Jump to content

Пясъкоструйна камера 800х800x800


SinisteR

Recommended Posts

Отново ще започна с кратка предистория.

Във фирмата в която работя, на въоръжение има една много малка пясъкоструйна камера с приблизителни размери 300х300х300 в която влизаха само малки детайли и беше крайно незадоволителна, като обем за моите нужди, а именно да набутам поне 15" джанти (с такива е оборудвано личното ми МПС) а в последствие се оказа че може до 20" джанта да се намърда в камерата която е с размери на работната част 800х800х800. Последва известен период на проучване, най-вече за пистолета (пускал съм тема в "Извън темата") който в крайна сметка си го направих сам. По долу ще пусна само снимки, за по-нагледно. Чертеж само на "пистолета" ще дам, защото камерата може да е с размери според конкретните нужди.

носеща конструкция от винкел (това имах под ръка) 40х40 от Татово време с гарантирано качество :hilezh:

020418747-big.jpg?r=0

020418748-big.jpg?r=0

020418763-big.jpg?r=0

съда за пясъка тип фуния

020418755-big.jpg?r=0

020418760-big.jpg?r=0

пс: не мога да не се похваля :hilezh: с перфектна заварка от типа "Наша гордост"

020426274-big.jpg?r=0

020426276-big.jpg?r=0

тук вече започва да добива вид, добавен е гърба и тавана на камерата, както и панела с отворите за ръцете с междуцентрово разстояние 450мм. (няма универсален размер) и размери на отворите 120 мм.

020426277-big.jpg?r=0

на следващата снимка, почти всички основни елементи са събрани в едно цяло, също така са добавени и крака с височина 760 мм. които "стъпват" на рамка която обединява камерата и фунията

020528305-big.jpg?r=0

работна скара, в случая използвах готова такава (произвеждат се при нас :flehan: )

020528307-big.jpg?r=0

почти на финала, монтирани ръкави (съсипах един нов работен костюм :rotcol: ) в отворите за ръцете както и лампа за осветяване на работната камера

020641039-big.jpg?r=0

вече напълно функционален и работещ пясъкоструй

020641041-big.jpg?r=0

020641044-big.jpg?r=0

ето и обещаните чертежи на "пистолета"

020650905-big.jpg?r=0

020653187-big.jpg?r=0

и

а ТУК и ТУК може да се видят част от почистените детайли, както и причината за това недоносче :hilezh:

пс: ето я темата от "Извън темата" ако на някой му се чете "Пистолет за пясъкоструй"

Редактирано от SinisteR
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пс: не мога да не се похваля :hilezh: с перфектна заварка от типа "Наша гордост"

Ти май не си заварявал много....е добре е, като за първи път,бива... :lol:

:lol::lol::lol: Поздравления за перфектната работа!

Имам и един въпрос,как се чисти после ,или по-скоро отделя ,пясъкът от ръждата? Или направо се хвърля ,не се чисти!? Даже сега се замислям,магнита привлича ли ръждата,би трябвало,не съм пробвал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май не си заварявал много....е добре е, като за първи път,бива... :lol:

:hilezh::lol::lol: Поздравления за перфектната работа!

Имам и един въпрос,как се чисти после ,или по-скоро отделя ,пясъкът от ръждата? Или направо се хвърля ,не се чисти!? Даже сега се замислям,магнита привлича ли ръждата,би трябвало,не съм пробвал.

За отделянето на ръжда, боя и други покрития и корозии, има направен вентилационен отвор със заварена към него тръба, горната дясна част на страничния панел и в нея са напъхани стружки.На самия тръба я нанизан ленен чувал в който се отделя само кварцовото брашно и всичката мизерия от почистения детайл. Периодично пясъка се пресява. За да се "източи" от камерата, за целта на дъното има заварен нипел 1" с тапа.

Заварките за чисто любителски и са правени с трансформатор защото инверторния много въртеше дъгата в ъглите и ме подлуди :hilezh:

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

евала колега ! страхотна работа си свършил :hilezh:

ако мога само да вмъкна нещичко - опитай се да си закупиш ръкавици с оплетка.

на Wurth има такива, малко са скъпички но поне ще ти пазят ръцете добре.

казвам го това защото от опит зная колко бързо се протрива от пясъка плата или гумата.

успех ! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето модел на камерата с някои по-важни размери:

:respekt: така-така,ако видите подобна да знаете,че не съм ви откраднал идеята,ще е случайност че всичко ще изглежда същото :)

Само че ми трябва още малко разузнаване......например, колко бара са оптималните за да се качва пясъкът?

Като се завърши официално,много ще се радвам на още някоя снимка,че даже и клипче,но да не ставам нахален. Дюзата отпред бързо ли се "изяжда" и от какъв материал да се направи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, браво. А тества ли я вече? И искаш ли да пробваш моите 18" дали да им махнем боята? Срещу някаква сума, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:unsure: така-така,ако видите подобна да знаете,че не съм ви откраднал идеята,ще е случайност че всичко ще изглежда същото :)

Само че ми трябва още малко разузнаване......например, колко бара са оптималните за да се качва пясъкът?

Като се завърши официално,много ще се радвам на още някоя снимка,че даже и клипче,но да не ставам нахален. Дюзата отпред бързо ли се "изяжда" и от какъв материал да се направи?

Работи от няколко месеца.В края на първия пост се вижда ефекта, има 2 линка със снимки :dance:

Материала за дюзата е ст. Х12.Дебита на компресора е 3000 l/min при налягане 6.5 atm. гарантирани на 100%.Дюзата се износва сравнително бързо, издържа колкото да почисти 4 железни джанти от боя и ръжда. Системата на захранване с пясък е сравнително проста. На дъното има треойник 1/2

12130162950.jpg

на два от изходите се монтира щуцер 1/2

684494_w640_h640_1000016942350.jpg

на щуцерите се нанизва гумен маркуч с подходящ размер, единия маркуч е свързан към "пистолета" а другия е изведен извън камерата, като идеята е да засмуква въздух, в противен случай ще спре подаването на пясък.

Браво, браво. А тества ли я вече? И искаш ли да пробваш моите 18" дали да им махнем боята? Срещу някаква сума, разбира се.

За момента се ограничавам само до лични нужди.

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Заразен от идеята на Владо и аз запретнах ръкави! :zustimm:

Владо, благодаря за първоначалните чертежи на пистолета! :zustimm:

Ето какво сътворих:

Общ вид:

3033933g.jpg

Изглед в сечение:

3033934k.jpg

Сборен чертеж:

3033935L.jpg

1.Тяло, натози чертеж е изобразена и муфата(втулката), която реално е отделен детайл и е заварена за тялото

3033991p.jpg

2.Муфа, преди да се заври към тялото, направих дорник, който да я позиционира точно по отвора в него.

3033992e.jpg

3.Заварка

4.Втулка, в нея е набита дюзата, т.е. пресова сглобка (с гарантирана стегнатост)

3033993O.jpg

5.Дюза, материал стомана 40Х (това имах), след изработката -> термообработка

3033994E.jpg

6.Гайка стопорна

3033995r.jpg

7.Дюза(за въздуха), материал стомана 40Х, също се термообработва след изработката

3033997K.jpg

8.Гайка холендърна, не съм си играл и нея да я правя защото я намерих готова

3033998o.jpg

9.Щуцер за въздух

3033999l.jpg

10.Уплътнител (картон, клингирит, полимер ...)

3034000n.jpg

11.Щуцер за пясъка

3034001B.jpg

12.Щифт фиксиращ, използвах опашка от свредло ф2мм

3034010R.jpg

Всички детайли освен 6 и 8 са термообработени.

ето някои снимки:

3034011X.jpg

разстъргване на муфата за да легне добре върху цилиндричната повърхнина на тялото:

3034013b.jpg

тук вече заварено и оформяне и пасване на фиксатора:

3034021P.jpg

3034022N.jpg

Следва термообработката на останалите детайли и проба в полеви условия. Ето резултата от пробата:

3034023P.jpg

При следващо отворило се свободно време ще се сахващам и с камерата! :hilezh:

Владо, още веднъж благодаря за чертежите и оказаната помощ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, аз ще остана безмълвен!!! Чертежите сами говорят!!! За камерата знаеш че отново ще съдействам за да я направиш по-добра от моето недоносче :P

:hilezh: още веднъж, уважавам технически грамотни хора с които мога да намеря общ език :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm::zustimm:;) Евала,както винаги професионална работа! :zustimm:

Разкажи повече за термообработката ,как се прави ? Моите опити за закаляване са меко казано смешни.

преди пробвах с една пружина,нагрях я до червено и цоп във вода,обаче вместо да се закали,стана като тел,

:lol: никаква еластичност.....100 процентова пластичнос и докарах.... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:respekt::hilezh::lol: Евала,както винаги професионална работа! :lol:

Разкажи повече за термообработката ,как се прави ? Моите опити за закаляване са меко казано смешни.

преди пробвах с една пружина,нагрях я до червено и цоп във вода,обаче вместо да се закали,стана като тел,

:lol: никаква еластичност.....100 процентова пластичнос и докарах.... :D

За термообработката, може да си отвориме цяла тема :hilezh:

Това което ти си направил се нарича отвръщане и се практикува толкова често колкото и закаляването.

