Jump to content

Моята А3 - няма диагноза, а цяла патология


bsdnikolov

Recommended Posts

Ти какво реши последно, ще я даваш ли на Мишо в София да я гледа? Относно светлия пушек колегата Krematoр е написал на е един друг колега с 2.0 TDi обаче при А6 следното цитирам:

cold smoke го наричат англичане. Недостатъчно време и студен цилиндър, за да изгори тази нафта. Според мен е нормално, особено, ако дюзите не са първа младост. Стартовата циклова порция, ако се намали, по-малко ще пуши или ще изчезне направо. Също накарай тунера, който ти е махал DPF-а, да ти качи горивните карти от кола, която фабрично е без DPF.

Sent from Iphone

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 293
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мотора фабрично е без филтър за твърди частици.

Не не съм се отказал да я карам на Мишо от Горубляне, но това не пречи да си се ровя в Гугъл до тогава. Все пак трябва да се прави нещо за да се убие времето, докато съм в работата и нямам работа за вършене.

 

Току що прочетох, че големите отрицателни стойности на цилиндър, компенсират големите положителни в друг (цилиндър 1, компенсира цилиндър 3). Така че, проблема винаги е в цилиндъра, който има голяма положителна стойност. 

Извода, който си правя е, че си прав че имам проблем с трети цилиндъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А прочете ли темата, която ти пуснах от Шкода форума за BKD мотора, там има специфични работи, определен номер глава пука на определено място, виж разгледай го, но се регистрирай, защото иначе не ти излизат снимките, а те са доста интересни за гледане! За пореден път я давам много добре е направена http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/38233-%D0%B4%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D1%86%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B8-20%D1%82%D0%B4%D0%B8-bkd/

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после, по колата има положително развитие.

Както вече писах, в сряда проверявах релето, и цялата ел. инсталация свързана с него, и всичко беше ОК.

Но пропуснах да кажа, че същата тази сутрин, когато пак не поиска да запали, размених и акумолаторите на Аудито и моето Пежо. Това го направих,  защото нямах време да се занимавам да давам ток с кабели, за да издържи акумолатора на Аудито на дългото въртене на стартера, което ме очакваше (жената щеше да закъснее за дело, ако се забавех още). От следващия ден, започна да ходи сутрин сама на работа (като отвориха семинарията и вече се кара спокойно без задръствания, се пристраши да кара сама сутрин).

Днес сутринта, станах да закарам колата на диагностик. За мое учудване, жената ме запита защо, при положение, че съм я оправил. Учудих се. Питам: Как така я оправих? Е ми, пали си вече нормално, откакто оправя релето. Учудих се, слезнах до колата и завъртях ключа. Вярно запали нормално. За пръв път ми се случва, да я запаля след престой (а в този случай е 15 часа престоя) и да запали нормално.

Сега си мисля, че може би акумолатора да е бил проблема. Акумолатора от моето Пежо е на малко повече от 2 години и смея да твърдя, че е в перфектно състояние. Тъй като карам предимно градско и излизам на извън градско рядко, на всеки 2 месеца си дозареждам акумолатора на зарядното, а също така, колата ми зимата винаги "спи" в гаража на топло (по показанията за външна температура, в гаража зимата е около 17-18 градуса).

Другия вариант е, лоши контакти по клеми/бушон/реле по ел. схемата за релето на помпата в резервоара, тъй като тогава разбридах и прозвъних всичко по ел. схемата, дето си разпечатах от ELSA. Но това според мен е по-малката вероятност за проблема.

 

Така и така, вече си бях уговорил час за диагностика, отидох да погледне колата, да каже какво мисли за нея, вижда ли нещо нередно, трети цилиндър как е и така на татък. Само малко отклонение, не я закарах при Мишо от Горубляне, тъй като той се оказа твърде труден за намиране, а ми препоръчаха друг, занимаващ се само с диагностика. Та отидох при него, човека закачи колата през Delphi, поразгледа 5 минути и смени кабела и програмата. Питам го защо? А той, има стойности, които не са реални и искам да ги проверя и с VAG. След като влезе и с VAG се увери, че ги чете правилно. Каза, че колата е ремапвана. Има завишени стойности на MAF и EGR на първо четене и стойностите са зададени на константа, а не динамични, според натоварването. Свали ми BIN файла с картата на мотора и каза, че първо ще го разгледа, за да види защо са променяни стойностите, има ли и други промени и какви са те, дали е правен опит да се прикрие проблем или е правен опит за тунинг. Даде ми го и на мен 03G906016DT.rar и ме насочи към програмата WinOLS, щом имам желание и аз да го разглеждам и да се опитвам да го сравня с оригинален.

А за трети цилиндър ме успокои, според него си работи към момента нормално, стойноста му бе 0,36mg, но по-обстойно ще се гледа колата, след връщането на оригиналната карта за мотора.

 

За сега съм го добутал до тук, но поне вече виждам светлина в тунела. Колата пали нормално, а другата седмица, ще се върне и оригинална карта.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи горивната карта е друга :) Казах ти, че много ги пипат тези коли, нищо чудно един ден ако отвориш мотора да видиш дюзите, като нищо ще са белязани те!

Sent from Iphone

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сравних сваления файл с карти от колата, с оригинален такъв (

Разликите са само в две карти, съответно с адреси, EGR - D3B8C (изобщо липсва) и Torque Limiter - DDD7A (изменена карта).

 

Това е изтритата карта на EGR-a (---D3B8C---)

179871390.gif

 

179871389.gif

 

А, това е променената карта на Torque Limiter ( ---DDD7A---)

Съответно, текущата в момента в колата,

179871386.gif

 

179871387.gif

 

и оригиналната такава:

179871392.gif

 

179871391.gif

 

 

Сега е време за малко помощ от Вас. EGR-а ясно защо са го изтрили, но ми е странно защо не беше затапен и хардуеърно. Когато сметяхме дросела и EGR-след покупката на колата, изгърмелия дросел от вътре беше без нагар (направо светеше), а колекторите също светеха. Това ме очуди, но ме умериха, ще при скъсаната мембрана на EGR-a e нормално, ако след това е бил чистен. ОК, въпроса ми е, това ли е правилното софтуеърно затапване на EGR, просто да се изтрие от картата? Втория ми въпрос е за Torque Limiter-а, това ли е правилния начин да се даде още тяга във високи обороти, и това не товари ли опасно турбината (и без това често ми бие грешка: пренадуване на турбина).

 

И още малко инфо. Заедно с оригиналния файл на ECU-то, попаднах и на по-новата версия на картата (текущата ми е 372603, а по-новата е 390999). Смятам да ремапна с нея

03G906016DT 9883 0281011892_390999 PD140.rar. Ето и информация за разликата:

It is SW version 9883, more info about update:
Customer statement / workshop findings
Cold engine difficult to start, misfiring and white smoke or sporadic blue smoke. The engine has no
coolant loss.
Technical background
1) The fuel quantity at the start is too low.
2) The diesel fuel quality does not meet the specification of DIN EN590.
Production change
1) Optimised engine control unit software.
2) ---
Measure
Try to reproduce the customer complaint so that it can be clearly assigned to this TPI.
The following repair must only be carried out, if all the criteria (model/type, chassis number,
engine/gearbox code, PR number(s), software version, code etc. ) match exactly. Otherwise this
solution won't work and repeat repairs may be necessary. In such a case, we may reject the warranty
claim and redebit the parts.
To locate the cause of the complaint remove the plug from the coolant temperature sender (G62). If
the cold engine starts correctly, update the engine control unit.

 

http://www.chiptuners.org/forums/viewtopic.php?f=6&t=5719.

 

Разбира се, преди това искам да разбера дали правилно е затапен EGR-a, и ако е така да се махне и от новата карта.

03G906016DT 7000 0281011892_372603 PD140.rar

03G906016DT 9883 0281011892_390999 PD140.rar

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Горивните карти си били страшна зарибявка. Отне ми около седмица да прочета и изкарам основните, а също, да се запозная из основи с тях.

Започвам с това, какво е сътворено в момента от някой дивеч.

Да, EGR-a е затапен софтуерно, но не по най-добрия начин. А за да не записва грешка компютъра, тя е изтрита от файла (и по този начин в момента няма да получа грешка, дори и ако ми гръмне MAF-a). В момента е направено това:

179905505.gif

Съответно, по този начин ЕКУ-то изисква 850 mg/stroke въздух, но аз мога да му осигуря едва 435 mg/stroke, което според мен води и до по-големия разход при градско каране (минимума, който съм докарвал с галене, и каране през великденските празници, когато София беше празна е 8,5/100). Поправете ме ако греша.

Наясно съм, че имам и карта IQ limited by MAF, която трябва да ограничи нафтата впръсквана от дюзите, но тя ги ограничава в горните и граници. Все още търся в картите, къде му е оказано, че когато не е развъртяла турбината, трябва да очаква 850 mg/stroke, и съответно да го бутна на примерно на 435 mg/strokе.

179906186.gif

Насочил съм се към затапване на EGR-a, чрез Hysteresis картите, но все още се колебая дали изобщо да го затапвам.

Сиреч, все още търся картата на вакума за EGR-a (но пък намерих картата за вакума на охладителя на EGR-a, което ще ми помогне, ако реша да го затапвам). 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bsdnikolov - не е ли по-разумно веднъж да подкараш колата със стандартните инголщатски карти, направени за това тя да върви, пък като се убедиш, че всички проблеми са зад гърба ти, тогава да ръчкаш ако все още виждаш смисъл в това?

Мисълта ми е, че така никога няма да знаеш какво реално поражда даден проблем ако не върнеш към кота 0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Принципно си прав, и на мен това ми беше първоначалния замисъл. Да сложа стоковия фирмуеър и да направя пълни тестове на колата с него, пък после да наливам пипан такъв (и то само с премахната EGR функционалност, ако реша, че е по-добре за колата без него). Но за всяко префлашване на ECU-то ще трябва да се ръся по 100-на лева.

п.п.

Нямам никакво намерение да вдигам коне, колата я кара жена ми и единственото, което желая е тя (респективно и аз) да нямаме ядове с нея.

Разбиването на горивните карти и изваждането им в екселска таблица го направих главно от любопитство, а и при тестове на двигателя е доста по добре да имам разпечатани таблиците с идеалните стойности за да се прави диагностиката по-лесно.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

В момента съм с колата в Гърция на почивка. Когато пристигнах я погледнах, не е пипнала нито антифриза, нито маслото. Проблема с паленето позаглъхна, тоест, пали винаги, без да и помагам с газта. Малко повечко я държа на стартер, докато захапе стабилни обороти, но предполагам, че с новия софтуеър, който ще и налея, като се прибера, всичко ще заспи. Най-после мисля, че се преборих с тази кола.

П.П.

От е-вау вече пристигнаха два оригинални ключа и един сервизен (тоест, пластмасов с гнездо за ампула). Все още моля, ако има колега от София, който може да ми извади кода на имобилайзера, да каже. На практика в момента имам един вписан в колата и още три чакащи за вписване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчитайки целият този роман...още повече се радвам,че не съм си взел дизеловият вариант на тази иначе прекрасна количка.....все пак извода от всичко това е един - Ако искаш кола си отдели време лично да си я тестваш и избереш ( ако не разбираш вземи някой който разбира )....но ако имаш излишни пари за чупене то се "довери" на някой друг да я избере вместо тебе......Но кво ти пука то май жена ти през цялото време се е осланяла на тебе да и оправиш кашите...само не ми е ясно от къде си изнамерил толкова много излишно време да станеш половин инженер на AUDI...Похвално наистина...

Редактирано от venomcorp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Venomcorp - не се лъжи, че само дизеловите подлежат на разруха в следствие от варварството на един или повече хомо сапиенса! В случая самия двигател не е виновен и няма особено отношение.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое мнение, дизеловия двигател е по-надежден като цяло от бензиновия.

За сега съм много доволен от мотора на колата. Основните ми проблеми с мотора произтичаха от това, че проблемите бяха прикривани доста умело от някой "горубленски дивеч". Ако не бяха променяни горивни карти и премахвани софтуеърно кодове за грешки, отдавна да бях хванал промлемите по мотора (които не са нито скъпи, нито страшни).

За излишното време - докато ми доставя удоволствие да се ровя из колата, времето не е изхабено напразно, а в работата силните месеци са от есента до средата на пролета, през останалото време имам доста времеви ресурс, да се занимавам с лични проекти.

Лично аз, винаги избирам дизела преден бензина, но това си е мое лично виждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софтуерния тунинг не е страшен,тази кола си върви доволно и без чип,при твоя модел не е оферта да се затапва егр,най малкия проблем е да си намериш оригинален софт и да го запишеш с едно галето'проблема паленето от написаното до сега е хардуерен,слабия или не достатъчно мощен акумулатор може да ти скъси живота.Моето предложение е да си сложиш ори софт,възстанови всичко по мотора и после модифицирай софта,на практика така се прави егр на дизел ама с роторна помпа,даже само механично да се затапи е достатъчно.При тебе не  eтака.Логиката на компа е да пусне най малкото гориво показано от исканото,сравнено от торг лимитера,дебитомера и педала на газта,обикновено това е торг лимитера.
Егаси мъката еда се пише от таблет.......

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе говорете ми вие за предимствата на дизеловият пред бензиновият мотор.....живея в Бургас и сега през сезона се наслаждавам на доста интересни случки с тези дизелови моторчета...особено въпросното 2.0 TDI...един мой приятел има същият двигател само че на Dodge....ей и там едни приказки без край...добре че момчето има дебела банкова сметка.....А на мен лично ми се разигра една случка на магистрала...след която ако бях с дизелче сега щях да съм олекнал с 4 цифри назад.....така че всеки да си прецени какво иска от колата си????!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи няма лош мотор излезнал от завода, проблема идва после от лоши шофьори и калпави "майстори". Както казва един приятел, колата я е страх от глухи шофьори, непукисти и псевдо майстори. А по въпроса с дизела, карам такива коли от около 10 години и съм си фен на дизела. Никога не ми се е налагало да правя ремонт на дизелов двигател и да чукна на дърво, докато доста издухани бунзинови съм виждал! Но пак павтарям, проблемите идват най-вече от предкормилното устройство, т.е. шофьора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти на 100% съм убеден че сдуханите мотори си ги виждал при BMW и OPEL изпълненията.....при Audi доста трудно ще видиш издухан бензинов мотор...но вече се отклоняваме от тема....радвам се , че си успял да "излекуваш" тази прекрасна количка....аз лично съм влюбен в нея...имам си моя,но това не ми пречи да се обръщам и след чуждите когато ги видя на пътя.... :eusa_angel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре се прибирам от почивката и във вторник ме чака сваляне на съединителя на колата на баща ми (Peugeot 406 HDI 2.0), че взе да приплъзва вече, но след това ще закарам Аудито да му се префлашне Engine ECU, и ще поместя тук живите данни. Също така се разбрах с диагностика, който хвана магарията с горивните карти, отново да отида при него, да я прегледа отново, но този път с оригиналните карти . Вакумите не се разтоварват като хората според мен, но ще си кажат с ненасряния софт как са (отделно съм се разбрал да ми дадат вакумниь модул от един Голф 5, който е със същите и да покарам с него 1 седмица, да видя ще има ли разлика).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Днес дойде време за ежемесечната проверка на ниво масло, антифриз и четене за грешки. Влизам си аз в колата с VCDS-а и какво да видя. Вчера, жената като се е прибирала от работа, колата си е гасила вторичните модули, а първичните са набили грешки заради ниско напрежение. То че акумулатора ми не е първо здраве, така е, но чак пък толкова. За това реших да направя най-елементарната проверка на зареждането. Ето и резултата, при кола карана вече час и половина и отдавна загряла на 90 градуса:

Нормално зимно натоварване, фарове + вентилатора за парното на една чертичка.

1. Напрежение, измерено директно на клемите на акумулатора: 13.65 волта (под нормалното между 13.70-14.40 волта).

IMG_20141003_114515_zps1f5058cb.jpg

 

2. Напрежение, измерено между минусовата клема на акумулатора и плюса на алтернатора. Означава, че имам загуби от 0.23 волта от лоша маса между мотора и купето.

IMG_20141003_114637_zps28b4df7f.jpg

 

3. Напрежение, подавано от алтернатора - 14.22 волта. Значи 14.22 - 13.88 = 0.34 волта загуби от лоша връзка от алтернатора да Терминал 30.

IMG_20141003_114730_zps263f8856.jpg

 

До тук добре, загуби от приблизително 0.6 волта(тук за ампеража въобще не говоря) не са болка за умиране. Но се сетих, че жената си пуска и подгрева на седалките + други глезотии.

 

За това реших да натоваря колата на max (подгрев на седалки на 6, климатик на max, фарове, къси и дълги, задни фарове за мъгла). Ето го и резултата:

13.37 на терминал 30

IMG_20141003_130701_zps32cf1b06.jpg

 

и 14.05 на алтернатор.

IMG_20141003_130902_zps7e3278e0.jpg

 

Това означава само едно. Започва профилактика и пускане за по-сигурно на допълнителна маса от алтернатора до купе и допълнителна връзка от алтернатора до бушона на терминал 30. 

Същата процедура като при Baha и Insomnia.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И днес вече всичко беше оправено. Свалих кабела от алтернатора към Телминал 30 и акумолатора, кабела за масата на двигателя (той е заземен през скоростите) и кабела за маса от акумулатора. Свалих всички мощни бушони, намиращи се на Терминал 30. Свалих и шината на терминал 30.

След което, всичко бе прилежно почистено от окиси. Не само кабелните обувки на кабелите, но и повърхностите с които контактуват. Шината на Терминал 30, както и контактните площи на мощните бушони също бяха почистени от окиси. И като за финал, пуснах и една допълнителна маса (16 квадрата многожилен, исках 25, но бе свършил). В единия край завих кабелната му обувка за горния монтажен болт на алтернатора, а другия край за болта на който е хванат минусовия кабел от акумулатора към купето.

Крайния резултат: повече от перфектен. Пуснах: ксенона, дългите, фаровете за мъгла, отоплението на седалките на 6-та степен и климатроника на max cold с вентилатора с чертичките на max. Е този  път отчете 12.17 Волта.   :dance:  :dance:  :dance:



А след цялата тази процедура, като награда, отидох и и купих и нов акумулатор. Та да знам, че няма да бера ядове през зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Желанието е важно. И аз не съм учил за монтьор, а съм инженер Микропроцесорна електроника, но когато има желание, има и начин.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E тези замервания с мултицет не е лошо всички да си ги направим е така профилактично,колегата ги е обяснил доста добре мисля ,че ще се справя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...