fierman

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

About fierman

  • Rank
    User

Друго

  • Kaра
    Audi A4

Персонална информация

  • Location
    Plovdiv
  1. Да точно този датчик го поръчах от Autodoc. Със сигурност щях да намеря по евтин ако го бях търсил по магазините, но в бързината липсата на време го поръчах от там.
  2. Здравейте на всички в този форум. Не съм сигурен дали тук е точното место за да изкажа своето възмущение от един от най-некомпетентните сервизи в които съм ходил някога а именно ПЕРФЕКТ СЕРВИЗ ПЛОВДИВ. Подобно некъдърно и немърливо отношение към работата и клиентите не бях срещнал. Пиша тази тема за да може да спестя на много хора средства, време, нерви и проблеми с техният автомобил. Подобни сервизи не трябва да съществуват и зависи от нас като клиенти и хора дали ще позволим на такива да ни съсипват колите и нервите. Та моят автомобил е Audi A4 2.0 TDI 2007. В един момент ми светна лампата за DPF по време на извънградско шофиране. Тъй като и преди ми се е случвало (1-2) пъти да ми светне лампата съм наясно че извънградско каране (за предпочитане на магистрала) с по-високи обороти > 2500 би трябвало да са достатъчни за да може ECU-то софтуерно да почисти DPF-а. В случая обаче след 100 километра това не се случи. Дори стана по-лошо. Светна ми лампата за подгревните свещи, а на другият ден и Check Engine. Грешката коятo беше генерирана е P2002 - "Diesel Particulate Filter Efficiency Bellow Threshold B1": https://www.obd-codes.com/p2002. Беше ясно че има проблем с DPF и след преглед при един майстор и несполучлив опит за софтуерно изчистване стигнахме до извода че DPF-а трябва да се почисти или премахне. Аз по принцип не съм фен на custom нещата, така че след като се порових в интернет за почистване на DPF в Пловдив попаднах на следните 2 сайта зад които се оказа един и същи собственик: https://www.prodpfclean.com/ http://dpf-clean.bg/ https://www.facebook.com/psplovdiv/ Звъня аз на господина който до колкото разбрах после е собственик на сервиза и ми казква цена за чистене на DPF 250 лв за този модел автомбил при положение че в техният сайт цените варират от 150 - 210 лв, без да ми казва за допълнителни процедури които трябва да се правят по автомобила. Викам си няма проблем важното е да станат нещата. Чета аз в интернет че има един датчик за налягането на DPF (exhaust pressure sensor) който като даде дефект е възможно да е причината за проблеми и невъзможността автомобила да си регенерира DPF-а. Питам го аз дали е възможно това да е проблема за да не правим излишен ремонт и отговора му беше "Неее абсурд аз от сумати години се занимавам с тези неща. Сумати аудита са минали през мен. Тази грешка със сигурност означава че DPF-а ти е за чистене". Викам си ОК, той човека има опит със сигурност би трябвало да разбира много повече от мен. Оставям му аз колата в неговият сервиз (в който между другото работят поне 4-5 майстори очевидно) с обещанието че до края на деня ще е готова. На обяд ми звъни да ми каже че се е случил неочакван проблем и се е чупил един винт който закача Turbo-то към DPF-а (или обратното) при което чупената част остава в турбото и трябва да се сваля, да се праща на майстор и това щяло да оскъпи ремонта на колата и съответно днес може би няма да стане. Обяснението беше че материала с годините става мек и се случват такива неща. В снимката по-долу ще видите за какво огъване става въпрос и как така се чупи подобен материал. Според мен с подобно огъване всичко може да се чупи. Свалянето и разпробиването на Турбото ми струваше +110 лв (100 лв за господата + 10 лв за разпробиване на винта). Викам си ще го преживея и това, важното е нещата да се оправят. В един момента господина ми се обажда да ми каже че колата ми е готова "да си пусна тото" и че е минал компютърна диагностика която е показала че имало "малък проблем" с DPF exhaust pressure sensor-а и че трябвало да го сменя. Самата компютърна диагностика щяла да ми струва още 90 лв. Тук вече много започвам да се ядосвам че ми иска пари за операции за които не ме е предупредил, за това че проблема най-вероятно изцяло се е дължал на проблем с датчика за който изрично даде мнение че не е проблем и сега трябва и него да сменям, но стискам зъби и приемам че от 250 лв отивам на 460 лв ремонт + датчика 60 - 90 лв = 550 лв. Датчика можело по-нататък да го сменя, но трябва да го сменя за да ми важало гаранцията. Продължавам да си мисля че важното е нещата да се оправят. Взимам си аз колата и тръгвам да се прибирам към вкъщи с обещанието че ще върви по-добре от нова, ще харчи по-малко и изобщо всичко ще е приказка. Още с потеглянето се чуваше един шум и едно виене точно от страната на въздушният филтър, там където е и DPF-а, турбото. Беше ми ясно че има някакъв проблем. На другият ден тръгвам за София по магистралата (след 4 дни започвам нова работа там) и засичам до София разход ~ 8 извънградско при скорост на магистралата ~130 km/h и градско ~10 при загрял двигател. Това е с 1.5 - 3 литра по-висок разход от преди ремонта. Решавам аз да погледна какво са направили въпросните "майстори" отваряйки въздушният филтър и само като видях немърливо свършената работа по поставянето на филтъра бях напълно наясно че най-вероятно още по-немърливо са ми напарвили нещата по Exhaust системата. Може да видите в прикачената снимка как и къде са ми прекарали кабела за MAF датчика при положение че кабела си има точно определени щипки покрай корпуса. Господата са го пуснали точно над EGR тръбата и exhaust тръбата WTF !!!. Незнам как изобщо кабела е останал цял след 200 км каране. Възмутен и ядосан се обаждам на господина, който ми предложи да отида отново в неговият сервиз за да я погледнат отново и да види дали наистина имало някакви проблеми. След тази немърлива, кожодерска работа не мисля че някой би се върнал в подобен сервиз. С това мъките не свършват. Високият разход на горива и шума от дясната страна продължава. Отварям аз корпус на въздушният филтър и какво да видя. Онези господа не са си направили труда да го щракнат в двата канала на дъното на корпуса и той се "мандехерца" като свободен електрон в пространството. След правилен монтаж от моя страна шумовете изчезнаха. Явно шума е идвал от неправилно сложеният корпус на филтръра. Поръчах си аз въпросният датчик (bosh 65 лв + 20 лв доставка) и все още го очаквам. След 900 км (от които 90 % извънградско шофиране) и очевидно по-висок разход на гориво ми светва отново DPF-а ??? Единствената ми надежда в момента е наистина проблема да е от датчика и след като пристигне проблема с DPF-а да се оправи. Имайки впредвид обаче немърливият ремонт, светването на лампата на DPF отново, високият разход на гориво съм почти убеден че са направили някаква немърливост най-вероят по exhaust системата и ми предстои да търся читав сервиз с надеждата че ще намеря кадърни монтьори които да оправят "мазаницата" на въпросните майстори от ПЕРФЕКТ СЕРВИЗ ПЛОВДИВ. Според мен е важно подобни некадърници, изнудвачи да бъдат разобличавани и такива не трябва да съществуват защото днес аз страдам. Утре ще е някой друг. Никой не заслужава да страда заради немърливоста на някой друг. Поздрави.