Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

да разбрах те колега,при незадържа налягане след като изгася колата или като не работи помпата веднага пада от 3 атм.до почти 0 атм. и клапата о;еква много бързо и аз го нагласям на бензин показанията да са м/у 0,5-0,7в но след като се изключи помпата и калапата олеква и сигурно се вдига много нагоре и показанията вече не са

0,5-0,7в а сигурно над 1,5в и колата пак излиза от нормален режим.След 1 седмица излизам отпуска и ще си поиграя малко с нея.Мн искам да разбера как може да се върне да работи както преди,ще се занимавам с сваляне на бензиновата помпа за видя откакво незадържа налягане и ако се оправи този проблем после ще видя дали няма да се оправи гасненето.Купих един потенциометър и се чудя дали няма някаква технология тази изтъркана част да се въстанови някак си(въпреки ,че никой досега не го е измислил)това ще е решение за много коли.Пробвах с графит ,с графитена паста,но няма грам резултат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само Гризли може да помогне,ако разкрие тайната ......... :hilezh:

в една тема беше описал как се взима сигнал от оборотомера ,усилва се и се предава на компа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... за видя откакво незадържа налягане ...

Там където си мерил налягането не може да видиш дали го задържа или не :hilezh:. Трябва да мериш на главата на инжекциона (има си пробка отстрани) за да си ПРЕДИ клапана/регулатора на налягането. Ако мериш след него е нормално да пада веднага защото там няма клапан - горивото отива направо в резервоара :wacko: . Замери пак и чак тогава продължавай нататък. Отстрани на главата на инжекциона има пробка - развиваш я и закачаш манометъра. Палиш колата, оставяш я да поработи 1-2 минути, гасиш и я оставяш да престои. Ако не ме лъже паметта след 30 мин. трябва да има около 3.5атм остатъчно налягане. Ако е така значи клапана е в ред, ако пада веднага значи проблема е или в него или в клапана на помпата на инжекциона. Колкото до налягането на бензиновата помпа докато работи двигателя - мери се на мястото на 5-тата (старт) дюза. Трябва да е 6.2-6.5атм докато работи двигателя за да е в норма. Ако е под 6атм. значи помпата е "тръгнала".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

здравейте бях малко отпуска както казах и 1 седмица тестове и накрая пак нищо.Купих 2 дебитомера за проба единия беше с откачен потенциометър и беше от ауди 1,8 -яйце с мех.инжекция,дебитомера е един и същи с този на АСЕ мотора нищо че потенциометъра е по малък,но става 1 към едно,просто се сваля само дебитомера с потенциометъра,а главата отгоре си е моята.После купих друг дебитомер с потенциометър от кола която не е карана на газ ,а катастрофирала същата като моята АСЕ мотор Б4.С него резултата беше абсолютно същият пак си гасне.Забравих да кажа,че открих откакво не ми е задържало налягане на бензина,започна и да не работи на бензин като дадеш газ тя неможеше да се изфорсира и трябваше да задържиш газта за малко натисната и постепенно се възвръщаше мощността,след пускане на газта на ниски обороти пак същото колата се терсе и работи само на ниски без да може да се изфорсира.

Смених клапана на помпата в резервоара като свалих цялата помпа,но без да свалям кошницата(имаше златна тема за сваляне на помпа),помпата беше Пиербург и се сваля като се стиснат леко с отверка и пръсти отгоре 2 бели щипки и помпата излиза цялата без кошницата.Клапана на помпата е отделно от помпата купих друг 2 употреба ,но пак същото клапата олеква веднага като я вдигам с 2 пръста свободно(по това разбирам ,че не задържа налягане).Накрая откачих буксата на ел.хидравличния регулатор на налягането отстрани на деботомера точно срещу потенциометъра и колата започна да се форсира нормално.

Намерих такъв клапан 2 употреба (мн скъпо се продава искат му 100лв.) и го смених и какво да видя колата се оправи вече работи перфектно и на бензин без да заглъхва ,може да се форсира.Клапата вече не олеква а мн трудно може да се вдигне с пръсти,значи и от него зависи задържането на налягането.Така,че някой ако има проблем с бензина да неможе да върви и да се дави се едно не му достига гориво да пробва с този клапан.Аз имам още 1 за резерва.ардвах се ивиках че проблема с гасненето е решен и вече няма да гасне ще си дойде както преди,но не наистина продължава да си гасне.Мисля си вече че не би трябвало с 2 други дебитомера да се държи по същия начин и да гаасне.Мисля да пробвам с смяна на компа и отново с някое друго ст.моторче.За смяна на компа -само със същия номер комп става или трябва да е от същата кола).Слагях и допълнителен потенциометър,но нестава и нестава,как ли не ги въртях потенциометрите особено моя стария и няма никаква разлика-опитах с 0,3-0,9 волта и или гасне или влиза в сервизен режим(вдига 1200-1300об) и не се регулират.Вече незнам какво да пробвам,мисля си ,че проблема е от нещо друго не е от потенциометъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
Здравейте

От момента в който купих колата се започна с ходенето по мъките имаше проблем с паленето, не държеше празен ход нито на газ нито на бензин, харчеше 60/100 газ градско и най лошото гаснеше на всеки втори светофар, но преди няколко дни всичко това се промени.

От самото начало започнах с възстановяване на инжекциона и дебитомера които бяха потрошени от гърмежи при предишния собственик, като с помощта на колегата "VBI' и тази тема го възстанових и калибрирах за да пали и работи колата на бензин, но проблема с гасненето остана като колата изгасваше без видима причина когато си поиска, но винаги по време на движение, смених свещи, капачка, палец, ново стъпково моторче, почистих дюзите на инжекциона, рециклирах изцяло газовата, подмених почти всички датчици и маркучи и единствения резултат от всичко това беше хвърлени на вятъра около 1500 лв за части труд и хиляди диагностики на които не намираха нито грешки нито проблем, а колата продължаваше да гасне като чук. Остана само потенциометъра на дебитомера като възможен причинител на проблема който обаче за съжаление не произвежда от 3 години, изчерпан е по магазините и до сега не подлежеше на ремонт.

С помощта и наставленията на колегата "unminko " успях да наглася потенциометъра така, че да работи нормално като разпробих оградените с червено на снимката по долу отвори с цел да се увеличи диаметъра и да мога да преместя корпуса на потенциометъра на ляво или дясно за да търкат четките по здравата част от пистите, резултата бе 100% след което при загрял мотор регулирах на празен ход потенциометъра на 0.5-0.6 V, покарах колата на бензин и за моя голяма изненада тя вече не гаснеше и за разлика от преди вървеше много добре, но на газ проблема с изгасването си остана без промяна. И точно когато се бях отчаял тотално попаднах на тази тема от където ми стана ясно, че проблемите с газта идват основно от механичната част на инжекциона и по конкретно от главата му която е свързана с клапата на дебитомера, а той с потенциометъра, като проблема идва от това, че когато караме на бензин в главата на инжекциона има бензин под налягане който от своя страна противодейства на клапата на дебитомера и въздушния поток който засмуква двигателя се бори да преодолее освен клапата и противодействието на налягането в главата на инжекциона като по този начин показанията на потенциометъра при каране на бензин е да речем 0.55 V обаче когато минем на газ и помпата спре да поддържа налягане противодействието на лапата постепенно намалява и в един момент тя се повдига в по горно положение, а показанието на потенциометъра се вдига с около 0.5 V и е станало 1.05 V в този момент на компира му идва сигнал, че сместа на ниски обороти е бедна и той намаля дебита на стъпковото моторче и по този начин по веригата започва подаване на погрешна информация и колата започва да глъхне или гасне.

Моето решение на този проблем е много просто и струва около 4 лв като след монтажа колата на бензин работи с всички оригинално монтирани на колата компоненти.

Купих си едно реле с два контакта и един 100kOhm радио потенциометър, релето реших да се командва (+ и -) от един от клапаните на газовата така,че когато колата превключи на газ релето прекъсва директната връзка от потенциометъра на дебитомера към компютъра и затваря паралелна верига която минава през радио потенциометъра и пак отива към компютъра на колата. След реализирането на схемата при загрял мотор и след превключване от бензин на газ регулирах от радио потенциометъра напрежението на вход към компютъра като опитно установих, че е по добре да се настрои на 0.45-0.5 V т.е. поне с 0.1 V по малко от колкото е на бензин, при тази схема когато караме на бензин компютъра взима информация която е актуална и вярна както и трябва да бъде, а когато минем на газ автоматично релето прехвърля към втората верига където с помощта на радио потенциометъра подава лъжлива информация за сместа и колата на газ работи без колебание без заглъхване и без да гасне никога повече.Вече мога да се насладя на нормално каране без значение с колко карам колко спирам и дали съм с климатик.

