Guest ABK Публикувано 3 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2003 Чувал съм, алуминиевите джанти през зимата се повреждат от солта и лугата. Аз съм с оригиналните алуминиеви джанти на Б4. Някои карал ли е с такива през зимата и наистина ли се олющват? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest KOBRETI Публикувано 3 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2003 При всички случаи като вземеш предвид:- почти постоянна влага - сняг, дъжд- сол- луга- кал- пясък- постоянна смяна на температурата - от спирачките се нагрява, а като оставиш колата изстиване може да не се получи екстремно изпитание за джантата...та не е малка вероятността да се поолющииначе за друго не виждам проблем с алуминиеви джанти през зимата...аз моето ауди го взех с доста добри летни гуми на стоманените оригинални джанти, след това си купих комплект алуминиеви джанти и за да не сменям летните гуми, ще сложа зимните направо на алуминиевите... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest hellix Публикувано 4 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2003 Аз точно поради тази причина отложих момента за пролетта заедно с нови летни гуми.Условията зимата наистина не са много благоприятни но според мен всичко зависи от качеството.Имам поазнат с B4 също с оригиналните и вече ще кара 3-та година с тях и казва че не са мръднали.Лошото било че се набивал сняг.. и не било добре за предницата.Но ако се налага карай си така Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Nasti Публикувано 4 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2003 Ne si karaite letite djanti zimata be hora, jelezarkite wtora ryka sa po 10lw. broikata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest upass Публикувано 4 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2003 Ne si karaite letite djanti zimata be hora, jelezarkite wtora ryka sa po 10lw. broikataКъде могат да се намерят? Също и лети джанти втора ръка? Съжалявам за тъпия въпрос, но не знам нито един магазин/фирма за втора ръка джанти Моля ви ако някой може да ме ориентира Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Wizi Публикувано 4 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2003 Vse si misleh, che glavnata prichina da ne si karash "letni 4anti" zimata e opasnostta da ne gi zasilish v njakoi bordjur junashkata!? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest tsvet40 Публикувано 4 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2003 Това е едното, другото е, че се изравят всякакви дупки, а и не се виждат, като са пълни с вода :roll: Не че това може да ме накара да сложа метални джанти, де Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest KOBRETI Публикувано 4 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2003 Не че това може да ме накара да сложа метални джанти, де Защо?!? Ти сега с пластмасови ли караш? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest tsvet40 Публикувано 4 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2003 Не С алуминиеви Ако трябва да сме пределно точни, спав!Ти с пластмасови ли си? :oops: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest july`s Публикувано 4 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2003 бахти...ако зимата карате с по-тесни гуми, пробвайте да намерите подходящи по ширина лети джанти....или пък вижте цената на подходящи за ширината на летите джанти зимни гуми, както и поведението на колата с тях (зимата с по-широките от предписаното зимни гуми)....п.с. този пост го пиша за втори път, първия път реших да не флейма форума с глупости... ама като видях горните постове и размислих... заради тях и сложих пояснение в скобите по-нагоре.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest tsvet40 Публикувано 5 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2003 Трябва да ти кажа, че миналата зима карах Клио с 185/??/14 джанти - нямах никакви проблеми! Просто си зависи от качеството на гумата! А за цената - който иска качество, плаща определена цена Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Lord of the Rings Публикувано 9 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2003 И аз съм чувал, че не им е добре, но в Германия си карат по всяко време с Al, а при тях зимата е по-дълга и по-снежна... :roll: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Speedster Публикувано 11 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2003 И аз съм чувал, че не им е добре, но в Германия си карат по всяко време с Al, а при тях зимата е по-дълга и по-снежна... :roll:Da ama v Germaniq na dali slagat takiva bokluci po ulicite kakto tuka.Edva li im pobelqvat kolite kakto na6te. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Elbi Публикувано 11 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2003 Не мога да разбера защо сте убедени,че алуминиевите джанти са по податливи на корозия от стоманените.Всеки знае че металът най податлив на корозия е желязото.За да се предпази от корозия стоманата може да се алуминизира.Най ярък пимер за това е нашата любима марка Audi,чието купе е алуминизирано и е най здраво от всички коли сещу корозия .Затова ако единствения проблем зимата са ви снегът и лугата, карайте само с лети(алуминиеви) джанти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Lord of the Rings Публикувано 11 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2003 Наистина не знам точно какво слагат по улиците тук и в Герм но не очаквам съществена разлика за да е активен препарата не е задължително колата да "побелява" - определяща ще цената...А Аудито не е "алуминизирано", а поцинковано Както казаха по-горе - страшното не са препаратите, а дупките! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest tsvet40 Публикувано 11 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2003 80-kata e pocinkovana, A6 i A8 sa aluminizirani Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Lord of the Rings Публикувано 12 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2003 :oops: Не знаех - мерси. Първите А6 от средата на 94 също са си поцинковани, явно после са ги променили... Не мога да си обясня защо... все пак цинка е химически по-устойчив метал... :oops: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest tsvet40 Публикувано 12 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2003 Незнам дали е по-устойчив, но я ми покажи ръждясал алуминий Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Lord of the Rings Публикувано 12 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2003 Така де, ама и цинк ръждясал няма Сериозно - щом са го направили заначи е по-добро - СЪГЛАСЕН! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Maxxtro Публикувано 16 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 16 Декември 2003 Zna4i koroziata e po opasna za jelezarkite okolkoto za aluminievite taka 4e tova ne e problem problema e 4e pri minusovite temperaturi aluminia stava mnogo 4upliv i pri po silen udar direktno se 4upi i stava na prah a kogato snegorinite narinat sniag varhu bordiurite i se poizsili6 malko e normalno da si udari6 djanatata i v studa garancia ste si ostanesh tam dokato ne slojish rezervata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest tsvet40 Публикувано 16 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 16 Декември 2003 Това последното съм го пробвал, наистина така става Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Maxxtro Публикувано 16 Декември 2003 Доклад Share Публикувано 16 Декември 2003 ) opredeleno e mnogo nepriatno az si zeh `15-ki za 300 kinta i minalata zima si podhluznah zadnicata na edin zavoi i kato udarih zadna diasna polvinata ostana na glavinata drugata polvina pod kolata i beshe niakade okolo -10C ) i mi biaha komplekt , "biaha" ;( Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Nikola Marinov Публикувано 30 Март 2004 Доклад Share Публикувано 30 Март 2004 от три години уча/живея в Германия и много рядко съм виждал алуминиеви джанти през зимата. като се застуди хората бягат да си сменят летните гуми със зимни, както и алуминиевите джанти със стоманени... германеца щом прави нещо такова за колата си значи така е по-добре за нея... надали го прави щото нямат пари за два комплекта алуминиеви Н Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest deliveryman Публикувано 30 Март 2004 Доклад Share Публикувано 30 Март 2004 80-kata e pocinkovana' date=' A6 i A8 sa aluminizirani [/quote']samo A2 i A8 sa aluminievi(ASF) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest grizzly Публикувано 31 Март 2004 Доклад Share Публикувано 31 Март 2004 Малко извън топика за металите и корозиите:1. Както е известно стоманата (обикновената) кородира на въздух и най-вече на влага. Спецовете по химия твърдят че чисто желязо 99.999% не кородира въобще. Лошото е че чисто желязо като елемент никой, никога не е виждал (много е активно при 1600оС и винаги се изхитрява да извлече нещо от околната среда). Имало една желязна колона в Индия на хиляди години (произведена неизвестно как за модерната металургия) без следа от ръжда - всички и се чудели. Стоманата има сложен състав (най вече желязо над 96% и много полезна и вредна боза). Стоманата кородира най-вече електрохимично когато на повърхността при леенето изплуват "боклуците" (например мед) правят микро батерийки с околното желязо и така се получава напрежение което разтваря по-активния метал (желязо) в получения електролит (вода със соли) и стават язви (виждали сте).2. Алуминия е много активен елемент, но добрата новина (ако има такава) е че моментално на ВЪЗДУХ кородира "благородно" и се покрива с тънка, безцветна коричка от окис (Al2O3). Благородното на тази "ръжда" е че за разлика от железната е плътна и здрава и спира по-нататъшното разлагане на основния метал. Лошата новина е че тази коричка се разлага успешно от разни неща (като основи или манджи). Когато вземете алуминиева пластина и я цопнете в разтвор на натриева основа (сода каустик) за няколко секунди след това пластината поставена в чаша с чиста вода започва да се разтваря като захар до пълно разпадане на пластината. Това доведе до краха на алуминиевите тенджери. По-лошо. Виждал съм двигател на Москвич каран не с антифриз (който има съставки за консервиране на алуминии) а с вода. Целия двигател където е текла водата беше като изяден от дъждовни червеи - голяма икономия няма що. Същия ефект се проявява при "вечните" алуминиеви радиатори за парно. Предимството на алуминия като защита е по-ниската му цена от Цинка и вероятно това налага модерната му употреба. Едно време не са го ползвали защото не са знаели как да го нанесат (а цинка се е нанасял лесно).3. За Цинка. Той също е активен, но логиката на неговата защита (активна) е че е по-активен от стоманата. Пак прави батерия, но в полза на желязото. Т.е. докато има живо цинково покритие се разтваря то, а желязото чака да му дойде реда (да свърши цинка). Разбира се ако нещата са добре боядисани (пасивна защита) процеса може да се удължи много. На този принцип се пазят цистерни (бойлери). Монтира се вътре цинкова пластина с добър ел. контакт с стоманата и тази пластина пази целия обем докато не свърши. Обратно ако си сложите "вечни" медни тръби на водопровода в къщи, това е гарантиран начин на разтворите железните тръби на главния водопровод към вас (пак ремонт ама по-гаден). Медта е пример за лоша батерия със желязото (пази себе си).Ей това е за корозиите накратко и както винаги всичко е относително. А за джантите и моето мнение е че основния им проблем през зимата е трошливост, а не корозия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts