Jump to content

Адаптация на климатроника, кодове?


toshkov81

Recommended Posts

Здравейте на всички тук. Първо искам да ве честитя новата година, и да ви похваля за прекрасния форум.

От скоро съм собственик на ауди а6 с5 1999 1.9 тди 110 к.с.

значи въпросчетата на който не успях да открия отговор с търсачката на форума са три:

1 Имам VAG_COM и ELM327 джаджи. как мога да адаптирам климатроника зада спре да мига в началото. всичко си му работи идеално, затова мисля че иска адаптация.

2 разбрах че може да се направи РЕМАП на софта на еку-то зада се вдигне въртящия момент и конете. може ли това да стане с машинките който имам и как?

3 има ли таблица с кодове за климатроника като на старите а6ци. моя е двузонов и доколкото разбирам май се чете само с ваг.

Благодаря предварително на всички който могат да ми помогнат по някакъв начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3-та точка: Климатроника показва около 60-70 кода, но таблица с кодовете до сега така и не се намери. Аз с налучкване съм намерил няколко показания:

18 и 19 оборотомер и скоростомер, или беше обратното

57 и 58 температура на антифриза (тва вече е полезно). Между двете стойности има малка разлика при студена кола, но после стават еднакви.

За влизане в кодовете:

"Включване на бордовите диагностични кодове:

Натиснете и задръжте бутона за циркулация на въздуха в купето и след това

натиснете бутона за обдухване на предното стъкло (стрелката нагоре). На

дисплея се изписва “1с” . Чрез натискане на бутоните за увеличаване (“+”) и

намаляване (“-“) на температурата изберете желания номер на канал. След това

натиснете бутона за циркулация на въздуха в купето отново. Съответната

стойност се изписва на дисплея. Натиснете отново бутоните за увеличаване

(“+”) и намаляване (“-“) на температурата за да изберете друг номер на канал.

За излизане от режим на диагностика натиснете повторно едновременно бутона

за циркулация на въздуха в купето и бутона за ръчно командване на клапата за

въздуха към предното стъкло."

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за колата и моята е същата,какъв ти е кода на мотора,AFN ili AVG ?

Oт 1 година вече я карам и много се колебая ,чип или ремап да направя.Изчисти климатроника от грешки и виж дали няма да се оправи .Акоси от София може да сравниш параметрите с моя климатроник и не самоза него .Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ето ви таблица на кодовете на климатроника

Well I found this on a German page but its slightly differnt on U.S. models...I think

1. System error

2. Actual value feeler virtually

3. Actual value interior feeler console

4. Actual value outside temperature - feeler wasserkasten

5. Actual value outside temperature - feeler bumper

6. Actual value blowing out feeler floor space

7. Actual value blowing out feeler man Anstroemer

8. Display check

9. Actual digital value acknowledging potentiometer temperature flap

10. Target digital value temperature flap

11. Actual digital value acknowledging potentiometer A/C flap

12. Target digital value A/C flap

13. Actual digital value acknowledging potentiometer Fuss/Def flap

14. Target digital value Fuss/Def flap

15. Actual digital value acknowledging potentiometer ram air flap

16. Target digital value ram air flap

17. Driving speed (km/h)

18. Actual value of the blower tension (volt)

19. Desired value of the blower tension (volt)

20. Actual value of the compressor/on-board tension (volt)

21. Number of low-voltage events

(not volatilely)

22. Switching status of the high pressure switch

23. Number of high pressure events (volatile)

24. Number of high pressure events (not volatile)

25. A/D value kickdown switch

26. A/D value hot light

27. Engine speed

28. Compressor number of revolutions

29. Coding

30. Software-Version

31. Software index

32. Potentiometer error counter temperature flap

33. Potentiometer error counter A/C flap

34. Potentiometer error counter Fuss/Def flap

35. Potentiometer error counter ram air flap

36. Temperature flap notice cold

37. Temperature flap notice warm

38. A/C flap notice closed

39. A/C flap notice opened

40. Fuss/Def flap notice Def

41. Fuss/Def flap notice foot

42. Ram air flap notice up

43. Ram air flap notice too

44. Operating cycle counter

45. Interior temperature counted (Ninc) dig

46. Outside temperature filtered (°C)

47. Outside temperature not filtered (°C)

48. ECOR

49. Coolant temperature

50. Service life in min

51. Engine temperature °C

52. Compressor switching off conditions

53. Announcement more actively el. Exits:

Compressor/circulating air valve/water valve

54. Rule index

55. Outside temperature °C

56. Interior feeler virtually °C

57. Interior feeler console °C

58. Temperature wasserkasten °C

59. Temperature bumper °C

60. Blowing out feeler floor space °C

61. Blowing out feeler man Anstroemer °C

62. Sun intensity W/m-1

63. Sun intensity filtered W/m-1

64. Delta exhaust rise

65. Delta A/C Klappenverschiebung

66. Time constant/1.6 seconds

67. Cold weather starting correction

68. Maximum correcting variable for i and p-portion

69. Actual value blowing out feeler foot (cnts)

70. Desired value blowing out feeler foot (cnts)

71. Deviation (Epsilon)

72. Portion (+ heat/- cool)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ето ви таблица на кодовете на климатроника

Well I found this on a German page but its slightly differnt on U.S. models...I think

1. System error

2. Actual value feeler virtually

3. Actual value interior feeler console

4. Actual value outside temperature - feeler wasserkasten

5. Actual value outside temperature - feeler bumper

6. Actual value blowing out feeler floor space

7. Actual value blowing out feeler man Anstroemer

8. Display check

9. Actual digital value acknowledging potentiometer temperature flap

10. Target digital value temperature flap

11. Actual digital value acknowledging potentiometer A/C flap

12. Target digital value A/C flap

13. Actual digital value acknowledging potentiometer Fuss/Def flap

14. Target digital value Fuss/Def flap

15. Actual digital value acknowledging potentiometer ram air flap

16. Target digital value ram air flap

17. Driving speed (km/h)

18. Actual value of the blower tension (volt)

19. Desired value of the blower tension (volt)

20. Actual value of the compressor/on-board tension (volt)

21. Number of low-voltage events

(not volatilely)

22. Switching status of the high pressure switch

23. Number of high pressure events (volatile)

24. Number of high pressure events (not volatile)

25. A/D value kickdown switch

26. A/D value hot light

27. Engine speed

28. Compressor number of revolutions

29. Coding

30. Software-Version

31. Software index

32. Potentiometer error counter temperature flap

33. Potentiometer error counter A/C flap

34. Potentiometer error counter Fuss/Def flap

35. Potentiometer error counter ram air flap

36. Temperature flap notice cold

37. Temperature flap notice warm

38. A/C flap notice closed

39. A/C flap notice opened

40. Fuss/Def flap notice Def

41. Fuss/Def flap notice foot

42. Ram air flap notice up

43. Ram air flap notice too

44. Operating cycle counter

45. Interior temperature counted (Ninc) dig

46. Outside temperature filtered (°C)

47. Outside temperature not filtered (°C)

48. ECOR

49. Coolant temperature

50. Service life in min

51. Engine temperature °C

52. Compressor switching off conditions

53. Announcement more actively el. Exits:

Compressor/circulating air valve/water valve

54. Rule index

55. Outside temperature °C

56. Interior feeler virtually °C

57. Interior feeler console °C

58. Temperature wasserkasten °C

59. Temperature bumper °C

60. Blowing out feeler floor space °C

61. Blowing out feeler man Anstroemer °C

62. Sun intensity W/m-1

63. Sun intensity filtered W/m-1

64. Delta exhaust rise

65. Delta A/C Klappenverschiebung

66. Time constant/1.6 seconds

67. Cold weather starting correction

68. Maximum correcting variable for i and p-portion

69. Actual value blowing out feeler foot (cnts)

70. Desired value blowing out feeler foot (cnts)

71. Deviation (Epsilon)

72. Portion (+ heat/- cool)

благодаря много колега, точно това търсех.

а каква е разликата в кодовете на двигатела който е написал колегата по-горе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са тва кодовете, не го лъжи, тия ги има навсякъде в нета, ама те са за A4 и A6 до 97г. Човека пита за C5.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам нов проблем ваг кома ми разчита грешките на климатроника но когато тръгна да ги чистя ми изписва

too many comunication errors и че неможе да продължи. всички други модули в колата си чистя грешките, само на климата не иска

помогнете ако можете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали някой не е чоплил по климатроника. Извади го навън и виж дали всички букси отзад са включени добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

темата е за триене, просто кабела на ваг-кома е бил прекалено дълъг и не е разчитало добре климата.

Съвет към всички тук, никога не удължавайте усб кабела с още един зада стигне до компа, доста неща спря да ги чете при тази интервенция. Щом махнах допълнителния кабел и всичко заспа.