Скоро ще направя схема на самото свързване ако някой иска да се пробва при мен вече трети ден работи без отказ.

011786536-big.jpg

еми аз съм с петак 2.3 10В и мех. инжекцйон не ми работи.. сега съм само на газ без плочката.. :hilezh: и аз преди го имах този проблем с гасненето и падането на оборотите но взех та врътнах кранчето на газта да ми дигне малко оборотите.. да дигнаха се обаче оборотите пак съвсем малко ми играят а ако не е загряла падат доста.. и имам чуството че хич не върви като за 136коня .. и искам да си оправя хем бензина хем да ми държи обороти и да върви нормално.. но понеже ама грам не вдявам от мех.инжекцйони и тези неща които изброявате по горе просто нямам идея кво да правя. попринцип си разбирам ама от инжекций ама НИЩО за това моля за помощ !!! а като дочух тук там че нова инжекция е към 1000 лв. ми призля.. обмислях и вариянта да си взема друга 90-ка само на бензин че ми ПИСНА от тази ГАЗ да ми скапва колата..ПОМОЩ!! :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е ако можеш сам да се справиш с реглажа на инжекциона, ако не можеш ще трябва да ходиш на майстор - няма начин :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Да разбутам малко темата - смятам да си сложа такава платка - как да разбера кой кабел точно отива от дебитомера към компа.Има ли някаква номерация или става с мерене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес монтирах потенциометър с реле резултата е следния:

В началото оборотите бяха 950 - после докато го настройвам се качиха на 1200-1300 (предполагам влезе в авариен,щото изключвах буксата) регулирана е на 0,40волта. Като покарах малко оборотите се вдигнаха до 2500-3000 угасих в за 1-2 минути и след това бяха 950. Ообиколих града не угасна нити веднъж само от време на време вдигаше на 1050-1100. Да попитам кога намаляват оборотите - пропорционални ли са на напрежението защото го въртях от 0,20в, до 1,20волта но разлика не усетих.

Та да обобшя колата спря да гасне на всеки втори светофар - минал съм около 50км

БЛАГОДАРЯ колеги

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи го на 0.52-0.57 V на празен ход без пуснати консуматори и загрял на 90 градуса мотор, ако го направиш по малко от 0.5 V ще започне да ти вдига много оборотите при спиране и ще ги сваля много бавно, ако го направиш над 0.6 V ще падат оборотите когато има пуснати много консуматори.

П.П. Аз минах доста киломметри със тази схема и колата ми е правила проблем само когато се размести потенциометъра, но не гасне по светофарите като преди на всяко спиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги,ето Ви решение на всички проблеми с газта и мех.инжекцион.Това е В4 АСЕ 140кс. с ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН.Колата работи перфектно във всички режими.

post-45838-1265785685.jpg

post-45838-1265785695.jpg

post-45838-1265785703.jpg

post-45838-1265785717.jpg

post-45838-1265785726.jpg

post-45838-1265785742.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали е газов инжекцион или обикновена газова няма никакво значение за механичния инжекцион, тук най важното е или да има постоянно налягане в инжекциона което се поддържа с постоянно работеща помпа и K-Jet емулатор който да спира бензина към дюзите или да се направи емулатор който да промени показанието на потенциометъра динамично според горивото или друг механизъм който да компенсира олекването на клапата. С газов инжекцион и не работещ адекватно потенциометър колата е по спъната от трабант на метан :hilezh: , но когато всичко е наред няма разлика га/бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно :hilezh: , но така като гледам на първата снимка вероятно има K-Jet емулатор.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Минах около 500км колата определено се държи по-добре - наложи се няколко пъти да донастроя -като усетя колебание на оборотите -правя го на 0.52-0.57 v

Като подавам газ напрежението се вдига на 1.5-1.8v - това повишаване играе ли някаква роля, или мога да го стабилизирам - през цялото време да е 0.55 да речем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да се вдига напрежението на потенциометъра - по този начин ЕКУ-то "разбира" за положението на клапата на дебитомера - иначе какъв ще е смисъла от потенциометъра. Важно е на ниски обороти напрежението да е 0.5-0.7В.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спама.Някой може ли да ми каже от къде да си купя "Stop K-J емулатор"?

Редактирано от radostin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важно е на ниски обороти напрежението да е 0.5-0.7В.

