Schnura Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Здрасти,Четох днес няколко теми на подобна тематика, много хора пробвали по около 300-400, че и до 500 милилитра на 60 литра нафта и казват, че има промяна в положителна посока. Това говоря за по-старите дизели.Конкретно ме интересува някой, който кара ПД слагал ли е двутактово масло в нафтата и има ли някакви промени? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulram Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 По принцип работата на един дизелов мотор е най зависима от системата за впръскване на гориво - помпата и дюзите. От лошата нафта се ебава помпата и след това целия мотор не работи както трябва. Нафтата има смазочни свойства. Днешните помпи работят под много високи натоварвания при което се изисква добро гориво. Ако нафтата е гадна може да се появи много бързо износване на дадени компоненти по помпата и т.н. Затова казват, че новите мотори били много "капризни" на гориво и на масло Хората слагат двутактовото масло за да повишат визкозитета на горивото и така да е по полезно за ситемата на впръскване на гориво. Двутактовото масло е направено да гори заедно с бензина и затова предполагам, че точно двутактово са избрали за да не остават много следи от него. И без това в нафтата която слагаме по бензиностанциите има толкова много боклуци - слагай, и не се плаши Link to comment Share on other sites More sharing options...
GENIUS Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Но никой не е пробвал !? Link to comment Share on other sites More sharing options...
drob4o Posted April 5, 2011 Report Share Posted April 5, 2011 Моят съвет е да не слагаш такова масло на двигател с помпи-дюзи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnura Posted April 5, 2011 Author Report Share Posted April 5, 2011 В темата, която четох във ФВ форума, само един каза, че слага на ПД и си кара без грижи.Другите, които слагат са предимно със по-стари двигатели.Вчера питах и един приятел, който си има автосервиз и той ми каза, че няма абсолютно никаква вреда, даже ме засили с 1 литър на 60 литра нафта.Все пак никой ли не е пробвал? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted April 5, 2011 Report Share Posted April 5, 2011 @bulram - темата е за помпа-дюза, където отсъства конвенционална ГНП.@Schnura - Питай и в дизел-форума. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnura Posted April 5, 2011 Author Report Share Posted April 5, 2011 Там има май такава тема, но също с не много мнения за ПД. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnura Posted April 9, 2011 Author Report Share Posted April 9, 2011 Днес сипах половин литър полусинтетично двутактово масло. Някъв клас FC, с ниско пепелно съдържание и бездимно. Неква немска марка от Кауфланд - 9 лв. литъра.Около 60-65 литра нафта.След няколко дни ще мога да дам мнение. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drob4o Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Дай след 50 000 км, говорим за ресурс, а не за смотани и отживели схващания. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnura Posted April 9, 2011 Author Report Share Posted April 9, 2011 ОКпри ежевневен пробег от 100 км, плюс още няколко по-големи пътувания из страната, след година и малко ще съм врътнал 50к.След кратко време ще мога да дам мнение, наистина ли утихва двигателя и работи по-меко. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drob4o Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Само моля ти се другата зима не слагай 5..10% бензин в нафтата за да нямаш проблем с паленето през студовете според някои, че масло с бензин в нафтата няма да има много голям ефект от това което си го намислил, пък за мотора дано да не разбереш! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnura Posted April 9, 2011 Author Report Share Posted April 9, 2011 (edited) Няма.Нямам проблеми с паленето. Не съм привърженик на разни градски легенди да се слагат всякви боклуци в горивото, но наистина мисля, че двутактовото масло не би навредило на работата на двигателя.Виж кво пише тук за двутактово масло в дизела. http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=156131П.П.В още един немско говорящ форум разискват темата:http://www.1erforum.de/der-1er-bmw/2-takt-oel-diesel-beimischen-34609.htmlНе мисля, че това е чак такава измекярщина..П.П.ПДаже обсъждат доливането на масло на двигатели комън рейл с ДПФ... Edited April 9, 2011 by Schnura Link to comment Share on other sites More sharing options...
drob4o Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Колега и двете теми в тези форуми не могат да ме убедят, че на твоята риба с помпи-дюзи е подходящо да доливаш и двутактово масло. Това може да доведе само до проблеми при теб, а иначе за по-старите дизелови двигатели с ГНП може и да има някои предимства при смазване на елементите на помпите от допълнителното масло в горивото, по принцип те са направени да се смазват от самото дизелово гориво. При теб помпата на главата се смазва от главата, а цялата горна част на помпи-дюзите плува в масло в цилиндровата глава. На теб такова смазване не ти трябва. Тези от различните БМВ форуми, не знам дали знаят ама твоята горивна система работи на по-високо налягане от цитираното от тях за техните двигатели, което се създава вътре в самите помпи-дюзи от елекромагнит или обратен пиезо-ефект (за по новите поколения дюзи), твоята помпа създава до 20 бара налягане. Освен това всеки си споделя някакви впечатление и експерименти, такава тема или постове не могат да служат като доказателство, а пък с ДПФ-те според мен трябва да забравят всякакви опити. Това е подходящо също и за първите системи комън - рейл, където помпата за високо налягане се задвижва от ремък, верига или зъбни колела. Там също се разчита на смазване само от дизеловото горивои евентуално малко масълце в горивот може да смаже частите в самите помпи. Освен това навсякъде се цитира дозировка масло спрямо гориво 1:200..250. Твоето 9:65 (1:7) не е ли малко повече, ще кадиш отзад като Трабант или Вартбург. Това е по-подходящо за моят двигател отколкото за твоят.Това е от мен за сега, ти ще кажеш по нататък за ефекта. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KGK Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 ПД не е мотор с който да експериментираш, поне според мен. Сам пишеш, че за такива мотори не е писано, че се препоръчва да се слага 2тактово масло. По-добре заложи на някоя добавка Лики моли или Кастрол ТДА, та да ти е мирна главата.Аз не смея дори и бензин да сипя в моята, въпреки че на стария ми AFN му сипвах от време на време. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daks Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Но никой не е пробвал !? Пробвал съм многократно, но на Фронтата. Тя се води доста модерен дизел (нещо като ТДИ) и дори ГНП-то е от ТДИ. Няма никакъв проблем с двутактовото масло. Ама никакъв. Само плюсове има. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cvetan83 Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 На служебното Кади му сипваме масло 2т по 10грама на литър нафта, колата е на 180к км и от момента във който започнахме да слагаме масло двигателя работи доста по меко и извън града е значително по елестичен. Преди зависваше на 140-150 и едва ускоряваше нагоре. Не знам да ли може да се повреди нещо, но по скоро не защото маслото е тънко маже добре и изгаря лесно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drob4o Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 какъв е мотора? интересно е за всички тук? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizzly Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 ...Освен това навсякъде се цитира дозировка масло спрямо гориво 1:200..250. Твоето 9:65 (1:7) не е ли малко повече...Не му е 9:65 а 1:65 т.е. 1.5%. На моторетките слагат 2% двутактно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drob4o Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Не му е 9:65 а 1:65 т.е. 1.5%. На моторетките слагат 2% двутактно.Прав си в грешка съм, но май идва 0,5л:65л, което си е 1:130. Звучи малко по-добре и е около 0,77%. Малий. човек да не смята някоя година и какво глупости пише. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KGK Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 (edited) Пробвал съм многократно, но на Фронтата. Тя се води доста модерен дизел (нещо като ТДИ) и дори ГНП-то е от ТДИ. Няма никакъв проблем с двутактовото масло. Ама никакъв. Само плюсове има.Щом е полезно, защо не слагаш и на с-лайна Edited April 10, 2011 by KGK Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacho_d Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Аз сипвам 2Т - масло в колата от подписа . - по-тих мотор- по-еластичен- по-малък разход- .... общо взето сипвайте и карайте Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnura Posted April 11, 2011 Author Report Share Posted April 11, 2011 Помпа дюза ли е мотора и по колко сипваш? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cvetan83 Posted April 11, 2011 Report Share Posted April 11, 2011 Caddy-то е 1.9 ПД 105 кс. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drob4o Posted April 11, 2011 Report Share Posted April 11, 2011 Между другото ако има интерес, взимайте си колеги от Хускварна, оригиналното им двутактово масло, което е с ниско съдържание на пепел, някъде 10..12лв. е литъра от тяхно представителство. Поне това ми хвалят моите приятели моторджии с такива мотори. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnura Posted April 11, 2011 Author Report Share Posted April 11, 2011 Това масло, което купих от Кауфланд също е с ниско съдържание на пепел.И бездимно го водят. Клас FC или нещо подобно.Ти няма ли да сипеш малко на АФН-а? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now