Jump to content

Обезвъздушаване на охладителна система


Kompresor

Recommended Posts

Колеги направих парното, и започнах да се уча да обезвъздушавам, да си призная не знаех как се прави. Според разсъжденията ми, запалих колата, и отворих маркуча на парното, от който радиаторчето връща антифриза и започнах да чакам да потече антифриз от там и да го затворя, обаче то течеше помалко. Оставих я да изстине малко пак слязох, след поредни опити неуспешни да тръгне парното антифриза свърши и започнах с вода.....Затворих маркучите, отворих капачката на казанчето и я оставих да се самообезвъздушава, първо върна , преля, след това спадна, долях, и заспа на едно положение. Обаче парно не дойде......Отворих отново втория маркуч на парното , леко го откръцнах и подадох газ с лявата ръка, докато струята не ме опари както трябва :rolleyes: влязох вътре и имаше топлина...еврика...направих го няколко пъти и парното се позасили, обаче имам съмнения че може и по горещо да духа. Кажете ми или ми дайте съвет ако не правя нещо както трябва!!! Това обезвъздушаване сигурно е много лесно, обаче не съм го правил и ми е много непонятно. Чета теми, един казва с отворена капачка друг със затворена....обърках се, честно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливаш си антифриза (и вода разбира се) докато съдът се напълни до означението не до горе. Палиш колата,пускаш парното на макс,капачката може да е отворена не е проблем и чакаш хубаво да загрее колата за да отвори термостата и да завърти водата. По принцип на Б3 съм сигурен за този начин на обезвъздушаване.На Б4 мисля е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушава се при затворена капачка.

Палиш на място - да загрее - да включат перките.

После да истине и доливаш до където трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,няма защо да правиш кой знае какви магии,за да обезвъздушиш системата на Б4,те германците са помислили за всичко.Системата е така направена,че се самообезвъздушава.Единствено въздух може да остане в радиаторчето на парното и затова е предвидена пробка за ръчно обезвъздушаване в най-високата точка на системата-маркуча на парното от радиаторчето.За целта:

-пълниш системата и казанчето с антифриз

-затваряш казанчето и палиш колата

-оставяш я да работи на място докато ти отвори термостата/познава се по загряването на долния маркуч на водния ти радиатор/

-чакаш да ти включи и изключи перката на вентилатора поне един път

-при отворен термостат внимателно отваряш малко пробката за ръчно обезвъздушаване и оставяш да излиза оттам антифриз и въздух до момента,когато мехурчетата изчезнат

-после затваряш пробката,гасиш колата и я оставяш да изстине

-проверяваш нивото на антифриз в казанчето и при нужда доливаш

Това е всичко.После караш и се кефиш на яко парно/при добре обезвъздушена система и оправени клапи,в купето става баня и може да се кара по къс ръкав дори зимата/ :rolleyes:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я обезвъздушавам ( ако съм бил източил целия антифриз ) по следния начин . Откачвам от тройника на главата маркуча , който отива в радиатора и започвам да го пълня с антифриз и по някое време антифриза се показва в разширителния съд , закачвам си маркуча на тройника , пълня разширителния съд с антифриз до горе , отвивам пробката за обезвъздушаване на маркуча на парното и започвам да надувам с уста през казанчето :rolleyes: Нивото в разширителния съд започва да спада , аз пак доливам и така докато спре да пада нивото , после стискам малко маркучите на радиатора да спадне още малко и паля , без да завивам капачката . Пускам парното да духа топло , отвивам пак пробката за обезвъздушаване и като спре да излиза въздух от там завивам пробката и завивам капачката на казанчето . Подавам и малко газ докъм 2000 оборота и през малкото маркуче от радиатора започва за гони въздуха в казанчето . По някое време се пуска и перката ( колата загрява ) , качвам се и я карам няколко километра да се обезвъздуши хубаво и ако е необходимо после доливам малко антифриз .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аха благодаря ви колеги

само че имам проблем- там където трябва да имам пробка тя е счупена и е напълнена със POXIPOL и процеса се усложнява, правя го обаче частта със ползването на пробката я правя като вадя маркуча и явно там не мога да обезвъздуша напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай да не вадиш целия маркуч от радиаторчето ами само леко да го извадиш от единия край , мисля че пробката беше на входящия маркуч , извади леко него .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пробката е на изходящия маркуч, лекичко откръцвам само маркуча и като подам газ струята вода зачестява, и го затварям в момента в който преценя че излиза вода а не мехурчета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушава се при затворена капачка.

Палиш на място - да загрее - да включат перките.

После да истине и доливаш до където трябва.

[/quote

Абсолютно точно колега! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като съм сменял антифриза и на Б3-та и на купето никога съм нямал такива драми относно обезвъздушаването на системата.Даже и нямам пробка на маркуча за парното.Колегата alexvan e описал кратко,точно и ясно процедурата.Ебаси драмите с това обезвъздушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, колега затова е форум за да се учим нали, като не разбирам какво да направя освен да питам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, колега затова е форум за да се учим нали, като не разбирам какво да направя освен да питам....

:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сменях едно съединение,в което влиза маркуча от парното и е забито отзад на главата.След това се приготвих да обезвъздушавам,но пък се оказа,че няма нужда. :) Иначе при мен също има пробка на маркуча на парното и оттам се изпуска въздуха,ако има такъв в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда, понеже радиаторчето на парното е в по-висока точка от този щуцер и налягането го избутва.

Беше звънял, но имах клиенти, да не ме зарадваш с теч на бензин, случайно? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда, понеже радиаторчето на парното е в по-висока точка от този щуцер и налягането го избутва.

Беше звънял, но имах клиенти, да не ме зарадваш с теч на бензин, случайно? :hilezh:

И аз така помислих,но още не мога да си обясня защо при предишната смяна на един маркуч,който влиза в блока,и се пада доста по-долу от въпросното съединие се наложи обезвъздушаване тогава..А изненадата съм я оставил за по-нататъка..по Коледа и Нова година.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушава се при затворена капачка.

Палиш на място - да загрее - да включат перките.

После да истине и доливаш до където трябва.

По същия начин го направих и аз.Парното,да чукна на дърво, е много добро и си топли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колеги имам теч от обезвъздушаващото маркуче на казанчето - при мястото, където е щуцерът на самото казанче. То е с някаква особена скоба, как да го отремонтирам? Става ли с обикновена с болт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 То е с някаква особена скоба, как да го отремонтирам?

По-добре смени маркуча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно това питах - понеже е някаква особена скоба (без болт), дали няма да наруша нещо, ако сложа такава с болт :) Но си отговорих на въпроса с ваша помощ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая без болта скоба е оригиналната от завода. Явно и е дошло времето да отърве (всъщност, мойто Б4 беше със същите скоби на казанчето за хидравлична течност и беше омазала яко от тях) и протекло от там. Сменяваш си спокойно с обикновена скоба с болтче, но внимаваш да не пренатегнеш, че щуцера от радиаторчето е пластмасов и може да се пукне. Аз лично щях да стегна на загрял двигател, после да си преспя една нощ и на сутринта да си дозатегна ако подлизва така, че да не го прави повече :) След още една почивка на двигателя да охлади нещата си проличават :) Другия вариянт е да завиваш директно на студено :) Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...