Jump to content

Как най-лесно и евтино да заменим стъпковото моторче 2-ра серия


Recommended Posts

Епизод 1-ви е работа за 30 мин. Само трябва да имаш подръка маркуч и скобички за всеки случай и да стегнеш много плътно маркучите от стъпковото моторче към реглажния кран защото са с доста по-голям диаметър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега ако не си си монтирал реглажен кран няма как да има на снимката,а ако си си монтирал няма да питаш къде е :hilezh:

При теб няма стъпково моторче но не знам дали ако се монтира кран на мястото на клапана с биметална пластина(който е закрепен отдолу на всмукателния колектор),дали няма да се получат нещата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъпковото моторче се маха от маркучите и на негово място се слага реглажния кран. Остава включено само електрически към ЕКУ-то за да не записва грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Още един лек update по темата, свързан основно при използването на "китайската технология" на бензин. След едномесечно тестване на доработката при режим само на бензин се оказа, че е необходимо леко "тунинговане" на системата :2gunsfiring_v1: Замяната на ст. моторче с реглажен кран е приложимо 100% (надявам се) и за двигателите с механичен инжекцион, които се карат само на бензин. Предполагам, че за електрическия инжекцион всичко ще си работи нормално и без тези допълнителни настройки, но нямам наблюдения. Надявам се някой с ел. инжекцион да сподели своите впечатления. За целта има две неща които трябва да се направят:

1. Навива се малко реглажния винт на дроселовата клапа докато "цъкне" ключето под нея - т.е. ЕКУ-то да не получава сигнал, че двигателя работи на ниски обороти. Причината за това, е че има една "дупка" приблизително между 40-80С температура на двигателя, когато е на бензин, където гасне. Това се получава заради опита на ЕКУ-то да регулира оборотите в съответствие с температурния диапазон на двигателя (ползва съответния товарен режим записан в него). Тъй като ст. моторче е "байпасното" това няма как да стане и промяната на сместа посредством ел. регулатор на налягането (при механичния инжекцион) довежда до нестабилни ниски обороти (когато температурата на двигателя е м/у 40-80С приблизително) и в повечето случаи гасне. Изключването на датчика за дроселовата клапа "оправя" този проблем защото се избягва режима "ниски обороти" в ЕКУ-то. Т.е. ЕКУ-то не се опитва да регулира ниските обороти защото въобще не влиза в този режим. Изключването на датчика на дроселовата клапа може да стане и директно от куплунга, но неудобството е, че тогава се губи режима "пълно натоварване на двигателя" - при натиснат педал на газта повече от 2/3 или докрая и съответно може да има загуба на мощност/еластичност при високите обороти. На почти всички модели двигатели датчика в дроселовата клапа е комбиниран - за ниски обороти и за пълно натоварване. Затова и кабелите, които излизат от него са 3 на брой. Един-общ (обикновено "маса"), един за режима "ниски обороти" и един за "пълно натоварване".

2. Тъй като клапата на дебитомера (за механичния инжекцион основно) е подпряна в долния си край на пружинка, която не позволява пропадането и при връщането на газта, много често при ниски обороти се получава моментно колебание. Все пак е инертна система и при рязко падане на клапата тя неминуемо слиза по-надолу от нормалното и се връща от пружината в изходно положение. За да не се получава такова колебание се грижи ст. моторче за ниските обороти, което в нашия случай не работи. За да се избегне този ефект е необходимо посредством реглажния кран да се вдигнат ниските оборотите на 1000. Тогава този ефект е незабележим (клапата не може да падне толкова ниско) и двигателя работи много устойчиво на ниски обороти на бензин при всякакви температури на двигателя. Предполагам, че това няма да се отрази драстично на разхода на бензин при движение в градски условия :flehan: .

Тези две настройки се правят при 90С загрял двигател на бензин. За колегите, които карат само на газ, но са с механичен инжекцион (бензина го ползват основно за палене и загряване на двигателя) също е хубаво да го направят превантивно. Все пак ако свърши газта, когато не е загрял добре двигателя и е необходимо придвижване на бензин е много неприятно ако почне да гасне :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Има малко развитие по темата. Тъй като намирането на подходящ ел. клапан за повдигането на ниските обороти е малко сложна задача, направих тестове с поставянето на старото ст. моторче (което е износено и работи некоректно) вместо допълнителен ел. клапан. Като резултат - работи перфектно и може да се нагласят ниските обороти при пълно натоварване на климатика да са като без него. Т.е. да не се усеща включването му. Естествено винаги има едно НО :multi: . За да не трупа грешки ЕКУ-то трябва да се постави резистор 15-20 ома /5W в куплунга на управлението, който идва от ЕКУ-то за да симулира присъствие на ст. моторче (тъй като вече сме го откачили и го ползваме за допълнителен ел. клапан). Ако не се сложи резистор (или друго ст. моторче, което да лъже ЕКУ-то, което е малко тъпо - 2 моторчета в коша :bia: ) в ЕКУ-то се записва грешка и при мен поне двигателя почва да работи отвратително на бензин - колебаят ниските и не може да се форсира. Затова поставянето на резистор на мястото на ст. моторче е силно препоръчително (все пак може да не е задължително за различните двигатели - трябва да се пробва) . Другото важно нещо е, че моето ст. моторче е на ЕЛЕКТРОМАГНИТЕН принцип (т.е. не е двигателче) и затова подаването на 12В директно на куплунга му не би трябвало да го претоварят. Консумацията му е 1А или 1.2W. Оригинално ст. моторчета се управляват импулсно и съответно токът, който минава през тях е много по-нисък. Засега вече цял месец работи безотказно. Преди време с един колега от форума на ЛС умувахме над този вариант, но според мен с директно ползване на ст. моторче вместо ел. клапан е възможно само ако моторчето за ниските е на електромагнитен принцип - както е моето, черно на цвят пластмасово и се постави резистор да лъже ЕКУ-то. Другите ст. моторчета, които са на роторен принцип мисля, че при подаване на директно захранване за дълго време има вероятност да изгорят (но не съм сигурен). За този тип поставянето на резистор последователно на захранването им би могъл да реши проблема, но трябва да се експериментира - какво съпротивление да се постави за да може двигателчето да отваря докрай без да се натоварва при подаване на 12В директно на куплунга му. Хубавото на ст. моторчета е, че са с голям отвор и съответно в широки граници може да се регулират ниските обороти при включване на климатика. Тъй като при мен ст. моторче се управлява както от климатроника така и от температурен датчик закачен на изпарителя, когато е студен двигателя държи около 1100 оборота, а като загрее падат на 1050. Т.е повдига оборотите докато е студен двигателя както го прави оригинално и ЕКУ-то. За сравнение ако го няма допълнителния ел. клапан за повдигане на оборотите, двигателя работи на около 700-800 оборота на бензин, когато е студен.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

здравей колега,аз имам Б4 с 2000/16v 6А мотор имам газ от 3 год,оборотите на бензин и на газ са нормални около 900,но има един проблем който немога да разбера от какво е,при даване на съвсем малко газ и при тръгване колата леко се замисля и около 1100 об не държи нормални обороти а леко играят,но на празен ход са нормални,как ли не настройвах изпарителя ,но съвсем малко се оправи.Изпарителя е Ловато-смених скоро мембраните и всички гумички в изпарителя и стано по добре при тръгване ,но след 600км пак като преди,иначе си върви нормално 15/100 градско 10/100 извънградско.При подаване на газ има едно претрисане и при пускане също,това преди го нямаше на бензин ,а само на газ,дали това може да е от по бързо падане на оборотите след пускане на газта.Има ли някой подобен проблем при мн малко подаване на газ при мн ниска скорост при задръствания е много неприятно трябва да се тръгва с малко повече газ ,неможе мн плавно-подчертавам че на бензин го няма този проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите уважения към колегата VBI,но искам да попитам,днес ходих при един майстор,не по работа по колата а случайно,и той ми каза,че стъпковото моторче работело и на газ,просто няма причина да не работи,и съответно аз го попитах защо като включа климатика и започва да тресе колата,а той ми каза,че моторчето няма какво да регулира,газаджийте са ми сложили маркуча към моторчето на самата плочка,а дупката която си е оригинална,на нея има една кихалка.Та майстора ми обясни ,че ако пусна един маркуч с реглажен кран и отворя сувсем малко,да влиза количество газ зад дроселовата клапа не би трябвало да имам проблем.Вие как мислите ще стане ли нещо или да действам по схемата описана в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,никой не писа,но аз установих,че няма да стане по на майстора начина,НО експериментирах друго нещо:

