Jump to content

Чип тунинг на 2.5 TDI 99-ta


Recommended Posts

Т'ва с "упътването" върви ли заедно с Правец 16? :bia:

Питам просто, защото едни пичове близо до Мюнхен, които съм ги посещавал за чипосване на една S4ка, пишат следното на техният сайт:

"Die in Ihrer Originalsoftware enthaltenen Kennfelder, Datenrahmen und Kennlinien werden mit modernster 3D Software in Abhängigkeit von Last und Drehzahl dreidimensional im Raum dargestellt und hinsichtlich Drehmomentverlauf, Leistungsentfaltung und Verbrauch optimiert."

Така че момента с упътванията отново ми изглежда далеч в годините, нещо като средата на 80те :bia: А щом те го правят по този начин, как ли тогава се справят Brabus, MTM, ABT и всички останали, ушким реномирани тунинг фирми?

Имай предвид че немците са големи измамници ,в моя сблъсък с немския гении съм имал много неприятни спомени .

Пак започвам с примерите :

Миналата година мой приятел си купи немски георадар (скенер му казват някои БГ иманяри)

http://www.detectorcenter.de/Detektoren1/future2001.htm

(според немците върха на сладоледа в световен мащаб) за има няма 45 000 евро + няколко допълнителни софтуера му излезе 50 000

Човека нищо не разбира от георадари ,софтуер и т.н. до сега е работил с най-прости БГ самоделки ,скача купува нещото .Един месец си блъска главата със сложната немска технология ,носил го е на доста компетентни хора ...накрая се оказа че подобна руска техника струваща половината пари и то в лева е много по-добра .

Втори пример :

Преди 3 години познат от Ловеч си купува през интернет магазин от немски сайт свръх модерен металдетектор за монети ,който според немците хваща малка монета на 50 см в земята,пристига машинката в БГ и за негово учудване едвам

хваща на 50 см автомобилна джанта ...Човека обаче е вътре със 1200 евро !

В момента на повечето немски сайтове за подобна апаратура пише толкова големи небивалици че се чудя няма ли кой да им затвори дюкяните след като мамят по подобен начин .

Та Визи виждам че разбираш от коли ,но от софтуер ,чипове и т.н. ТЦ. А в горните постове коментирам как работят БГ фирмите за чип тунинг ,немските не ме интересуват ,това за правеца много ме разсмя но знай че упътването се състои

в

една Word страница ,повече не е нужно и понеже на Правеца не може да се инсталира офис пакет ти трябва нещо по-мощно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 88
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Днес отлепих оригиналните памети и ги сложих на цокли ,пробвам първо с евтините чипове на Wankel ,после отивам и на други места ....ако предложат нещо по-добро от тях ще ги сменя ,но се съмнявам .

Айде да споделиш резултатите, че моите чипове още стоят в чекмеджето :-(

Уизи, под упътване той има предвид следното:

Програмите и таблиците в тези "чипове" (всъщност памети) са записани в двоичен вид. Ако знаеш след компилирането къде (на кое отместване) се пада клетката, в която е записана дадена константа, можеш лесно да я промениш без да знаеш софтуера какъв е и как работи. Силно специфично е за всеки отделен бинарен файл. Най общо казано е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата nufrii,

струва ми се, че в момента ми носиш вода от 9 кладенеца само и само за да ми докажеш, че съм на грешна позиция :bia:

Ако не са германците, които да разбират от тунинг на автомобили - кой друг точно ще е това?

Какво е общото между детектор на метал, чип тунинг, та от там и доверието в германците?

Плюс това аз лично съм се запознавал с двамата собственика на тази малка фирма за чипове, никуму не известна. Да де ама се оказа, че единият работи за BOSCH, а другият за Мерцедес да пише софтуер в AMG отдела..... Правят чипове единствено и само за забавление. Пари имат бол - единият караше по това време 995 GT2, а другият точно си беше купил CL55 AMG. Това, което се опитвам да обясня с всичко написано до тук е, че тези чичковци определено си разбират от работата (защото това им е професията и едва ли щяха да работят точно в тези фирми) и имат достатъчно пари за да не си правят труда да експериментират с ефтини неща или да се чудят от къде да гепят някоя друга идея.

Още нещо, което също не си разбрал правилно: не твърдя, че правенето на чип тунинг с упътване е грешно или не води до верните резултати, ами си мисля, че е по-лесно, модерно и без вероятност да оплетеш нещо, когато човек си набави софтуер, който като му дадеш файлчето от ECU-то и то да ти даде информацията в 3D графики от където предполагам лесно да промениш параметрите, които те интересуват. Точно както го пише в този цитат на немски. Предполагам си си го превел.

