Jump to content

Смяна на радиаторче на парно А3


neon

Recommended Posts

След като радиаторчето на парното се спука в един от най-горещите августовски дни и близо 2 месеца карах с байпас на маркучите (и поради силен мързел разтакавах смяната му до преди няколко дена). Само че вече температурите паднаха значително и бях принуден да прибягна до неговата смяна. Естествено реших да проверя във форума какво има дадено като информация относно смяната му и......изненада! ПОЧТИ НИЩО! Последващата проверка в Гугъл даде същия резултат. Воден от опита със смяната на радиаторче на Голф 2 и подозренията ми относно цената на ремонта в сервиз реших, че все пак ще го сменя сам. Естествено не знаех какво ме чака....

От изписаното до тук искам да кажа следното-ако не сте подготвен добре технически, нямате необходимите инструменти и място където да извършите ремонта по-добре не се захващайте. Процедурата не е особено сложна, но не е за начинаещи. Надявам се написаното от мен да помогне на тези от Вас, които са пред дилемата „сам или в сервиз”, както и на тези които ще се „хванат на хорото”.

Като начало е добре да имате кратка справка с ЕТКА. Това ще Ви даде известна представа относно закрепването на таблото и др. детайли.

Добре би било да сте източили фреона от климатика с цел да разкачите спокойно целия блок на климатроника/парното. Поради факта, че установих това след като бях разглобил половината кола реших да опитам да свърша процедурата без да точа фреона и успях, но това е моя черта, за която доста приятели ме базикат. :gut:

Необходимите инструменти не са нито прекалено много, нито супер специални. Качвам снимка на използваните от мен, като оставям вратичка, че може да съм пропуснал някой като например лампа(за изненаданите- ЧУК НЯМА а свинските опашки заместват телта). :hilezh:

post-31953-1286570027.png

post-31953-1286570116.png

post-31953-1286570143.png

post-31953-1286570165.png

post-31953-1286570891.jpg

post-31953-1286570914.jpg

post-31953-1286570932.jpg

Редактирано от neon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало може да разкачите щуцерите на радиаторчето, които са направени с "модерни" бързи връзки post-31953-1286576046.jpgзакрепени с изпитаните "олд скуул" пружинни скоби широко използвани във VAG-групата. post-31953-1286576029.jpg Хубаво е да го направите когато МОТОРА Е ИЗСТИНАЛ, за да няма пара, писъци и мехури по ръцете. :hilezh:

Причината да не използвам бързите връзки беше, че не знаех на какъв принцип уплътняват и дали няма да имам проблеми при последващото им сглобяване. Ако сметнете за по-удачно пробвайте!

П.П. На снимката ще видите байпаса, който използвах. post-31953-1286571845.jpgСпоред мен е доста лесен за изпълнение, особенно ако спукването на радиаторчето се случи на път и има интензивно изтичане на антифриз. Единствения необходим инструмент са КЛЕЩИ.

Ще ви издам една "тайна"-радиаторчето е същото като вгражданото в Голф 2 близо 18 години преди да бъде произведена тази кола. :gut:

Следващото нещо, което би било добре да направите АКО СТЕ ИЗТОЧИЛИ ФРЕОНА е да разкачите радиатора на климатика от тръбите.post-31953-1286575433.jpg Тази връзка е покрита от пластмасов капак съединен посредством панти и щипка.

Както казах- аз забравих да го направя.

Развивате гайките държащи блока на парното от страна на двигателния отсек. Те са 4 броя, като 2 от тях се намират зад изолационното кече на щита на колата в което има прорезани отвори.post-31953-1286575448.jpgpost-31953-1286575483.jpg Другите 2 са под и над връзката на тръбите за климатика и са поставени диагонално (погледни по-горе).

post-31953-1286576015.jpg

Редактирано от neon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като разкачите гореописаните маркучи и развиете 4-те гайки се налага да отвиете още един болт, който ми отне около 30 мин. време да го открия! :flehan: Той се намира зад моторчето на чистачките, което е необходимо да демонтирате, за да имате достъп до него.

С това демонтажа от страна на моторния отсек приключва и може да се премине от страната на купето.