Ако стабилизираме напрежението с ценеров диод на 0,6 - 0,7V би трябвало според мен да се реши проблема с олекването на клапата.Тази система обаче трябва да работи само в режим на празен ход,за да може в другите режими потенциометъра да си дава информация.Проблемът с гасненето идва от това,че като олекне клапата напрежението на втори извод се повишава над нормалните 0,5 - 0,7V и компа се стреми да ги вкара в норми,за сметка на оборотите и от там идват ядовете.Бих експериментирал върху моя автомобил но немога да намеря диод на такова ниско напрежение/поне в моя регион/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стабилизира се успешно с приложената схема, взел съм я от руския форум на Ауди и съм я тествал - работи отлично :f_ck_you: . Диода се ползва като стабилизиращ елемент и стабилизира само при ниски обороти, като при повдигане на потенциометъра от преминаващия въздух, опорното напрежение се променя съгласно показанията на потенциометъра. Важно е преди да се монтира да се регулира потенциометъра доколкото може на 0.5-0.7В и след това да се монтира.

post-8787-1266865907.jpg

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стабилизира се успешно с приложената схема, взел съм я от руския форум на Ауди и съм я тествал - работи отлично :f_ck_you:

Тази схема я имам също от руския форум но идеята ми беше да се стабилизира по-прецизно това напрежение с ценеров диод и да няма разни залитания.Предполагам усещаш замисъла ми колега :f_ck_you: .Освен това тя е ефективна при износен потенциометър и не толкова ако не и изобщо при олекнала клапа.

Редактирано от denev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достаъчно прецизно е стабилизиран - прехода на диода е около 0.6В :f_ck_you: . Ако се постави ценер, ще се стабилизира напрежението много след като се вдигне клапата и на бензин ще работи отвратително - бедна смес. Самото входно стъпало на ЕКУ-то е бързодействащо и дори и най-краткото превключване ще запише грешка и ЕКУ-то ще изключи потенциометъра. Така, че в този ред на мисли схемата си работи много добре така, както е оразмерена. Специално за газ, за да се избегне ефекта от "олекващата" клапа потенциометъра трябва да е монтиран директно на дроселовите клапи, а не на дебитомера, но това пак ще влоши работата на бензин. При всички положения като "олекне" клапата ще се променя непрекъснато потока на входящ въздух при ниски обороти и това рано или късно ще доведе до нестабилни ниски обороти и записване на грешка в ЕКУ-то - резултата ще спре да регулира ниските обороти. Поне засега вариантите са два:

1. Реглажа на ниските обороти да е на базата на оборотите на двигателя без да се вземат в предвид показанията на потенциометъра, като взима сигнал за оборотите директно от бобината - т.е. трябва да се направи допълнително стъпало, което директно да командва ст. моторче (но трябва да има и температурна компенсация). По подбен начин е реализирано управлението на ст. моторче на старите, С3 100-ци и работи без проблеми и независимо от олекването на клапата.

2. Реглажен кран с ел. клапан и т-датчик за повдигане на оборотите докато е студен двигателя или е с пуснат климатик (допълнително повдигане на ниските обороти) - работи безотказно и стабилно : http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...st&p=809633

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се постави ценер, ще се стабилизира напрежението много след като се вдигне клапата и на бензин ще работи отвратително - бедна смес.

Ценера ще се управлява от TPS-а т.е. само на празен ход и то при работа само на газ.На бензин няма да действа. идеята ми е да се преборим с олекването на клапата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами с едно реле след като мине на газ колата подаваш 0.6В към ЕКУ , на теория трябва да сработи - дори тези дни мисля да го тествам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Самото входно стъпало на ЕКУ-то е бързодействащо и дори и най-краткото превключване ще запише грешка и ЕКУ-то ще изключи потенциометъра. ....

Разбирам чудесно каква ти е идеята, но това отгоре, което съм писал ще попречи на комутацията към ценеровия диод от TPS-a. Доста съм го мислил и тествал, но не е имало положителен ефект при всички режими на работа на двигателя. Затова и направих с-мата с реглажния кран и ел. клапан. Малко сложно изглежда, но се реализира сравнително лесно и евтино. Още повече, че потенциометъра на дебитомера на тези години обикновено е много износен и рано или късно като покараш при определени обороти дори и на бензин (там където е най-износен) записва грешка ЕКУ-то и двигателя почва да гасне на ниски. Трябва да запалиш и да изгасиш двигателя за се "ресетне" ЕКУ-то и да се възстановят ниските - и така до следващия път ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...