В конкретния случай при инструменталните стомани, за каквато се има 40х, се закалява на око. Детайла се закалява до бяло или така нареченото "прозрачно". Гледа се цвета защото се съмнявам да имаш термодвойка която да издържи над 1000 градуса...

След, като се загрее детайла, същия се потабя в отработено моторно масло. Препоръчително е маслото да е от бензинов двигател, защото съдържанието на сяра е най-голямо именно при изгаряне на бензина...

В общи линии за конкретния случай, това е рецептата. Ако имаш още въпроси питай :0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Teрмообработката, както каза Владо - на око. За загряване действах с бензиновата лампа. Охлаждането на дюзите, които са си 40Х - масло (5W30 бензиново :hilezh: ) Останалите чаркове (предполагам повечето са от ст45), пак с ламБата, но охлаждане във вода.

Проба за постигнатия резултат правих с пиличка. Щом пиличката се "пързаля" по детайла (не отнема мартериал) значи се е получила прилична твърдост (като за такива полеви условия).

при инструменталните стомани, за каквато се има 40х,

Само малко да те поправя, 40Х е към конструкционните стомани.

ето малко инфо в прикачения файл:

СТОМАНИ.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от гледната точка. Иначе си абсолютно прав ;)

пс: при мен се получава малко като оня лаф "задни стопове" и на моменти слагам всичко под общ знаменател :hilezh:

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:2gunsfiring_v1: Благодаря и на двама ви! Това очевидно си е цяла наука,която иска и практика,кофтито в случая е,че за да знам каква е точно дадена стомана,трябва да я купя като такава, или поне аз не бих могъл да ги различа на око. Правя разлика като започна да ги режа,пиля и т.н.и то дотолкова,че да разбера дали е много закалена или не чак толкова и до там. Когато ми дотрябва нещо "здраво" взимам стари амортизирани елементи,които знам че са "яки" и започва борба-обработка,а би било много по-лесно разкалка-обработка-закалка... В PDF-а пише:

"Стоманите със съдържание до 0,20% въглерод са цементуеми, а с над 0,35 подобряеми"

Това се отнася за всички стомани,или само за конструкционните стомани?

Сега се сещам и още нещо,"черното желязо" подлежили на термообработка или каквато и да е друга манипулация за повишаване на здравината или якостта му,не знам как е по-правилно или всъщност дали не е едно и също? Примерно да си направя рамена за скобата....

п.п. Знаех си че има причина да не си изхвърлям старото масло.... :lol:

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Стоманите със съдържание до 0,20% въглерод са цементуеми, а с над 0,35 подобряеми"

Това се отнася за всички стомани,или само за конструкционните стомани?

За отговора ня този въпрос ще трябва да се припомнят някои неща от старите бумаги.

"черното желязо" подлежили на термообработка или каквато и да е друга манипулация за повишаване на здравината или якостта му,не знам как е по-правилно или всъщност дали не е едно и също? Примерно да си направя рамена за скобата....

Нисковъглеродните стомани (със съдържание на въглерод под 0,2%) не подлежат на термообработка.

При тях за постигане на по-добри качества може да се използва обработка чрез пластична деформация(коване например). Променя се формата на зърната и от там качествата на марериала.

Общо взето си е цяла нАука термичната обработка.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Респект за темата! :2gunsfiring_v1:

Както Митака е отбелязал нисковъглеродните стомани не подлежат на закаляване. Тези за пирони и евтини крепежи.

Горе в приложения ПДФ е показано кои стомани подлежат на закаляване. Конструкционни и специални. Загряването при всички е достатъчно да бъде до 1000 градуса. Мисля че цветът е жълто-оранжево.

Пиниза е в охлаждането. Скоростта на охлаждане определя твърдостта. Малките детайли се охлаждат лесно и понякога е достатъчно да изстинат на въздух. За това се ползва маслото. За да намали скоростта на охлаждане. Понеже има по-ниска топлопроводност от водата.

Ако се охлади прекалено бързо детайла става много твърд но крехък. Загубва еластичност и получава пукнатини.

Сярата винаги е вредна, и като примес на стоманите само влошава свойствата.

ЗАКАЛЯВАНЕ.

Накратко за стоманите и приложението им.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че цветът е жълто-оранжево.

