Ilarioncho Публикувано 3 Март 2011 Доклад Share Публикувано 3 Март 2011 (Редактирано) Дефектира ми механичния дебитомер (разходомер) на въздуха за инжекционна система Digifant, използвана широко в модели на Volkswahen, Audi и Seat от '90-те години. Затова се наложи да експериментирам. Е, експеримента е успешен. Колата върви, та пее :-) Време е да споделя...Най-честият проблем на този тип дебитомер е изтриване на резистивният слой нанесен върху платка намираща се в "кутията" на дебитомера. По въпроса е писано, но при мен проблема не е в това.Другата най-честа причина за авария е изкривяване на оста на лопатката вследствие на гърмеж на газовата уредба. При това изкривяване лопатката не може да се движи свободно и блокира в някакво положение. Ако е напълно затворена автомобила няма да може въобще да запали. Ако е в някакво средно положение ще върви, но оборотите на празен ход ще играят, ще гасне и/или няма да има мощност. Такъв е и моя случай. Лесно установих, че лопатката е блокирала, като я видях заседнала в средно положение.Добреее, гръмнало е, загазили сме, сега какво е нужно да направим за да ремонтираме дефектният си, блокирал дебитомер?... Ами четете нататък.Сваля се капака на филтърната кутия, заедно с дебитомера.Развиват се четирите болта, които държат дебитомера към капака.Червената стрелка е демонтираният дебитомер на въздуха.Зелената стрелка е смесителната плочка на газовата уредба. При този модел инжекцион плочката обикновено е точно тук. Няма я на автомобилите без газова уредба.Синята стрелка е предпазният клапан на газовата уредба. Монтиран е допълнително. Може да се каже, че е задължителен при конвертиран на този модел на газ. Няма го на автомобилите без газова уредба.Обръщаме дебитомера обратно. Областта посочена с червена стрелка е покрита със силикон, за уплътнение. Отстранява се силикона по цялата дължина.Под силикона се откриват малки нитчета. Доста на брой.С център и чук се отбелязва "център" в средата на всяко нитче за последващото посвредляване.Прави се на всички нитчета. След манипулацията изглеждат като в зеленото кръгче.Слагате в бормашината първо свредлото 4мм. Просвредлявате внимателно главите на всички нитове.След това слагате свредлото 8 мм. Повтаряте манипулацията на всички нитове до пълното отстраняване на главите им.Внимавайте да не пробиете цялата плочка, дебела е едва 2 мм.След просвредляването дебитомера изглежда така.С почукване и внимателно напъване отваряте дъното на дебитомера.Вижда се къде са запирали лопатките - червените стрелки. Едната е запирала отдолу, а другата отгоре. Очевидно е, че оста се е изкривила.Повече подробности и още снимки има ТУК http://www.smehurko.info/moto/tech/VW-Debitomer/VW-Debitomer.php Редактирано 3 Март 2011 от Marcus Aurelius Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 3 Март 2011 Доклад Share Публикувано 3 Март 2011 Отново полезна тема....Евала.А после занитването на кутията как става....нещо го пропускаме май Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ilarioncho Публикувано 3 Март 2011 Автор Доклад Share Публикувано 3 Март 2011 Да, забравих да снимам. Не го занитвах. Направих скоба от еластичен стоманен тел. Минава през цялото дъно от край докрай и се закача за борда на горната част. Ще взема да го нарисувам, че ще ми е по-лесно отколкото да го демонтирам отново. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 5 Март 2011 Доклад Share Публикувано 5 Март 2011 Браво за добре свършената работа! Само да питам тези "термини" от къде ги чу?посвредляване.Просвредлявате внимателно Пробиване или свредловане ми звучат по-добре.А после занитването на кутията как става....Аз така като гледам корпуса, част от който са били разпробитите нитчета, има достатъчно материал да се разпробие със свредло ф2,4мм точно на местата им и да се нарежат резби М3. После се завива с болтчета, като задължително се вземат мерки против саморазвиване (федер шайби, или се капват с по малко лепило за резби). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sklepi Публикувано 12 Март 2011 Доклад Share Публикувано 12 Март 2011 Колегата GiN имаше такава тема, предполагам още я има из форума, но си е някъде там Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 13 Март 2011 Доклад Share Публикувано 13 Март 2011 Не се прави така! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacofazomera Публикувано 13 Март 2011 Доклад Share Публикувано 13 Март 2011 кажи и твоя метод Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 13 Март 2011 Доклад Share Публикувано 13 Март 2011 Не го крия, много хора и до сега са доволни, а дебитомера НЕ СЕ ОТВАРЯ! Докарайте някой с развален дебитомер и ще ви покажа! Това по-горе е съсипване! Бих качил клип, но нямам под ръка повреден дебитомер... Не пиля, не режа, не чупя и не стържа! А дебитомерът става като нов..... може да звучи нескромно, но може би има доста хора, които ще го потвърдят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СЕКТОР Публикувано 13 Март 2011 Доклад Share Публикувано 13 Март 2011 има доста хора, които ще го потвърдят.Аз съм един от тях! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 13 Март 2011 Доклад Share Публикувано 13 Март 2011 Докато ти попадне дебитомер за да направиш клипче, обясни с няколко думи, поне в общи линиии за какво иде реч. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ilarioncho Публикувано 15 Март 2011 Автор Доклад Share Публикувано 15 Март 2011 Ако кажеш и разхлопания лагер как сменяш без да го отвориш и аз ще съм много благодарен ... и по-внимателно с "чупя стържа и пиля..." някъде да видя подобно нещо?А иначе със сигурност показаното не е перфектно. Важното в случая е, че то работи! Поне до момента Всички алтернативни методи са добре дошли... всъщност ако беше взел да го напишеш преди нямаше да се налага да експериментирам с дрелката. Т.е. не е късно и сега. Да дадем на колегите варианти, нека да има писано, пък всеки ще си реши проблема както му харесва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ilarioncho Публикувано 17 Март 2011 Автор Доклад Share Публикувано 17 Март 2011 Дописал съм как направих закрепването на дъното след ремонта. Елементарно е, но работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 17 Март 2011 Доклад Share Публикувано 17 Март 2011 Лагерите би трябвало да са два, по спомен! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 17 Март 2011 Доклад Share Публикувано 17 Март 2011 Два са. На снимките от линка в първия пост се виждат и двата (единия демонтиран).Ти изплюй камъчето за поправката без отваряне на дебиЛомера! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 18 Март 2011 Доклад Share Публикувано 18 Март 2011 С чук и алуминиев дорник! Като го кажа така и звучи хамалски и лаишки, нали? За това искам да го снимам и да обясня подробно къде точно, колко силно и т.н... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 18 Март 2011 Доклад Share Публикувано 18 Март 2011 С чук и алуминиев дорник! Като го кажа така и звучи хамалски и лаишки, нали? За това искам да го снимам и да обясня подробно къде точно, колко силно и т.н...Потвърждавам,метода е приложен поне 6-7 пъти и резултата е ясен, работещ дебиЛомер. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 18 Март 2011 Доклад Share Публикувано 18 Март 2011 Не ползвайте друг метал, ще съжалявате. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 18 Март 2011 Доклад Share Публикувано 18 Март 2011 (Редактирано) А който не вярва, че ще съжалява да пита мен, как в гората намерих обхват да звънна на Ради. Добре, че в себе си имам и Халуминиев дорник и по телефона успях да си оправя дебитомера.Разглабянето е хубаво да се направи, ако ше се сменят лагерите, иначе само за изправяне на оста става по метода на Радко (Господ Здраве да му дава до края на хиладолетието, на него и смейството му, сърцето му да е все така огромно за да побере всички ни!!! ОБИЧ?МЕ ТЕ РАДИИИИИИИИ!!!!) Редактирано 18 Март 2011 от Муцев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 18 Март 2011 Доклад Share Публикувано 18 Март 2011 ОБИЧ?МЕ ТЕ РАДИИИИИИИИ!!!! :flehan: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MSM Публикувано 6 Април 2011 Доклад Share Публикувано 6 Април 2011 (Редактирано) С тоя дебитомер и аз имам няколко години опит (последно преди две седмици). На старото ми Волво 360 (86г) е същия по форма. Аз не бих препоръчал демонтиране на цялата ос с лопатките защото има риск от разместване при зъбното колело а също и от деформиране на крехката контактна пластинка отгоре особено като е обърнат. Оправянето на лопатките става с леко подпъхване и подчукване по тях, клещи и др, докато се получи напълно свободен ход в двете им посоки. Капака първо го лепях само със силикон, но така изгубих един по пътя (при една детонация) а случи ли се няма мърдане оттам. Намерих същия капак от друг дебитомер. Този вече го прихващах с две тънки болчета за които пробих малки дупки в улея на външния кант в двата противоположни края на тялото на дебитомера и капака. За уплътнение ползвам болкит или силикон. Подчертавам само две противоположни дупки, като така се постига друг ефект - при по силна детонация, капака се деформира в краищата където няма болчета и оттам излиза налягането и не деформира лопатките и не чупи пласмасариите по възд. филтър. Развивам, изправям капака, преглеждам лопатките, завивам слагам и до следващия път (обикновено при влага и дъжд когато принципно гледам да карам на бензин за да избегна детонациите). Последния път (след 6-7 предишни детонации и изправяния) детонацията направо беше къртеща, капака се разпука и разцепи целия, но лопатките бяха непокътнати. Този път си изрязах нов от обикн. ламарина и пак с двете болчета. Не препоръчвам друг начин на закрепване (с тел или само силикон) защото може да си загубите капака някъде (всъщност може би не ако в аудито е опокован във в. филтър), но все пак винаги трябва и да е добре уплътнен и да не смуче въздух. Редактирано 6 Април 2011 от MSM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ilarioncho Публикувано 11 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 11 Април 2011 (Редактирано) Абе, човече MSM, какво направи ти? Тая твоята газова гърми като кремълските топове на всеки кръгъл час Вярно, че има риск от гърмеж на газовата, но при мен това се случва веднъж на месец и половина - два, че и по-рядко. Не мога да си представя как ще гърми при всеки дъжд. Явно има някаква друга причина при теб. Я кофти запалителни кабели, или пък стари свещи, или проблем с клапани(някой не затваря добре) или нещо друго. Вземи някакви мерки Редактирано 11 Април 2011 от Ilarioncho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MSM Публикувано 26 Април 2011 Доклад Share Публикувано 26 Април 2011 (Редактирано) Ааа и при мен е средно през месец-два. Не е от кабели и свещи а клапани нямам намерение да прая, ако ще да се разпада пущината (ама пусто не ще, движи си градско без никаква подръжка освен по газта и тва е). След смяната на уплътннението на изпарителя нещата се пооправиха, подозирам че причината е най вече в газта в комбинация с влага. Когато карам с газ от Шел - нямам проблеми. Голямата детонация беше след като бях заредил на друга газстанция при студено и влажно време. Редактирано 26 Април 2011 от Wizi БЕЗСМИСЛЕН ЦИТАТ НА ГОРНО МНЕНИЕ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 26 Април 2011 Доклад Share Публикувано 26 Април 2011 Гърми при влажно време, понеже най-вероятно имаш нацепени капачка, палец или кабели и искрата се разсейва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Keanu Публикувано 6 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2012 А който не вярва, че ще съжалява да пита мен, как в гората намерих обхват да звънна на Ради. Добре, че в себе си имам и Халуминиев дорник и по телефона успях да си оправя дебитомера.Разглабянето е хубаво да се направи, ако ше се сменят лагерите, иначе само за изправяне на оста става по метода на Радко (Господ Здраве да му дава до края на хиладолетието, на него и смейството му, сърцето му да е все така огромно за да побере всички ни!!! ОБИЧ?МЕ ТЕ РАДИИИИИИИИ!!!!)Жалко само че не ще и на мен да помогне и ме отсвирва по всякакви параграфи. Ако се познавахме, щях да помисля че е лично отношение, но не сме се и виждали Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Deeper Публикувано 1 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2013 Изпробвах метода и мога с задоволство да заявя- УСПЕШЕН !!!Изправих клапата,а утре или в другиден ще сменя и платката.Разликата от сега е огромна.Мотора работи по спокойно,ускорява доста добре,няма забиване,придръпване,замисляне.Предполагам,че с новата платка ефекта ще е още по осезаем.Успех на всички които смятат да се захванат с това занятие.Заслужава си 2-та часа отделено време! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts