Jump to content

Смяна на свещи


Recommended Posts

Здравейте колеги, бих искал да споделя една манипулация по колата си. Тъй като се разрових в БГ нета и почти нищо конкретно не открих за силата с която трябва да се стягат свещите на 1.8Т двигателите, се наложи да потърся отговора при авто-майсторите. И така - да открием заедно за какво става дума:

Първо се сваля декоративния капак (за онези които мислят че всичко им е наред, моля да проверят състоянието на 3-те гумички които са на самия капак и го центрират към главата на двигателя, както и 3-те щипки които го крепят - ето за тези става дума http://www.ecstuning.com/Audi-B5_A4-Quattro-1.8T/Engine/View_All/ES5366/ )

Така би трябало да изглежда началото:

snc00137g.jpg

Това което ще ви трябва са - динамометричен ключ, к-кт шестограми, плоска отверка, луфтомерни пластини, глух ключ (гедоре) 16мм за свещи, етилацетат или някакъв разтоврител (спирт) и разбира се свещи.

snc00138x.jpg

В моя случай съм се спрял на NGK PFR6Q, но онези които са любители на BERU, CHAMPION, BOSCH и т.н. са в правото си да сложат каквото им харесва. Колегите които са с чип, съответно трябва да си подберат свещи с по-голямо топлинно чило - например BKR7E.

Процедурата започва с "отключване" на всички конектори от бобините. Това става с помощта на плоска отверка. Повдига се металната скоба (виж снимката)

snc00139u.jpg

Следва изваждане на конектора (същото важи и за останалите 3 бр.)

snc00142t.jpg

След това с ключе N5 развивате самата бобина - 2 бр. винтове

Действайте внимателно, защото в някои сервизи допълнително се презапасяват слагайки по една капка уплътнител (лепило) за резба.

snc00145l.jpg

Бобините се изваждат право нагоре и ако е нужно - с леко завъртане по оста. Причината е че в повечето случаи, старите свещи са изпуснали и по вътрешността на гумата (в долната част на бобината) има масло, прах и др. нечистотии които са в състояние да създадат усещането на вакуум. Не дърпайте силно !

snc00149x.jpg

Развивате свещите и в отворите слагате по едно парцалче. Идеята е да не попадне нещо в цилиндрите докато почиствате след това.

snc00150x.jpg

Ето как изглежда старата свещ (макар и 4-полюсен BOSCH, умората си казва думата) на фона на новата :)

snc00152x.jpg

Следва почистване и оглед. В моя случай, по-късно успешно строших една от скобите които държат захранв. кабели (ако някой колега има една-две в повече ще съм му благодарен ако ми изпрати) Така изглежда преди почистването:

snc00154u.jpg

По време на... Почистете и бобините откъм свещите (внимателно защото има пружина отвътре)

snc00156.jpg

След почистването

snc00155.jpg

snc00157.jpg

Идва време за слагане на новите свещи. За всеки случай предварително се измерва разстоянието м/у електродите. В нашия случай то трябва да е 0,75мм

snc00165q.jpg

Следва монтаж на новите свещи.

snc00166c.jpg

Възлов момент е тяхното затягане. От всичко което изчетох в нет-а и след разговорите ми с някои корифеи, стана ясно че силата на затягане е също толкова важна колкото и подбора на самите свещи Тя не трябва да надвишава 3 кг/м (30 N/m или 22 ft/lbs), защото ако се развали уплътнението на свеща или още по-лошото - развалим самата резба, кел-файда че сме си купили правилните свещи. Ето една сравнителна табличка http://www.thetoolhut.com/Torque-Conversion-English-Metric.html

snc00167y.jpg

snc00168k.jpg

След това монтирате бобините и свързвате конекторите. Тук се сещам за една друга също много важна забележка - не затягайте прекомерно двата болта на бобините !

На моя трети цилиндър някой се е престарал и е пукнал леко едното "ушле" :( Ако искате за по-сигурно сложете уплътнител за резба (на WURTH са много добри), но да е някой по-лек модел.

snc00173u.jpg

snc00174.jpg

Успех :onceldoc:

Редактирано от Marcus Aurelius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега, ако имах повечко резерв от MB-ти щях да сложа и още някоя друга снимка. Все пак мисля че става ясно за какво иде реч.

:flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за старанието и търпението!

Да кажа, че оригиналния ключ за болтовете на джантите от другата страна (дългата) е точно за отвиване на свещи, дори си има и гума в отвора за да може да задържи свеща при вадене и слагане :lol:

п.п. - Защо си сложил едноелектродни свещи? Не трябва ли да са триелектлодни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях с 4-ри електродни (както се подразбра по-горе) BOSCH, но реших да опитам с NGK. Силно ми ги препоръчаха.

Иначе само времето може да покаже дали съм взел правилното решение. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

.... Тя не трябва да надвишава 3 кг/м (30 N/m или 22 ft/lbs), защото ако се развали уплътнението на свеща или още по-лошото - развалим самата резба, кел-файда че сме си купили правилните свещи...

Или още по-лошо... скъсаш свеща и резбата остане в главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Как е вьрвежа с еднополюсните свещи ?

Колега аз само да уточня , свещите са двуполюсни имат плюс и минус, няма как само едното. Просто са с един електрод. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как е вьрвежа с еднополюсните свещи ?

Почти няма разлика.При мен махнах същия Бош и сложих платиниеви НГК и реално още на първия ден не можаш да усетя разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Браво колега много добър снимков материал :hilezh:

Здравейте на всички,

имам малък проблем опитвам се да си сменя сам свещите на Аудито А4 бензин 1,6 газов инвекцион БРЦ ходих в сервиз смених филтрите ама за свещите дадоха задна били заети купих нови БРИСК чешки еднополюсни сребърен електрод уж ...та проблема ми е че не мога да извадя самите кабели които са на свещите някак си са залепнали има ли някакво приспособление което да захваща самите лулички отгоре така че да не скъсаме самите кабели при силното им опъване търсих във форума но не намерих Благодаря на всички за съветите им... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях с 4-ри електродни (както се подразбра по-горе) BOSCH, но реших да опитам с NGK. Силно ми ги препоръчаха.

Иначе само времето може да покаже дали съм взел правилното решение. :hilezh:

колко кара с бошовите и как бяха? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Iovan . Не зная за какво слепване говориш. :rolleyes: Ако все пак нещо лулите ти са спекли, опитай се да ги раздвижиш настрани първо. Не се сещам за някакъв препарат, но и пък не би могъл да го впръскаш отвътре (ако чак толкова силно са се слепили). Опитай с раздвижване, друго не се сещам.

Към колегата wolff1 . Четири-електродните ги карах около година мисля..., те затова и толкова лесно се почистиха :hilezh: Защо питаш ако не е тайна? Още ги пазя ако имаш интерес :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Iovan . Не зная за какво слепване говориш. :bia: Ако все пак нещо лулите ти са спекли, опитай се да ги раздвижиш настрани първо. Не се сещам за някакъв препарат, но и пък не би могъл да го впръскаш отвътре (ако чак толкова силно са се слепили). Опитай с раздвижване, друго не се сещам.

Към колегата wolff1 . Четири-електродните ги карах около година мисля..., те затова и толкова лесно се почистиха :) Защо питаш ако не е тайна? Още ги пазя ако имаш интерес :)

Благодаря за отговора ...успях да се справя а проблема беше че кабелите "Тесла" бяха леко залепнали за керамиката на свещите но с малко търпение всичко се постига направих си една проба и сега съм с оригиналните с които купих колата три електодни японски сравних ги в каталога и са точно такива като за бензин нооо мисля си че с едноелектродните колата се държи по добре ..това е някой ако има проблем с подмяна на кабели да пише аз им хванах цаката поне за моя модел .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Iovan . Не зная за какво слепване говориш. :) Ако все пак нещо лулите ти са спекли, опитай се да ги раздвижиш настрани първо. Не се сещам за някакъв препарат, но и пък не би могъл да го впръскаш отвътре (ако чак толкова силно са се слепили). Опитай с раздвижване, друго не се сещам.

Към колегата wolff1 . Четири-електродните ги карах около година мисля..., те затова и толкова лесно се почистиха :) Защо питаш ако не е тайна? Още ги пазя ако имаш интерес :D

не колега, просто и аз съм с същите за това питах хехе, всичко най :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за офф-а !

Има смазка за лулите, за да не стават такива неща !

Или поне Беру предлагат !

До колкото знам се предлагат такива смазки:

"-Свещи- специална "смазка" (lubricant) с марката Permatex, предпазваща: при монтаж от "повличане" и корозия на резбата на свеща,а при демонтаж осигурява по лесно разиване.

-Кабели- диелектрична "грес" ( dielectric grease) с марката Permatex, предпазваща контактите от корозия и замърсяване,предотвратяваща "утечката" през контакти,както и пречи на свещите да "залепват" за кабелите...."

Редактирано от eic-idimitrov
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Ето едно решение на проблема против спичане ,замърсяване на бубините и леглата на свещите.Работи безотказно и не влияе на работата на двигателя,даже напротив.По този метод самите свещи издържат повече,защото се нагряват по малко.

След като натегнете свещите с изискваната сила,налейте малко двигателно масло в гнездото до ръба на керамичната част на свещите и стегнете бубините внимателно.След тази интервенция на следващата смяна просто попивате маслото и забърсвате с парцалче и сте видите резултата.Бубини ,свещи,гнезда без грам мръсотия,почти като нови.

Успех в начинанията!:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...

Iovan я моляте кажи как се справи с подмяната на кабелите с буксите(щекерите) към бобините. Аз си поръчах 4 бр. защото двете ми са страшно окислени и се мъчих няколко пъти да ги чистя със спрей но ефекта беше краткотраен а иначе и четерите са потрошени и са за смяна. В комплекта идват с някакви кабелни връзки които е нужно да се кримват с клещи и после да се нагрява пласмасовата част от двете страни за да се получи изолация срещу влагата. Гледах клип за това нагряване че го правят с малка газова горелка но аз има газова  уредба и ме е страх да не направя някоя беля. Имали друг напич да се получи добра връзка например с поялник и шведска лента. По принцип аз си мислих че кабелите с щекерите идват в едно с някаква букса която се свързва някъде завряна между двигателя и купето но се оказа че не е така. Ще бъда благодарен ако някой помогне със съвет или да даде линк ако има някъде другаде тема по този въпрос! Колата ми е Audi A4 B6 130 k. c. ALT! 

Редактирано от donadonybg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да ти отговори lovan, не е влизал от една година.

Иди при електричар, ще ти ги смени за нула време. 

И какво, като имаш газова, ще се взривиш ли?

Термошлауха се нагрява и с поялник/мощен сешоар/пистолет за горещ въздух(най-добре).

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е, че на тези години корозират и проводниците, и изолацията става "чуплива".

При запояване има шанс да се скъса кабела при спойката след време.

Трябва да се изреже до чисто/здраво и да се настави с нов кабел (предвиден да работи на висока температура) - в най-лошия случай от стара автомобилна инсталация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодяря Niko! Виждам че си от Варна.Кажи ми ако знаеш някой добър автоелтехник.Имаше един Иво на ул.Мир но му нямам телефона а и не помня точния адрес! Колата съм я купил преди пет шест месеца и правя каквото мога по нея но ми е много трудно защото въобще не е поддържана и все изкача по нещо. Ще кача снимки за да видите колко са зле буксите (щекерите) а и на първа и четвърта бобина имам по малко черно което ми се вижда като проблем и сигурно ще се наложи да ги сменя.На диагностиката всичко е ок но за мен са си за смяна! Взел съм си четери броя букси (щекера) BREMI и четери запалителни свещи Bosch iridium с разстояние 0,7 мм.Останаха ми бобините като не съм сигурен още дали да не ги сменя всичките.

20190728_190531.jpg

20190728_190648.jpg

20190728_190804.jpg

20190728_201312.jpg

Редактирано от donadonybg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз такъв във Варна не знам, имам ли ел. проблем по кошника, гледам да се справя сам, доколкото мога.

Тая кола да не  е горяла, давена, или е милионник, сефте виждам такива букси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...