Jump to content

Компресорът на климатика включва-изключва и така...


nikoto

Recommended Posts

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте, някой от вас забелязал ли е дали вкл.и изкл. на компресора се влияе от оборотите , защото при мен е така .Минах всички стъпки с профилактика , доливане фреон смяна масло и тн. Проблема е че при 2000 оборота и нагоре компресора работи , пусна ли газта изключва веднага. Преди играеха оборотите на празен ход , казаха че е от това , чистих дросела и сега оборотите са ок но проблема с компресора продължава.На практика на извънградско когато се държат постоянно високи обороти клима има , но изключа ли от скорост , не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някой от вас забелязал ли е дали вкл.и изкл. на компресора се влияе от оборотите..

Влияе се, но обратно на описаното, при рязко подаване на газ компресора трябва да изключи докато не върнеш газта до нула, при плавно газиране трябва да изключи малко над 2500 оборота, това при компресорите със съединител, при постоянно зацепените е същото, но се реализира чрез клапани и налягане.Това което описваш прилича на релето, което командва компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..при плавно газиране трябва да изключи малко над 2500 оборота...

Нещо си сбъркал май :unsure: При рязко подаване на газ компресора изключва веднага както си казал, но при плавно подаване мисля изключва над 6к оборота или някъде там. 2500 не е със сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо си сбъркал май :unsure: При рязко подаване на газ компресора изключва веднага както си казал, но при плавно подаване мисля изключва над 6к оборота или някъде там. 2500 не е със сигурност.

точната цифра никъде не съм я срещал, но преди да сменя 213-то реле,дросела, пресостата, ламбдата и температурните датчици,(по реда на важност за обсъждания проблем), компресора ми не се изключваше в почти 90% от газирането, независимо дали е кикдаун, плавно ускорение, или е малко преди прекъсвач, смятай за какъв "вървеж" и харч на гориво ставаше дума.След смяна на всички тези възли, при мен поведението на компресора е 1:1 с описаното.Е, сега дали е на 2500, или около и над 3000 не съм засичал, но си изключва винаги, независимо колко бавно и внимателно "газирам".Може пък да е с характер мойта:D.Нещата са силно зависими от дросела и споменатото реле, едно от тези да е компрометирано в някой параметър и се почва с мъката.

А недай си Боже релето да почне да искри, нещата стават трагични.Често същото се поврежда едно от старост, и най-вече от слаба зарядка на генератора за дълго време.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не е наред при теб, чел съм някъде, че компресора се изключва над 5 или 6к оборота. Ще се опитам да се сетя къде и да ти го пратя. Няма логика да е над 3к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нико разгледах ЕЛСА и на едно място се споменава за изключване на компресора над 6000 об. но няма повече информация. Виж в ELSA в Heating, ventiltion..... - Heating, air conditioner.... - self diagnosis.... - reading measured value има описани shutoff критериите и възможните причини.

В един файл за кодовете на климата има следното нещо:

Графичен канал за диагностика на компресора на климатика /канал 52/

При наличие на условия за изключване на компресора на климатика, сегментите на дисплея ще светят както е описано по-долу.

7

Сегмент Състояние

a1 Блокиране на клапана за високо налягане на компресора

на климатика – 120Х

b1 Обороти на двигателя по-малко от 200-500

c1 Обороти на двигателя повече от 6000

d1 Обороти на двигателя повече от 6000

e1 Функциониране на системата ОК

f1 Функциониране на системата ОК

a2 Климатика е изключен ръчно

b2 Ниско ниво на напрежението

c2 Изключващ клапан(ключ), компресора е изключен за 12сек.

d2 Включена е предупредителната лампа за температурата

на охлаждащата течност на двигателя

e2 Клапан за ниско налягане на фреона на климатика

f2 Клапан за високо налягане на фреона на климатика

a3 Включен е икономичен режим

b3 Системата е изключена

c3 Външната обкръжаваща температура е твърде ниска

d3 Компресора ще остане изключен за 3-12сек.

e3 Честотата на високото налягане е повече от 30

f3 Датчика за обкръжаваща температура

g1,g2,g3 Функциониране на системата ОК (g1,g2,g3 трябва да

светят едновременно)

Точка

свети Компресора на климатика е включен

Точка

Не свети Компресора на климатика е изключен

Виж на тоя 52-ри канал канал какъв код ще изпише като ти изключи компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....при плавно газиране трябва да изключи малко над 2500 оборота, това при компресорите със съединител....

Това означава ли ,че като караш по магистрала с 4000 об нямаш клима през цялото време?

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема продължава, не е от реле 213 пробвах с друго, все тая , не е и от датчика горе на тръбите , на 52 канал като изключи компресора се явява една девятка , иначе когато работи е нула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами доколкото разбрах възможно е датчика за високо налягане да е прецакан , но там където е показан че се намира на схемата , не го открих на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли ,че като караш по магистрала с 4000 об нямаш клима през цялото време?

Да, точно така излезе при мен.Оказа се, че панела на климатроника е с проблем и при плавно газиране компресора изключва около 3700 об/мин., сменихме го и сега си гони шестте хиляди.Само не разбрах защо точно панела, но електричаря кАза:D.

Нямам идея защо и кога се е получило, но е от скоро и не ми е правило впечатление, всъщност не съм пътувал на дълги разстояния и затова не съм забелязал.Чисто и просто един частен случай.

Тодир е дал правилните параметри:zustimm:, аз не бях прав.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...