Jump to content

Центровка АЕЛ


mshbul

Recommended Posts

Здравейте,

Гледах си центровката на АЕЛ и имам няколко въпроса към по-разбиращите колеги.

1. Защо ми играе графиката на TDI timing - между 60 и 70 градуса.

на канал 4 също играе 3,8-5,2 градуса.

2. Имам доста предварение, като се вижда - това какви негативи има за мотора?

3. Някой знае ли дали на канал 7 и в тайминга температурата на горивото се взима от един и същи датчик, защото при мен дава големи разлики и много високи стойности в графиката за тайминга. На канал 7 е реалистично показанието - 45-84 гр съм виждал.

post-17750-1291228855.jpg

post-17750-1291228618.jpg

post-17750-1291228608.jpg

post-17750-1291228608.jpg

post-17750-1291228618.jpg

post-17750-1291228855.jpg

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Гледах си центровката на АЕЛ и имам няколко въпроса към по-разбиращите колеги.

1. Защо ми играе графиката на TDI timing - между 60 и 70 градуса.

на канал 4 също играе 3,8-5,2 градуса.

2. Имам доста предварение, като се вижда - това какви негативи има за мотора?

3. Някой знае ли дали на канал 7 и в тайминга температурата на горивото се взима от един и същи датчик, защото при мен дава големи разлики и много високи стойности в графиката за тайминга. На канал 7 е реалистично показанието - 45-84 гр съм виждал.

post-17750-1291228855.jpg

post-17750-1291228618.jpg

Нормално е, тайминга да играе в този диапазон, за мен, стойноста от 65 тайминг е най добрата за добро изгаряне на горивото, но при теб температурният датчик на горивото е за смяна, защото тези стойности които подава на ЕКУто, са неподходящи и затова центровката ти не е в границите на нормалното...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съдействието.

Обърна ли внимание, че на канал 7 дава реалистични стойности за температурата? Дали е същия датчик? Ако е същия значи е в ред.

Освен това и на канал 4 има много предварение - като за студен двигател - само тогава очакваната стойност е близка до реалната, после вече очаваната става под 1.

Аз и без това искам предварение, защото май не пали добре в студ. Но дали не се уврежда мотора така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смени си темп. датчик на горивото :steinigung:

На канал 7 от този датчик ли взима стойност? Там е по-нормална стойността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На канал 7 от този датчик ли взима стойност? Там е по-нормална стойността.

Точно от този датчик взема стойноста, но датчикът ти е за смяна....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

аз си оправих предварението и ми зацепиха ремъка на нафтовата помпа както трябва и сега пали без проблем в студъ,двигателя е по-тих и тн и тн

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си оправих предварението и ми зацепиха ремъка на нафтовата помпа както трябва и сега пали без проблем в студъ,двигателя е по-тих и тн и тн

На колко тайминг е сега, защото 65 е много, изгаряло по-добре горивото дрън дрън, че и чипове се салага да прави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и от други хора съм чувал, че АЕЛ се слагал на по-голямо предварение от АФН.

Освен това, ако приемем, че е 80 гр температурата на горивото си е под зелената линия.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко тайминг е сега, защото 65 е много, изгаряло по-добре горивото дрън дрън, че и чипове се салага да прави

Колега, ще те помоля като не разбираш от нещо да не се месиш и заблуждаваш хората... Това е доказано с години и ако искаш може да попиташ и други като ifidik например и да се образоваш, за да не подвеждаш хората... И ако можеш да помогнеш на някого го направи, а недей да сереш на хората по темите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и от други хора съм чувал, че АЕЛ се слагал на по-голямо предварение от АФН.

Освен това, ако приемем, че е 80 гр температурата на горивото си е под зелената линия.

Аз затова те попитах на колко е сега, всички тди с роторна помпа когато се прекали с предварението се влошава работата на празен ход и паленето на студено, защото се променя продължителността на впръскване, дизелите без компютърно управление затова си дигат оборотите на празен ход при увеличаване на предварението до определена граница. Занимавам се с дизели много преди да се появят тези с компютърно управление. На 4-ти канал компютъра ти иска 0.7 BTDC това отговаря приблизително на средната линия от графиката. Най-добре е ако можеш от адаптация да дигнеш исканото предварение на 0.9 BTDC и получаванато предварение да е толкова това е перфектния вариянт за добра работа, добро изгаряне и за лесно палене.