Ако имаш нещо конкретно да споделиш с нас от сорта на доказателство колко не разбирам от софтуер - давай. Но да даваш линкове към сайтове с металотърачи - спести ми ги. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Проспийд сами си пишат чиповете, защото са единствените в България, които си имат дино стенд, на който могат да следят много точно и ясно промените, които правят. Мишо и всички останали, които продават чипове ТОЛКОВА евтино, го взимат от някъде, вече готови. Това е worse case scenario. Хора, които са поне МАЛКО открехнати колко всъщност индивидуално се прави това нещо, ще търсят фирма, която в най-лошият случай ще прочете софтуера, ще го прати на някоя тунинг фирма разбирач, те ще го променят и върнат обратно, а нашите сладури просто ще го запишат на ново, но нищо повече, камоли те самите да го пипат нещо. А не мерси.... Точно от там идва и разликата в цената, защото това пращане "някъде" е извън България и очевидно там са спрели преди доста време да се хранят с банани, за разлика от нас, и искат повече от жълти стотинки за това, което ти продават.

Сега надявам се до някъде е станало ясно. :hilezh:

Sega kolega Wizi kato ne si informiran ot kude i kak vzimam chipovete po tochno softa ne biva da pishesh tolkova ubedeno v tova..Znaimavam se s chipove ot 5 godini i imam mnogo opit i tova mi e gore specialnost.Neka obiasnia slednoto vzimame Bora kato tvoita rezachka i kopirame soft tuning ot druga ...znaesh li kvo stava ne pali!Prichinata e che povecheto imat opredeleno SG nomer na softa i tam e zapisano dali imat avtopilot , ESP,tiptronic...Za da napravish tova ti e nujen modul za CKS chek sumi osobenno za dizelite taka che ne samo ne mojesh da gi kopirash v redki sluchai , no ne mojesh i da gi prekodirash sam.E, togava kak she go napravia az?Prosto kupuvam softa ot firmi cheta originala prashtam go i te mi vrushtat tuning file...prosto.No poneje samo chuvash ot tuk tam ne znaesh kak stoiat neshtata ..Oshte po slojno e s novite EDC 16(Goro ot suhodol she ti kaje kak e tam)dizeli tam e pamet v procesor kaji mi samo kak gi kopiram samo.Ta mislish li che prospeed praviat softa sami?Ne polzvat dim sport v Belgia az sum v djaza chovek.Mnogo e trudno da obiasniavash na niakoi koito si misli che znae , no ne znae ...

P.S Niamam kirilica ot toz komp ako iskash trii she pishem oshte dokato ne lusne istinata samo da ne se pishat izmislici che e tupo dori za ostanalite.Pozdravi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм невеж, а ти си майстор Тричко... и сигурно знаеш всичко :flehan:

Просто се получи рима, да не се обидиш. Ама аз продължавам да не разбирам нищо, не се притеснявай.

Аз съм книжен плъх! Точно както ти казваш: "samo chuvash ot tuk tam ne znaesh kak stoiat neshtata". Така че отстъпвам правото да си по-веж. :)

... а и majmunicata ти не ме притеснява. По проблемно ми беше да разбера какво точно си искал да ми кажеш. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ne sum suglasen i az s WIZI - worst case scenario e kogato ima6 edna soft versia , a ya slaga6 na vsi4ko zivo 6to e TDI naprimer... Ako slaga6 korekten softueren nomer vinagi vsi4ko e nared . Tazi extra oba4e e validna do 2004ta , za nyakoi do 2001va (BMW naprimer) . Vuob6te temata e dosta ob6irna...

sorry za LAT :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паркирам с Ауди А6 2.5TDI '96та... какъв чип ще ми сложите? Същият като на съседа, дето е автоматик, няма климатроник и не е на 120'000км, ами на 250'000км или ще ми сложите чип custom made?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма точната версия за дадения модел и двигател по-добре е да не рискува, а и мотора си е достатъчно мощен :) Който иска спортно каране - RS6 е отговора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паркирам с Ауди А6 2.5TDI '96та... какъв чип ще ми сложите? Същият като на съседа, дето е автоматик, няма климатроник и не е на 120'000км, ами на 250'000км или ще ми сложите чип custom made?

Do kolkoto zavisi ot men - vsi4ko se pravi po nomer ECU i softueren nomer, ako nyama suvpadenie s gotova versia se pravi po originalnia softuer. Ne znam kakvo protiv ima6 gotovite softuerni failove - ponyakoga e dobre da znae6 , 4e faila e testvan i raboti na 10000% bezproblemno... Otnosno kilometrite nyama da komentiram - vseki sobstvenik bi tryabvalo da znae na kakva baza iska da upgrade-va...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях да сложа два от модифицираните чипове от Wankel + 20 к.с. според него ,колата тръгна като луда и не забелязах да пуши повече ,поне в града .Остана ми още една двойка чипове +25 к.с.

ще карам няколко дни с тия и после слагам другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ne znam kakvo protiv ima6 gotovite softuerni failove - ponyakoga e dobre da znae6 , 4e faila e testvan i raboti na 10000% bezproblemno...

Е нали ме убеждавате, че и при вас всичко било индивидуално, а сега пък отново пеем как нямало проблем да ми сложите чип като на съседа!? :hilezh:

----

Сетих се нещо да попитам!

Чичо Мишо, на тебе колко ти чинят чиповете? Ако аз примерно дойда с моята кола - какви пари ще ми искаш за тези белгийски чипчета-мипчета?

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

brat , pak ne 4ete6 vnimatelskata :hilezh: Individualno se pravi vsi4ko razbira se -> ako iska6 ne6to special vinagi 6te go napravim . Ako puk se tursi ne6to provereno se vima gotova versia . Tova ne zna4i , 4e gotovia fail e po-lo6 -> prosto e standartno podobrenieto. Tova , koeto REALNO az iskah da kaza e, 4e pri nas VINAGI se slaga korektna softuerna versia, tova e

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wizi е готов да донесе вода от 10 реки само и само за да обясни защо няма да си чипоса изстребителя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... при тунинг фирма в радиус от 1000км спрямо София :)

Чакам Мишо да отговори за да го питам евентуално още нещо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз не искам много да ви се меся в споровете ма вия тая кирилица за нищо я нямате. Ясно че винаги може да се случи веднъж дваж нещо от типа "Sory za latinicata ama sega na toia komp niamam kirilica" ама с времето може да се намери,набави кирилица за темата или по точно съсържанието на темата да си е в съответствие със ПРАВИЛАТА на форума които важат за ВСИЧКИ.

относно за чиповете всеки си има право за себе си и няма да коментирам нищо щото ще ме изядете :) Пък и понагоре бях писал вече.

Поздрави на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

решил съм при доцент Мишо :blink: да ми направи тунинг на машинката. Правил ли е някой тунинг на такъв мотор и с колко му се променя мощността ако базовата е 150к.с. ? До колко е ефективна промяната - яко ли си личи разликата или е по-скоро символична? Има ли вероятност да си прецакам турбото и да :blink: поради промяната на мощността?

Gebrauchtwagentest Audi A6

Empfehlung aus Ingolstadt

Abzuraten ist von Exemplaren mit Tuning-Chips. Zwar lassen sich die Turbodiesel leicht auf 170 PS (1.9 TDI) bzw. 220 PS (2.5 TDI) hochschrauben, doch das Leistungsplus geht eindeutig zu Lasten der Haltbarkeit. Abgescherte Antriebswellen (zu hohes Drehmoment) und defekte Turbos (zu hoher Ladedruck) können die ärgerliche Folge sein. Wichtig: Unbedingt darauf achten, dass der Zahnriemen pünktlich gewechselt wurde. Durch das hohe Drehmoment reißen die Riemen beim Diesel manchmal frühzeitig.

Без коментар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:blink:

... а не е лошо и да го преведем това за останалата част от аудиторията, която се пули и не разбира. А също така и подписа ти също не е лошо да го знаят :blink:

uerbigens, от къде ти е тази информация? Тук си падат малко своеверни и не вЕрват много-много на някакви си изказвания от не проверени източници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опала, интересна статия. В google може да се намерят още 1000 такива статий та няма какво да се доказваме и да спорим. Пакт е че по DE има прекалено много авантюристи и затова има и доста простотийки. В резултат на това се води доста мащабна кампания чрещу чиптунинга.

Единственото което ме разочарова са ADAC. Преди около 3 месеца бяха публикували статия за чиптунинга в която се обсъждаше дали е вредно да се слага чип и резултата беше че НЕ СЕ ЗНАЕ. Както казаха тогава ...има прекалено фактори които влиаят на мотора по време на изминаване на 100 000 километра и затова никога накрая неможеш да кажеш със сигурност дали е в резултат на чиптуинга. Всички OEM's обаче са недоволни да им пипат софтуера и сега навсякъде тръбят че е много вредно та включително и ADAC СМЕНИХА ТЕМАТА.

Смешното е че Юнитрейд X в софия предлагат чиптунинг с Powerbox за 1500 лева!!! (имаше и за по 3000 лева) ама ако иначе някой друг го прави са недоволни. Drugarite nemci обаче не искат да си признаят че пускат понякога полуготов софтуер или по точно тестван недостатъчно и следят дали всички Kunden са доволни ...нещо като бета версий (не се ебавам) Така че всеки си решава за себе си. Още нещо, ако всичко това което говорят е верно и ако са толко вредни тогава чипосаните коли НИКОГА нямаше да получават TÜV. Реалността говори обаче друго ,нали?

Ansonsten Risiko gibt es sogar bei Reifenwechsel, nicht wahr? Jeder trägt seine eigene Verantwortung, jeder entscheidet für sich selbst. Man muss sich nur vorerst gut informieren :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gebrauchtwagentest Audi A6

Empfehlung aus Ingolstadt

Abzuraten ist von Exemplaren mit Tuning-Chips. Zwar lassen sich die Turbodiesel leicht auf 170 PS (1.9 TDI) bzw. 220 PS (2.5 TDI)

Също тия немци пишат небивалици и за техните металотърсачи ,във всеки втори сайт .de пише че техните хващали müncen (монета) на 50 см ,а всъщност на 5-10 см ...Мисля че така е и с 1,9 ТДИ - 170 к.с. или може но за кратко .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:blink:

... а не е лошо и да го преведем това за останалата част от аудиторията, която се пули и не разбира. А също така и подписа ти също не е лошо да го знаят :blink:

Ами хайде преведете го де за нас тъпаците които се пулим и не разбираме този благозвучен език.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също тия немци пишат небивалици и за техните металотърсачи ,във всеки втори сайт .de пише че техните хващали müncen (монета) на 50 см ,а всъщност на 5-10 см ...Мисля че така е и с 1,9 ТДИ - 170 к.с. или може но за кратко .

Ами то в германия земята е по рехава и затова фащат по дълбоко :blink: а тия конски сили не ги бех видел ама....верно 170 от 1.9 мотор си е леко преувеличено. Евентуално тоя мотор където е 150 коня серийно ама пак 170 са си доста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........

Така че всеки си решава за себе си. Още нещо, ако всичко това което говорят е верно и ако са толко вредни тогава чипосаните коли НИКОГА нямаше да получават TÜV. Реалността говори обаче друго ,нали?

Ansonsten Risiko gibt es sogar bei Reifenwechsel, nicht wahr? Jeder trägt seine eigene Verantwortung, jeder entscheidet für sich selbst. Man muss sich nur vorerst gut informieren :blink:

Хей приятелю,

TÜV се интересува само от едно-единствено нещо - твоята кола да е безопасна за теб и за движението, а това дали ще си я строшиш, както ти правилно казваш - всеки решава за себе си. И за рисковете си прав - всеки сам ще реши, ако е добре информиран. Гледай на предишния ми пост само като Andeutung или като Beistand. Само толкова и нищо повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото разбирам с това откъсче искат да кажат , че се износват турбини и валове вследствие на чип тунинга на ТДИтата... Много интересно , защото при 2,5 ТДИ V6 точно тези 2 неща са огромен "наследствен"проблем - яде разпределителни валове и чупи турбини (става дума за сток коли) .... Чак с излизането на 2,5ТДИ 163кс нещата са пооправени

Странно , но много често всякакъв вид проблеми се приписват на чип тунинга . Моето мнение от опита , който имам е , че проблеми имат неуравовесени хора и такива , които икономисват от подръжката . Ако използваш най-доброто масло и го сменяш редовно , не си душманин на пътя и не си гасиш колата веднага след поредната "ръчка" трудно ще счупиш едно турбо.... Между другото реалното завишаване на налягането е в границите на 10-15% (много рядко 15) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами хайде преведете го де за нас тъпаците които се пулим и не разбираме този благозвучен език.

Опс, имаме засегнати. Моля да ме извиниш. Надявах се някой сайт за превеждане да свърши това вместо мен :blink:

"Empfehlung aus Ingolstadt

Abzuraten ist von Exemplaren mit Tuning-Chips. Zwar lassen sich die Turbodiesel leicht auf 170 PS (1.9 TDI) bzw. 220 PS (2.5 TDI) hochschrauben, doch das Leistungsplus geht eindeutig zu Lasten der Haltbarkeit. Abgescherte Antriebswellen (zu hohes Drehmoment) und defekte Turbos (zu hoher Ladedruck) können die ärgerliche Folge sein. Wichtig: Unbedingt darauf achten, dass der Zahnriemen pünktlich gewechselt wurde. Durch das hohe Drehmoment reißen die Riemen beim Diesel manchmal frühzeitig."

Съвет от Инголщад

Не се съветва чипосването! Въпреки че при турбо бизелите лесно се постигат 170 коня (1.9 ТДИ) както също така 220 коня (2.2 ТДИ), това води до намаляване на живота им. Наранени колянови валове (от прекалено висок въртящ момент) и дефектни турбини (твърдо високо налягане) могат също да бъдат неприятни следствия. Важно: непременно да обръщате внимание на смяната на ангренажният ремък на време. Поради по-високият въртящ момент е възможно по-рано да се скъса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...