Благодаря на колегите който помогноха. :):flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Да я изтупам малко тая тема, с един въпрос. Жоро е писал в един от коментарите, че като опита да изтрие грешките му изписва too many comunication errors. При мен това го изписва при опит да прочете самия модул на климатроника през VAG COM. Преди време не беше така, прочиташе го, показваше някакви грешки, но така и не ги изтрих. Преди няколко седмици сменях крушките на климатроника и го разкачах, тогава презапоих студените спойки, защото дисплея не работеше и при следващото закачане на VAGCom забелязах, че не иска да го разчете. Не знам дали това е проблема или друго и дали и от преди това не е проблема. Но мога ли да го оправя някак си и как? Кабелът е същият, работи си коректно с всичко останало и не ми прави проблем с другите модули. Самият климатроник е от старите, първите преди 97г. Колата е А4 АФН от 1996г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам значи открих че това се случва след дълга употреба на кабела, и не иска да влезе само в климатроника. незнам но много често ми се случва, и винаги когато купя нов кабел и пробвам и си работи нормално, после като минат няколко месеца и пробвам пак и не иска да се върже само с климатроника. незнам защо е така но е факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя кабел също не може да чете климатроника и ми изписва същото съобщение. Като го закача на тези с "черните букси" и VCDS и го чете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро зависи от модела на кабела. По-евтините са на стария стандарт и не могат да четат част от протоколите. Гледал съм в нета че ако се разровиш в настройките може да се принуди да чете и климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е па знам ли. В началото четеше климатроника моя кабел, сега неще. Аз помислих, че климатроника се е бъгнал. При мен има един проблем с самия климатроник и клапите вероятно. Когато натисна бутона за размразяване на предното стъкло, започва да духа с пълна сила през отвора отгоре под самия прозорец, но ми духа и в краката. Това нормално ли е, или трябва да се адаптира нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Когато натисна бутона за размразяване на предното стъкло, започва да духа с пълна сила през отвора отгоре под самия прозорец, но ми духа и в краката. Това нормално ли е, или трябва да се адаптира нещо? 

 

 

 

колега и при мен е така ,макар че никога не е давал грешки и си работи безупречно.

Редактирано от stefanov65
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега. Зимно време не съм имал проблем с парното. Натискайки въпросния бутон, прозореца се размразява сравнително бързо и всичко е наред. Но сега ми направи впечатление, че духа и към краката и се чудех нормално ли е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

не мисля, че 57 и 58 канал е температурата на антифриза - по ваг-ком "-3гр." по кодове от климатроника "+30гр.", явно е нещо друго ? или скалата е направена да започва от 30гр..

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте,аз съм с ауди 2.4 98г и имам следния проблем като запаля и климатроника почва да мига и си духа на където си иска ,а за задните седалки вобще не духа .разбрах, че трябва да се адаптира но не намирам кодове след 97г ,друго не ме интересува само да наглася да духа на където трябва и да не мига:) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз се бях заблудил и даже малко попритеснил от показанията на климатроника ( понеже горе-посочените кодове явно не са за моята кола )... Та взех и се разрових за тези кодове и намерих такива, които отговарят за моята кола ( ц5 1.8т 98г) . Ще ги копирам по-доло, понеже може да са полезни на някой колеги . Малко сякаш са поомешили езиците , но го копирам без редакция и смятам,че смисъла им общо взето се хваща. Аз се бях заблудил по 49 канал , понеже навсякъде се говореше.че той показвал температура на антифриза, а при мен все си показва 13. С тези кодове разгадах мистерията . Поздрави !

 

0 System error, see separate table (system error, see separate table for codes)

1 nominal value of the fan voltage (V)
2 actual value of the fan voltage (V)
3 setpoint Defklappe
4 Skalierter setpoint Defklappe
5 Skalierter actual Defklappe
6 setpoint Feet / Mananstr?¶mer flap
7 Skalierter setpoint Feet / Mananstr?¶mer flap
8 Skalierter actual Feet / Mananstr?¶mer flap
9 setpoint air dam / Umluftklappe
10 Skalierter setpoint air dam / Umluftklappe
11 Skalierter congestion actual air / Umluftklappe
12 setpoint temperature left flap
13 Skalierter setpoint temperature left flap
14 Skalierter actual temperature left flap
15 setpoint temperature right flap
16 Skalierter setpoint temperature right flap
17 Skalierter actual temperature right flap
18 Fahrgeschwindgikeit (km / h) <--- speed in km / h
19 engine speed (10 rpm) <--- rpm
20 software version <---
21 Audi indexing software
22 Hella indexing software
23 coding
24 Digital value outside temperature sensor Stossstange in cnts
25 outdoor temperature sensor Stossstange in ?° C
26 digital value outside temperature sensor water tank in cnts
27 outdoor temperature sensor water tank in ?° C
28 for display outside temperature in ?° C
29 for compressor outside temperature in ?° C
30 rules for outside temperature in ?° C
31 Relation sun li / re / re / li
32 sun-filtered sensor left 10 W / m
33 sun-filtered right sensor 10 W / m
34 solar sensor left unfiltered 10 W / m
35 solar sensor right unfiltered 10 W / m
36 Digital setpoint value reduction as f (solar intensity, outdoor temperature)
37 Ausblastemperaturabsenkung left f (Sonnenintesit?¤t li / re) in 0.5 K
38 Ausblastemperaturabsenkung right f (Sonnenintesit?¤t li / re) in 0.5 K
39 digital value outlet man left cnts
40 outlet man left in ?° C
41 digital value outlet right man cnts
42 outlet right man in ?° C
43 digital value left foot outlet cnts
44 outlet left foot in ?° C
45 digital value right foot outlet cnts
46 outlet right foot in ?° C
47 board voltage (terminal 15) in volts
48 meters for Abschaltvorg?¤nge terminal 87a
49 Kompresor Abschaltbedingungen
-- 0 compressor runs
-- 1 non-high-pressure events> 120
-- 2 high-pressure event
-- 3 high-pressure transient events> 30
-- 4
-- 5 Freonverlust
-- 6
-- 7 tension of the magnetic clutch <9.5 V
-- 8 118 ?° C
-- 9 bi-directional interface engine
-- 10 tension of the magnetic clutch <10.8 V
-- 11 engine speed> 6000 rpm
-- 12
-- 13 ECON
-- 14 OFF
-- 15 outside temperature <-2 ?° C
-- 16 engine is - U <200 rpm
-- 17 both external sensor defective
-- 18 actuator diagnosis
-- 19
-- 20 high-speed low-load
50 RCN left delayed
51 RCN right delayed
52 RCN left unverz?¶gert
53 RCN right unverz?¶gert
If left 54 outlet
55 Should the right outlet
56 life
57 Calculated coolant temperature in ?° C
58 coolant temperature of the combined instrument in ?° C
59 pull-down bit
60 bit cold start
61 Interrupted cold start (bit)
62 Zuheizer Abschaltbedingungen
-- 0 runs Zuheizer
-- 1 outside temperature> 5 ?° C
-- 2 Sollausblastemperatur left and right <50 ?°
-- 3 setpoint temperature door left and right>
-- 4 Sollausblastemperatur left and right <42 ?°
-- 5 Econ or actively Off
-- 6 setpoint temperature door left and right>
63 digital value solar sensor in the left unfiltered cnts
64 Digital value solar sensor in quite unfiltered cnts
65 Epsilon inside
66 innentemp_filt
67 rolling Kompresorabschaltbedingungen (1xx current)
68-meter driving cycle
69 epsilon_ausblas_li
70 epsilon_ausblas_re
71 rcn_filterzeit
72 initial value coolant temperature of the combined instrument +40 ?° C
73 non-high-pressure events
74 i_anteil_li_xuc - 128
75 i_anteil_lre_xuc - 128
76 high-pressure transient events
Idle 77 active filtering
78 Timer Idle filtering value * 50ms (motor Temp 1)
79 filter time for internal filter value * 12sec (motor Temp 2)
80 key number used for operating modes and set temperature
81 key point to 1.3 seconds after power-on
Corrected 82 key number (10 times correctly receiving)

Редактирано от Str.AhiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте колеги, от скоро съм собственик на ауди а6 ц5 1.9 тди афн мотор. Имам следния проблем с климатроника, когато стартирам колата климатроника почва да мига за определено време и след това спира. Какво означава това. Не намирам никаква информация за ауди а6 ц5 по форумите. Благодаря предварително на колегите които ще се включат. 

и още малко информация. когато натисна бутоните за диагностиката от лява изписва 9 а от дясно 12.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, това е първото нещо което ще направя по колата. Само да добавя, че от въздуховодите към задните седалки не духа изобщо след като съм натиснал бутона на управлението. и като че ли няма достатачно френо за охлаждане.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускам топлото разбора се. Просто споделя наблюдениети на колата от преди месец и малко като я купих. Някой за проблема че не духат въздуховодите към задните седалки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...