Jump to content

Двутактово масло в нафтата


Schnura

Recommended Posts

Здрасти,

Четох днес няколко теми на подобна тематика, много хора пробвали по около 300-400, че и до 500 милилитра на 60 литра нафта и казват, че има промяна в положителна посока. Това говоря за по-старите дизели.

Конкретно ме интересува някой, който кара ПД слагал ли е двутактово масло в нафтата и има ли някакви промени?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

По принцип работата на един дизелов мотор е най зависима от системата за впръскване на гориво - помпата и дюзите. От лошата нафта се ебава помпата и след това целия мотор не работи както трябва. Нафтата има смазочни свойства. Днешните помпи работят под много високи натоварвания при което се изисква добро гориво. Ако нафтата е гадна може да се появи много бързо износване на дадени компоненти по помпата и т.н. Затова казват, че новите мотори били много "капризни" на гориво и на масло

Хората слагат двутактовото масло за да повишат визкозитета на горивото и така да е по полезно за ситемата на впръскване на гориво. Двутактовото масло е направено да гори заедно с бензина и затова предполагам, че точно двутактово са избрали за да не остават много следи от него. И без това в нафтата която слагаме по бензиностанциите има толкова много боклуци - слагай, и не се плаши :mukkies:

Link to comment
Share on other sites

В темата, която четох във ФВ форума, само един каза, че слага на ПД и си кара без грижи.

Другите, които слагат са предимно със по-стари двигатели.

Вчера питах и един приятел, който си има автосервиз и той ми каза, че няма абсолютно никаква вреда, даже ме засили с 1 литър на 60 литра нафта.

Все пак никой ли не е пробвал?

Link to comment
Share on other sites

Днес сипах половин литър полусинтетично двутактово масло. Някъв клас FC, с ниско пепелно съдържание и бездимно. Неква немска марка от Кауфланд - 9 лв. литъра.

Около 60-65 литра нафта.

След няколко дни ще мога да дам мнение.

Link to comment
Share on other sites

ОК

при ежевневен пробег от 100 км, плюс още няколко по-големи пътувания из страната, след година и малко ще съм врътнал 50к.

След кратко време ще мога да дам мнение, наистина ли утихва двигателя и работи по-меко.

Link to comment
Share on other sites

Само моля ти се другата зима не слагай 5..10% бензин в нафтата за да нямаш проблем с паленето през студовете според някои, че масло с бензин в нафтата няма да има много голям ефект от това което си го намислил, пък за мотора дано да не разбереш! :zustimm:

Link to comment
Share on other sites

Няма.

Нямам проблеми с паленето. Не съм привърженик на разни градски легенди да се слагат всякви боклуци в горивото, но наистина мисля, че двутактовото масло не би навредило на работата на двигателя.

Виж кво пише тук за двутактово масло в дизела.

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=156131

П.П.

В още един немско говорящ форум разискват темата:

http://www.1erforum.de/der-1er-bmw/2-takt-oel-diesel-beimischen-34609.html

Не мисля, че това е чак такава измекярщина..

П.П.П

Даже обсъждат доливането на масло на двигатели комън рейл с ДПФ...

Edited by Schnura
Link to comment
Share on other sites

Колега и двете теми в тези форуми не могат да ме убедят, че на твоята риба с помпи-дюзи е подходящо да доливаш и двутактово масло. Това може да доведе само до проблеми при теб, а иначе за по-старите дизелови двигатели с ГНП може и да има някои предимства при смазване на елементите на помпите от допълнителното масло в горивото, по принцип те са направени да се смазват от самото дизелово гориво. При теб помпата на главата се смазва от главата, а цялата горна част на помпи-дюзите плува в масло в цилиндровата глава. На теб такова смазване не ти трябва. Тези от различните БМВ форуми, не знам дали знаят ама твоята горивна система работи на по-високо налягане от цитираното от тях за техните двигатели, което се създава вътре в самите помпи-дюзи от елекромагнит или обратен пиезо-ефект (за по новите поколения дюзи), твоята помпа създава до 20 бара налягане. Освен това всеки си споделя някакви впечатление и експерименти, такава тема или постове не могат да служат като доказателство, а пък с ДПФ-те според мен трябва да забравят всякакви опити. Това е подходящо също и за първите системи комън - рейл, където помпата за високо налягане се задвижва от ремък, верига или зъбни колела. Там също се разчита на смазване само от дизеловото горивои евентуално малко масълце в горивот може да смаже частите в самите помпи. Освен това навсякъде се цитира дозировка масло спрямо гориво 1:200..250. Твоето 9:65 (1:7) не е ли малко повече, ще кадиш отзад като Трабант или Вартбург. Това е по-подходящо за моят двигател отколкото за твоят.

Това е от мен за сега, ти ще кажеш по нататък за ефекта. :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

ПД не е мотор с който да експериментираш, поне според мен. Сам пишеш, че за такива мотори не е писано, че се препоръчва да се слага 2тактово масло. По-добре заложи на някоя добавка Лики моли или Кастрол ТДА, та да ти е мирна главата.

Аз не смея дори и бензин да сипя в моята, въпреки че на стария ми AFN му сипвах от време на време.

Link to comment
Share on other sites

Но никой не е пробвал !? :bia:

Пробвал съм многократно, но на Фронтата. Тя се води доста модерен дизел (нещо като ТДИ) и дори ГНП-то е от ТДИ. Няма никакъв проблем с двутактовото масло. Ама никакъв. Само плюсове има.

Link to comment
Share on other sites

На служебното Кади му сипваме масло 2т по 10грама на литър нафта, колата е на 180к км и от момента във който започнахме да слагаме масло двигателя работи доста по меко и извън града е значително по елестичен. Преди зависваше на 140-150 и едва ускоряваше нагоре. Не знам да ли може да се повреди нещо, но по скоро не защото маслото е тънко маже добре и изгаря лесно.

Link to comment
Share on other sites

...Освен това навсякъде се цитира дозировка масло спрямо гориво 1:200..250. Твоето 9:65 (1:7) не е ли малко повече...

Не му е 9:65 а 1:65 т.е. 1.5%. На моторетките слагат 2% двутактно.

Link to comment
Share on other sites

Не му е 9:65 а 1:65 т.е. 1.5%. На моторетките слагат 2% двутактно.

Прав си в грешка съм, но май идва 0,5л:65л, което си е 1:130. Звучи малко по-добре и е около 0,77%. Малий. човек да не смята някоя година и какво глупости пише.

Link to comment
Share on other sites

Пробвал съм многократно, но на Фронтата. Тя се води доста модерен дизел (нещо като ТДИ) и дори ГНП-то е от ТДИ. Няма никакъв проблем с двутактовото масло. Ама никакъв. Само плюсове има.

Щом е полезно, защо не слагаш и на с-лайна :gut:

Edited by KGK
Link to comment
Share on other sites

Аз сипвам 2Т - масло в колата от подписа .

- по-тих мотор

- по-еластичен

- по-малък разход

- .... общо взето сипвайте и карайте

Link to comment
Share on other sites

Между другото ако има интерес, взимайте си колеги от Хускварна, оригиналното им двутактово масло, което е с ниско съдържание на пепел, някъде 10..12лв. е литъра от тяхно представителство. Поне това ми хвалят моите приятели моторджии с такива мотори. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Това масло, което купих от Кауфланд също е с ниско съдържание на пепел.

И бездимно го водят. Клас FC или нещо подобно.

Ти няма ли да сипеш малко на АФН-а?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...