Спомням си, че преди много време ми е минавало някakво книжле пред погледа, в което имаше нещо като диаграма и беше обяснено каква е приблизителната температура според съответния цвят. Ще питам стария (баща ми :2gunsfiring_v1: ) и ако е било в нас това книжле, ще разлистя и ще споделя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основно при нас се термообработва прижинна стомана т.е. най-вече 65Г загрята при температура 650-652 градуса и охладени с голяма скорост, точно в отработено масло с по-голямо съдържание на сяра но до тук не приключва процеса на закаляване. В същото време детайлите се и оксидират. Последващата термообработка се нарича нормализиране, именно за да се предотврати появата на пукнатини(какго grizzly написа) и възстановяване на механичните свойства... Нормализацията се извършва при 230-240 градуса, за 3 часа, като охлаждането става на околна температура.

пп: за сярата си прав :steinigung: написах го по инерция но нямаше как да го редактирам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Термообработките ги изяснихме! :rolleyes: Ами да рефрешнем малко темата по същество. Тоест до къде я докарах с функциите "copy-paste" на самата камера.

Ето в началото:

3383536I.jpg

винквлчето, което използвах понеже беше налично е 25х25

3383537F.jpg

скарата е абслютна импровизация от различни подръчни матРЯли, ф6, ф8, и каквото друго намерих. доста играчка беше да се завари цялото това чудо, но пък се получи доста идиотоустойчива:

3383539W.jpg

3383540a.jpg

Вратичката се оказва, че е по-добре да е отстрани. За целта си врътнах 2 панти на струга:

3383541U.jpg

и вратичката си е на мястото:

3383542r.jpg

3383545A.jpg

3383547G.jpg

След известно чудене, поради липса на листов матРЯл, реших да резна една стара цистерна за нафта, която явно никога вече нямаше да се използва. Ламарината е с дебелина 3мм + няколкото слоя боя 3,5мм :lol:

Първо разкроих силоза:

3383548w.jpg

3383550P.jpg

3383551J.jpg

3383552R.jpg

След дълго прихващане и последващ цял шев направих тест с вода. На дъното на силоза е заварено парче тръба 2цола:

3383556i.jpg

естествено не стана от първия път, текна поне от 10 места, после имаше поправка на течове и още една този път положителна проба.

Работата продължи по лицевата част, като матРЯла е пак 3 милиметровата ламарина:

3383557P.jpg

Трябваше да се измислят подходящи фланци за отворите за ръцете. Тая работа свършиха едни стари дискове от на баща ми колата. Пуснах им по една стружка за да изглеждат добре и им кастрирах главинките:

3383561e.jpg

3383560K.jpg

3383563E.jpg

и ето ги на мястото им:

3383558Z.jpg

Ето такива закопчалки си харесах за вратичката. Сложих 3 броя от тях:

3383566Y.jpg

Дървена (махагонова, че такова дърво се намери) рамка за стъклото:

3383567Z.jpg

Дунапренен уплътнител от тея залепващите:

3383505M.jpg

И малка ипровизация с алуминиеви пластинки за държачи на стъклото:

3383575k.jpg(стълкото си е на мястото но е много чисто и не се вижда :lol: )

Остана да се затворят останалите части с ламарина, но ми се видя, че с тази 3мм дебела ще е много грубо. Тук много сериозно рамо удари Владо (за което съм му много благодарен! :hilezh: ) и ми разкрои парчета с нужните размери от 1,5мм поцинкована ламарина. Ето резултата:

3383576L.jpg

3383577J.jpg

3383579O.jpg

Ламарините ги залепих с PU50 и ги захванах с попнитове. Накрая монтирах и ламБата:

3383580A.jpg

3383514d.jpg

Има още някои неща за довършване, като направата на отвор за вентилация, отвори за тръбите за пистолета, уплътнител на вратичката, ръкави на отворите за ръцете.... все дреболии. Само дето към дреболиите има една дето е по-така.... компресорчето от Ифа което имам е крайно недостатъчно като дебит и ще трябва да се ъпгрейдва. Вече съм се сдобил с незнаен двуцилиндров компресор, който мисля да добавя към сегашния, така че двата агрегата да се задвижват от един 3кВ електродвигател, но това вече минава не по темата! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, както ти казах и като се видяхме, става перфектно. Колкото и нескромно да прозвучи, моето недоносче, няма нищо общо с това произведение на изкуството. Аз лично, нямам какво повече да добавя. Снимките сами говорят :rolleyes:

:lol::lol::lol::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, за пореден път само адмирации за изключително културната работа по целия песъкоструй :lol::hilezh::lol::rolleyes: А иначе съм убеден, колко много материал имаш за да я тестваш откъм издръжливост :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесна изработка. Много готина камера. :rolleyes:

Може ли да я пробваме, като стане готова за малко чарколяци от едно Ауди, което съм се заел да реставрирам? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...