Jump to content

Ремонт на глава ABK


Marto_180

Recommended Posts

Здравейте колеги. Предстои ми сваляне на главата и мисля целия ремонт да си го правя сам (с изключение на шлайфането). Причината за това е теч на мадло от гарнитурата на главата, между 3 и 4 цилиндър. Ще са ми нужни малко съвети за тази продцедура и ви моля за помощ, понеже не намерих подобна изчерпателна тема. Бих могъл, след това да кача снимки с подробно описание, за това кое и как е минало. За сега съм си набавил следните неща:

-гарнитури глава, капак клапани (гумена), всмукателен и изпускателен колектор, болтове на главата и гумички за клапаните elring

-фланци и капачка за разширителния съд febi

-двата маркуча за парното(понеже ми се струват напукану)

-масло и филтри

Главата ще я свалям в неделя, като болтовете отзад на колекторите ми се виждат трудно достижими и мисля да развия двата болта на двуцевката към изпускателния колектор и самите колектори да ги свалям, когато главата е долу. После ще я пратя за шлайф и с един приятел (на който имам доверие, че знае какво прави) ще отворим главата, ще прегледаме вътре какво е полужението и ако има нещо за смяна ще го купувам допълнително.

Въпросите ми за сега са: всичко както трябва ли съм замислил, пропускам ли нещо и има ли нещо по специфично с което трябва да внимавам и има ли гарнитура изпускателния колектор към двуцевката понеже такава в магазина не намерих?

Сега се сещам да допълня още нещо. Случва се по някой път, като отворя капачката на разширителния съд да открия по нея оранжево наслагване, което ми прилича на пресечено масло. Странното е че антифриза изглежда чист и е с нормален син цвят.

post-54037-0-76415600-1456403209_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Наистина е по-лесно да свалиш главата заедно с колекторите. Двуцевката има гарнитура и болтовете там не са два, а четири.  Хубаво е да се напаснат клапаните и да се сменят водачите при необходимост. Аз бих проверил и блока дали е равен отгоре, където ляга главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напасването и водачите ги имам предвид. После главата по същия ред ли се връща? Първо слагам колекторите и после монтирам главата? Блока по какъв начин мога да го проверя? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не е  проблем да се монтират първо колекторите.

Как се проверява блока - сложен въпрос.

Първо трябва да се почистят всички остатъци от гарнитура, нагар и т.н. Набеждаваш си някакъв предмет за еталон. Примерно нивелир. Намазваш повърхността на блока с много тънък слой масло(по-добре старо масло, защото е черно) и прекарваш бавно равната страна на нивелира, като гледаш дали опира по цялата повърхност. Идеята на маслото е за отпечатък. Действието може да се повтори в различни посоки за елиминиране на грешката. Това разбира се е импровизация с подръчни материали. Ако викнеш някой шлайфист, може да се окаже, че има някакъв модерен инструмент за проверка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре :) Мерси, много! Ще пробвам да направя тази проверка. Идва ми като идея да сложа едно стъкло върху блока. Би трябвало да си проличи ако има неравности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъклото се огъва и може да те излъже. Каква гарнитура взе за главата - метална или "картонена"? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метална е elring 627.811. Загледах се в листчето на описанието, на което пише: 2.0, 16V

Mot ABF, ADY, AGG, AKR, AEP

85/110 kW (115/150 PS)

Не пише, че е за двигател ABK. Дали съвпада?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвпада, но при АБФ са два вида - така ми казаха в магазина. Разликата е в дебелината. Незнам какво влияние може да окаже дебелината. Моя АВК още не съм го разглобил, но така като гледам отстрани (между 2-ри и 3-ти цилиндър) ми се струва, че е "картонена" 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебелината оказва  влияние на горивната камера колкото е по тънка гарнитурата сместа става по богата и може да се коригира на стенд. МИнах от такова упражнение на моето АБК. Закарах главата на сервиз които се занимава с тези дейности. ЗАдължително се сменя маслообирачите при мене бяха 8 мм има и 7 мм на същият двигател единствено с номер на рамата казват кои са за твоят двигател. Извършват преглед на водачите на клапаните и ако има нужда се сменят и накрая шлайф и ако има нужда може и преглед на главата за пукнатини . Сменя се всичко болтовете на главата, гарнитура на главата и клапаните , гарнитури на смукателния и изпускателния колектор , антифриз и масло маслен филтър и ако е близко може и ремъка с ролката. По възможност и свещите . Аз използвах victor reintz картонените гарнитури доволен съм за сега няма теч от никъде . Успех с начинанието 

Редактирано от Achoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих сега старата гарнитура между 2 и 3 цилиндър и ми се струва метална. Пробвах с нож да я срежа или да я пробия и не стана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едната гарнитура, която е за АВК, е където казвате картонена - не е картонена. Гарнитурата е ламарина, така да го кажа облицована от двете страни с кингерит или нещо подобно, но не е картон. Е няма как да я срежеш. Другата гарнитура представлява две ламарини, а между тях е кингерита. По непотвърдена информация болтовете за двете гарнитури били различни. Самите гарнитури са взаимозаменяеми - отворите съвпадат. Може да има разлика и в начина на затягане.

