KrazeLAke Публикувано 18 Май 2010 Доклад Share Публикувано 18 Май 2010 Здраейте съфорумници, реших да опиша ремонта който нарпавих на задните спирачни апарати на ауди б3.Първо паркирайте колата на равно място включете на 1-ва скорост НЕ дърпайте ръчната! Ако имате притеснение колата да не тръгне подпрете гумите с камък, тухла или тъща ви. Извадете от багажника ключа за гумите и крикът, преди да вдигнете колата във въздуха охлабете леко гайките. вдигнете колата на крик винаги когато работите с вдигната кола излозвайте нещо да подпрете колата защото криковете не предлагат голяма стабилност поради малките си площи на основите(използвайте въображението си трупчета ще свъшат перфектна работа )вече сме свалили гумата и сваляме предпазната капачка съвсем леко почукваме с чук като въртим барбана на 180 градуса и удряме противопяоложните страни.След като я свалите почистете от греста оста и ще видите ето това вземете клещи и ги изправете след това вземете чук и клещи с чука удайте леко пина докато не излезе достатъчно да можете да го хванете с клещи и да го извадите. Махнете тази част и ви се открива гайка 24 зад която седи шайба и лагер №1.Извадете шайбата и лагера приберете ги в чист плик (не искаме да попадне пясък и прах в този фин лагер можете да го измиете в бензин преди монтажа). Тук вече сме свалили капака по принцип дават при смяна на челюстите да се мине на струг и самия капак но аз се поразколебах понеже тези дупки на него са от баланса правен преди 24 год. Преди да пипате каквото и да е покрите оста и лагера с чист парцал предпазва от прах и други частици.Прегледайте цилиндърчето за течове ако има сменето го!!!Преди да почнете да разваляте механизмът огледайте внимателно напревете снимки или направете скица на детайлите защото е много вероятноста да се объркате особено ако не сте виждали досега такъв тип спирачки като самия мен.След като сте сиганли до тук погледнете новите части и ги сравнете със старите Аз ще сменям челюсти и пружини има смисъл за пружините защото старите са се амортизирали от топлината и експлоатацията след демонтажа им ги сравних с новите бяха от .5см до 1.5см по-дълги.Сега да свалим придъжащите пинове вземете клещи натиснете навътре като отзад придържате с пръст пина да не потъне с заедно с пружината(поради ръждата) и завъртете 1/4 оборот !!! БЕЗ нужния инструмент няма да стане от пътвия път но пък и с клещи става от 2 път След като се свалят и от 2те сртани почва ГАДНАТА част, свалянето на пружините NB! на тази снимка се вижда желания резултат, но ПОЧТИ ограденото в червено е част от саморегулиращия механизъм тук съм го обърнал на обратно трябва дабъде с пъпката към вътрешната част така да се върнем към пружините, надявам се да ме извините че нямам снимков материал в процеса на свалянето им но бях изключил затова ще ви пусна с една снимка и бяснение към нея:Сменявате челюстите и окачвате пружините използвайте отверки за да ви е по удобно монтажът им е по-лесен от свалянето иммахнете парцала от оста почистете старата грес греирайте, почистете цилиндъра на барабана сложете нова грес, гресирайте и лагер №1 сложете шайбата обратно има си начин по който се слага в оста има улей сложете гайката затегнете здраво (НЕ до откат но достатъчно ако неможете да прецените повикайте някой с опит или който е бил собственик на комунистическо возило ) и върнете с 1/4 оборот (90 градуса) сложете всичко на мястото сложете пина икривете го с клещи. Преди да сложите предпазната кпачк изчистее старата грес сложете нова и я сложете като я почуквате с чука леко проверете дали бараба се върти свободно (без да полагате голями усилия ) значи всичко е точно. сложете гумата затегнете до колко позволява във въздуха спуснете колата от крик дозатегнете повторете от другата страна. =ПЪРВОТО КАРАНЕ пред блока или на село до близката равна уличка карате колата назадна скорост като не вдигате голяма скорост и пред 3-4 метра спирате така поне 3 пъти за да се саморегулира спирачките покарайте малко и спрете проверете дали греят барабаните, зависи как сте карали но не би трябвало да са топли ако сте карали правилно, ако греят лошо, търсете грешката.Надявам се да ви помогне знам че тука има ентусиасти и ако има нещо което не съм направил правилно споделете, или дайте някакъв съвет защото аз нито съм чел виждал или гледал как се прави такова нещо карах го на "гледаш внимателно, печелиш обезателно" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GSI90 Публикувано 18 Май 2010 Доклад Share Публикувано 18 Май 2010 Колега има проблем тъщата не се побира закача в бронята .Супер е това което си направил.Я сподели колко парички са тези накладки с всички други аксесоари. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolu Публикувано 18 Май 2010 Доклад Share Публикувано 18 Май 2010 Колега,добър материал си направил.Понеже и аз съм минал по тоя път,искам да обърна внимание при затягането на гайката на края да се внимава да не се натегне в повече(както и в материала е посочено),щото ще събори лагерите.Гайката се стяга толкова,че барабана да има лека хлабина,защото при движение мястото се загрява металните части се разширяват и този луфт се обира от това разширение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KrazeLAke Публикувано 18 Май 2010 Автор Доклад Share Публикувано 18 Май 2010 (Редактирано) Благодаря на всички. Не мога да се сетя точно, но беше около 50 лева то си зависи от магазина в който ходите аз понеже отидох с 1000 лева и каквото ми трябваше по двигателя и можах да се сетя купих на веднъж и ми направиха добра отстъпка така че е различно. PS A, и да знаете още не сме колеги още половин година ми остава за книжка които ми се струват вечност но закона си е закон. Редактирано 18 Май 2010 от KrazeLAke Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts