Jump to content

Центровка АЕЛ


mshbul

Recommended Posts

Цялата помпа или само колелото ?

И така няма ли да се върне пак на предварение както беше ?

A btw това на запален двг ли се прави ? Че аз досега го "целя" на изгасен двг.

Колега, ама май ти нямаш никаква представа от центровки... Как ще правиш центровка на тоя мотор, когато е загасен... :gruebel:

Я по добре отиди някъде да ти я направят и така като гледам си от София, що не скокнеш до колегата buzzi-Пепи... той е човека, който ще ти я центрова перфектно... B) поне на мене той единствено я направи перфектно и отдели не малко време за да я направи така както трябва...

Редактирано от Миркоо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ама май ти нямаш никаква представа от центровки... Как ще правиш центровка на тоя мотор, когато е загасен...

За първото си абсолютно прав. А колкото до вторто - всичко направено досега е на загасен двг.

Добре знам къде се намира колеата buzzi (правил ми е спирачките :bia: ), но искам да се науча и на нещо ново. Все пак смятах, че това е технически форум и ще намеря нужната информация за данните и процеса. Сега имам съм си вкъщи и имам време, разполагам с кабел, компютър и инструменти. То е най-лесно е да някой друг да свърши работата.

Благодаря на колеги за съветите до тук. Каквото ме интересува ще търся по други форуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък много бързо се обиди.

Аз правя по следния начин - ако не намеря информация и не съм сигурен, че ще се справя сам, отивам при някого да го направи и внимавам какво прави по 2 причини - да не развали нещо и да видя как се прави. И след това в повечето случаи мога и сам.

Не е толкова сложно, ама все пак трябва да имаш някаква представа как работят тези мотори, за да си по-наясно какво правиш и защо. С писане малко трудно се обяснява от нулата как се прави нещо такова. Освен това рискуваш някой, който не е чак толкова запознат да те заблуди.

Сега за въпроса. Аз ти казвам как по принцип трябва да настроиш предварението, а ако е било така и ти не искаш да е с толкова предварение, това си е друг въпрос.

Най-добре развий 3- те болта и остави стегнат само най-лесния, палиш мотора, пускаш софтуера и като изкараш канал 4 разхлабваш 4-тия болт(гайка) и мътрдаш полека помпата като си подлагаш с някоя по-дебела отвертка или длето и внимаваш къде подпираш да не счупиш нещо.Мърдаш полека и гледаш как са показанията. Мисля, че към мотора отиваше на предварение. Реално трябва да се завърди самата помпа, не да се премести встрани. Ако няма достатъчно ход(мисля, че ще има, защото малко ти трябва) трябва да се развие голямата гайка на шайбата на разпределителния вал, но това е на загасен мотор - разхлабваш, мърдаш, стягаш и палиш да видиш как е.

Повече от това не мога да обясня.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък много бързо се обиди.

Аз правя по следния начин - ако не намеря информация и не съм сигурен, че ще се справя сам, отивам при някого да го направи и внимавам какво прави по 2 причини - да не развали нещо и да видя как се прави. И след това в повечето случаи мога и сам.

Не е толкова сложно, ама все пак трябва да имаш някаква представа как работят тези мотори, за да си по-наясно какво правиш и защо. С писане малко трудно се обяснява от нулата как се прави нещо такова. Освен това рискуваш някой, който не е чак толкова запознат да те заблуди.

Сега за въпроса. Аз ти казвам как по принцип трябва да настроиш предварението, а ако е било така и ти не искаш да е с толкова предварение, това си е друг въпрос.

Най-добре развий 3- те болта и остави стегнат само най-лесния, палиш мотора, пускаш софтуера и като изкараш канал 4 разхлабваш 4-тия болт(гайка) и мътрдаш полека помпата като си подлагаш с някоя по-дебела отвертка или длето и внимаваш къде подпираш да не счупиш нещо.Мърдаш полека и гледаш как са показанията. Мисля, че към мотора отиваше на предварение. Реално трябва да се завърди самата помпа, не да се премести встрани. Ако няма достатъчно ход(мисля, че ще има, защото малко ти трябва) трябва да се развие голямата гайка на шайбата на разпределителния вал, но това е на загасен мотор - разхлабваш, мърдаш, стягаш и палиш да видиш как е.

Повече от това не мога да обясня.

Ни най-малко не съм се обидил. Даже съм благодарен, че (в повечето случаи от теб) получих насоки. След последното обяснение вече мисля, че ще се справя и по-добре !

:bia:

Ако има напредък в + посока ще "постна". B)

Редактирано от Blagoy Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Я да ъпнеме темата малко !
Искам да попитам как да вдигна леко тихите обороти, защато ми се струва че са ниски....около 760-780 са. Това през адаптацията ли става (кой канал, каква стойност...) или с местене на плочката на някъде ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не помня надписа, най-дясното в средата бутонче и после мисля на 2-ри канал. Увеличи с 1-2 единици и виж как ще е. Аз моите съм ги вдигнал с 2 едници, че иначе вибрира.