 

Случи ми се така, че гарнитурата на главата я сменях през около 30 000 км. Накрая смених мотора. Сегашния мотор има теч на масло от гарнитурата, ама си доливам и изобщо не се замислям да го отварям. На стария накрая всичко го направих като по учебник, но пак издуха гарнитурата. Единствено не проверих блока дали не е изметнал. Тези начини за проверка на блока, които коментираме тук, са меко казано аматьорски. Но да предположим, че ако няма очевадни неравности, другото ще го поеме гарнитурата. Най-вярното е блока на фрезата и му се пуска една тънка стружка. Ако питаш някого от по-старите майстори, ще ти извади един голям камък и казва търкаме, докато лъсне навсякъде. Къде попадат абразивните частици от камъка е ясно. В този ред на мисли, лично аз съм против използването на шкурки и други подобни за почистването на блока, цилиндрите, буталата и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих днес главата. Свалих от нея вала, отворих всички повдигачи и ги пораздвижих, че бяха запекли. Утре ще я пратя за шлайф и трябва с нещо да изчистя малко налепите от старата гарнитура. Предполагам с някаква по фина шкурка. И също така се чудя дали пак с нея да мина малко буталата че имат нагар. След това преди да налея новото масло трябва с нещо да го промия нали? Чудя се да налея 3 литра нафта и да запаля за една минута със стария филтър и после да сложа новото масло и филтър. Добра идея ли е?

post-54037-0-40432700-1456683198_thumb.j

Редактирано от Marto_180
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намокри хубаво парцали с АМВ и ги остави за 10 мин върху нагара. Ако се наложи понеже се изпарява бързо намокри ги пак. Ще останеш в размисъл колко лесно се чисти. Можеш да пробваш и по блока и да кажеш после какъв е ефекта.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчистих ги днес. Не стана само с AMB, имаше места с по груб нагар които чукнах малко с отвертка за да падне и минах леко с фина шкурка. Сега ме притесняват малко парчетата нагар които останаха между буталата и цилиндрите. Пратих главата за шлайфане. Четирите водача на смукателните клапани са разбити и ще сменят и тях. Утре трябва да е готова и ще я събирам :) Да налея ли малко нафта в мотора да го промие преди да сложа новото масло.  Веднъж вече съм я правил тази процедура и нямаше проблеми, но сега се замислям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми бяха дали съвет да ги разглобя повдигачите. Разглобяването става, като подложиш дебело парче гума (аз ползвах от транспортна лента), хващаш повдигача и започваш да го удряш в гумата докато се разглоби. Аз ги монтирах празни и доста време тракаха. После някой спомена, че било грешка да се монтират празни.

 

За нафтата - чувал съм го това, но лично не бих го направил. По-скоро бих използвал промивно масло.

 

Къде е нагара, който то притеснява не разбрах?

 

Много е важно да почистиш хубаво резбите в блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагар истана в цилиндрите по ръба на буталата. Сега започвам да я сглобявам. На гарнитурата пише 4 стъпки: на 4 кг, на 6 кг, + 90 градуса и после още 1 път 90 градуса. Мой приятел майстор ми каза да я загрея преди да изпълня последната стъпка. Така ли трябва да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Желателно е да се сменят болтовете на главата.Изпълни процедурата на затягане по схемата.Това за загряването и стягането после го чувам за първи път.Майстора обоснова ли се защо трябва да се направи така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Ама сега имам по сериозен проблен. Прецаках главата. Сложих я, стегнах я, закачих всичко, и накрая остана разпределителния вал. Докарах мотора на белези. Поне така си мислех. В тъмното съм объркал белега на разпределителния вал с една друга точка която има на него и започнах да притягам държачите ми(не знам дали така се казват). И почти ги бях натегнал и единя изпука, сцепи се на две и се пукна и главата там където влиза една от шпилките. Дано там да може да се прокара по дълбока резба за да се навие по дълга шпилка. Утре ще оглеждам. Някой да има някаква друга идея какво може да се направи? Ще съм благодарен на съвети, понеже леко се напрегах

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казват се пети тези държачи.Не можах да те разбера какви белези обърка,че се пукна петата,че и резбата,в която се навива шпилката.Ако можеш снимай утре да умуваме какво може да се направи.По принцип всяка пета си има точно определено място и посока,в която се поставя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложил си петата на обратно , ако не е много пукната главата може и да стане . Петите се стягат много внимателно и равномерно че се пукат лесно , а сменянето само на една пета не е препоръчително (аз съм го правил [emoji3]) защото вала си е легнал по-старата . Най-добре глава ама опитай първо да я правиш дори и с друга пета макар че трудно ще намериш някой да ти продаде само една .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко ще кача снимка на главата. Обърках белега на разпределителния вал. На него освен белега има и на едно друго място една точка. От невнимание и бързане взех нея за белег и започнах да стягам. Предполагам че е опрял някой клапан в бутало и петата не е могла да прибере докрай вала и се е спукала. Заедно с главата. Дано и някой клапан да не се е пукнал, макар че май е малко вероятно. Гледах по снимки че дупките на шпилките излизат от долната страна на главата и ми се струва че ще може да се навие по дълбока резба. Пък ако е прекарана такава до долу още по добре. Ще правя опити утре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните няма да се пукнат , могат да се изкривят ама мисля че петата се чупи достатъчно лесно и клапаните не са успели да се изкривят .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е щетата


Иначе петите ги подредих в чашки, надписани коя за къде е и бях направил и снимки да ги видя не къде са обърнати. Точно ги бях подредил.

post-54037-0-71172100-1456861872_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готвя се да пробивам след малко. 2см. мисля че ми стигат. Само да направя дупката и резбата успешно и се захващам с търсенето на пета по моргите. Дано се намери, че малко не ми се вярва някой да развали цяла глава, за да ми даде от нея само петата  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...