Редактирано от Zinoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук са писали двама души. Този когото си питал не знае.

Аз съм другият и съм писал, че моето е 65. Ти на колко смяташ, че трябва да е на АЕЛ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук са писали двама души. Този когото си питал не знае.

Аз съм другият и съм писал, че моето е 65. Ти на колко смяташ, че трябва да е на АЕЛ?

Зависи на каква температура на горивото гледаш на 140 някъде към 50, най-добре по средата между синята и зелената линия. Зависи и от други неща - налягане на отваряне на дюзи дали е колкото е фабрично и от помпата също.

Редактирано от Zinoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи на каква температура на горивото гледаш на 140 някъде към 50, най-добре по средата между синята и зелената линия. Зависи и от други неща - налягане на отваряне на дюзи дали е колкото е фабрично и от помпата също.

Това 140 по фаренхайт ли го броиш?

Съмнявам се да е по фаренхайт, защото на същия екран температурата на антифриза е по целзий.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес гледах 1 АФН.

На екрана за центровка даваше температура на горивото - 101.

Това ако са по фаренхайт са 38гр. по целзий.

Веднага след това отидох на канал 7 и там беше не 38, а 26 гр.

Това го пиша в продължение на съмненията ми, че тази стойност в графиката за центровката е температура по фаренхайт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Чеки да вдигнеме малко темата :blink: .

Здр, колеги. Интересува ме до какви трябва да докарам стойноистите за да може да се каже, че центровката е правилна ?

Моята помпа беше яко в предварение:

post-33402-0-01568200-1343652778_thumb.j

След като мръднах помпата малко я докарах до:

post-33402-0-92163800-1343652820_thumb.j post-33402-0-75767900-1343652856_thumb.j post-33402-0-02406700-1343652861_thumb.j

Нямам никаква идея тия стойности какво значат, моля за помощ. Кажете какво на кои канали да гледам и как се коригира.

Колата: А6 АЕЛ '96.

Благодарско! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както си я направил (на синята линия) я дават по документ ...

С повечко предварение ги правят чипосаните АЕЛ-и - на зелената линия или малко под нея

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тя играеше и скачаше ту над зелената, ту падаша под червената. А това дето съм го "направил" стана от първия път и повече не съм пипал. Мога да я върна съвсем леко за да стане както казваш, но ме интересуваха стойностите по каналите какви трябва да са. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам, че трябва още малко предварение. Да е така, че авансаторът да не се задейства при загрял двигател. Това значи да е към зелената линия.

Но е по-добре да настройваш по канал 4 - гледаш да не мърда авансатора над 10 и да не ти е над 3 аванса. Съвсем по малко от време на време да мърда над 4,7%, което значи, че си на точната граница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета. Утре ще пробвам.

:bia:

ПС. Но как се коригират данните на 4ти канал?

Редактирано от Blagoy Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върнах помпата 0.1мм и се получи това:

post-33402-0-47332600-1343720906_thumb.j

1000rpm sett. :

post-33402-0-73800800-1343720739_thumb.j

1200rpm sett. :

post-33402-0-99958000-1343720743_thumb.j

Може би не я "мърдам" правилно ? Аз отвивам 4те болта държащи помпата и действам. Четох, че може и зъбното колело да се мести за по-финна настройка, но маховика пречи. На него има 4 дупки, но не мога да видя зад тях какво има.

За сега ще я карам така, все пак е по-добре от преди. Ако имате идеи...споделяйте.

Благодаря за съветите !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай още малко в същата посока така че авансаторът да падне под 10%.

Цялата помпа или само колелото ?

И така няма ли да се върне пак на предварение както беше ?

A btw това на запален двг ли се прави ? Че аз досега го "целя" на изгасен двг.

Редактирано от Blagoy Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...