 

Забравих отново да напомня на всички четящи, че двамата "най-разбиращи" Жоро и Мишо ми казаха, че не може на този мотор. Това и още други простотии ме амбицираха да започна да се занимавам и да чета, омръзна ми да ме пързалят и дерат.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ме амбицираха да започна да се занимавам и да чета, омръзна ми да ме пързалят и дерат.

 +1

Тумороу ако остане време ще пробвам.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

...скоро никой не е писал,но за да не пускам нова тема....интересува ме,  промяна (корекция) оборотите на празен ход ,трябва да се направи адаптация,а за да ти отвори прозореца,се изисква логване...,та от къде мога да разбера цифрите(кода) за промяна(адаптация) на оборотите на празен ход,примерно....за ААТ мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с АЕЛ ския пробвах,не стана,но съм с някаква руска ВАСЯ,щото VCSD-Lite(изтеглена от Ross-Tec) ,освен чистене на грешки,друго не ми дава да правя....

ще пробвам с 12233....Мишо,къде мога да намеря и др.такива логове,конкретно за ААТ?

Редактирано от sashocos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес диагностицирах... ;) ,мотора...с Вагком, аванса(предварението) е 40-45,но fuel temp.,както и на Мишо в откриващия пост ,въобще не влиза в скалата,....стойноста (на деветия прозорец в базовите настройки) е 255,при загрял мотор,което е нереално..

Явно и на мойта помпа и е заминал темп. датчик.Та някой сменял ли е този датчик и от къде може да се купи НОВ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го сменяй, няма да се промени. Аз го смених и досега не съм видял АЕЛ или ААТ с нормална температура на графиката.

Има нещо, което не знаем.

 

Има и други варианти - наистина да е висока - заради повреден клапан на филтъра или запушена тръбичка за обратна нафта.

 

На канал 7 колко ти я дава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

А дали темп.на нафтата не е наистина висока,щото в резервоара имаме по 10л.нафта ,която като направи три врътки през ре-циркулационния кръг и земе та кипне.....трябва да гледам някой път на пълен резервоар....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж на по-пълен как ще е.

Освен това нафтата вдига температура на дълъг път лятото. За 10-20км едва ли ще вдигне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

От 2/3 месец се е.аваме с един АЕЛ, на приятел. (да съм точен от 5/6години ама за изминалите няколко месеца я разколачваме всяка събота и неделя)
Та, проблема и е че НЕ върни, пуши и тресе на ПХ. 
Започнах с проверка през ваг- ком на центровката, стойностите бяха 3 гр след ГМТ, докарах ме ги на 1гр. Не вървенето и мудноста останаха и при 1гр след ГМТ. Ама започна да пали студена по трудно, и я върнахме в старото положение, това става пред 2 месеца.
След това изолирахме ЕГР, ревизия на уестгейт, почистване на нагар от всмукателя, чистене на кулер, махане на катализаторите. Колата се отпуше и остана само тресенето на ПХ, Вече надува нормално, преди правеше 0,3 при 3000об. 
Преди няколко седмици, я разколачихме напълно (ангренажа) за да я докараме на белези както е по книга, защото все я правиха с маркер и колата започна да върни добре също и пуше по малко. ОБАЧЕ тресенето остана, идеята за разколачването беше да се направи както трябва центровката и да се види тресенето ще намелеели, тресенето остана. Вчера и днес отново се забавлявахме, този път направихме зацепването с планка на вала и колата май заработи по добре, + смяна на повдигачи, че нещо се разтрака от толкова много пипане :wall: 

Въпросите са ми
1- Защо на тези аудита (АЕЛ) ГНП то се зацепва с 1 зъб предварение? Няколко АЕЛ сме правили и всички палят с 1 зъб предварение, на белег НЕ пали. 
2- Ако може да ми напишете/ снимате стойностите по каталог, предварение/закъсние, количество гориво, обороти, Т гориво и авансатор.

ПП- оборотите на ПХ са около 760об, и колата НЕ е с маслени тампони. Тампони ще се купят, само преди това да я докараме от към работа на мотора.   

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как, горе пише нещо за качване на оборотите, ама не го разбрах. Ако го има в схема със снимки ще е най- добре. Имам VCDS- lite. 

Редактирано от krisaleks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не прекаляваш ли, тук да не са онлайн курсове със снимки.

 

рови из форумите и ще намериш информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм казал ти да ми го снимаш, а ориентировъчна снимка или някой клип, нещо което да ме ориентира.
Намерих нужното, сега остава да закача колата. 
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Моля който го е правил да каже с какво отвивате четвъртия болт на помпата, за да се разхлаби за центровка, този отвътре, между помпата и двигателя. Някъде пише шестогран, другаде еврейска звезда, а проблем е, че не се и вижда нищо. Какъв размер е шестограна или каквото е там друго за този болт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

 Набива се с чук нормална вложка 7мм. или се купува комплект  тристенни вложки за ГНП-та Бош.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

ГНП-то оригинално мисля че й слагтат един тристенен болт отгоре за отвиване, и такава си бях купил навремето за същата помпа, но на двигателя, който се монтира на Волво. Благодаря, ще пробвам с нея. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...