При работа на газ двигателя без допълнителна консумация държи стабилни~900оборота и с извадена букса.Подадох директно 12в на клемата и се чива едно щракане,което ме наведе на мисълта,че моторчето/клапата/работи.Запалих двигателя и включих климатика,започна да тресе,подадох му волтаж и се оправи,изглади оборотите точно на 1000,но се чуваше едно свирене което не ми е ясно от какво е.Измерих на буксата 12.5 волта/буксата е изключена/ при изключен климатик,и установих,че и при включен волтажа е същия,друго което установи е ,че при налични 12.5 волта при включване на буксата не се чува щтракане.На бензин работата е перфектна-винаги стабилни обороти,та мисълта ми е както по-горе е писано да дам на лъсо биксата през съпротивление ,и да докарам до самото моторче едни 12в. при вкл климатик,но ме притеснява това свирене което се чува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Когато ми работеше ст. моторче си регулираше оборотите и на газ и на бензин и ги държеше около 850-900 без значение дали е пуснат климатика или не. Така, че твоя майстор ми е много интересно как е заключил, че ст. моторче е в ред при положение, че не успява да ти поддържа оборотите :flehan: (естествено ниските зависят не само от моторчето, но и от потенциометъра на дебитомера, датчика на дроселовите клапи и т.н.). И най-скапаното ст. моторче (освен изгорялото разбира се) като му подадеш 12В щрака. Проблема е в това, че като е износено почва да заяжда на определени позиции, особено като покараш малко и загрее и съответно мени оборотите. Така, че ти реално като подадеш 12В все едно ползваш ст. моторче като ел. клапан за повдигане на оборотите, когато е включен климатика (т.е. реализирал си схемата ми на свързване, но без да можеш да си регулираш оборотите - няма реглажен кран). Единствената разлика е, че ако не сложиш реглажен кран с 2 врътки няма да можеш да регулираш ниските обороти с и без климатик, а ще зависиш от това колко е отворен процепа на ст. моторче, когато не му е подадено напрежение и при захранването му от климатика. Другото нещо е, че ст. моторче се управлява импулсно и затова като му подадеш директно 12В ще почне да грее. Не знам твоето от кой модел е - като ел. клапан или се завърта вътре една вратичка, която определя просвета? Тези, които са като ел. клапан мисля, че няма проблем директно да им се подаде 12В - аз съм с такова и вече 2-3 седмици от както го ползвам за ел. вентил няма проблеми - не грее много при пускане на климатика и държи стабилни ниски обороти. Правил съм опит с другия тип ст. моторчета, но като им подам 12В черпят около 0.5А ток и след 40мин. работа се загряват до около 60С - т.е. има опасност да изгорят според мен. Затова на тях е хубаво да се сложи последователно свързан резистор, който да им ограничава тока. Стабилно щракват и при 8В подадено напрежение - така, че резистора би могъл лесно да се изчисли. Само внимавай да не обърнеш захранването на ст. моторче защото тогава вместо да отвори ще затвори плътно и двигателя ще гасне директно. За всеки случай на оригиналния куплунг от ел. инсталация на колата трябва да поставиш резистор 15-20 ома/5W за да лъже ЕКУ-то, че има закачено ст. моторче. При мен без този резистор записва грешка в ЕКУ-то и двигателя не може да работи добре на бензин - не може да се изфорсира и тресе без значение дали е топъл или студен. Свиренето се чува заради това, че е отворено докрай ст. моторче и минава повече вакуум през голям отвор - не е страшно, но ако поставиш реглажен кран той ще намали отвора и няма да се чува свиренето. Покарай известно време и виж как е, но според мен ще са ти доста високи ниските обороти на включен климатик, а при включване на други консуматори (фарове и т.н.) ще падат малко ниските когато не си на климатик. Практиката ще покаже, пиши как се държи.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амиии.....държи се добре,Но го пробвах експериментално,сътворих две клеми и ги боднах на моторчето,но бяха от плюса на акомулатора и маса,при вкл климатик държи около 900-оборота.Карах така 20-тина минути и го спрях,защото не съм 100% сигурен дали е електромагнитен клапан,или моторче,и като се уверя,че е клапана,мисля да взема + от климатика/при мен е един дебел зелен кабел,който да отива в реле което да включва клапана,но което реле ще взма+ от клапана на изпарителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно от този кабел взимаш 12В и го закачаш към клапана. Ако се окаже, че е като моторче (т.е. върти се като подадеш 12В) трябва последователно на 12В да поставиш мощен резистор, който да ограничи тока и по този начин да го предпази от изгаряне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електромагнит е,но имам проблем със намиране на букса/втора/обиколих сума ти и могри и по магазините питах и нямат.Та се чуда дали на тази букса да и бодна един диод преди кабела с 12в който да не връща ток към компа???????????????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сакън недей :hilezh: , че може да даде фира управлението на ст. моторче на ЕКУ-то. На мястото на ст. моторче в буксата слагаш съпротивление 15-20ома/5W, а самото моторче минуса му даваш на "маса", а "+" закачаш към токовия кабел (зеления отпред) на компресора на климатроника. Съветвам те при никакви обстоятелства да не смесваш захранването от климатроника с това от ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така съм го направил при мен. На снимката се вижда, че ст. моторче си е почти на мястото, само е дръпнато малко по-назад. На самото моторче си има една стрелка с посоката на минаващия вакуум. Много е важно да се спази и затова съм я подчертал на снимката с червена стрелка. Предполагам, че и на другите ст. моторчета посоката е идентична. Ако се обърне посоката има голяма вероятност да си мени ниските обороти когато не е включен климатика. Причината за това е, че моторчетата фабрично имат нагласен "просвет", така, че дори и да не е захранено да минава малко въздух през него. В зависимост от износването на ст. моторче този "просвет" се увеличава (механично се износва вратичката примерно) и затова почват да се регулират трудно оборотите от ЕКУ-то. В нашия случай тъй като не ползваме ЕКУ-то, реглажа става от реглажния винт на крана. Въпроса е, че ако се обърнат посоките на маркучите към ст. двигателче от вакуума се увлича "вратичката" и съответно се затваря почти докрай и почват да играят или стават много ниски оборотите, когато не се ползва климатика. Като се ползва климатика няма проблем защото там "вратичката" се отваря докрай заради подаденото напрежение. Като също е МНОГО ВАЖНО да не се обърнат "+" и "-" на самото ст. моторче (написани са на самия корпус на ст. моторче) защото тогава вместо да отвори като му се подаде напрежение ще затвори :bia: и двигателя направо ще загасне. Ако не са указани полюсите на самото ст. моторче може да се пробва опитно - при подаване на 12В трябва да отваря докрай, а не да затваря :dance: . На снимката съм оградил с червено и стария куплунг (този който идва от ЕКУ-то и преди е бил свързан към ст. моторче) в който съм поставил резистор 15ома/5W, който да лъже ЕКУ-то, че ст. моторче е свързано. При АСЕ двигателите ст. моторче е поставено на друго място, но пак може да се свърже по начина посочен на снимката. Единствено ако се ползва старото ст. моторче вместо допълнителен ел. вентил (което може би е най-добрия вариант) може да се наложи поставяне на някакъв мощен (поне 5W) резистор последователно на захранването му в случай, че много грее когато е захранен от климатроника и има опасност да изгори. Моето ст. моторче съм го свързал директно към захранването на компресора на климатика и засега няма проблем - работи екстра и не грее много :huh:

