Здравейте,
В случай, че ви е интересно, ще ви запозная с последните технологични решения при прожекторните системи.
Много хора вярват, че няма заместител на ксенон системите. Това вече не е така. Ксенон системите работят на много високи температури - последствията от това са изгорели рефлектори на прожекторите, помътнели лупи, изгорели изолации на ел.инсталацията във фаровете.
Как може да бъде решен проблема?
Има ли алтернатива и каква е тя?
Единия вариант е Bi-LED/Bi-LED Laser, които е със същите функционалности като Bi-xenon, но с разликата, че в 1 прожектор има 2 LED източника на светлина. Броя на светодиодите в прожектора, както и техният вид, определят далекобойността на прожектора и като цяло яркостта на проектираната светлина.
Третият вариант е Tri-LED Laser. Във всеки прожектор има три отделни секции със светодиоди. При запускане на дълги се включа и допълнителен лазерен модул с далекобойност 500 метра, а светлоотразителните повърхности се забелязват от километър. Лазерния модул е с консумирана мощност от около 15 вата. За сравнение стандартна H4 халогенна крушка консумира 55W, но малка част от тази мощност е излъчена под формата на светлина. Основната загуба е под формата на топлина. Именно това предимство на светодиодите и лазерните диоди, ги прави подходящи за използване в прожекторни системи за фарове.
Тук сме показали разлика преди и след такава модификация: Пример
"Сигурно изгарят много бързо?!"
Тъй като прожекторните системи са произведени със селектирани светодиоди и компоненти, не е проблем, дори при евентуален дефект извън гаранция, да бъдат отремонтирани. На практика, ако автомобилът разполага с дневни светлини и денем не се кара на къси светлини, прожекторните системи могат да работят над 10 години. Аз лично съм използвал такъв тип прожектори в продължение на 3 години като единствен източник на светлина във фаровете, т.е и през лятото и през зимата се кара на къси, целогодишно. Използваните светодиоди остават стабилни при работна температура 90-95 градуса.
"Знам ги тия електроженки"
И да, не заслепяват. Фокуса е по-добър от фабрично вложените прожектори. Тъй като тук има ограничение в размера на прикачените файлове, ако някои иска видеа и снимки, може да пише на Viber - 0878911941.
"А как стои въпроса при използването им в адаптивни фарове/завиващи фарове?"
Стремим се да поддържаме наличност на преходни рамки от стандартите на Valeo/Hella/Koito/ZKW към стандарта на захващане на Bi-LED и Tri-LED прожекторните системи.
Т.е завиващатс функция може да се запази при модификация на фаровете с Bi-LED или Tri-LED Laser.
Благодаря за вниманието.