Jump to content

ВЪПРОС ЗА ТУРБИНА !!!


Kolevv

Recommended Posts

Добър ден колеги.

Имам 1 въпорс към Вас.Някой запознат може ли да напише какви са симптомите за развалена турбина, че имам някои съмнения за моята.Имам колата от 2 месеца.Наскоро се появи бял пушек от ауспуха.Четох в нета, че симптомите за заминала турбина са пушек и по-силен звук от турбото.Аз лично чувам моята турбина когато подавам газ и мислех, че е нормално, но четох по разни форуми мнения, че много колеги не чуват техните турбини и казват, че не е нормално да се чува ( при затворени прозорци ).Именно този бял пушек и звука ме стряскат малко и вече почвам да си мисля най-лошото ( проблем с турбината ) Нека някой който е на "ти" с тези неща да отговори и да каже има ли основания за притеснение. Благодаря Ви предварително за отговорите ! П.С.( Двигателят е 2.0 T - бензин ) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изпуши синьо тогава е за притеснение. Иначе най-лесното, което можеш да провериш е за луфтове на оста на турбината.

Редактирано от Geraka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако толкова те съмнява белия пушек от ауспуха, погледни дали ти намалява нивото на маслото или охладителната течност.

Ако не намаляват, свиркай си.

Времето в момента е адски студено и газовете, които излизат от ауспуха са видими.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно благодаря за отговорите ще следя маслото и охл. течност и се надявам всичко да е ОК.А за звука не разбрах, понеже до сега съм карал само атмосферки и това ми е първата кола с ТК, нормално ли е да се чува леко свистене при затворени прозорци в купето от турбото, когато подавам газ ? Защото някои казват, че не трябва да се чува нищо (когато са затворени прозорците).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от маслото, имал съм случка с едно масло да се чува изразително а с друго никакво свистене (това на една и съща кола естествено).

еднакво масло, различни производители

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно нормално е да чуваш свистене от турбината. Ако знаеш какви обороти развива ще се чудиш дори колко е тиха :)

А дали не си я бил карал известно време когато е изпушила? Може да се насъбрало масълце в нея, което да е изгоряло като си запалил колата.

Турбина пред счупване пуши МНОГО и издава по-метални звуци. Общо взето обаче толкова бързо след това сдава багажа, че едва ли ще имаш време за реакция. Поне при мен се получи така с предното ми дизелче....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами бях в провинцията и 1 седмица не я бях карал.Малко ме поуспокоихте, надявам се всичко да е наред.Ще следя положението.Благодаря за отговорите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа случка с един служебен бус Фолксваген от преди три години.

Навън 35 градуса жега, магистрала Тракия.

Шофьора го беше опънал с около 170, това бяха около 3600 оборота.

И така доста километри.

По едно време отзад стана бяла мъгла.

Бял пушек, ама мноооого.

И не говоря за пара в студено време.

Веднага спряхме, щеката абсолютно суха,

Репатрак до Порше Изток, диагнозата-турбина.

Беше се сцепила втулката най-вероятно и изхвърли 4 литра масло за около 5-10 секунди. Това означава заминало турбо :bia:

Като се има предвид, че турбината се върти с около 200 000 оборота, ако е заминала, много бързо ще разбереш, че е така.

Пак ти казвам, ако не ти губи масло, не го мисли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбобензин да пуши не е хубаво.Каквото и да е си е проблем.Дали ти задържа масло в кулера или в турбината няма разлика,все не е хубаво.

Пусни си една диагностика да ти е мирна главата.Около 40 лева е да ти я тестват,даже и да имаш луфт не е страшно.Само да пазиш.

Моята кола не пуши,но пък турбината ми е пукната стана почти 15к кил.

Ако установиш че там ти е проблема,и не ти се плаща веднага рециклиране/400-500 лева/,мини на по-гъсто масло,с по-висок топлинен коефицент - 5W50,10W60, и го загрявай сутрин 15 кил. преди да почнеш да настъпваш.Това ако обичаш да даваш цялата газ.

Аз лично си купих нова турбина,но това вече си е личен избор. :bia::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва за по-гъстото масло да не го беше казвал :2gunsfiring_v1: За турбинираните мотори е много важно да се кара с пълна синтетика предписана от производителя. Ако го харчи варианта е само ремонт. С това по-гъсто масло ще й евеш майката тотално. А в тия студове е нормално да пуши каквато и да е кола. Това е конденз а не пушек от масло. Ако те съмнява сложи ръка на ауспуха и ще видиш, че става мокра а не мазна. Е ако стане мазна си му мисли :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва за по-гъстото масло да не го беше казвал :2gunsfiring_v1: За турбинираните мотори е много важно да се кара с пълна синтетика предписана от производителя. Ако го харчи варианта е само ремонт. С това по-гъсто масло ще й евеш майката тотално. А в тия студове е нормално да пуши каквато и да е кола. Това е конденз а не пушек от масло. Ако те съмнява сложи ръка на ауспуха и ще видиш, че става мокра а не мазна. Е ако стане мазна си му мисли :2gunsfiring_v1:

Колега,вискозитетите който съм дал са на синтетични масла.5W50 Rally formula,10W60 long life.

Много моля ви мадам.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах,въпрос на личен избор е.

Искренно се надявам проблема на колегата да не е като моя.

Пита,отговарям. :2gunsfiring_v1:

Редактирано от DAKINE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама внимавай като даваш такива съвети, че ти си се подсигурил ама човека може да не е като тебе. Дал си акъл да иде на диагностика и да му кажат какво е положението. Такива наливай дебело масло и си карай ги пропускай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ставаш малко като Ради и ти.

Точно тук мога да ти кажа че масла от по 120 лева тубата пазят двигателя и периферията по-добре от всяко 5W40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как го изчисли, нещо сравнения на износване ли направи или така ти казаха. А 5в40 има 100 вида, и за всеки двигател производителя определя стандарт на който трябва да отговаря маслото. Не само 5в40 ами и 505.0 на ВАГ примерно. Има си ясно определени масла които са за дадения мотор. Ти ако искаш си сложи за 250 лв тубата лонглайф от Порше ама като не е за твоя мотор ще имаш проблеми.

Ами ще ставам като Ради когато пишеш глупости. Виж ти като питаше за турбина какво ти казахме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факта,че се научих сам трябва да признаеш,и нямам нищо против никого.А всеки си има глава на раменете и си преценява.

Това е форум.

Аз лично за 4 хил. кил , 4 пъти сменях маслото,докато налучкам правилното за състоянието на мотор и турбина.И ДА мисля че имам право на мнение.

Успех на колегата,и се надявам да сподели какъв точно му е бил проблема.

Редактирано от DAKINE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е точно понеже е форум трябва да внимаваш какви съвети даваш. Това което си казал си остава тука и като не е вярно някой може да се заблуди. Аз също нямам нищо против никого(е без 1-2ма беенвисти :zustimm: ).

Какво да ти признавам, че си научил сам не можах да разбера :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти един път гръмна турбина нали.А моята още държи.Въпреки зверската експоатация.

Ако ще даваш някой полезен съвет на колегата - давай.

Че стана много спам......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е няма какво повече да кажа. Сервиз да я видят и това е. Форумното диагностициране на турбини е толкова несигурна работа, че няма на къде.

Да гледал съм го турбо филма. Що па си мислиш че тука няма няколко хиляди човека които са го гледали тоя филм с ясен финал. Това, че твоята още държи нещо като атестат за знания ли е? И на моята и бяха заминали лагерите а не и беше пукната топлата част. То като слушах на клипа и твоята как вие си е пътник ама ти си знаеш. И на мене ми викаха слагай по-дебело масло и карай разни разбирачи, няма ядове ще изкара още много. Еми аз реших да я правя овреме а не да чакам да ми изтече маслото на пътя. Е можеше и наистина да изкара още няколко хиляди ама като я отворих ми стана ясно, че не е въпроса за няколкото хиляди. Сега на теб примерно като знаеш на какъв хал е турбото комфортно ли ти е да тръгнеш на дълъг път с тая кола? Или викаш за 300-400 лева пътната помощ ще те извози едни 100 км :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахаха....

Разсмя ме истински,благодаря ти.Ами нали ти каза че си нося друга в багажника.И НЕ мен не ме е страх.Тя не се чупи изведнъж,а точно с проклетото масло и притъпих симптомите,а и мисля да я смъкна преди да е сдала багажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че ти е весело :zustimm:

Охо повярвай, че турбина се чупи отведнъж. Както си караш леко и лежерно ще настъпиш газта да изпревариш, ще чуеш едно злобно изскърцване и в следващите 30 секунди цялото масло ще ти е в ауспуха а клапаните ще изтракат като калашников. И ако стане така дано да е само турбина... Пак добре, че не си дизел да видиш каква газ дава мотора като му гръмне турбината. Добре че призна, че маслото е само много краткосрочно решение. И сигурно си набутал пари за една нова турбина само да разбереш кое не го харчи. А щом не те е страх газ мъжката докато не се чуе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни си една диагностика да ти е мирна главата.Около 40 лева е да ти я тестват,даже и да имаш луфт не е страшно.Само да пазиш.

Моята кола не пуши,но пък турбината ми е пукната стана почти 15к кил.

Ако установиш че там ти е проблема,и не ти се плаща веднага рециклиране/400-500 лева/,мини на по-гъсто масло,с по-висок топлинен коефицент - 5W50,10W60, и го загрявай сутрин 15 кил. преди да почнеш да настъпваш.Това ако обичаш да даваш цялата газ.

Все си мисля че влизаш в спор без да си прочел внимателно. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...