Утре ще продължа, че стана посред нощ!

post-31953-1286576535.jpg

post-31953-1286576551.jpg

post-31953-1286576566.jpg

Редактирано от neon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се демонтира радиаторчето е необходимо да се свали таблото, което се състои от 4 части, да се откачи кормилната колонка и да се разкачи тръбата зад таблото, която служи за негова основа и опора. Свалянето на кормилото би улеснило последващите операции,но не е задължително да се маха. Аз не го демонтирах, поради причината, че трябваше да местя колата. Важно е да знаете, че веднъж след като сте демонтирали Аематурното табло (уредите) НЕ ТРЯБВА ДА ОПИТВАТЕ ДА ЗАПАЛИТЕ КОЛАТА! Причината е в имобилайзера,който се намира в таблото и при неговото отсъствие колата не пали. Освен това има вероятност да "загуби" информацията от ключа и да се наложи последващото му обучаване. От ново качвам няколко схеми от ЕТКА с цел по-ясна представа за казаното:

post-31953-1286654758.pngpost-31953-1286654723.pngpost-31953-1286654702.pngpost-31953-1286654811.png

Според мен е необходимо и демонтирането на централната конзола, която минава и над тунела:

post-31953-1286654801.png

Като начало се демонтират капаците от 2-те страни на таблото:

post-31953-1286655177.jpgpost-31953-1286655272.jpg

Развивате всички болтове които се откриват под тях, като имайте предвид, че от шофьорската страна се намира бушонното табло (което не е необходимо да разкачвате :lol: ),а от дясно-буксата на лампата на жабката, която трябва да откачите:

post-31953-1286655474.jpg

Редактирано от neon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление форума има ограничение от 4,88МВ за прикачване на файлове, които достигнах с тези постове по темата, а имам още около 65 снимки за качване. Опитите ми да се свържа с модераторския екип засега не дават резултат..... Надявам се все пак да успея и да ми позволят да довърша темата......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така-продължаваме:

сваляме капаците и откачваме буксата за осветление на жабката:

021042774.jpg

развиваме всички болтове, които се намират и от двете страни и изваждаме пластасовите основи. Бушонното табло се прикрепва към пластмасовата основа освен с 2 болта и с 2 щипки.

След това се демонтират кората под кормилото, и жабката с прилежащата и част от кората, която се захваща по следния начин:

021042786.jpg

този болт е в нишата под ключа за фаровете

021042785.jpg

изтегляме кората напред, за да я откачим от тези щипки:

021042782.jpg

021042783.jpg

и откачваме буксите на ключа за светлините и реглаж на осветление и фарове:021042781.jpg

Изтегляме кората напред като я откачваме от щипките в предната част (по-нататък ще покажа и тяхна снимка)..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

демонтираме жабката-тя се закрепва по следния начин:

021042778.jpg021042777.jpg

Преминаваме към централната конзола (музиката и парното). Изваждате "хедюнит-а" какъвто и да е той, по начина по който сте го закрепили...

Отдолу се разкрива следната картинка:

021042770.jpgразвивате показаните рапидки.

Развивате тази рапидка и изтегляте пепелника...

021042772.jpg

откачвате буксите на запалката и осветлението на пепелника/нишата под него..

021042771.jpg

развивате рапидките които се показват след махането на пепелника (сори за кофти снимката)..

021042769.jpg

след което внимателно издърпвате декоративната пластмаса която служи като рамка около всички бутони и т.н. тя се държи на 2 щипки в горната си част..

021042768.jpg Те не е нужно да се демонтират. Аз естествено не знаех това и ги свалих. :rolleyes:

Издърпвате основата на конзолата напред и разкачвате буксите на климатроника. Спокойно-НЕ МОЖЕ ДА ГИ ОБЪРКАТЕ при монтажа след това. Направени са идиотоустойчиво.

021042767.jpg021042766.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега! Да продължа...

Не трябва да забравяме и да разкачим бутоните за отопление на задно стъкло, аварийни и т.н (зависи от това кой-какви екстри има).

021042765.jpg

След като махнете конзолата се откриват въздуховодите към челното стъкло и горната част на таблото...

Не е лошо да знаете за тези 2 рапидки, които държат таблото към тръбата под него.... При мен те са счупени. Вероятно при предишни опити за демонтаж.

021059300.jpg

Демонтирате светлинния датчик на климатика.. Аз не можах да разбера къде му е буксата и отрязах кабела (тъй като беше последното нещо преди да сваля таблото), но се оказа, че е направен интелигентно...стига да знаеш какво да търсиш. Сваляте декоративното капаче около датчика (примерно с права отверка) и развивате закрепващата го рапидка.

021042740.jpg

Изтеглате датчика и откачвате буксата която влиза в него..

021042739.jpg

021042738.jpg

Демонтирате таблото с километража и оботротомера. За по-голямо удобство може да демонтирате кормилото, но аз не го направих, защото не е задължително а и се налагаше да местя колата...Първо изтегляте декоративното капаче под уредите. Под него се откриват рапидките които трябва да развиете..

021042759.jpg

Ще ви бъде доста по-удобно ако демонтирате горната част на пластмасата около кормилната колонка. Това става чрез 2 рапидки в долната част (под кормилото)...

021042760.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като махнете пластмасата, развиете рапидките и избутате таблото (инструмрнтите) към вас, отзад се откриват буксите му, които трябва да откачите...

Оп! Забравил съм да го снимаааммм.... :rolleyes:

Развивате рапидките на въздуховода.. намират се под централната коонзола. Съответно в ляво и дясно.

021042742.jpg

021042741.jpg

Под "Жабката" се намира пасажерския еърбег. Той също е закрепен едновременно към таблото и тръбата и трябва да бъде откачен.

021042745.jpg

Развивате 2-та болта на планката на еърбег-а..

021042746.jpg

Разкачвате буксата (става с тънка отверка) и щипката която държи осигуряващия го колан.

021042744.jpg

Под еърбега има 2 болта коитодържат осигуряващата планка-не съм сигурен дали трябва да се демонтира, но аз го направих..

021042743.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като разкачите еърбег-а може да изтеглите останалата част от таблото към себе си и да го извадите от купето. Отдолу се открива тръбата която служи за основа на таблото и въздуховода за предното стъкло чиито рапидки преди това развихме..

021042737.jpg

бялата лента е уплътнение за дограма от микропореста гума, която залепих на място на стария дунапрен който се разпадна при свалянето.

Кабела, който се вижда че стърчи е от датчика който отрязах. :zustimm:

Необходимо е да демонтирате тръбата. Тя е закрепена с болтове към купето отстрани

021061627.jpg

с планка с 2 болта над табото с уредите

021042723.jpg

с 3 болта към кормилната колона (или по-точно колоната се държи с 3 болта за тръбата)

021042736.jpgПредните 2 болта на кормилото са с вътрешен шестограм.021042733.jpgдолния болт на кормилната колона има и функцията на дистанционна втулка. На нея лагерува кормилото за движението си във вертикална посока.

и с планка под централната конзола (при педала за газта).

021042751.jpg

След свалянето на болтовете изтегляте тръбата напред и изваждате въздуховода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следваща стъпка е да демонтирате "барчето" над тунела. Естествено може да го направите и преди това... Всичко е въпрос на преценка.

Сваляте кожата на скоростния лост. Това става с повдигането на долната и част от страна на ръчната нагоре с отверка. Трябва да внимавате на не счупите някоя от платините които я прикрепят или да одраскате нещо.

021061690.jpg

Изтегляте пластмасовия обръч, който е в основата на кожата към себе си, за да извадите водачите му от фиксиращите отвори в предната част.

021042756.jpg

Изваждате OBD буксата от леглото и като стискате закрепващите ушички в задната и част.

021042755.jpg021042754.jpg

Демонтирате капачето под ръчната спирачка, за да може да извадите барчето нагоре.Става като подпъхнете плоска отверка в горната му част.

021042753.jpg

Изваждате нагоре задния пепелник.Развивате и двете рапидки които се показват под пепелника.

Демонтирате подлакътника (ако имате такъв) като развиете шестограмния болт в основата му. Болта не се развива докрай! Трябва едновременно да издърпвате подлакътника нагоре и да развивате болта докато застопоряващата планка освободи основта на подлакътника.Мястото на болта (вътрешен шестограм) е обозначено на долната снимка със стрелка.

021042752.jpg

Развивате рапидките от страни на барчето, които го закрепват към тунела. Те са 4 броя (2 от страната на шофьора и 2 от другата). Трябва да свалите декоративнитв капачета с малка отверка например..

021042762.jpg021042761.jpgразвивате и махате барчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като демонтирате "барчето" трябва да извадите и въздуховодите на парното към краката на водача и пасажера. За целта...

....демонтирате планката от долния болт която държи централната конзола и развивате рапидката отбелязана на снимката до педала на газта...

021042751.jpg

021042749.jpgтук вече планката е махната

021042750.jpgизтегляте гумения уплътнител, който свързва въздуховодите за краката на возещите се отзад

021042763.jpg от страна на пасажера рапидка НЯМА, а на нейно място е поставена щипка. Тя фиксира декоративна пластмаса която покрива отвора под въздуховодда.Трябва да изтеглите пластмасата в посока на скоростния лост...

Демонтирате въздуховода от страната на шофьора с издърпване настрани.

Когато свалите въздуховода получавате достъп до МОДУЛА на ЕЪРБЕГ-а.

021042748.jpg

При мен той беше навлажнен и лампата на таблото започна да свети изведнъж без причина. В др. тема ще отделя тази процедура като отделна и ще обясня какво направих...

Разкачвате буксите, които биха пречили за вадене/отместване на блока на климатика. Аз демонтирах моторчето с цел да видя какъв достъп имам от там и до къде...... В случая отговора е -НИКАКЪВ! :) Затова и не обяснявам как се сваля.

Откачвате целия блок на парното/климатика от този водач..

021042721.jpg

....и го издърпвате колкото позволява към вас и надолу(в случай че не сте разкачили тръбите за фреон-а). Процедурата е малко трудна и изисква внимателно и дозирано усилие, за да не скъсате някоя от тръбите на климатика(които са алуминиеви) и да стане по-лошо.

Необходимо е да изтеглите блока толкова към вас, колкото да позволи изваждането на радиаторчето като се прецени и дължината на щуцерите му.

021099880.jpg Ето го коп...то! :blink: Развивате показаните рапидки и внимателно го изтегляте нагоре...

021042713.jpg...след което го изхвърляте на земята. Ако сте много нервни може да го ритате, скачате в/у него и т.н.

021042714.jpg ЧЕСТИТО! :gut: Тъкмо стигнахте до средата! До тук беше лесното-сега трябва да го сглобите. :) Всичко е наобратно.

НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ДА ПОДСУШИТЕ АНТИФРИЗА КОЙТО СЕ Е СЪБРАЛ ТАМ!

П.П. Ако накрая не останат части значи не сте изпълнили операцията правилно!

021042789.jpg при мен артисаха само тия, но така или иначе 2 щипки бяха счупени, а тая пласмаса...нямам идея от къде е! :gut: Но и да знам едва ли ще разглобя пак нещо заради нея.

Пишейки тази тема вече 10-12 дена след като приключих сагата с ремонта вероятно съм пропуснал някой неща. Други вероятно не съм направил правилно, а трети-откровенно грешно в хода на работата. Ако някой колега може да даде съвет как може да стане по-правилно и лесно нека да го напише тук. Не смятам, че моят вариант е единствен или най-удачен, но....от мен-толкова. :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тази бялата пластмаса, е част от осветлението на пепелника. Намира се тук

021042771.jpg

Тя свързва това другото бялото, където е лампичката за осветлението, и запалката и провежда светлината от лампичката към оранжевото обръче около запалката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Към автора:

Колега да те питам , за клапите в краката, където стоят моторчето за топло студено, за горе долу, и средата, лесно ли ги свали и можеш ли да ги свалиш само тях без да сваляш таблото?

Иначе браво за труда, по добре сам от колко някой друг да ти го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Целия блок на парното е едно цяло. В случая клапи не съм разглобявал,но предполагам, че за да се демонтират трябва да се извади блока на отоплението и да се разглоби. Друг вариант е да се свали централната конзола само и да се демонтира въздуховода под нея.От там мисля, че е възможен достъпа до клапите. Явно пак ще се наложи да го правя, тъй като при подсушаването на изтеклия антифриз съм наранил гадния дунапрен залепен в/у клапите и те прогресивно се разпадат вече повече от половин година обилно засипвайки ме с частици от себе си. Въпрос на време е кога ще изтрещя и ще го направя както си знам.

П.П.Проблема е,че съм с 3 коли и ПОСТОЯННО има какво да правя по някоя. :) Сериозно обмислям вариант да ги редуцирам до 2бр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колега, поздравления и благодарности за темата! Много полезна е и мисля че ще помогне на много хора!

В момента я чета защото съм се захванал с тапициране на клапите. Все още не съм успял да демонтирам блока на климатроника.

Според теб за ремонта на клапите необходимо ли е източване на фреона/антифриза?

Мислиш ли, че блока на климатроника може да бъде свален без демонтаж на голямото табло, а само със сваляне на централната конзола и тунела?

Благодаря предварително за съдействието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Колега няма такава тема!Така подробно обяснена с снимки и т.н.! ЕТО ТАКА ТРЯБВА ДА БЪДАТ КАЧВАНИ ВСИЧКИ ТЕМИ. Благодарности на колегата. :flehan:

Редактирано от bacatdi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Браво колега, малко са смелчагите за тази процедура. Тази операция съм я правил 3 пъти с голф 2 , 2 пъти през 3 седмици с голф 3, а сега май ми предстои и с поредната ми кола А3. Понеже не видях в обясненията ( може да съм го пропуснал ) мога да отбележа един пропуск. Така и така е било разглобено всичко хубаво е да се оправят клапите за насочване на въздушната струя и топло студено - също като голф 3 така и ауди а3 са направени с едни метални клапи на дупки покрити с дунапрен който изгаря и излиза през решетките в купето. Аз лично го оправих този проблем като върху старата клапа нитовах нова ламарина- за да не изгаря повече. Резултата е нямам думи - няма такова парно. :)

      Искам да те питам на Аудито централния блок кадето е радиатора и клапите не се ли отделя със метални скоби от другата част кадето е радиатора на климата? На голфа беше така и не ми се наложи да точа фреона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...