Jump to content

100-ца и 200-ца в едно


lokke

Recommended Posts

Привет на всички .

бях писал по рано ,че ще си купувам ауди 100 2.5 тди.Е

Вчера го купих)мерси предварително.Но....малко странна е тази кола.модел ауди 200 /100 1985.след това бльсната ,одрязана на полувина и сьединена сьс 100.колата е регистрирана 1985 мотора е 5 цилиндара тди пише на него ,а по документи е 1980 кубика .

може ли да е 1980 кубика тди 5 цилиндьра?

Ще я снимам днес и ще я сложа да я видите.аз никога не сьм карал ауди ,снощи вечерта го карах 100 км. и сем много впечетлен какво ускорение има ,на 4 по един голям баир си ускорявах спокойно.на 270 000 км. е колата 1 собственик кара я 19 години и сега аз я купих тои си купи тоуота 95 година на 276 000 км. <_< карал сьм само хонда до сега))

вьпроса ми ако има линк да ми кажете -какво да гледам ,какво да сменя ,на таблото не ми работи осветлението на часовника ,километража се вижда малко)скоростите влизат малко трудно според мен????поне 2 -ра.Да сменям ли маслото на скоростната кутия?

има зимни ,литни гуми с джанти ,теглич,няма рьжда-за разлика от хондата ми)).ел.огледала ,подгряване на седялките и това е маи))

сега излизам да покарам да водя как е през деня)да сьбера впечетления и да пиша пак ,)),ако на някои му се чете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро си е купил две коли от които е произлезла една. Колкото до мотора има 5 цилиндъра ТДИ,който се вгражда в Ауди 100 от тия години.Кода му е 1Т 120 к.с.

Редактирано от GSI90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша както ми обясниха .Това е било нормална практика преди години в Норвегия-купували са полувин кола от Германия и тука са я снаждали -пише го в талона -моята е снадена 7.12.1992. но колата е 85 .луда работа както и да е мерси за инфото за мотора .по талон го водят 1980 кубика както писах .дано е 2.5 <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я дай малко снимки да го видим! И най-вероятно е да е 2.0 ТД... Щом така се води по талон... Дай кода на мотора за всеки случай де! Дано темата бъде преместена в раздел 100/A6 а не заключена! И интересно,откъде е бил удара,дали е насаждана предница от 100 или 200 или задница, и изобщо преди удара това 200 или 100 е било? <_<:blink::huh:

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да е снадена лява и дясна част, колега? <_<

...Това е било нормална практика преди години в Норвегия-купували са полувин кола от Германия и тука са я снаждали -пише го в талона -моята е снадена 7.12.1992...

Къде казваш дават половинки? :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това с снаждането просто е някаква измислица според мен! Отдавна да се е разпаднало ако беше така. А в талона ти пише 1992-а,защото по онова време в кат нямаха каквито и да било каталози и компютри и за дата на производство се пишеше чисто и просто датата на регистрация в бг! Затова моята по талон е 1991-а а иначе е 83-а! Това с снаждането е лъжа според мен,най-много да е сменен мотора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, качи някакви снимки на колицата, че такава до сега не съм виждал и ми е интересно. Поздрави и щом си я купил скоро честито!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

))снимки но не са добри ,явно телефона ми е морално остарял))

Колега, качи някакви снимки на колицата, че такава до сега не съм виждал и ми е интересно. Поздрави и щом си я купил скоро честито!

Мерси за пожеланието :zustimm:

post-54780-0-38409900-1302356373_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още 2 снимки ,ако се разбира нещо де)

днес правихме тест драив ,моята мома се учи да кара и 30 мин 1-ва 2-ра и колата прегря (,почна да пуши и аз пишех и тя.отворих капака и естественно нищо не разбрах от радиатора някаде пушеше,дали са се запалили мушиците полепени по него или нещо изгоря -не мога да кажа още :hilezh: .малко трудно влизат скоростите,спирачката е много твьрда ,и това е за сега )утре слагам летните гуми ,че зимните са сьс шипове((( :zustimm:

Супер е колицата,хич не и се и оглеждай! Колко пари я взе?

подариха ми я.

не се шегувам ,платих и само застраховката и данька.те я бяха приготвили за скрапа иначе са около 1000-1500 евро този модел и много се карат понеже им се носи слава на много добра зимна кола-е не колкото субару ,но са на почит

по какво да разбера дали мотора е тди или не.може ли 5 цилиндьра да е 2000 кубика дизел?

сложих една снимка но не е много добра на двигателя.а и още нещо накладки трудно се намират тука ,но от волво 850 стават за тези аудита -просто за портокола)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да си я стегнеш и да си джиткаш с кеф! Честито! :zustimm:

Мерси за пожеланието за почвам да чета как се стяга) :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за пожеланието за почвам да чета как се стяга) :zustimm:

Колега честита придобивка-виж какъв е кода на мотора-пише го отстрани на двигателя-прилича на ААТ,И ГУМИТЕ С ШИПОВЕТЕ СА ОТ НОВИТЕ МОДЕЛИ-със по 4 реда от двете страни на протектора-пиши и за тях каква марка са и не ги карай на сухо...Много безаварийни километри ти желая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и една статийка за модела:

Audi 100 C3 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО+¦)

В цивилизованите държави 20-годишните автомобили излизат в заслужена пенсия. Как стои този въпрос у нас не е тайна за никого. Съществуват обаче и модели, които упорито отказват да се съобразяват с достолепната си възраст. Помагат им я легендарният статут на марката, я колекционерската стойност. Понеже в новата си история Audi (все още) трудно може да претендира за авторството на чак толкова култови возила, за инженерите от Инголщад остава един-единствен път за справяне с неумолимото време - фурорът на технологиите.

Точно такава сензация предизвика преди две десетилетия новият тогава флагман на компанията 100 с индекс 44. Дебютиралата на Мюнхенското автомобилно изложение лимузина шамаросва конкуренцията с феноменалния коефициент на въздушно съпротивление на каросерията - според различните източници между 0.29 и 0.3 по времето, когато останалите фирми проб­ват какви ли не начини да оптимизират обтекаемостта на моделите си до Сх=0.4. Отгоре на всичко за разлика от всички аеродинамични студии Audi 100 изглежда добре, разполага с грамаден полезен обем и се предлага с частично поцинковено купе. Това се оказва предостатъчно да му осигури титлата "Автомобил на 1983 година", която иначе невинаги се връчва на най-заслужилите кандидати.

През септември 1985 г. в Инголщад започват да галванизират каросерията на 100-ицата изцяло, което я прави абсолютно неподатлива на корозия, макар ръждата да няма особени шан­сове и преди това. Тази подробност обяснява защо моделът все още представлява интерес на пазара на употребявани возила независимо от принадлежността си към 80-те години на миналия век. Напълно поцинкованото ку­пе облекчава значително огледа на голямото Audi. Наличието на кафяви петна говори или за зверски удар, или за калпава работа при отремонтирането на такъв. И в двата случая не бива да се вярва на словоохотливия продавач и басните за "повърх­ностна ръжда". Такава може да се появи само при екземпляри отпреди 1985 г. при то­ва в доста редки случаи.

По време на производството на 44-та серия Audi провежда още една съществена модернизация. След фейслифта през февруари 1988 г. дръжките на вратите "по­тъват" в тях, с което аеродинамиката на каросерията се подобрява още повече. Интериорът също претърпява сериозни промени. Арматурното табло придобива съв­сем различна форма, която в общи линии е наследена от по-новата 100-ица, преименувана малко след дебюта си през 1990 г. на А6. Всякакви приказки за "междинни" модели със старото табло или изпъкнали дръжки на бравите, произведени през 89-а например, смело могат да се отнасят към сферата на "шментикапелизма".

Audi 100 впечатлява с вместимостта и безшумния си салон дори днес, двадесет години след премиерата. Гигантският обем на багажника (570 л) се оправдава и от отлична товаронсимост - наред с петимата пътници, германската лимузина може да превози и 175 кг багаж. По адрес на изработката никога не са се чували критики. Сглобката и използваните материали са с безупречно качество. Единственото, което смущава комфорта на пасажерите, са сравнително твърдите седалки и липсата на сервоусилител на волана при най-евтините модификации. Причина за чупливите елементи по носещия скелет на предните кресла са само годините, макар че пробле­мът се среща и при други возила, произведени по шапката на Volkswagen.

Отделно внимание следва да се отдели на комбиверсията Avant, появила се на пазара през март 1983 г. Мнозина и до днес се удивляват на екстравагантната задна част на този автомобил, която го родее по-скоро с хечбековете. Съ­ществува слух, че ъгълът на наклон на задното стъкло е ед­накъв с този при състезателния Audi Quattro. Обемът на багажника при свалена задна седалка обаче не оставя съмнения за принадлежността му към универсалите. С вместимост от 1 800 л. не могат да се похвалят даже някои пикапи.

Нивото на оборудване зависи както от модификацията, така и от предпочитанията на първия собственик. Моделът се предлага с богат набор от поръчкови екстри и много от употребяваните екземпляри от една и съща версия могат да са комплектовани по различен начин. Споровете за точното значение на индексите CS, CC и CD се водят и до ден-днешен. Съгласно най-разпространеното мнение те се дешифрират като Complete Standart, Complete Comfort и Complete Dip­lomat. За задължително оборудване при всяка от тях обаче трудно може да се говори, тъй ка­то през годините списъкът с опциите се променя.

След модернизацията от 1988 арматурното табло се променя коренно. Характерните му черти са онаследени от следващата генерация 100/А6

Предпоставка за пазарния успех на Audi 100 през 80-те става бо­гатият избор от четири и петцилиндрови двигатели с работен обем от 1.8 до 2.5 литра, с които се оборудва моделът. Най-практични и евтини за поддръжка в родни условия са четирицилиндровите мотори със заводски индекс DR и DS. Понеже 75 к.с. са очевидно недостатъчни за кола с подобни габарити, сериозно внимание следва да се обърне по-скоро на агрегата от серията DS с 90 коня. Предлага приемлива динамика и разход (10-11 л на 100 км), а конструкцията му е проста и надеждна. След модернизацията от 1988 г. кодът на този мотор се променя на NP.

За истинските мераклии обаче съществува само един възможен избор и това са петцилиндровите двигатели с обем 2.0, 2.2 или 2.3 литра и мощност от 100 до 220 к.с. Те отдавна са се прочули с рафинирания си ход и изобилието на въртящ момент. Надежността им не отстъпва на четирицилиндровите, но са далеч по-взискателни към качеството на горивните и смазочните материали, а обслужването им изисква висока квалификация. По-сериозен ремонт пък може да удари зловещо по джоба на собственика.

Особено изкушаващи заради цените си на старо са топ­версиите 200 Quattro 20V. С табуна си от 220 коня тези торпили достигат максимална скорост от над 240 км/ч и лепят стотака за по-малко от 7 секунди. Покупката на подобен звяр обаче граничи с безумие в български условия. Освен че излиза ужасно скъпо, поддръжката му е съпроводена с постоянни капиталовложения заради ограничения ресурс на повечето възли. Амортизацията пък вероятно ще е достигнала почти необратим стадий.

Добре би било да се избягват и натъпканите с екстри щатски версии на модела, подвизаващи се до 1988 г. под индекса 5000. Освен типичните само за тях проблеми ка­то дефектни спирачни маркучи например, собствени­кът ще види голям зор докато намери заместител на пукнатия мигач или броня. Различна от европейските модификации е не само външ­ността, а и редица елементи по окачването и механиката на американските модификации.

Проблемите с предните седалки са познати и от други модели на VW Group

Петцилиндровата серия двигатели на Audi 100 се допълва от дизелови и турбодизелови агрегати с обем 2.0, 2.4 и 2.5 и мощност от 70 до 120 к.с., Този диапазон ги прави подходящ избор както за почитателите на евтината експлоатация, така и на по-динамичния стил на каране. Audi 100 е първият модел, комплектован с прочутите TDi-агрегати на фирмата.

По адрес на моторната гама могат да се чуят само хвалби. При полагане на необходимите грижи ресурсът им безпроблемно надхвърля 300-400 хил. км. Течовете на масло и охладителна течност обикновено са в разумни граници, но не е зле да се следи за наличиено на петна под колата. Сред по-разпространените дефекти следва да се споменат неизправностите на водната и горивната помпи. Поврежда се също термичният датчик на радиатора, което създава риск от прегряване. Възможно е също купувачът да се на­тъкне на износена гарнитура на колекторните тръби. Като цяло обаче двигателите са изключително надеждни и създават грижи много рядко.

Повече проблеми могат да възникнат с окачването на 100-ицата, което иначе и до днес се смята за един от най-сполучливите примери за баланс между стабилност и комфорт. Не са рядкост екземплярите с по-къси "тунинг" пружини. Това допада на по-бойко настроените водачи, но не е особено подходящ избор за родните улици. Най-силно се износва задното окачване на Quattro-модификациите, които между другото не е зле да се избягват заради космическата цена на трансмисията и трудоемкия реглаж на ходовата част. Сравнително често срещано явление са протеклите амортисьори и про­късаните маншони на полуоските. При покупка трябва да се внимава също за луфтове в задните колела и за със­тоянието на лагерите им. Въз­можно е да се наложат и профилактични капиталовложения по предния мост (шарнири, тампони), след което 100-ицата няма да при­тесни собственика си с нови изисквания поне 60-70 хил. км.

Една от малкото оправдани критики към голямото Audi се дължи на случаите с проблеми по спирачната система. Освен откази на сервото и неестествено бързо износване на накладките при по-мощните и Quattro-модификации, статистиките от­­­читат амортизация и корозия (!) на спирачните дискове. Клеясалите спирачни скоби се дължат по-скоро на мръсотията, а естествените процеси на стареене са причина за течовете на спирачна течност от задните апарати.

