BIRIMBAUA Публикувано 13 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2012 До сега само веднъж съм изключвал ЕСП и то само, защото реших да пробвам, как ще изляза от пряспата, в същата влязох, за да пропусна ниско-проходим автомобил, въпреки, че бях с предимство. Поразхвърли сняг на високо, но излезе веднага и без да мисли ( за момент си спомних за УАЗ-ката, която карах в казармата), но в първият завой след това, разбрах, че трябва да се присегна към бутона в средата на конзолата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rad0 Публикувано 14 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2012 Това отнемане на мощност може много лоши номера да ти направи докато си решил да минеш през 25см сняг или да излезеш от тях. Аз почти цяла зима си карам без ЕСП, че много убива кефа. Но дори и да го изключиш АSR/ABS системите продължават да си работят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kombajnero Публикувано 3 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2012 Системата за контрол на теглителната сила, позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини: потискане на подаването на искра към един или повече цилиндри; намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя; управление на спирачните системи на всяко от колелата.Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелетата, които използа антиблокиращата система.Electronic Stability Program (ESP) означава електронна стабилизираща програма. Това е система, която все по-масово се среща и прилага във всички съвременни автомобили. Основното и? предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба.В електронния блок на системата е заложено правилното съотношение "ъгъл на завъртане на волана / ъгъл на завъртане на автомобила". Получената от двата датчика информация (ъгли на завъртане) се обработва и сравнява със заложените в паметта параметри. При регистриране на отклонение системата се задейства моментално, като подава управляващ сигнал към хидравличната помпа, която от своя страна подава спирачна "команда" към спирачния механизъм на някое от колелата. При спиране на определено колело се получава завъртащ момент, който насочва автомобила съобразно зададеното чрез волана направление.Системата комуникира и с електронен блок (електронно устройство), управляващ работата на двигателя, към който при необходимост се изпращат сигнали за прекратяване на подаването на гориво (т.н. отнемане на газта). Системата получава данни и от датчиците за въртене на колелата, които обслужват и системите ABS и ASR. (В автомобила всички тези системи са обединени в една обща система за сигурност).Системата работи автоматично и дискретно - без намесата на водача. Системата може да се включва и изключва чрез бутон на арматурното табло. При нейното задействане светва индикатор. Wikipedia SourceОбаче има една малка разлика. За да съм по-ясен: А4 Avant 2.5 TDI с ASR. При скоростен старт и рязко навлизане в 90 градусов завой системата намаля мощността на мотора докато купето не поеме новата посока....дълго се чудих защо и накрая се оказа, че на предния мост на окачването имам 2 малки пластмасови щангички с потенциометър. При голямо странично ускорение просто не ми дава да се завъртя...а имам само ASR...! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gesev Публикувано 27 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2012 Нещо си се обаркал колега,тия щтангички са за съвсем друго нещо,и няматнищо общо с ASR,ABS,И ESPте са за ниворегулирането на фаровете,при фабричен ксенон Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kombajnero Публикувано 28 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 28 Октомври 2012 Дори и така да е... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 17 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2013 Колеги търся АБС+АСР помпа с ел. управление, за А4 Б5, Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wolf1 Публикувано 14 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 Искам да попитам: дали е възможно (т.е. до колко е трудно) да се добави ESP с бутона на конзолата на A4 B5 1999 1.8TQ?Дали по колата фабрично има подготовка: датичици, кабели.. и има нужда само от блок за управление и бутон, или се налага много по-голяма намеса?Фабрично моята кола е без ESP, но преди съм карал и кола с ESP и определено бих се радвал да я имам под ръка и да може да се изключва при нужда. Както си е при модификациите с ESP. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 14 Януари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2016 Искам да попитам: дали е възможно (т.е. до колко е трудно) да се добави ESP с бутона на конзолата на A4 B5 1999 1.8TQ?Дали по колата фабрично има подготовка: датичици, кабели.. и има нужда само от блок за управление и бутон, или се налага много по-голяма намеса?Фабрично моята кола е без ESP, но преди съм карал и кола с ESP и определено бих се радвал да я имам под ръка и да може да се изключва при нужда. Както си е при модификациите с ESP. Малко е стар въпроса но ако някой друг намери темата и се интересува. Добавянето на ESP е доста трудоемко, помпата на ABS е съвсем различна, има датчик във волана и т.н. Изобщо тази система за да е толкова хубава е и доста сложна и комплексна. Не е невъзможно но изисква доста труд и части. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SCHwabata Публикувано 16 Януари 2016 Доклад Share Публикувано 16 Януари 2016 Възможно ли е, при Изключено ESP, тракшън контрола(АSR) да остава включен частично или си въобразявам?За втори път ми прави впечатление, при рязко потегляне на сняг, с изключено ESP, че гумите се превъртат свободно, но все пак се чува нещо, като леко законтряне от към спирачките. Когато ESP-то е включено шумът от "стърженето на спирачките" е същия, но доста по-изострен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 17 Януари 2016 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2016 Чуваш EDL. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SCHwabata Публикувано 18 Януари 2016 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2016 EDL-а не е ли предшественика на ESP-то?В смисъл възможно ли е варела да ги има и двете системи? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dhtj Публикувано 18 Януари 2016 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2016 EDL-a e Electronic Differential Lock - помага при тръгване на гадна настилка, да не се върти само едното колело.ЕСП-то предполагам знаеш какво е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SCHwabata Публикувано 19 Януари 2016 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2016 Ясно, схванах! Благодаря за инфото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване