Jump to content

Как да ремонтираме сами дебитомер 2E - 115 к.с.


Recommended Posts

Дефектира ми механичния дебитомер (разходомер) на въздуха за инжекционна система Digifant, използвана широко в модели на Volkswahen, Audi и Seat от '90-те години. Затова се наложи да експериментирам. Е, експеримента е успешен. Колата върви, та пее :-) Време е да споделя...

Най-честият проблем на този тип дебитомер е изтриване на резистивният слой нанесен върху платка намираща се в "кутията" на дебитомера. По въпроса е писано, но при мен проблема не е в това.

Другата най-честа причина за авария е изкривяване на оста на лопатката вследствие на гърмеж на газовата уредба. При това изкривяване лопатката не може да се движи свободно и блокира в някакво положение. Ако е напълно затворена автомобила няма да може въобще да запали. Ако е в някакво средно положение ще върви, но оборотите на празен ход ще играят, ще гасне и/или няма да има мощност. Такъв е и моя случай. Лесно установих, че лопатката е блокирала, като я видях заседнала в средно положение.

Добреее, гръмнало е, загазили сме, сега какво е нужно да направим за да ремонтираме дефектният си, блокирал дебитомер?... Ами четете нататък.

VW-Debitomer00001.jpg

Сваля се капака на филтърната кутия, заедно с дебитомера.

VW-Debitomer00002.jpg

Развиват се четирите болта, които държат дебитомера към капака.

VW-Debitomer00003.jpg

Червената стрелка е демонтираният дебитомер на въздуха.

Зелената стрелка е смесителната плочка на газовата уредба. При този модел инжекцион плочката обикновено е точно тук. Няма я на автомобилите без газова уредба.

Синята стрелка е предпазният клапан на газовата уредба. Монтиран е допълнително. Може да се каже, че е задължителен при конвертиран на този модел на газ. Няма го на автомобилите без газова уредба.

VW-Debitomer00004.jpg

Обръщаме дебитомера обратно. Областта посочена с червена стрелка е покрита със силикон, за уплътнение. Отстранява се силикона по цялата дължина.

Под силикона се откриват малки нитчета. Доста на брой.

VW-Debitomer00005.jpg

С център и чук се отбелязва "център" в средата на всяко нитче за последващото посвредляване.

VW-Debitomer00006.jpg

Прави се на всички нитчета. След манипулацията изглеждат като в зеленото кръгче.

VW-Debitomer00007.jpg

Слагате в бормашината първо свредлото 4мм. Просвредлявате внимателно главите на всички нитове.

След това слагате свредлото 8 мм. Повтаряте манипулацията на всички нитове до пълното отстраняване на главите им.

Внимавайте да не пробиете цялата плочка, дебела е едва 2 мм.

VW-Debitomer00008.jpg

След просвредляването дебитомера изглежда така.

VW-Debitomer00009.jpg

С почукване и внимателно напъване отваряте дъното на дебитомера.

Вижда се къде са запирали лопатките - червените стрелки. Едната е запирала отдолу, а другата отгоре. Очевидно е, че оста се е изкривила.

Повече подробности и още снимки има ТУК

http://www.smehurko.info/moto/tech/VW-Debitomer/VW-Debitomer.php

Редактирано от Marcus Aurelius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:):):)

Отново полезна тема....Евала.

А после занитването на кутията как става....нещо го пропускаме май :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, забравих да снимам. Не го занитвах. Направих скоба от еластичен стоманен тел. Минава през цялото дъно от край докрай и се закача за борда на горната част. Ще взема да го нарисувам, че ще ми е по-лесно отколкото да го демонтирам отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за добре свършената работа! ;)

Само да питам тези "термини" от къде ги чу?

посвредляване.

Просвредлявате внимателно

Пробиване или свредловане ми звучат по-добре.

А после занитването на кутията как става....:(

Аз така като гледам корпуса, част от който са били разпробитите нитчета, има достатъчно материал да се разпробие със свредло ф2,4мм точно на местата им и да се нарежат резби М3. После се завива с болтчета, като задължително се вземат мерки против саморазвиване (федер шайби, или се капват с по малко лепило за резби).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го крия, много хора и до сега са доволни, а дебитомера НЕ СЕ ОТВАРЯ! Докарайте някой с развален дебитомер и ще ви покажа! Това по-горе е съсипване!

Бих качил клип, но нямам под ръка повреден дебитомер... Не пиля, не режа, не чупя и не стържа! А дебитомерът става като нов..... може да звучи нескромно, но може би има доста хора, които ще го потвърдят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато ти попадне дебитомер за да направиш клипче, обясни с няколко думи, поне в общи линиии за какво иде реч. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако кажеш и разхлопания лагер как сменяш без да го отвориш и аз ще съм много благодарен :lol: ... и по-внимателно с "чупя стържа и пиля..." някъде да видя подобно нещо?

А иначе със сигурност показаното не е перфектно. Важното в случая е, че то работи! Поне до момента :)

Всички алтернативни методи са добре дошли... всъщност ако беше взел да го напишеш преди нямаше да се налага да експериментирам с дрелката. Т.е. не е късно и сега. Да дадем на колегите варианти, нека да има писано, пък всеки ще си реши проблема както му харесва. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два са. На снимките от линка в първия пост се виждат и двата (единия демонтиран).