post-8787-1214061589_thumb.jpg

post-8787-1214061589_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами засега работи добре,без последователен резистор.Днеска го направих и е голям кеф ,като се е напекъл кожения салон да запалиш колата и да пуснеш климатика,и да изчакаш на сенкя докато охлади,все едно си е на бензин.Днес не намерих по малко работещите магазини резистор за буксата,но в понеделник ще намеря обезателно.

Редактирано от Nikieva
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Така може да се реализира схемата като се използва старото ст. моторче за ел. клапан за автоматично повдигане на ниските обороти при включване на климатик, при студен двигател и т.н. Така съм го реализирал при мен и работи от много време вече без никакви забележки. Хубавото в случая е, че не се налага да се търси специален ел. клапан, а може да се ползва старото ст. моторче. Единственото условие е, че не трябва да е изгоряло :hilezh: и че когато не му е подадено напрежение трябва да затваря (може да се регулира самото ст. моторче). Важно е при изпълнение на схемата да не се объркат "+" и "-" на ст. моторче. Обикновено са нарисувани на самия му корпус. Ако се объркат ст. моторче просто ще затвори вместо да отваря. Т.е. преди да го свържете към маркучите не е лошо да го пробвате като му подадете 12В от реализираната схема да сте уверени, че отваря за да е свързано коректно електрически. Това е и самата схема:

post-8787-1237743377_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

КОЛЕГА VBI кажи ми моля те откъде да си намеря температурен датчик на 20-30 град.Откакво може да става,проверих при газаджии и нямат такъв датчик.Искам да реализирам по сложната схема с термо датчика и включване на комптресора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОЛЕГА VBI кажи ми моля те откъде да си намеря температурен датчик на 20-30 град.Откакво може да става,проверих при газаджии и нямат такъв датчик.Искам да реализирам по сложната схема с термо датчика и включване на комптресора

Aз може ли да ти кажа :hilezh:

Ето ТУК може да си намериш този датчик. :hilezh:

Вальо ми е пратил линка :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее колега просто нямам думи.Много съм ти благодарен къде ли не питах и никои незнае.След като немога да си направя колата да не гасне на газ най накрая като последна стъпка ще си направя схемата на Вальо с датчика ,че да може и зимата да работи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее колега просто нямам думи.Много съм ти благодарен къде ли не питах и никои незнае.След като немога да си направя колата да не гасне на газ най накрая като последна стъпка ще си направя схемата на Вальо с датчика ,че да може и зимата да работи

Ми питай във форума де :respekt:

Магазинчето се намира в Манастирски ливади. Малко е забутано. В сайта има контакти и можеш да го намериш. Ако не - ше помагаме, щото на мен ми е близо :)

Редактирано от Zaharieff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...