Jump to content

Смяна на радиаторче на парно А3


neon

Recommended Posts

  • 7 months later...

Темата е супер наистина. :verweis:

Ако някой е минал по този път или самият автор дали може да уточнят,  двата радиатора - за климатика и парното дали са в един блок ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

А някой да знае нещо по-специфично при демонтирането на подлакътника. Развивам не докрай шестограма, който се достига след като се махне пепелника, но подлакътника не помръдва. Подръпвам и поклащам, но цялата кола се клати, а подлакътника стои като заварен. Освен тази тема, друго не можах да намеря за подлакътника. На мен зора ми е контролния модул на еърбега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Значи, наложи ми се смяна само че на радиаторчето на климатика, което се нарича изпарител.

Операцията е същата, но не се налага сваляне на кормилната колона и носещата тръба. Реално те са в един съединен модул, с парното но се разделят и може да се свали само като се свали таблото и горната кора.

По късно днес ще кача снимките защото е голям купон :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самият блок на изпарителя е едно цяло с блока на вентилатора. Закрепен е с два винта които са при връзката с тръбите в двигателния отсек, която е и някакъв клапан ако се не лъжа.

Болтовете се развиват от там, и отделно са рапидни към пласмасовата кутия. Към блока за парното е закрепено със пружинни ламаринки които лесно се слагат/махат. В общи линии, процедурата е в пъти по лесна от смяната на радиатора на парното. Казвам го защото преди да се захвана, 3 ма сервизни майстори само при споменаването на тази дейност се хванаха за главите че било 3 дена работа и минимум 250 лв труд само. Ами не е 3 дена, аз го направих за един ден- разглобяване и сглобяване + тичане за радиатора. Иначе за парите не коментирам. :stupid:

Който не е схванат в ръцете и има смелост да действа, че в тази жега не се търпи :hilezh:

 

 

 

IMG_20150825_160301.jpg

 

 

 

 

 

 

IMG_20150825_160308.jpg

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Здравейте,

нудая се от СПЕШНА ПОМОЩ, вмомента извършам тази операция с таблото, интересува ме наложително ли е да се източва фреона или може и без да се бара той. И ако трябва, в сервиз ли трябва да се направи или мога и сам?

Моля ви отговорете ми спешно, понеже колата е разколачена от снощи и нз дали да продължавам.

телефона ми е 0877001235

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично не е задължително, а и като се замисля, няма как климатиджията да ти запази фреона докато си смениш радиаторчето. Просто ще изфиряса в въздуха едни 80 лв.

Иначе фреона е газ и се намира под налягане, няма как да го източиш ако нямаш съответната машина, с която обратно да го върнеш. Поне на мен не ми е известно, де.

Разглябяй смело и задели едни 80 кинта за пълнене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достраша ме и я сглобих наново, защото щях да остана без кола. Чувал съм за случаи където има зверски изгаряния от фреон и непосмях... При мен няма течове а само последиците от изхвърчащия дунапрен през духалките... (не духа топло). Взех и радиаторче да го сменя понеже така и така ще я отварям но нито радиаторчето, нито до клапите имах достъп. Стигнах до демонтирането на пасажерския аербег и по натаък непосмях заради този фреон, понеже в тази тема никаде не пише трябва ли не трябва ли. Автора е написал само че забравил да го източи и не е съвсем ясно какво следва ако не се източи.

Моля, кажете ми какъв е най-прекия път да стигна до тези клапи и да ги облека да задуха най-сетне това парно както си трябва? И също така искам да разбера дали това радиаторче е запушено, да знам дали е належаща смяната му.

Ако има някой от Варна който е правил процедурата и е наясно как става моля да се свърже със мен, ще си заплатя каквото е нужно.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Темата е стара, но да попитам колегата, който си е направил страхотен труд да снима всичко. Какъв е този светлинен датчик за климатика? Не мисля че има такъв. Възможно е да е сензор за автоматично вкл. на фаровете или сензор за дъжд, но това при по новите коли. Не съм отварял това капаче, а ми предстои сваляне на таблото заради дунапренчетата които летят почти винаги от отворите на въздуховодите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът е на таблото и е с обикновена букса. Няма да ти създаде усложнение при свалянето. Само си подготви къса отвертка, защото е близо до стъклото и е кофти за отвиване винтчето. Ако искаш да разбереш повече за датчика, потърси в гугъл, потърси дали има такава тема във форума или пусни нова. Най-простото обяснение е, че датчикът следи колко силно пече слънцето и според това определя силата на вентилатора на климатика.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Много полезна тема бих се заел но трябва място ,време и търпение което аз нямам 😄 При мен се разхвърчаха дунапрените ясно е ,че няма да има парно зимата но сега идва лято и климатроника изобщо не духа студено сигурно заради липса на фреон . Въпроса ми е дали ако заредя системата ще избутам поне лятото на климатик 🤔 Зимата ясно ,че ще се прави но ме интересува имали кадърен майстор в Бургас и региона? Във бранша със авточасти съм и всички ги гледам как ходят с кофата лепило после заради изпочупени щипки и как остава по шепа болтове 😐 Въпроса е ,че ще са дават 150лв+ но не искам да го направят некадърно да ми надраскат таблото или после да скърца или пък чух ,че лепят картон на клапите  😄 Като ще се дават пари искаме качество нищо ,че колата е дърта .😐 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, tal1banko написа:

ако заредя системата ще избутам поне лятото на климатик

Тц, не ста`а, освен ако първо не изолираш радиаторчето, като му извадиш двата маркуча, съединиш ги с коляно и чак тогава зареждаш фреон, АКО има нужда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/7/2021 at 8:25 PM, tal1banko said:

Зимата ясно ,че ще се прави ............................... всички ги гледам как ходят с кофата лепило после заради изпочупени щипки 

Ето защо се прави лятото, докато е  топло и пластмасата не е толкова крехка :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

много доба разработена тема!Браво колега....благодарение на такива хора ...маниаците дето обичат да "човъркат" по колите си ще го направят както трябва!Много Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...