Jump to content

Ремонт Барабани Б3


Recommended Posts

Здраейте съфорумници, реших да опиша ремонта който нарпавих на задните спирачни апарати на ауди б3.

Първо паркирайте колата на равно място включете на 1-ва скорост НЕ дърпайте ръчната! Ако имате притеснение колата да не тръгне подпрете гумите с камък, тухла или тъща ви. Извадете от багажника ключа за гумите и крикът, преди да вдигнете колата във въздуха охлабете леко гайките.

14052010403.jpg

вдигнете колата на крик 14052010404.jpg винаги когато работите с вдигната кола излозвайте нещо да подпрете колата защото криковете не предлагат голяма стабилност поради малките си площи на основите(използвайте въображението си трупчета ще свъшат перфектна работа :hilezh: )

вече сме свалили гумата 14052010409.jpg и сваляме предпазната капачка съвсем леко почукваме с чук като въртим барбана на 180 градуса и удряме противопяоложните страни.След като я свалите почистете от греста оста и ще видите ето това 14052010411.jpg вземете клещи и ги изправете 14052010412.jpg след това вземете чук и клещи с чука удайте леко пина докато не излезе достатъчно да можете да го хванете с клещи и да го извадите. Махнете тази част 14052010413.jpg и ви се открива гайка 24 14052010414.jpg зад която седи шайба и лагер №1.

Извадете шайбата и лагера 14052010416.jpg приберете ги в чист плик (не искаме да попадне пясък и прах в този фин лагер можете да го измиете в бензин преди монтажа). Тук вече сме свалили капака 14052010418.jpg по принцип дават при смяна на челюстите да се мине на струг и самия капак но аз се поразколебах понеже тези дупки на него са от баланса правен преди 24 год.

Преди да пипате каквото и да е покрите оста и лагера с чист парцал 14052010425.jpg предпазва от прах и други частици.

Прегледайте цилиндърчето за течове 14052010420.jpg ако има сменето го!!!

Преди да почнете да разваляте механизмът огледайте внимателно напревете снимки или направете скица на детайлите защото е много вероятноста да се объркате особено ако не сте виждали досега такъв тип спирачки като самия мен.

След като сте сиганли до тук погледнете новите части и ги сравнете със старите 14052010408.jpg Аз ще сменям челюсти и пружини има смисъл за пружините защото старите са се амортизирали от топлината и експлоатацията след демонтажа им ги сравних с новите бяха от .5см до 1.5см по-дълги.

Сега да свалим придъжащите пинове вземете клещи натиснете навътре като отзад придържате с пръст пина да не потъне с заедно с пружината(поради ръждата) и завъртете 1/4 оборот !!! БЕЗ нужния инструмент няма да стане от пътвия път но пък и с клещи става от 2 път 14052010426.jpg

След като се свалят и от 2те сртани почва ГАДНАТА част, свалянето на пружините

NB! на тази снимка се вижда желания резултат, но ПОЧТИ ограденото в червено е част от саморегулиращия механизъм тук съм го обърнал на обратно трябва дабъде с пъпката към вътрешната част 14052010431-1.jpg

така да се върнем към пружините, надявам се да ме извините че нямам снимков материал в процеса на свалянето им но бях изключил затова ще ви пусна с една снимка и бяснение към нея:

14052010431-2.jpg

Сменявате челюстите и окачвате пружините използвайте отверки за да ви е по удобно монтажът им е по-лесен от свалянето им

махнете парцала от оста почистете старата грес греирайте, почистете цилиндъра на барабана сложете нова грес, гресирайте и лагер №1 сложете шайбата обратно има си начин по който се слага в оста има улей 14052010417.jpg сложете гайката затегнете здраво (НЕ до откат но достатъчно ако неможете да прецените повикайте някой с опит или който е бил собственик на комунистическо возило :o ) и върнете с 1/4 оборот (90 градуса) сложете всичко на мястото сложете пина икривете го с клещи. Преди да сложите предпазната кпачк изчистее старата грес сложете нова и я сложете като я почуквате с чука леко проверете дали бараба се върти свободно (без да полагате голями усилия ) значи всичко е точно. сложете гумата затегнете до колко позволява във въздуха спуснете колата от крик дозатегнете повторете от другата страна.

=ПЪРВОТО КАРАНЕ пред блока или на село до близката равна уличка карате колата назадна скорост като не вдигате голяма скорост и пред 3-4 метра спирате така поне 3 пъти за да се саморегулира спирачките покарайте малко и спрете проверете дали греят барабаните, зависи как сте карали но не би трябвало да са топли ако сте карали правилно, ако греят лошо, търсете грешката.

Надявам се да ви помогне знам че тука има ентусиасти :o и ако има нещо което не съм направил правилно споделете, или дайте някакъв съвет защото аз нито съм чел виждал или гледал как се прави такова нещо карах го на "гледаш внимателно, печелиш обезателно"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега има проблем тъщата не се побира закача в бронята :o.Супер е това което си направил.Я сподели колко парички са тези накладки с всички други аксесоари. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,добър материал си направил.Понеже и аз съм минал по тоя път,искам да обърна внимание при затягането на гайката на края да се внимава да не се натегне в повече(както и в материала е посочено),щото ще събори лагерите.Гайката се стяга толкова,че барабана да има лека хлабина,защото при движение мястото се загрява металните части се разширяват и този луфт се обира от това разширение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря на всички. Не мога да се сетя точно, но беше около 50 лева то си зависи от магазина в който ходите аз понеже отидох с 1000 лева и каквото ми трябваше по двигателя и можах да се сетя купих на веднъж и ми направиха добра отстъпка така че е различно.

PS A, и да знаете още не сме колеги още половин година ми остава за книжка които ми се струват вечност но закона си е закон.

Редактирано от KrazeLAke
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...