Jump to content

С алуминиеви джанти през зимата???


Guest ABK

Recommended Posts

Чувал съм, алуминиевите джанти през зимата се повреждат от солта и лугата. Аз съм с оригиналните алуминиеви джанти на Б4. Някои карал ли е с такива през зимата и наистина ли се олющват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички случаи като вземеш предвид:

- почти постоянна влага - сняг, дъжд

- сол

- луга

- кал

- пясък

- постоянна смяна на температурата - от спирачките се нагрява, а като оставиш колата изстива

не може да не се получи екстремно изпитание за джантата...

та не е малка вероятността да се поолющи

иначе за друго не виждам проблем с алуминиеви джанти през зимата...

аз моето ауди го взех с доста добри летни гуми на стоманените оригинални джанти, след това си купих комплект алуминиеви джанти и за да не сменям летните гуми, ще сложа зимните направо на алуминиевите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно поради тази причина отложих момента за пролетта заедно с нови летни гуми.

Условията зимата наистина не са много благоприятни но според мен всичко зависи от качеството.Имам поазнат с B4 също с оригиналните и вече ще кара 3-та година с тях и казва че не са мръднали.Лошото било че се набивал сняг.. и не било добре за предницата.Но ако се налага карай си така :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ne si karaite letite djanti zimata be hora, jelezarkite wtora ryka sa po 10lw. broikata

Къде могат да се намерят? Също и лети джанти втора ръка? Съжалявам за тъпия въпрос, но не знам нито един магазин/фирма за втора ръка джанти :wink:

Моля ви ако някой може да ме ориентира

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е едното, другото е, че се изравят всякакви дупки, а и не се виждат, като са пълни с вода :roll:

Не че това може да ме накара да сложа метални джанти, де :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бахти...

ако зимата карате с по-тесни гуми, пробвайте да намерите подходящи по ширина лети джанти....

или пък вижте цената на подходящи за ширината на летите джанти зимни гуми, както и поведението на колата с тях (зимата с по-широките от предписаното зимни гуми)....

п.с. този пост го пиша за втори път, първия път реших да не флейма форума с глупости... ама като видях горните постове и размислих... заради тях и сложих пояснение в скобите по-нагоре....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да ти кажа, че миналата зима карах Клио с 185/??/14 джанти - нямах никакви проблеми! Просто си зависи от качеството на гумата! А за цената - който иска качество, плаща определена цена :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм чувал, че не им е добре, но в Германия си карат по всяко време с Al, а при тях зимата е по-дълга и по-снежна... :roll:

Da ama v Germaniq na dali slagat takiva bokluci po ulicite kakto tuka.Edva li im pobelqvat kolite kakto na6te.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо сте убедени,че алуминиевите джанти са по податливи на корозия от стоманените.Всеки знае че металът най податлив на корозия е желязото.За да се предпази от корозия стоманата може да се алуминизира.Най ярък пимер за това е нашата любима марка Audi,чието купе е алуминизирано и е най здраво от всички коли сещу корозия :wink::wink::) .Затова ако единствения проблем зимата са ви снегът и лугата, карайте само с лети(алуминиеви) джанти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина не знам точно какво слагат по улиците тук и в Герм но не очаквам съществена разлика за да е активен препарата не е задължително колата да "побелява" - определяща ще цената...

А Аудито не е "алуминизирано", а поцинковано :wink:

Както казаха по-горе - страшното не са препаратите, а дупките!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:oops: Не знаех - мерси. Първите А6 от средата на 94 също са си поцинковани, явно после са ги променили... Не мога да си обясня защо... все пак цинка е химически по-устойчив метал... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Zna4i koroziata e po opasna za jelezarkite okolkoto za aluminievite taka 4e tova ne e problem problema e 4e pri minusovite temperaturi aluminia stava mnogo 4upliv i pri po silen udar direktno se 4upi i stava na prah a kogato snegorinite narinat sniag varhu bordiurite i se poizsili6 malko e normalno da si udari6 djanatata i v studa garancia ste si ostanesh tam dokato ne slojish rezervata

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:wink:) opredeleno e mnogo nepriatno az si zeh `15-ki za 300 kinta i minalata zima si podhluznah zadnicata na edin zavoi i kato udarih zadna diasna polvinata ostana na glavinata drugata polvina pod kolata i beshe niakade okolo -10C :wink:) i mi biaha komplekt , "biaha" ;(
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

от три години уча/живея в Германия и много рядко съм виждал алуминиеви джанти през зимата. като се застуди хората бягат да си сменят летните гуми със зимни, както и алуминиевите джанти със стоманени... германеца щом прави нещо такова за колата си значи така е по-добре за нея... надали го прави щото нямат пари за два комплекта алуминиеви ;)

Н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън топика за металите и корозиите:

1. Както е известно стоманата (обикновената) кородира на въздух и най-вече на влага. Спецовете по химия твърдят че чисто желязо 99.999% не кородира въобще. Лошото е че чисто желязо като елемент никой, никога не е виждал (много е активно при 1600оС и винаги се изхитрява да извлече нещо от околната среда). Имало една желязна колона в Индия на хиляди години (произведена неизвестно как за модерната металургия) без следа от ръжда - всички и се чудели. Стоманата има сложен състав (най вече желязо над 96% и много полезна и вредна боза). Стоманата кородира най-вече електрохимично когато на повърхността при леенето изплуват "боклуците" (например мед) правят микро батерийки с околното желязо и така се получава напрежение което разтваря по-активния метал (желязо) в получения електролит (вода със соли) и стават язви (виждали сте).

2. Алуминия е много активен елемент, но добрата новина (ако има такава) е че моментално на ВЪЗДУХ кородира "благородно" и се покрива с тънка, безцветна коричка от окис (Al2O3). Благородното на тази "ръжда" е че за разлика от железната е плътна и здрава и спира по-нататъшното разлагане на основния метал. Лошата новина е че тази коричка се разлага успешно от разни неща (като основи или манджи). Когато вземете алуминиева пластина и я цопнете в разтвор на натриева основа (сода каустик) за няколко секунди след това пластината поставена в чаша с чиста вода започва да се разтваря като захар до пълно разпадане на пластината. Това доведе до краха на алуминиевите тенджери. По-лошо. Виждал съм двигател на Москвич каран не с антифриз (който има съставки за консервиране на алуминии) а с вода. Целия двигател където е текла водата беше като изяден от дъждовни червеи - голяма икономия няма що. Същия ефект се проявява при "вечните" алуминиеви радиатори за парно. Предимството на алуминия като защита е по-ниската му цена от Цинка и вероятно това налага модерната му употреба. Едно време не са го ползвали защото не са знаели как да го нанесат (а цинка се е нанасял лесно).

3. За Цинка. Той също е активен, но логиката на неговата защита (активна) е че е по-активен от стоманата. Пак прави батерия, но в полза на желязото. Т.е. докато има живо цинково покритие се разтваря то, а желязото чака да му дойде реда (да свърши цинка). Разбира се ако нещата са добре боядисани (пасивна защита) процеса може да се удължи много. На този принцип се пазят цистерни (бойлери). Монтира се вътре цинкова пластина с добър ел. контакт с стоманата и тази пластина пази целия обем докато не свърши. Обратно ако си сложите "вечни" медни тръби на водопровода в къщи, това е гарантиран начин на разтворите железните тръби на главния водопровод към вас (пак ремонт ама по-гаден). Медта е пример за лоша батерия със желязото (пази себе си).

Ей това е за корозиите накратко и както винаги всичко е относително.

А за джантите и моето мнение е че основния им проблем през зимата е трошливост, а не корозия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...