Що се отнася до кормилната система, при по-стари екземпляри (каквото и да значи това) създава грижи хид­равликата на волана. Механизмът почти не подлежи на поправки, което често налага пълната му замяна. Ето защо при огледа на колата трябва да се следи за странни шумове и луфтове на кормилото.

През 1989 г. в списъка с опциите за Audi 100 се появява еърбег за водача. Известни са случаи на произволно сработване на системата, макар че проблемите се отнасят към детските є болести. Колите със спасителна възглавница са рядкост, което ограничава рязко риска от проблеми. Не така стои въпросът с останалите дребни, но дразнещи дефекти с електрическата система на модела. Най-често срещаните неизправности са свързани с осветителните тела - стопове, фарове и арматурно табло. Макар и рядко, захранването на чистачките пък може да пре­късне заради износени проводници. В общи линии обаче фатални и скъпоструващи повреди трудно могат да възникнат. Изключение прави генераторът, който все пак има определен, макар и немалък ресурс.

Audi 100 единодушно се сочи като модела, изстрелял марката в орбитата на най-престижните производители. Покупката му определено си струва не само заради приемливите цени, а и с оглед на чисто техническите достойнства. Макар да е разработен преди повече от 20 години, много от тях са напълно актуални и досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по какво да разбера дали мотора е тди или не.може ли 5 цилиндьра да е 2000 кубика дизел?

По първите 3 букви от номера на мотора. Твоят наистина прилича на ААТ 2.5 ТДи, а иначе на този модел 100 С3 има и 5 цилиндрови 2.0 л дизели с и без турбо. Много добре изглежда колата, със здраве да я караш и много безаварийни километри из Норвегия :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за пожеланията))

ще погледна какво пише на мотора утре и ще пиша сьс сигурност.

то тука (норвегия )без шипове не знам как се кара и кои кара без шипове ,поне аз кадето сьм а не е много на север ,в Осло са забранени ,но в провинцията без тях си за никаде.ще я разуча колицата и ще пиша ,ако излезе нещо интересно) :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със скоростите обикновено е в механизма на скоростния лост под маншона.

Има там една "ябълка" и като се износи се получава луфт и влизат трудно предавките.

Провери за хлабина в лоста нагоре надолу като го сложиш първо на неутрална.

..... аз лично не видях от коя страна е 200-ца таз кола.Със здраве да си я караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със скоростите обикновено е в механизма на скоростния лост под маншона.

Има там една "ябълка" и като се износи се получава луфт и влизат трудно предавките.

Провери за хлабина в лоста нагоре надолу като го сложиш първо на неутрална.

..... аз лично не видях от коя страна е 200-ца таз кола.Със здраве да си я караш.

хм -ще проверя .мога ли сам да го отремортирам ,ако се наложи или на сервиз?

Пожелавам ти да се зарибиш яко по марката и форума! Тези коли са мания отвсякъде! А ц3-легенда...

На там отиват нещата ,аудито беше преход кьм субару ,но след 3 дена каране се замислям много .само 3 :zustimm: ами след 300 дни ?))

Проблема със скоростите обикновено е в механизма на скоростния лост под маншона.

Има там една "ябълка" и като се износи се получава луфт и влизат трудно предавките.

Провери за хлабина в лоста нагоре надолу като го сложиш първо на неутрална.

..... аз лично не видях от коя страна е 200-ца таз кола.Със здраве да си я караш.

Аз не знаех , че има ауди 200 като модел)).така ми казаха в началото.днес и гледах документите -ауди 100 бензин е била .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега честита придобивка-виж какъв е кода на мотора-пише го отстрани на двигателя-прилича на ААТ,И ГУМИТЕ С ШИПОВЕТЕ СА ОТ НОВИТЕ МОДЕЛИ-със по 4 реда от двете страни на протектора-пиши и за тях каква марка са и не ги карай на сухо...Много безаварийни километри ти желая!

уфф забравих да ти снимам гумите,снимах летните.зимните са континентал .15 ски .То тука е сухо но всички си карат още сьс шиповете ,че миналата година май месец заваляло сняг и после го заледило -полувината коли по пьтя дераилирали в канавките(((

но ти снимах мотора.пускам снимка сега))

Изхабил сьм си лимита за снимкисега ще видя каи каде мога да кача

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://picasaweb.google.com/117999489315462374431/Ingola?feat=directlink

сложих в пикасата снимки .снимах и номера на мотора.намерих сервизната книжка .1990 сменен мотор на ауди 100 бензин на дизел 2.5 тди. по докумени сервизни wauzzz44zlno81657

443pne

1t-auv

ly98/ly9b 827/nt

това пише -не сьм горазгадал още)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си снимал все още номера на мотора,той е малко по-надолу,на блока,на гладка "площадка " са набити букви и цифри.

Последните комбинации от букви/цифри са вероятно кодовете на заводската комплектовка на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...