Ти изплюй камъчето за поправката без отваряне на дебиЛомера! :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С чук и алуминиев дорник! Като го кажа така и звучи хамалски и лаишки, нали? За това искам да го снимам и да обясня подробно къде точно, колко силно и т.н...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С чук и алуминиев дорник! Като го кажа така и звучи хамалски и лаишки, нали? За това искам да го снимам и да обясня подробно къде точно, колко силно и т.н...

Потвърждавам,

метода е приложен поне 6-7 пъти

и резултата е ясен,

работещ дебиЛомер.

:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А който не вярва, че ще съжалява да пита мен, как в гората намерих обхват да звънна на Ради. Добре, че в себе си имам и Халуминиев дорник и по телефона успях да си оправя дебитомера.Разглабянето е хубаво да се направи, ако ше се сменят лагерите, иначе само за изправяне на оста става по метода на Радко (Господ Здраве да му дава до края на хиладолетието, на него и смейството му, сърцето му да е все така огромно за да побере всички ни!!! ОБИЧ?МЕ ТЕ РАДИИИИИИИИ!!!!)

Редактирано от Муцев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

С тоя дебитомер и аз имам няколко години опит (последно преди две седмици). На старото ми Волво 360 (86г) е същия по форма. Аз не бих препоръчал демонтиране на цялата ос с лопатките защото има риск от разместване при зъбното колело а също и от деформиране на крехката контактна пластинка отгоре особено като е обърнат. Оправянето на лопатките става с леко подпъхване и подчукване по тях, клещи и др, докато се получи напълно свободен ход в двете им посоки. Капака първо го лепях само със силикон, но така изгубих един по пътя (при една детонация) а случи ли се няма мърдане оттам. Намерих същия капак от друг дебитомер. Този вече го прихващах с две тънки болчета за които пробих малки дупки в улея на външния кант в двата противоположни края на тялото на дебитомера и капака. За уплътнение ползвам болкит или силикон. Подчертавам само две противоположни дупки, като така се постига друг ефект - при по силна детонация, капака се деформира в краищата където няма болчета и оттам излиза налягането и не деформира лопатките и не чупи пласмасариите по възд. филтър. Развивам, изправям капака, преглеждам лопатките, завивам слагам и до следващия път (обикновено при влага и дъжд когато принципно гледам да карам на бензин за да избегна детонациите). Последния път (след 6-7 предишни детонации и изправяния) детонацията направо беше къртеща, капака се разпука и разцепи целия, но лопатките бяха непокътнати. Този път си изрязах нов от обикн. ламарина и пак с двете болчета. Не препоръчвам друг начин на закрепване (с тел или само силикон) защото може да си загубите капака някъде (всъщност може би не ако в аудито е опокован във в. филтър), но все пак винаги трябва и да е добре уплътнен и да не смуче въздух.

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, човече MSM, какво направи ти?

Тая твоята газова гърми като кремълските топове на всеки кръгъл час ;)

Вярно, че има риск от гърмеж на газовата, но при мен това се случва веднъж на месец и половина - два, че и по-рядко. Не мога да си представя как ще гърми при всеки дъжд. :hilezh:

Явно има някаква друга причина при теб. Я кофти запалителни кабели, или пък стари свещи, или проблем с клапани(някой не затваря добре) или нещо друго.

Вземи някакви мерки :hilezh:

Редактирано от Ilarioncho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ааа и при мен е средно през месец-два. Не е от кабели и свещи а клапани нямам намерение да прая, ако ще да се разпада пущината (ама пусто не ще, движи си градско без никаква подръжка освен по газта и тва е). След смяната на уплътннението на изпарителя нещата се пооправиха, подозирам че причината е най вече в газта в комбинация с влага. Когато карам с газ от Шел - нямам проблеми. Голямата детонация беше след като бях заредил на друга газстанция при студено и влажно време.

Редактирано от Wizi
БЕЗСМИСЛЕН ЦИТАТ НА ГОРНО МНЕНИЕ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

А който не вярва, че ще съжалява да пита мен, как в гората намерих обхват да звънна на Ради. Добре, че в себе си имам и Халуминиев дорник и по телефона успях да си оправя дебитомера.Разглабянето е хубаво да се направи, ако ше се сменят лагерите, иначе само за изправяне на оста става по метода на Радко (Господ Здраве да му дава до края на хиладолетието, на него и смейството му, сърцето му да е все така огромно за да побере всички ни!!! ОБИЧ?МЕ ТЕ РАДИИИИИИИИ!!!!)

Жалко само че не ще и на мен да помогне и ме отсвирва по всякакви параграфи.:( Ако се познавахме, щях да помисля че е лично отношение, но не сме се и виждали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Изпробвах метода и мога с задоволство да заявя- УСПЕШЕН !!!

Изправих клапата,а утре или в другиден ще сменя и платката.Разликата от сега е огромна.Мотора работи по спокойно,ускорява доста добре,няма забиване,придръпване,замисляне.Предполагам,че с новата платка ефекта ще е още по осезаем.Успех на всички които смятат да се захванат с това занятие.Заслужава си 2-та часа отделено време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...