Jump to content

Чип тунинг на 2.5 TDI 99-ta


Recommended Posts

Здравейте колеги,

решил съм при доцент Мишо :respekt: да ми направи тунинг на машинката. Правил ли е някой тунинг на такъв мотор и с колко му се променя мощността ако базовата е 150к.с. ? До колко е ефективна промяната - яко ли си личи разликата или е по-скоро символична? Има ли вероятност да си прецакам турбото и да :hilezh: поради промяната на мощността?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 88
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма особена вероятност да си прецакаш турбото, ако се грижиш за него както подобава. Това означава че когато си карал агресивно, давал си ръчки, напичал си се здраво, или си бил на магистралата - като тръгнеш да спираш не гаси двигателя на момента! Остави го да поработи поне една минута на нулева. Проблема идва от там, че турбината се върти със стотици хиляди оборота и по някое време започва да свети като халогенна лампа от нагряване.... представи си, че толкова се е загряла и ти изключиш двигателя и та започне да се изстудява в статично положение? Всичко ще се запече вътре, няма приток на масло, което да и помага да се изстудява.... А когато тя си работи на нейните свободни обороти си се охлажда равномерно.

Това важи не само при тунинговани двигатели и при дизели - важи за ВСИЧКИ коли с турбо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за отговорите, особено за ценния съвет на (Wizi Wiziev) относно грижата за турбото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С бокс е удобно че може сравнително лесно да се махне, но доколкото съм чел не е толкова прецизно колкото чип

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той Мишката е печено момче, някой от форума скоро ми обясни как е закачил Б4-ката му към лаптопа и тя "казала" че е за ламбда сонда :hilezh::):)

Твойта може да я закачи и към спътник на НАСА за чипа, знае ли човек :D:D:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.dieselbob.co.uk/carvantuning.shtml тук има още инфо на някаква англииска фирма, казвам че е за коли "under waranty"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като пуснеш на Ваг-Кома диаграмата на волтажа на ламбдата и почне да изправя графиката вместо да е гребенче и си показва ламбдето на В4-ката 'отсекаде'

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Извинявам се, че вдигам тази малко стара тема, но искам да питам като се прави чип тунинг (става въпрос за същата кола), не трябва ли да се пипнат малко и числата на скоростната кутия? Поразпитах малко и ме насочиха към Порше България. Там ли да ходя, защото уж знаят какво правят, или да отида при този Мишо? Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... я го прати тоя разбирач дето ти ги казва тея неща за числата да ни обясни нагледно как точно се получава това, че не ми е много ясно. Кажи му, че ще го черпя и че ще правим милиони :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпилват зъбните колела ве, как не знаеш такива елементарни подробности :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Враца слагат някакви боксове вместо чип ,някой има ли представа кое е по-добре чип или бокс ?

Не се лъжете по боксовете те представляват един най-обикновен резистор. А има фирми които ги продават за 300?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ще си скапиш двигателя .То си е изчислено колко коня да е колата.Досега където съм ходил всички автомонтьори отричат да се слага чипове или по-всякакъв друг начин да се издува мотора до 180 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спри да ходиш по майстори ментета и ела в реалният свят, където хората си чипосват колите и си живъркат спокойно!

Малко теория: всеки производител на автомобили оставя аванс под формата на не използвана мощност на двигателя като я ограничава по електронен път. Никой не е малумен да произведе двигател примерно 300 коня и да го пусне на пазара точно толкова, което да означава, че той почти постоянно ще използва всичките си ресурси. Просто защото ако беше така, то двигателите щяха да се износват изключително бързо.

Ето защо един обикновен чип тунинг от читава фирма, която знае кои точно параметри да промени и какви са допустимите граници, намалява въпросният резервен буфер от ресурси и вдига мощността й. Ако напъваш повече двигателят или си купиш чип от някой комшия-разбирач рискуваш здравето на двигателят си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото което може да сте забелязали е колко много модели дизели има с мощност точно 163 коня - ауди 2.5 тди, бмв 320д, 525д, мерц 270 цди (за последния не съм сигурен на 100%) - това е просот защото в германия като се изчислява данъка и до 163 коня е по еди-колко си цента на кон, а отгоре по 50% плюс. Така че като направят двигателя (който примерно е 180 коня) те ги режат на 163 за да им купуват колата повече, и си остава фабричен аванс. Вече ако са супер майстори може да докарат мощноста точно 163 коня но в повечето случаи се подсигуряват с поне 10%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

закакво ти е сега да ходиш при някои дати слага чип просто виж как става http://cement1000.hit.bg/ колега гледай да не попаднеш на този варянт има доста фирми вече които слагат истински чип

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е малумен да произведе двигател примерно 300 коня и да го пусне на пазара точно толкова, което да означава, че той почти постоянно ще използва всичките си ресурси

А това не означава ли ,че като стане 180к след тунинга двигателят постоянно ще използва всичките си ресурси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мисля че на 2.5-150кс без проблем може дасе сложи чип все пак просто истинския чи сие нов софтуер каквато е разликата на всички 2.5-150/155/163/180кс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мисля че на 2.5-150кс без проблем може дасе сложи чип все пак просто истинския чи сие нов софтуер каквато е разликата на всички 2.5-150/155/163/180кс

Разлика има в дюзи, дебитомери и други работа не е само софтуерна разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

естествено и в електрониката на помпата но все пак мозака който обработва тези данни е чипа.Нали и тези чипове които се слагат черпият инфо от дебитомера,дюзата,помпата и преобразуват данните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен специално много сериозно ми е влязла в главата идеята за чип. Няколко души ми казаха, че си вкарвам таралеж в гащите, но пък от мненията на повечето тук заключавам, че може и да не е толкова страшно и да няма проблеми ако се направи както трябва. И все пак кои са тези сервизи, които могат да го направят добре?

Редактирано от Деян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...