toma Публикувано 12 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2012 Здравеите колеги, да попитам в краина сметка трагнаха ли климатиците и ако е да какъв беше проблема? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
STENLY 73 Публикувано 15 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2012 Здравейте, някой от вас забелязал ли е дали вкл.и изкл. на компресора се влияе от оборотите , защото при мен е така .Минах всички стъпки с профилактика , доливане фреон смяна масло и тн. Проблема е че при 2000 оборота и нагоре компресора работи , пусна ли газта изключва веднага. Преди играеха оборотите на празен ход , казаха че е от това , чистих дросела и сега оборотите са ок но проблема с компресора продължава.На практика на извънградско когато се държат постоянно високи обороти клима има , но изключа ли от скорост , не. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 15 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2012 Здравейте, някой от вас забелязал ли е дали вкл.и изкл. на компресора се влияе от оборотите..Влияе се, но обратно на описаното, при рязко подаване на газ компресора трябва да изключи докато не върнеш газта до нула, при плавно газиране трябва да изключи малко над 2500 оборота, това при компресорите със съединител, при постоянно зацепените е същото, но се реализира чрез клапани и налягане.Това което описваш прилича на релето, което командва компресора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 15 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2012 ..при плавно газиране трябва да изключи малко над 2500 оборота...Нещо си сбъркал май При рязко подаване на газ компресора изключва веднага както си казал, но при плавно подаване мисля изключва над 6к оборота или някъде там. 2500 не е със сигурност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 15 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2012 (Редактирано) Нещо си сбъркал май При рязко подаване на газ компресора изключва веднага както си казал, но при плавно подаване мисля изключва над 6к оборота или някъде там. 2500 не е със сигурност.точната цифра никъде не съм я срещал, но преди да сменя 213-то реле,дросела, пресостата, ламбдата и температурните датчици,(по реда на важност за обсъждания проблем), компресора ми не се изключваше в почти 90% от газирането, независимо дали е кикдаун, плавно ускорение, или е малко преди прекъсвач, смятай за какъв "вървеж" и харч на гориво ставаше дума.След смяна на всички тези възли, при мен поведението на компресора е 1:1 с описаното.Е, сега дали е на 2500, или около и над 3000 не съм засичал, но си изключва винаги, независимо колко бавно и внимателно "газирам".Може пък да е с характер мойта.Нещата са силно зависими от дросела и споменатото реле, едно от тези да е компрометирано в някой параметър и се почва с мъката.А недай си Боже релето да почне да искри, нещата стават трагични.Често същото се поврежда едно от старост, и най-вече от слаба зарядка на генератора за дълго време. Редактирано 15 Юни 2012 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 15 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2012 Нещо не е наред при теб, чел съм някъде, че компресора се изключва над 5 или 6к оборота. Ще се опитам да се сетя къде и да ти го пратя. Няма логика да е над 3к. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 16 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2012 Нико разгледах ЕЛСА и на едно място се споменава за изключване на компресора над 6000 об. но няма повече информация. Виж в ELSA в Heating, ventiltion..... - Heating, air conditioner.... - self diagnosis.... - reading measured value има описани shutoff критериите и възможните причини. В един файл за кодовете на климата има следното нещо:Графичен канал за диагностика на компресора на климатика /канал 52/При наличие на условия за изключване на компресора на климатика, сегментите на дисплея ще светят както е описано по-долу.7Сегмент Състояниеa1 Блокиране на клапана за високо налягане на компресора на климатика – 120Хb1 Обороти на двигателя по-малко от 200-500c1 Обороти на двигателя повече от 6000d1 Обороти на двигателя повече от 6000e1 Функциониране на системата ОКf1 Функциониране на системата ОКa2 Климатика е изключен ръчноb2 Ниско ниво на напрежениетоc2 Изключващ клапан(ключ), компресора е изключен за 12сек.d2 Включена е предупредителната лампа за температурата на охлаждащата течност на двигателяe2 Клапан за ниско налягане на фреона на климатикаf2 Клапан за високо налягане на фреона на климатикаa3 Включен е икономичен режимb3 Системата е изключенаc3 Външната обкръжаваща температура е твърде нискаd3 Компресора ще остане изключен за 3-12сек.e3 Честотата на високото налягане е повече от 30f3 Датчика за обкръжаваща температураg1,g2,g3 Функциониране на системата ОК (g1,g2,g3 трябва да светят едновременно)Точкасвети Компресора на климатика е включенТочкаНе свети Компресора на климатика е изключенВиж на тоя 52-ри канал канал какъв код ще изпише като ти изключи компресора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 16 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2012 Е сега ме вкарА в дълбокото.........Утре ще го чопля, че ми стана интересно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autorazsipnik Публикувано 17 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2012 (Редактирано) ....при плавно газиране трябва да изключи малко над 2500 оборота, това при компресорите със съединител....Това означава ли ,че като караш по магистрала с 4000 об нямаш клима през цялото време? Редактирано 17 Юни 2012 от autorazsipnik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
STENLY 73 Публикувано 17 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2012 При мен проблема продължава, не е от реле 213 пробвах с друго, все тая , не е и от датчика горе на тръбите , на 52 канал като изключи компресора се явява една девятка , иначе когато работи е нула. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 17 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2012 Виж дали този документ ще ти помогне http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/main/Audi/shematic/panel/Climat%20control/climatdoc.pdf Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
STENLY 73 Публикувано 17 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2012 Ами доколкото разбрах възможно е датчика за високо налягане да е прецакан , но там където е показан че се намира на схемата , не го открих на колата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 18 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 18 Юни 2012 (Редактирано) Това означава ли ,че като караш по магистрала с 4000 об нямаш клима през цялото време?Да, точно така излезе при мен.Оказа се, че панела на климатроника е с проблем и при плавно газиране компресора изключва около 3700 об/мин., сменихме го и сега си гони шестте хиляди.Само не разбрах защо точно панела, но електричаря кАза.Нямам идея защо и кога се е получило, но е от скоро и не ми е правило впечатление, всъщност не съм пътувал на дълги разстояния и затова не съм забелязал.Чисто и просто един частен случай.Тодир е дал правилните параметри, аз не бях прав. Редактирано 18 Юни 2012 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts