оранжевото обръче около запалката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 22 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2010 Ахаааа! Ясно. След малко ще отида да я монтирам тогава. Мерси за обяснението. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_Merle Публикувано 24 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2011 prosto unikalna rabota!!!!! bravo!!!!! prysnal si q cqlata led tva kak si q sybiral proto ne znam!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 24 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2011 Браво за старанието и за хубавата тема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikkie Публикувано 26 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 26 Юли 2011 Страхотна тема, невероятно желание, огромни нерви.Евала колега ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KPACEH Публикувано 27 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 27 Юли 2011 Към автора:Колега да те питам , за клапите в краката, където стоят моторчето за топло студено, за горе долу, и средата, лесно ли ги свали и можеш ли да ги свалиш само тях без да сваляш таблото?Иначе браво за труда, по добре сам от колко някой друг да ти го прави. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
neon Публикувано 5 Август 2011 Автор Доклад Share Публикувано 5 Август 2011 Целия блок на парното е едно цяло. В случая клапи не съм разглобявал,но предполагам, че за да се демонтират трябва да се извади блока на отоплението и да се разглоби. Друг вариант е да се свали централната конзола само и да се демонтира въздуховода под нея.От там мисля, че е възможен достъпа до клапите. Явно пак ще се наложи да го правя, тъй като при подсушаването на изтеклия антифриз съм наранил гадния дунапрен залепен в/у клапите и те прогресивно се разпадат вече повече от половин година обилно засипвайки ме с частици от себе си. Въпрос на време е кога ще изтрещя и ще го направя както си знам. П.П.Проблема е,че съм с 3 коли и ПОСТОЯННО има какво да правя по някоя. Сериозно обмислям вариант да ги редуцирам до 2бр. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aud1 Публикувано 24 Август 2013 Доклад Share Публикувано 24 Август 2013 Колега, поздравления и благодарности за темата! Много полезна е и мисля че ще помогне на много хора!В момента я чета защото съм се захванал с тапициране на клапите. Все още не съм успял да демонтирам блока на климатроника. Според теб за ремонта на клапите необходимо ли е източване на фреона/антифриза?Мислиш ли, че блока на климатроника може да бъде свален без демонтаж на голямото табло, а само със сваляне на централната конзола и тунела?Благодаря предварително за съдействието! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bacatdi Публикувано 12 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2014 (Редактирано) Колега няма такава тема!Така подробно обяснена с снимки и т.н.! ЕТО ТАКА ТРЯБВА ДА БЪДАТ КАЧВАНИ ВСИЧКИ ТЕМИ. Благодарности на колегата. Редактирано 12 Януари 2014 от bacatdi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fixxy Публикувано 1 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2014 Браво! На това се казва културно обяснение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mirko28 Публикувано 25 Март 2014 Доклад Share Публикувано 25 Март 2014 Браво колега, малко са смелчагите за тази процедура. Тази операция съм я правил 3 пъти с голф 2 , 2 пъти през 3 седмици с голф 3, а сега май ми предстои и с поредната ми кола А3. Понеже не видях в обясненията ( може да съм го пропуснал ) мога да отбележа един пропуск. Така и така е било разглобено всичко хубаво е да се оправят клапите за насочване на въздушната струя и топло студено - също като голф 3 така и ауди а3 са направени с едни метални клапи на дупки покрити с дунапрен който изгаря и излиза през решетките в купето. Аз лично го оправих този проблем като върху старата клапа нитовах нова ламарина- за да не изгаря повече. Резултата е нямам думи - няма такова парно. Искам да те питам на Аудито централния блок кадето е радиатора и клапите не се ли отделя със метални скоби от другата част кадето е радиатора на климата? На голфа беше така и не ми се наложи да точа фреона. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts